Kelas : 4A / Masa : 8.45-9.15 / PJK
Tunjang : Kebersihan dan keselamatan persekitaran
Tajuk : Penyakit Berjangkit
SubTajuk : Cara Merebak
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
· Menyenaraikan 3 cara penyakit boleh merebak.
ABM : Gambar, poster
Aktiviti:
1. Bersoal jawab beberapa contoh penyakit berjangkit.
2. Berbincang tentang agen penyakit berjangkit.
3. Menyenaraikan beberapa cara bagaimana penyakit boleh merebak.
Impak :
Kelas : 6A / Masa : 9.15-9.45 / PJK
Tunjang : Kemahiran
Tajuk : Sepak Takraw
SubTajuk : Mengawal
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
· Melakukan 4 kemahiran asas sepak takraw dengan baik.
· Menyatakan sekurang-kurangnya 2 langkah-langkah keselamatan semasa melakukan aktiviti.
ABM : Bola takraw, wisel, jaring
Aktiviti:
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Mengawal cara sepak sila
Buka kaki seluas bahu.
Bangkok lutut kaki sokongan.
Angkat kaki yang menyepak dan lipatkan ke dalam.
Sentuh bahagian bawah bola dengan bahagian dalam kaki sewaktu bola di paras lutut
Buka kedua-dua tangan untuk mengimbangi gerak badan.
3. Mengawal Cara Mengimbang Bola
Buka kaki kehadapan, angkat paha ke atas, dan lutut dibengkokkan.
Sentuh bahagian bawah bola dengan bahagian hadapan paha ketika bola di paras pinggang.
Tangan dibuka bagi tujuan pengimbangan.
4. Gerak kendur otot.
Impak :
Kelas 6C / Masa : 11.45-12.15 / SN
Identifying Variables
Mengenalpasti Pembolehubah
What are variables?
Apakah itu pembolehubah?
In every experiment / investigation, you have to control three types of variables,namely:
Dalam setiap eksperimen,kita mesti mengawal tiga jenis pembolehubah iaitu:
~ manipulated variable( what to change )
pembolehubah dimanipulasi(perkara yang diubah-ubah)
~ responding variable ( what to observe/measure)
pembolehubah bergerakbalas(perkara yang dikaji/diukur)
~ constant variables (what to keep the same )
pembolehubah dimalarkan(perkara yang ditetapkan)
Wednesday, May 19, 2010
Subscribe to:
Posts (Atom)