Kelas : 6A / Masa : 7.45-8.15 / PJK
Tunjang : Kemahiran
Tajuk : Sepak Takraw
SubTajuk : Menghantar dan Menerima
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Melakukan 4 kemahiran asas sepak takraw dengan baik.
• Menyatakan sekurang-kurangnya 2 langkah-langkah keselamatan semasa melakukan aktiviti.
ABM : Bola takraw, wisel, jaring
Aktiviti:
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Menghantar dan menerima secara sepak sila.
3. Menghantar dan menerima dengan cara menanduk
a. Buka kaki seluas bahu.
b. Mata pandang pada bola.
c. Dongak dan gerakkan kepala kehadapan ke arah bola.
d. Tanduk di bahagian bawah bola dengan bahagian tengah dahi.
e. Lutut dibengkokkan sebelum sentuhan.
f. Lutut diluruskan selepas sentuhan.
4. Gerak kendur otot.
Impak :
Kelas :6C / 8.45-9.45 / SN
Theme PEKA
Topic 2. Classifying
Learning Activities
1. Grouping objects or event in order into categories based on one common property or criteria.
2. State the differences and similarities of the physical properties or criteria.
3. State the common properties or criteria used in each step of classification.
4. Grouping objects or event in order into categories based on properties or criteria until the final step or the higher level.
Impact
Kelas : 6A / 10.45-11.15 / KT
Tajuk : Kemerdekaan Malaysia
Sub-Tajuk : Pengisytiharan Kemerdekaan
Objektif : Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Menyatakan tarikh dan tempat perisytiharan kemerdekaan.
• Menghuraikan peristiwa perisytiharan kemerdekaan.
• Menyenaraikan tokoh yang terlibat dengan perjuangan kemerdekaan.
• Biodata Tunku abdul Rahman sebagai Bapa Kemerdekaan.
ABM : Lagu ’Tanggal 31’, Gambar Tunku Abdul Rahman, Buku teks
Aktiviti :
1. Mendapatkan maklumat tarikh dan tempat perisytiharan kemerdekaan.(BT.Hlm. 66)
2. Membicangkan peristiwa perisytiharan kemerdekaan mengikut kronologi.
3. Mengkaji tokoh-tokoh pejuang kemerdekaan.
a. Dato’ Onn bin Jaafar
b. Tunku Abdul Rahman Putra
c. Tun Abdul Razak bin Hussein
d. Tun V.T. Sambathan
e. Tun Tan Cheng Lock
Impak :
Kelas :6A / 12.15-1.15 / SN
Theme PEKA
Topic 2. Classifying
Learning Activities
1. Grouping objects or event in order into categories based on one common property or criteria.
2. State the differences and similarities of the physical properties or criteria.
3. State the common properties or criteria used in each step of classification.
4. Grouping objects or event in order into categories based on properties or criteria until the final step or the higher level.
Impact
Monday, May 31, 2010
RABU 02 JUN 2010
PRA UBB 3 2010
08.00 - 09.15 Sains
09.30 - 10.30 Bahasa Inggeris Kertas 1
11.00 - 12.00 Bahasa Inggeris Kertas 2
08.00 - 09.15 Sains
09.30 - 10.30 Bahasa Inggeris Kertas 1
11.00 - 12.00 Bahasa Inggeris Kertas 2
SELASA 01 JUN 2010
PRA UBB 3 2010
08.00 - 08.50 Bahasa Melayu (Pemahaman)
09.00 - 10.15 Bahasa Melayu (Penulisan)
10.45 - 11.45 Matematik Kertas 2
12.00 - 01.00 Matematik Kertas 1
08.00 - 08.50 Bahasa Melayu (Pemahaman)
09.00 - 10.15 Bahasa Melayu (Penulisan)
10.45 - 11.45 Matematik Kertas 2
12.00 - 01.00 Matematik Kertas 1
ISNIN 31 MEI 2010
Kelas : 4A / 8.45-9.15 / PJK
Tunjang : Kemahiran
Tajuk : Permainan
SubTajuk : Bola Sepak
1. Melontar ke dalam
2. Menanduk
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Melakukan 5 daripada 6 kemahiran asas bola sepak dengan teknik yang betul dan selamat.
• Menyatakan sekurang-kurangnya 3 ciri keselamatan semasa melakukan aktiviti.
ABM : Bola sepak, skital, jaring
Aktiviti:
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Melontar ke dalam
a. Berdiri dan melontar ke dalam pada jarak dekat sejauh 5 meter.
b. Mengambil beberapa langkah ke hadapan dan melontar bola ke arah rakan pada jarak 10 meter.
3. Menanduk
a. Lambung bola dan tanduk.
b. Seorang rakan melambung bola pada jarak 3 meter, manakala seorang lagi menanduk.
c. Mengejar bola dan menanduk pada pelbagai jarak.
4. Gerak kendur.
Impak :
Kelas : 6C / 11.45-12.15 / SN
Theme PEKA
Topic 2. Classifying
Learning Activities 1. Grouping objects or event in order into categories based on one common property or criteria.
2. State the differences and similarities of the physical properties or criteria.
3. State the common properties or criteria used in each step of classification.
4. Grouping objects or event in order into categories based on properties or criteria until the final step or the higher level.
Impact
Tunjang : Kemahiran
Tajuk : Permainan
SubTajuk : Bola Sepak
1. Melontar ke dalam
2. Menanduk
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Melakukan 5 daripada 6 kemahiran asas bola sepak dengan teknik yang betul dan selamat.
• Menyatakan sekurang-kurangnya 3 ciri keselamatan semasa melakukan aktiviti.
ABM : Bola sepak, skital, jaring
Aktiviti:
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Melontar ke dalam
a. Berdiri dan melontar ke dalam pada jarak dekat sejauh 5 meter.
b. Mengambil beberapa langkah ke hadapan dan melontar bola ke arah rakan pada jarak 10 meter.
3. Menanduk
a. Lambung bola dan tanduk.
b. Seorang rakan melambung bola pada jarak 3 meter, manakala seorang lagi menanduk.
c. Mengejar bola dan menanduk pada pelbagai jarak.
4. Gerak kendur.
Impak :
Kelas : 6C / 11.45-12.15 / SN
Theme PEKA
Topic 2. Classifying
Learning Activities 1. Grouping objects or event in order into categories based on one common property or criteria.
2. State the differences and similarities of the physical properties or criteria.
3. State the common properties or criteria used in each step of classification.
4. Grouping objects or event in order into categories based on properties or criteria until the final step or the higher level.
Impact
AHAD 30 MEI 2010
Kelas : 6C / 8.15-8.45 / PJK
Tunjang : Kemahiran
Tajuk : Sepak Takraw
SubTajuk : Menghantar dan Menerima
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Melakukan 4 kemahiran asas sepak takraw dengan baik.
• Menyatakan sekurang-kurangnya 2 langkah-langkah keselamatan semasa melakukan aktiviti.
ABM : Bola takraw, wisel, jaring
Aktiviti:
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Menghantar dan menerima secara sepak sila.
3. Menghantar dan menerima dengan cara menanduk
a. Buka kaki seluas bahu.
b. Mata pandang pada bola.
c. Dongak dan gerakkan kepala kehadapan ke arah bola.
d. Tanduk di bahagian bawah bola dengan bahagian tengah dahi.
e. Lutut dibengkokkan sebelum sentuhan.
f. Lutut diluruskan selepas sentuhan.
4. Gerak kendur otot.
Impak :
Kelas : 6B / 8.45-9.15 / PJK
Tunjang : Kemahiran
Tajuk : Sepak Takraw
SubTajuk : Menghantar dan Menerima
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Melakukan 4 kemahiran asas sepak takraw dengan baik.
• Menyatakan sekurang-kurangnya 2 langkah-langkah keselamatan semasa melakukan aktiviti.
ABM : Bola takraw, wisel, jaring
Aktiviti:
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Menghantar dan menerima secara sepak sila.
3. Menghantar dan menerima dengan cara menanduk
a. Buka kaki seluas bahu.
b. Mata pandang pada bola.
c. Dongak dan gerakkan kepala kehadapan ke arah bola.
d. Tanduk di bahagian bawah bola dengan bahagian tengah dahi.
e. Lutut dibengkokkan sebelum sentuhan.
f. Lutut diluruskan selepas sentuhan.
4. Gerak kendur otot.
Impak :
Kelas : 6D / 9.15-9.45 / PJK
Tunjang : Kemahiran
Tajuk : Sepak Takraw
SubTajuk : Menghantar dan Menerima
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Melakukan 4 kemahiran asas sepak takraw dengan baik.
• Menyatakan sekurang-kurangnya 2 langkah-langkah keselamatan semasa melakukan aktiviti.
ABM : Bola takraw, wisel, jaring
Aktiviti:
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Menghantar dan menerima secara sepak sila.
3. Menghantar dan menerima dengan cara menanduk
a. Buka kaki seluas bahu.
b. Mata pandang pada bola.
c. Dongak dan gerakkan kepala kehadapan ke arah bola.
d. Tanduk di bahagian bawah bola dengan bahagian tengah dahi.
e. Lutut dibengkokkan sebelum sentuhan.
f. Lutut diluruskan selepas sentuhan.
4. Gerak kendur otot.
Impak :
Kelas : 6A / 10.45-11.15 / SN
Theme PEKA
Topic 2. Classifying
Learning Activities
1. Grouping objects or event in order into categories based on one common property or criteria.
2. State the differences and similarities of the physical properties or criteria.
3. State the common properties or criteria used in each step of classification.
4. Grouping objects or event in order into categories based on properties or criteria until the final step or the higher level.
Impact
Kelas : 6C / 11.45-12.15 / KT
Tajuk : Kemerdekaan Malaysia
Sub-Tajuk : Pengisytiharan Kemerdekaan
Objektif : Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Menyatakan tarikh dan tempat perisytiharan kemerdekaan.
• Menghuraikan peristiwa perisytiharan kemerdekaan.
• Menyenaraikan tokoh yang terlibat dengan perjuangan kemerdekaan.
• Biodata Tunku abdul Rahman sebagai Bapa Kemerdekaan.
ABM : Lagu ’Tanggal 31’, Gambar Tunku Abdul Rahman, Buku teks
Aktiviti :
1. Mendapatkan maklumat tarikh dan tempat perisytiharan kemerdekaan.(BT.Hlm. 66)
2. Membicangkan peristiwa perisytiharan kemerdekaan mengikut kronologi.
3. Mengkaji tokoh-tokoh pejuang kemerdekaan.
a. Dato’ Onn bin Jaafar
b. Tunku Abdul Rahman Putra
c. Tun Abdul Razak bin Hussein
d. Tun V.T. Sambathan
e. Tun Tan Cheng Lock
Impak :
Tunjang : Kemahiran
Tajuk : Sepak Takraw
SubTajuk : Menghantar dan Menerima
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Melakukan 4 kemahiran asas sepak takraw dengan baik.
• Menyatakan sekurang-kurangnya 2 langkah-langkah keselamatan semasa melakukan aktiviti.
ABM : Bola takraw, wisel, jaring
Aktiviti:
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Menghantar dan menerima secara sepak sila.
3. Menghantar dan menerima dengan cara menanduk
a. Buka kaki seluas bahu.
b. Mata pandang pada bola.
c. Dongak dan gerakkan kepala kehadapan ke arah bola.
d. Tanduk di bahagian bawah bola dengan bahagian tengah dahi.
e. Lutut dibengkokkan sebelum sentuhan.
f. Lutut diluruskan selepas sentuhan.
4. Gerak kendur otot.
Impak :
Kelas : 6B / 8.45-9.15 / PJK
Tunjang : Kemahiran
Tajuk : Sepak Takraw
SubTajuk : Menghantar dan Menerima
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Melakukan 4 kemahiran asas sepak takraw dengan baik.
• Menyatakan sekurang-kurangnya 2 langkah-langkah keselamatan semasa melakukan aktiviti.
ABM : Bola takraw, wisel, jaring
Aktiviti:
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Menghantar dan menerima secara sepak sila.
3. Menghantar dan menerima dengan cara menanduk
a. Buka kaki seluas bahu.
b. Mata pandang pada bola.
c. Dongak dan gerakkan kepala kehadapan ke arah bola.
d. Tanduk di bahagian bawah bola dengan bahagian tengah dahi.
e. Lutut dibengkokkan sebelum sentuhan.
f. Lutut diluruskan selepas sentuhan.
4. Gerak kendur otot.
Impak :
Kelas : 6D / 9.15-9.45 / PJK
Tunjang : Kemahiran
Tajuk : Sepak Takraw
SubTajuk : Menghantar dan Menerima
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Melakukan 4 kemahiran asas sepak takraw dengan baik.
• Menyatakan sekurang-kurangnya 2 langkah-langkah keselamatan semasa melakukan aktiviti.
ABM : Bola takraw, wisel, jaring
Aktiviti:
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Menghantar dan menerima secara sepak sila.
3. Menghantar dan menerima dengan cara menanduk
a. Buka kaki seluas bahu.
b. Mata pandang pada bola.
c. Dongak dan gerakkan kepala kehadapan ke arah bola.
d. Tanduk di bahagian bawah bola dengan bahagian tengah dahi.
e. Lutut dibengkokkan sebelum sentuhan.
f. Lutut diluruskan selepas sentuhan.
4. Gerak kendur otot.
Impak :
Kelas : 6A / 10.45-11.15 / SN
Theme PEKA
Topic 2. Classifying
Learning Activities
1. Grouping objects or event in order into categories based on one common property or criteria.
2. State the differences and similarities of the physical properties or criteria.
3. State the common properties or criteria used in each step of classification.
4. Grouping objects or event in order into categories based on properties or criteria until the final step or the higher level.
Impact
Kelas : 6C / 11.45-12.15 / KT
Tajuk : Kemerdekaan Malaysia
Sub-Tajuk : Pengisytiharan Kemerdekaan
Objektif : Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Menyatakan tarikh dan tempat perisytiharan kemerdekaan.
• Menghuraikan peristiwa perisytiharan kemerdekaan.
• Menyenaraikan tokoh yang terlibat dengan perjuangan kemerdekaan.
• Biodata Tunku abdul Rahman sebagai Bapa Kemerdekaan.
ABM : Lagu ’Tanggal 31’, Gambar Tunku Abdul Rahman, Buku teks
Aktiviti :
1. Mendapatkan maklumat tarikh dan tempat perisytiharan kemerdekaan.(BT.Hlm. 66)
2. Membicangkan peristiwa perisytiharan kemerdekaan mengikut kronologi.
3. Mengkaji tokoh-tokoh pejuang kemerdekaan.
a. Dato’ Onn bin Jaafar
b. Tunku Abdul Rahman Putra
c. Tun Abdul Razak bin Hussein
d. Tun V.T. Sambathan
e. Tun Tan Cheng Lock
Impak :
KHAMIS 27 MEI 2010
Kelas : 6A / 7.45-8.15 / PJK
Tunjang : Kemahiran
Tajuk : Sepak Takraw
SubTajuk : Menghantar dan Menerima
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Melakukan 4 kemahiran asas sepak takraw dengan baik.
• Menyatakan sekurang-kurangnya 2 langkah-langkah keselamatan semasa melakukan aktiviti.
ABM : Bola takraw, wisel, jaring
Aktiviti:
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Menghantar dan menerima secara sepak sila.
3. Menghantar dan menerima dengan cara menanduk
a. Buka kaki seluas bahu.
b. Mata pandang pada bola.
c. Dongak dan gerakkan kepala kehadapan ke arah bola.
d. Tanduk di bahagian bawah bola dengan bahagian tengah dahi.
e. Lutut dibengkokkan sebelum sentuhan.
f. Lutut diluruskan selepas sentuhan.
4. Gerak kendur otot.
Impak :
Kelas : 6C / 8.45-9.45 / SN
Theme PEKA
Topic 2. Classifying
Learning Activities
1. Grouping objects or event in order into categories based on one common property or criteria.
2. State the differences and similarities of the physical properties or criteria.
3. State the common properties or criteria used in each step of classification.
4. Grouping objects or event in order into categories based on properties or criteria until the final step or the higher level.
Impact
Kelas : 6A / 10.45-11.15 / KT
Tajuk : Kemerdekaan Malaysia
Sub-Tajuk : Ke Arah Kemerdekaan
• Pilihan Raya 1955
• Rombongan Merdeka 1956
Objektif : Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Menjelaskan kepentingan pilihan raya 1955.
• Menyenaraikan tokoh yang menyertai rombongan mendapatkan kemerdekaan.
• Menghuraikan peristiwa ke arah kemerdekaan mengikut kronologi.
ABM : Buku teks
Aktiviti :
1. Mendapatkan maklumat tentang pilihan raya 1955. (BT. Hlm. 62).
2. Menjelaskan rombongan Merdeka 1956.
3. Menyenaraikan tokoh-tokoh yang menyertai rombongan ke London. (BT. Hlm. 63)
4. Maklumat tentang peristiwa ke arah kemerdekaan mengikut kronologi.
Impak :
Kelas : 6A / 12.15-1.15 / SN
Theme PEKA
Topic 2. Classifying
Learning Activities
1. Grouping objects or event in order into categories based on one common property or criteria.
2. State the differences and similarities of the physical properties or criteria.
3. State the common properties or criteria used in each step of classification.
4. Grouping objects or event in order into categories based on properties or criteria until the final step or the higher level.
Impact
Tunjang : Kemahiran
Tajuk : Sepak Takraw
SubTajuk : Menghantar dan Menerima
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Melakukan 4 kemahiran asas sepak takraw dengan baik.
• Menyatakan sekurang-kurangnya 2 langkah-langkah keselamatan semasa melakukan aktiviti.
ABM : Bola takraw, wisel, jaring
Aktiviti:
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Menghantar dan menerima secara sepak sila.
3. Menghantar dan menerima dengan cara menanduk
a. Buka kaki seluas bahu.
b. Mata pandang pada bola.
c. Dongak dan gerakkan kepala kehadapan ke arah bola.
d. Tanduk di bahagian bawah bola dengan bahagian tengah dahi.
e. Lutut dibengkokkan sebelum sentuhan.
f. Lutut diluruskan selepas sentuhan.
4. Gerak kendur otot.
Impak :
Kelas : 6C / 8.45-9.45 / SN
Theme PEKA
Topic 2. Classifying
Learning Activities
1. Grouping objects or event in order into categories based on one common property or criteria.
2. State the differences and similarities of the physical properties or criteria.
3. State the common properties or criteria used in each step of classification.
4. Grouping objects or event in order into categories based on properties or criteria until the final step or the higher level.
Impact
Kelas : 6A / 10.45-11.15 / KT
Tajuk : Kemerdekaan Malaysia
Sub-Tajuk : Ke Arah Kemerdekaan
• Pilihan Raya 1955
• Rombongan Merdeka 1956
Objektif : Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Menjelaskan kepentingan pilihan raya 1955.
• Menyenaraikan tokoh yang menyertai rombongan mendapatkan kemerdekaan.
• Menghuraikan peristiwa ke arah kemerdekaan mengikut kronologi.
ABM : Buku teks
Aktiviti :
1. Mendapatkan maklumat tentang pilihan raya 1955. (BT. Hlm. 62).
2. Menjelaskan rombongan Merdeka 1956.
3. Menyenaraikan tokoh-tokoh yang menyertai rombongan ke London. (BT. Hlm. 63)
4. Maklumat tentang peristiwa ke arah kemerdekaan mengikut kronologi.
Impak :
Kelas : 6A / 12.15-1.15 / SN
Theme PEKA
Topic 2. Classifying
Learning Activities
1. Grouping objects or event in order into categories based on one common property or criteria.
2. State the differences and similarities of the physical properties or criteria.
3. State the common properties or criteria used in each step of classification.
4. Grouping objects or event in order into categories based on properties or criteria until the final step or the higher level.
Impact
RABU 26 MEI 2010
Kelas : 6D /7.45-8.15 / PJK
Tunjang : Kemahiran
Tajuk : Sepak Takraw
SubTajuk : Menghantar dan Menerima
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Melakukan 4 kemahiran asas sepak takraw dengan baik.
• Menyatakan sekurang-kurangnya 2 langkah-langkah keselamatan semasa melakukan aktiviti.
ABM : Bola takraw, wisel, jaring
Aktiviti:
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Menghantar dan menerima secara sepak sila.
3. Menghantar dan menerima dengan cara menanduk
a. Buka kaki seluas bahu.
b. Mata pandang pada bola.
c. Dongak dan gerakkan kepala kehadapan ke arah bola.
d. Tanduk di bahagian bawah bola dengan bahagian tengah dahi.
e. Lutut dibengkokkan sebelum sentuhan.
f. Lutut diluruskan selepas sentuhan.
4. Gerak kendur otot.
Impak :
Kelas : 4A / 8.45-9.15 / PJK
Tunjang : Kemahiran
Tajuk : Permainan
SubTajuk : Bola Sepak
1. Melontar ke dalam
2. Menanduk
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Melakukan 5 daripada 6 kemahiran asas bola sepak dengan teknik yang betul dan selamat.
• Menyatakan sekurang-kurangnya 3 ciri keselamatan semasa melakukan aktiviti.
ABM : Bola sepak, skital, jaring
Aktiviti:
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Melontar ke dalam
a. Berdiri dan melontar ke dalam pada jarak dekat sejauh 5 meter.
b. Mengambil beberapa langkah ke hadapan dan melontar bola ke arah rakan pada jarak 10 meter.
3. Menanduk
a. Lambung bola dan tanduk.
b. Seorang rakan melambung bola pada jarak 3 meter, manakala seorang lagi menanduk.
c. Mengejar bola dan menanduk pada pelbagai jarak.
4. Gerak kendur.
Impak :
Kelas : 6A / 9.19-10.15 / SN
Theme PEKA
Topic 2. Classifying
Learning Activities
1. Grouping objects or event in order into categories based on one common property or criteria.
2. State the differences and similarities of the physical properties or criteria.
3. State the common properties or criteria used in each step of classification.
4. Grouping objects or event in order into categories based on properties or criteria until the final step or the higher level.
Impact
Tunjang : Kemahiran
Tajuk : Sepak Takraw
SubTajuk : Menghantar dan Menerima
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Melakukan 4 kemahiran asas sepak takraw dengan baik.
• Menyatakan sekurang-kurangnya 2 langkah-langkah keselamatan semasa melakukan aktiviti.
ABM : Bola takraw, wisel, jaring
Aktiviti:
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Menghantar dan menerima secara sepak sila.
3. Menghantar dan menerima dengan cara menanduk
a. Buka kaki seluas bahu.
b. Mata pandang pada bola.
c. Dongak dan gerakkan kepala kehadapan ke arah bola.
d. Tanduk di bahagian bawah bola dengan bahagian tengah dahi.
e. Lutut dibengkokkan sebelum sentuhan.
f. Lutut diluruskan selepas sentuhan.
4. Gerak kendur otot.
Impak :
Kelas : 4A / 8.45-9.15 / PJK
Tunjang : Kemahiran
Tajuk : Permainan
SubTajuk : Bola Sepak
1. Melontar ke dalam
2. Menanduk
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Melakukan 5 daripada 6 kemahiran asas bola sepak dengan teknik yang betul dan selamat.
• Menyatakan sekurang-kurangnya 3 ciri keselamatan semasa melakukan aktiviti.
ABM : Bola sepak, skital, jaring
Aktiviti:
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Melontar ke dalam
a. Berdiri dan melontar ke dalam pada jarak dekat sejauh 5 meter.
b. Mengambil beberapa langkah ke hadapan dan melontar bola ke arah rakan pada jarak 10 meter.
3. Menanduk
a. Lambung bola dan tanduk.
b. Seorang rakan melambung bola pada jarak 3 meter, manakala seorang lagi menanduk.
c. Mengejar bola dan menanduk pada pelbagai jarak.
4. Gerak kendur.
Impak :
Kelas : 6A / 9.19-10.15 / SN
Theme PEKA
Topic 2. Classifying
Learning Activities
1. Grouping objects or event in order into categories based on one common property or criteria.
2. State the differences and similarities of the physical properties or criteria.
3. State the common properties or criteria used in each step of classification.
4. Grouping objects or event in order into categories based on properties or criteria until the final step or the higher level.
Impact
SELASA 25 MEI 2010
Kelas : 6C / 7.45-8.15 / PJK
Tunjang : Kemahiran
Tajuk : Sepak Takraw
SubTajuk : Menghantar dan Menerima
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Melakukan 4 kemahiran asas sepak takraw dengan baik.
• Menyatakan sekurang-kurangnya 2 langkah-langkah keselamatan semasa melakukan aktiviti.
ABM : Bola takraw, wisel, jaring
Aktiviti:
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Menghantar dan menerima secara sepak sila.
3. Menghantar dan menerima dengan cara menanduk
a. Buka kaki seluas bahu.
b. Mata pandang pada bola.
c. Dongak dan gerakkan kepala kehadapan ke arah bola.
d. Tanduk di bahagian bawah bola dengan bahagian tengah dahi.
e. Lutut dibengkokkan sebelum sentuhan.
f. Lutut diluruskan selepas sentuhan.
4. Gerak kendur otot.
Impak :
Kelas : 6B / 8.45-9.15 / PJK
Tunjang : Kemahiran
Tajuk : Sepak Takraw
SubTajuk : Menghantar dan Menerima
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Melakukan 4 kemahiran asas sepak takraw dengan baik.
• Menyatakan sekurang-kurangnya 2 langkah-langkah keselamatan semasa melakukan aktiviti.
ABM : Bola takraw, wisel, jaring
Aktiviti:
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Menghantar dan menerima secara sepak sila.
3. Menghantar dan menerima dengan cara menanduk
a. Buka kaki seluas bahu.
b. Mata pandang pada bola.
c. Dongak dan gerakkan kepala kehadapan ke arah bola.
d. Tanduk di bahagian bawah bola dengan bahagian tengah dahi.
e. Lutut dibengkokkan sebelum sentuhan.
f. Lutut diluruskan selepas sentuhan.
4. Gerak kendur otot.
Impak :
Kelas : 6C / 9.15-10.15 / SN
Theme PEKA
Topic 2. Classifying
Learning Activities
1. Grouping objects or event in order into categories based on one common property or criteria.
2. State the differences and similarities of the physical properties or criteria.
3. State the common properties or criteria used in each step of classification.
4. Grouping objects or event in order into categories based on properties or criteria until the final step or the higher level.
Impact
Kelas : 6C / 11.45-12.15 / KT
Tajuk : Kemerdekaan Malaysia
Sub-Tajuk : Ke Arah Kemerdekaan
• Pilihan Raya 1955
• Rombongan Merdeka 1956
Objektif : Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Menjelaskan kepentingan pilihan raya 1955.
• Menyenaraikan tokoh yang menyertai rombongan mendapatkan kemerdekaan.
• Menghuraikan peristiwa ke arah kemerdekaan mengikut kronologi.
ABM : Buku teks
Aktiviti :
1. Mendapatkan maklumat tentang pilihan raya 1955. (BT. Hlm. 62).
2. Menjelaskan rombongan Merdeka 1956.
3. Menyenaraikan tokoh-tokoh yang menyertai rombongan ke London. (BT. Hlm. 63)
4. Maklumat tentang peristiwa ke arah kemerdekaan mengikut kronologi.
Impak :
Kelas : 6A / 12.45-1.15 / KT
Tajuk : Kemerdekaan Malaysia
Sub-Tajuk : Ke Arah Kemerdekaan
• Pilihan Raya 1955
• Rombongan Merdeka 1956
Objektif : Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Menjelaskan kepentingan pilihan raya 1955.
• Menyenaraikan tokoh yang menyertai rombongan mendapatkan kemerdekaan.
• Menghuraikan peristiwa ke arah kemerdekaan mengikut kronologi.
ABM : Buku teks
Aktiviti :
1. Mendapatkan maklumat tentang pilihan raya 1955. (BT. Hlm. 62).
2. Menjelaskan rombongan Merdeka 1956.
3. Menyenaraikan tokoh-tokoh yang menyertai rombongan ke London. (BT. Hlm. 63)
4. Maklumat tentang peristiwa ke arah kemerdekaan mengikut kronologi.
Impak :
Tunjang : Kemahiran
Tajuk : Sepak Takraw
SubTajuk : Menghantar dan Menerima
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Melakukan 4 kemahiran asas sepak takraw dengan baik.
• Menyatakan sekurang-kurangnya 2 langkah-langkah keselamatan semasa melakukan aktiviti.
ABM : Bola takraw, wisel, jaring
Aktiviti:
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Menghantar dan menerima secara sepak sila.
3. Menghantar dan menerima dengan cara menanduk
a. Buka kaki seluas bahu.
b. Mata pandang pada bola.
c. Dongak dan gerakkan kepala kehadapan ke arah bola.
d. Tanduk di bahagian bawah bola dengan bahagian tengah dahi.
e. Lutut dibengkokkan sebelum sentuhan.
f. Lutut diluruskan selepas sentuhan.
4. Gerak kendur otot.
Impak :
Kelas : 6B / 8.45-9.15 / PJK
Tunjang : Kemahiran
Tajuk : Sepak Takraw
SubTajuk : Menghantar dan Menerima
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Melakukan 4 kemahiran asas sepak takraw dengan baik.
• Menyatakan sekurang-kurangnya 2 langkah-langkah keselamatan semasa melakukan aktiviti.
ABM : Bola takraw, wisel, jaring
Aktiviti:
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Menghantar dan menerima secara sepak sila.
3. Menghantar dan menerima dengan cara menanduk
a. Buka kaki seluas bahu.
b. Mata pandang pada bola.
c. Dongak dan gerakkan kepala kehadapan ke arah bola.
d. Tanduk di bahagian bawah bola dengan bahagian tengah dahi.
e. Lutut dibengkokkan sebelum sentuhan.
f. Lutut diluruskan selepas sentuhan.
4. Gerak kendur otot.
Impak :
Kelas : 6C / 9.15-10.15 / SN
Theme PEKA
Topic 2. Classifying
Learning Activities
1. Grouping objects or event in order into categories based on one common property or criteria.
2. State the differences and similarities of the physical properties or criteria.
3. State the common properties or criteria used in each step of classification.
4. Grouping objects or event in order into categories based on properties or criteria until the final step or the higher level.
Impact
Kelas : 6C / 11.45-12.15 / KT
Tajuk : Kemerdekaan Malaysia
Sub-Tajuk : Ke Arah Kemerdekaan
• Pilihan Raya 1955
• Rombongan Merdeka 1956
Objektif : Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Menjelaskan kepentingan pilihan raya 1955.
• Menyenaraikan tokoh yang menyertai rombongan mendapatkan kemerdekaan.
• Menghuraikan peristiwa ke arah kemerdekaan mengikut kronologi.
ABM : Buku teks
Aktiviti :
1. Mendapatkan maklumat tentang pilihan raya 1955. (BT. Hlm. 62).
2. Menjelaskan rombongan Merdeka 1956.
3. Menyenaraikan tokoh-tokoh yang menyertai rombongan ke London. (BT. Hlm. 63)
4. Maklumat tentang peristiwa ke arah kemerdekaan mengikut kronologi.
Impak :
Kelas : 6A / 12.45-1.15 / KT
Tajuk : Kemerdekaan Malaysia
Sub-Tajuk : Ke Arah Kemerdekaan
• Pilihan Raya 1955
• Rombongan Merdeka 1956
Objektif : Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Menjelaskan kepentingan pilihan raya 1955.
• Menyenaraikan tokoh yang menyertai rombongan mendapatkan kemerdekaan.
• Menghuraikan peristiwa ke arah kemerdekaan mengikut kronologi.
ABM : Buku teks
Aktiviti :
1. Mendapatkan maklumat tentang pilihan raya 1955. (BT. Hlm. 62).
2. Menjelaskan rombongan Merdeka 1956.
3. Menyenaraikan tokoh-tokoh yang menyertai rombongan ke London. (BT. Hlm. 63)
4. Maklumat tentang peristiwa ke arah kemerdekaan mengikut kronologi.
Impak :
ISNIN 24 MEI 2010
Kelas : 4A / 8.45-9.15 / PJK
Tunjang : Kebersihan dan keselamatan persekitaran
Tajuk : Penyakit Berjangkit
SubTajuk : Cara Merebak
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Menyenaraikan 3 cara penyakit boleh merebak.
ABM : Gambar, poster
Aktiviti:
1. Bersoal jawab beberapa contoh penyakit berjangkit.
2. Berbincang tentang agen penyakit berjangkit.
3. Menyenaraikan beberapa cara bagaimana penyakit boleh merebak.
Impak :
Kelas : 6C / 11.45-12.15 / SN
Theme PEKA
Topic 2. Classifying
Learning Activities
1. Grouping objects or event in order into categories based on one common property or criteria.
2. State the differences and similarities of the physical properties or criteria.
3. State the common properties or criteria used in each step of classification.
4. Grouping objects or event in order into categories based on properties or criteria until the final step or the higher level.
Impact
Tunjang : Kebersihan dan keselamatan persekitaran
Tajuk : Penyakit Berjangkit
SubTajuk : Cara Merebak
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Menyenaraikan 3 cara penyakit boleh merebak.
ABM : Gambar, poster
Aktiviti:
1. Bersoal jawab beberapa contoh penyakit berjangkit.
2. Berbincang tentang agen penyakit berjangkit.
3. Menyenaraikan beberapa cara bagaimana penyakit boleh merebak.
Impak :
Kelas : 6C / 11.45-12.15 / SN
Theme PEKA
Topic 2. Classifying
Learning Activities
1. Grouping objects or event in order into categories based on one common property or criteria.
2. State the differences and similarities of the physical properties or criteria.
3. State the common properties or criteria used in each step of classification.
4. Grouping objects or event in order into categories based on properties or criteria until the final step or the higher level.
Impact
AHAD 23 MEI 2010
Kelas : 6C /8.15-8.45 / PJK
Tunjang : Kemahiran
Tajuk : Sepak Takraw
SubTajuk : Menghantar dan Menerima
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Melakukan 4 kemahiran asas sepak takraw dengan baik.
• Menyatakan sekurang-kurangnya 2 langkah-langkah keselamatan semasa melakukan aktiviti.
ABM : Bola takraw, wisel, jaring
Aktiviti:
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Menghantar dan menerima secara sepak sila.
3. Menghantar dan menerima dengan cara menanduk
a. Buka kaki seluas bahu.
b. Mata pandang pada bola.
c. Dongak dan gerakkan kepala kehadapan ke arah bola.
d. Tanduk di bahagian bawah bola dengan bahagian tengah dahi.
e. Lutut dibengkokkan sebelum sentuhan.
f. Lutut diluruskan selepas sentuhan.
4. Gerak kendur otot.
Impak :
Kelas : 6B /8.45-9.15 / PJK
Tunjang : Kemahiran
Tajuk : Sepak Takraw
SubTajuk : Menghantar dan Menerima
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Melakukan 4 kemahiran asas sepak takraw dengan baik.
• Menyatakan sekurang-kurangnya 2 langkah-langkah keselamatan semasa melakukan aktiviti.
ABM : Bola takraw, wisel, jaring
Aktiviti:
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Menghantar dan menerima secara sepak sila.
3. Menghantar dan menerima dengan cara menanduk
a. Buka kaki seluas bahu.
b. Mata pandang pada bola.
c. Dongak dan gerakkan kepala kehadapan ke arah bola.
d. Tanduk di bahagian bawah bola dengan bahagian tengah dahi.
e. Lutut dibengkokkan sebelum sentuhan.
f. Lutut diluruskan selepas sentuhan.
4. Gerak kendur otot.
Impak :
Kelas : 6D /9.15-9.45 / PJK
Tunjang : Kemahiran
Tajuk : Sepak Takraw
SubTajuk : Menghantar dan Menerima
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Melakukan 4 kemahiran asas sepak takraw dengan baik.
• Menyatakan sekurang-kurangnya 2 langkah-langkah keselamatan semasa melakukan aktiviti.
ABM : Bola takraw, wisel, jaring
Aktiviti:
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Menghantar dan menerima secara sepak sila.
3. Menghantar dan menerima dengan cara menanduk
a. Buka kaki seluas bahu.
b. Mata pandang pada bola.
c. Dongak dan gerakkan kepala kehadapan ke arah bola.
d. Tanduk di bahagian bawah bola dengan bahagian tengah dahi.
e. Lutut dibengkokkan sebelum sentuhan.
f. Lutut diluruskan selepas sentuhan.
4. Gerak kendur otot.
Impak :
Kelas : 6A / 10.45-11.15 / SN
Theme PEKA
Topic 2. Classifying
Learning Activities
1. Grouping objects or event in order into categories based on one common property or criteria.
2. State the differences and similarities of the physical properties or criteria.
3. State the common properties or criteria used in each step of classification.
4. Grouping objects or event in order into categories based on properties or criteria until the final step or the higher level.
Impact
Kelas : 6C / 11.45-12.15 / KT
Tajuk : Kemerdekaan Malaysia
Sub-Tajuk : Ke Arah Kemerdekaan
• Kerjasama antara Kaum
Objektif : Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Menjelaskan peranan bahasa Melayu dalam mewujudkan kerjasama antara kaum dsi Malaysia.
• Menyatakan bahasa Melayu sebagai bahasa rasmi negara.
• Menjelaskan kebebasan beragama dan kepercayaan yang diamalkan oleh rakyat Malaysia.
• Menjelaskan budaya kaum-kaum di Malaysia.
ABM : Gambar warisan kesenian, peta minda, Buku teks
Aktiviti :
1. Menerangkan halangan perpaduan kaum di Tanah Melayu.
2. Mencari maklumat tentang langkah perpaduan antara kaum yang merupakan syarat kemerdekaan Tanah Melayu. (BT. Hlm. 60-61)
a. Peranan bahasa Melayu
b. Amalan beragama dan kepercayaan
c. Budaya kaum-kaum di Malaysia
Impak :
Tunjang : Kemahiran
Tajuk : Sepak Takraw
SubTajuk : Menghantar dan Menerima
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Melakukan 4 kemahiran asas sepak takraw dengan baik.
• Menyatakan sekurang-kurangnya 2 langkah-langkah keselamatan semasa melakukan aktiviti.
ABM : Bola takraw, wisel, jaring
Aktiviti:
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Menghantar dan menerima secara sepak sila.
3. Menghantar dan menerima dengan cara menanduk
a. Buka kaki seluas bahu.
b. Mata pandang pada bola.
c. Dongak dan gerakkan kepala kehadapan ke arah bola.
d. Tanduk di bahagian bawah bola dengan bahagian tengah dahi.
e. Lutut dibengkokkan sebelum sentuhan.
f. Lutut diluruskan selepas sentuhan.
4. Gerak kendur otot.
Impak :
Kelas : 6B /8.45-9.15 / PJK
Tunjang : Kemahiran
Tajuk : Sepak Takraw
SubTajuk : Menghantar dan Menerima
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Melakukan 4 kemahiran asas sepak takraw dengan baik.
• Menyatakan sekurang-kurangnya 2 langkah-langkah keselamatan semasa melakukan aktiviti.
ABM : Bola takraw, wisel, jaring
Aktiviti:
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Menghantar dan menerima secara sepak sila.
3. Menghantar dan menerima dengan cara menanduk
a. Buka kaki seluas bahu.
b. Mata pandang pada bola.
c. Dongak dan gerakkan kepala kehadapan ke arah bola.
d. Tanduk di bahagian bawah bola dengan bahagian tengah dahi.
e. Lutut dibengkokkan sebelum sentuhan.
f. Lutut diluruskan selepas sentuhan.
4. Gerak kendur otot.
Impak :
Kelas : 6D /9.15-9.45 / PJK
Tunjang : Kemahiran
Tajuk : Sepak Takraw
SubTajuk : Menghantar dan Menerima
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Melakukan 4 kemahiran asas sepak takraw dengan baik.
• Menyatakan sekurang-kurangnya 2 langkah-langkah keselamatan semasa melakukan aktiviti.
ABM : Bola takraw, wisel, jaring
Aktiviti:
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Menghantar dan menerima secara sepak sila.
3. Menghantar dan menerima dengan cara menanduk
a. Buka kaki seluas bahu.
b. Mata pandang pada bola.
c. Dongak dan gerakkan kepala kehadapan ke arah bola.
d. Tanduk di bahagian bawah bola dengan bahagian tengah dahi.
e. Lutut dibengkokkan sebelum sentuhan.
f. Lutut diluruskan selepas sentuhan.
4. Gerak kendur otot.
Impak :
Kelas : 6A / 10.45-11.15 / SN
Theme PEKA
Topic 2. Classifying
Learning Activities
1. Grouping objects or event in order into categories based on one common property or criteria.
2. State the differences and similarities of the physical properties or criteria.
3. State the common properties or criteria used in each step of classification.
4. Grouping objects or event in order into categories based on properties or criteria until the final step or the higher level.
Impact
Kelas : 6C / 11.45-12.15 / KT
Tajuk : Kemerdekaan Malaysia
Sub-Tajuk : Ke Arah Kemerdekaan
• Kerjasama antara Kaum
Objektif : Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Menjelaskan peranan bahasa Melayu dalam mewujudkan kerjasama antara kaum dsi Malaysia.
• Menyatakan bahasa Melayu sebagai bahasa rasmi negara.
• Menjelaskan kebebasan beragama dan kepercayaan yang diamalkan oleh rakyat Malaysia.
• Menjelaskan budaya kaum-kaum di Malaysia.
ABM : Gambar warisan kesenian, peta minda, Buku teks
Aktiviti :
1. Menerangkan halangan perpaduan kaum di Tanah Melayu.
2. Mencari maklumat tentang langkah perpaduan antara kaum yang merupakan syarat kemerdekaan Tanah Melayu. (BT. Hlm. 60-61)
a. Peranan bahasa Melayu
b. Amalan beragama dan kepercayaan
c. Budaya kaum-kaum di Malaysia
Impak :
KHAMIS 20 MEI 2010
Kelas : 6A / 7.45-8.15 / PJK
Tunjang : Kemahiran
Tajuk : Sepak Takraw
SubTajuk : Mengawal
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Melakukan 4 kemahiran asas sepak takraw dengan baik.
• Menyatakan sekurang-kurangnya 2 langkah-langkah keselamatan semasa melakukan aktiviti.
ABM : Bola takraw, wisel, jaring
Aktiviti:
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Mengawal cara sepak sila
a. Buka kaki seluas bahu.
b. Bangkok lutut kaki sokongan.
c. Angkat kaki yang menyepak dan lipatkan ke dalam.
d. Sentuh bahagian bawah bola dengan bahagian dalam kaki sewaktu bola di paras lutut
e. Buka kedua-dua tangan untuk mengimbangi gerak badan.
3. Mengawal Cara Mengimbang Bola
a. Buka kaki kehadapan, angkat paha ke atas, dan lutut dibengkokkan.
b. Sentuh bahagian bawah bola dengan bahagian hadapan paha ketika bola di paras pinggang.
c. Tangan dibuka bagi tujuan pengimbangan.
4. Gerak kendur otot.
Impak :
Kelas : 6C / 8.45-9.45 / SN
Theme PEKA
Topic 1. Observing
Learning Activities 1. State the properties of objects and situations correctly using of the five senses.
2. State the properties of objects and situations correctly using appropriate tools to assist senses.
3. State the properties of objects and situations based on the sequences occurred.
Impact
Kelas : 6A / 12-15-1.15 / SN
Theme PEKA
Topic 1. Observing
Learning Activities 1. State the properties of objects and situations correctly using of the five senses.
2. State the properties of objects and situations correctly using appropriate tools to assist senses.
3. State the properties of objects and situations based on the sequences occurred.
Impact
Tunjang : Kemahiran
Tajuk : Sepak Takraw
SubTajuk : Mengawal
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Melakukan 4 kemahiran asas sepak takraw dengan baik.
• Menyatakan sekurang-kurangnya 2 langkah-langkah keselamatan semasa melakukan aktiviti.
ABM : Bola takraw, wisel, jaring
Aktiviti:
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Mengawal cara sepak sila
a. Buka kaki seluas bahu.
b. Bangkok lutut kaki sokongan.
c. Angkat kaki yang menyepak dan lipatkan ke dalam.
d. Sentuh bahagian bawah bola dengan bahagian dalam kaki sewaktu bola di paras lutut
e. Buka kedua-dua tangan untuk mengimbangi gerak badan.
3. Mengawal Cara Mengimbang Bola
a. Buka kaki kehadapan, angkat paha ke atas, dan lutut dibengkokkan.
b. Sentuh bahagian bawah bola dengan bahagian hadapan paha ketika bola di paras pinggang.
c. Tangan dibuka bagi tujuan pengimbangan.
4. Gerak kendur otot.
Impak :
Kelas : 6C / 8.45-9.45 / SN
Theme PEKA
Topic 1. Observing
Learning Activities 1. State the properties of objects and situations correctly using of the five senses.
2. State the properties of objects and situations correctly using appropriate tools to assist senses.
3. State the properties of objects and situations based on the sequences occurred.
Impact
Kelas : 6A / 12-15-1.15 / SN
Theme PEKA
Topic 1. Observing
Learning Activities 1. State the properties of objects and situations correctly using of the five senses.
2. State the properties of objects and situations correctly using appropriate tools to assist senses.
3. State the properties of objects and situations based on the sequences occurred.
Impact
RABU 19 MEI 2010
Kelas : 6D / 7.45-8.15 / PJK
Tunjang : Kemahiran
Tajuk : Sepak Takraw
SubTajuk : Mengawal
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Melakukan 4 kemahiran asas sepak takraw dengan baik.
• Menyatakan sekurang-kurangnya 2 langkah-langkah keselamatan semasa melakukan aktiviti.
ABM : Bola takraw, wisel, jaring
Aktiviti:
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Mengawal cara sepak sila
a. Buka kaki seluas bahu.
b. Bangkok lutut kaki sokongan.
c. Angkat kaki yang menyepak dan lipatkan ke dalam.
d. Sentuh bahagian bawah bola dengan bahagian dalam kaki sewaktu bola di paras lutut
e. Buka kedua-dua tangan untuk mengimbangi gerak badan.
3. Mengawal Cara Mengimbang Bola
a. Buka kaki kehadapan, angkat paha ke atas, dan lutut dibengkokkan.
b. Sentuh bahagian bawah bola dengan bahagian hadapan paha ketika bola di paras pinggang.
c. Tangan dibuka bagi tujuan pengimbangan.
4. Gerak kendur otot.
Impak :
Kelas : 4A / 8.45-9.15 / PJK
Tunjang : Kebersihan dan keselamatan persekitaran
Tajuk : Penyakit Berjangkit
SubTajuk : Cara Merebak
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Menyenaraikan 3 cara penyakit boleh merebak.
ABM : Gambar, poster
Aktiviti:
1. Bersoal jawab beberapa contoh penyakit berjangkit.
2. Berbincang tentang agen penyakit berjangkit.
3. Menyenaraikan beberapa cara bagaimana penyakit boleh merebak.
Impak :
Kelas : 6A / 8.45-9.15 / SN
Theme PEKA
Topic 1. Observing
Learning Activities 1. State the properties of objects and situations correctly using of the five senses.
2. State the properties of objects and situations correctly using appropriate tools to assist senses.
3. State the properties of objects and situations based on the sequences occurred.
Impact
Tunjang : Kemahiran
Tajuk : Sepak Takraw
SubTajuk : Mengawal
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Melakukan 4 kemahiran asas sepak takraw dengan baik.
• Menyatakan sekurang-kurangnya 2 langkah-langkah keselamatan semasa melakukan aktiviti.
ABM : Bola takraw, wisel, jaring
Aktiviti:
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Mengawal cara sepak sila
a. Buka kaki seluas bahu.
b. Bangkok lutut kaki sokongan.
c. Angkat kaki yang menyepak dan lipatkan ke dalam.
d. Sentuh bahagian bawah bola dengan bahagian dalam kaki sewaktu bola di paras lutut
e. Buka kedua-dua tangan untuk mengimbangi gerak badan.
3. Mengawal Cara Mengimbang Bola
a. Buka kaki kehadapan, angkat paha ke atas, dan lutut dibengkokkan.
b. Sentuh bahagian bawah bola dengan bahagian hadapan paha ketika bola di paras pinggang.
c. Tangan dibuka bagi tujuan pengimbangan.
4. Gerak kendur otot.
Impak :
Kelas : 4A / 8.45-9.15 / PJK
Tunjang : Kebersihan dan keselamatan persekitaran
Tajuk : Penyakit Berjangkit
SubTajuk : Cara Merebak
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Menyenaraikan 3 cara penyakit boleh merebak.
ABM : Gambar, poster
Aktiviti:
1. Bersoal jawab beberapa contoh penyakit berjangkit.
2. Berbincang tentang agen penyakit berjangkit.
3. Menyenaraikan beberapa cara bagaimana penyakit boleh merebak.
Impak :
Kelas : 6A / 8.45-9.15 / SN
Theme PEKA
Topic 1. Observing
Learning Activities 1. State the properties of objects and situations correctly using of the five senses.
2. State the properties of objects and situations correctly using appropriate tools to assist senses.
3. State the properties of objects and situations based on the sequences occurred.
Impact
SELASA 18 MEI 2010
Kelas : 6C / Masa : 7.45-8.15 / PJK
Tunjang : Kemahiran
Tajuk : Sepak Takraw
SubTajuk : Mengawal
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
· Melakukan 4 kemahiran asas sepak takraw dengan baik.
· Menyatakan sekurang-kurangnya 2 langkah-langkah keselamatan semasa melakukan aktiviti.
ABM : Bola takraw, wisel, jaring
Aktiviti:
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Mengawal cara sepak sila
Buka kaki seluas bahu.
Bangkok lutut kaki sokongan.
Angkat kaki yang menyepak dan lipatkan ke dalam.
Sentuh bahagian bawah bola dengan bahagian dalam kaki sewaktu bola di paras lutut
Buka kedua-dua tangan untuk mengimbangi gerak badan.
3. Mengawal Cara Mengimbang Bola
Buka kaki kehadapan, angkat paha ke atas, dan lutut dibengkokkan.
Sentuh bahagian bawah bola dengan bahagian hadapan paha ketika bola di paras pinggang.
Tangan dibuka bagi tujuan pengimbangan.
4. Gerak kendur otot.
Impak :
Kelas : 6B / Masa : 8.45-9.15 / PJK
Tunjang : Kemahiran
Tajuk : Sepak Takraw
SubTajuk : Mengawal
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
· Melakukan 4 kemahiran asas sepak takraw dengan baik.
· Menyatakan sekurang-kurangnya 2 langkah-langkah keselamatan semasa melakukan aktiviti.
ABM : Bola takraw, wisel, jaring
Aktiviti:
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Mengawal cara sepak sila
Buka kaki seluas bahu.
Bangkok lutut kaki sokongan.
Angkat kaki yang menyepak dan lipatkan ke dalam.
Sentuh bahagian bawah bola dengan bahagian dalam kaki sewaktu bola di paras lutut
Buka kedua-dua tangan untuk mengimbangi gerak badan.
3. Mengawal Cara Mengimbang Bola
Buka kaki kehadapan, angkat paha ke atas, dan lutut dibengkokkan.
Sentuh bahagian bawah bola dengan bahagian hadapan paha ketika bola di paras pinggang.
Tangan dibuka bagi tujuan pengimbangan.
4. Gerak kendur otot.
Impak :
Kelas : 6A / 8.45-9.15 / SN
Theme PEKA
Topic 1. Observing
Learning Activities
1. State the properties of objects and situations correctly using of the five senses.
2. State the properties of objects and situations correctly using appropriate tools to assist senses.
3. State the properties of objects and situations based on the sequences occurred.
Impact
Kelas : 6C / 11.45-12.15 / KT
Tajuk : Kemerdekaan Malaysia
Sub-Tajuk : Ke Arah Kemerdekaan
• Kerjasama antara Kaum
Objektif : Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Menjelaskan peranan bahasa Melayu dalam mewujudkan kerjasama antara kaum dsi Malaysia.
• Menyatakan bahasa Melayu sebagai bahasa rasmi negara.
• Menjelaskan kebebasan beragama dan kepercayaan yang diamalkan oleh rakyat Malaysia.
• Menjelaskan budaya kaum-kaum di Malaysia.
ABM : Gambar warisan kesenian, peta minda, Buku teks
Aktiviti :
1. Menerangkan halangan perpaduan kaum di Tanah Melayu.
2. Mencari maklumat tentang langkah perpaduan antara kaum yang merupakan syarat kemerdekaan Tanah Melayu. (BT. Hlm. 60-61)
a. Peranan bahasa Melayu
b. Amalan beragama dan kepercayaan
c. Budaya kaum-kaum di Malaysia
Impak :
Kelas : 6A / 12.45-11.15 / KT
Tajuk : Kemerdekaan Malaysia
Sub-Tajuk : Ke Arah Kemerdekaan
• Kerjasama antara Kaum
Objektif : Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Menjelaskan peranan bahasa Melayu dalam mewujudkan kerjasama antara kaum dsi Malaysia.
• Menyatakan bahasa Melayu sebagai bahasa rasmi negara.
• Menjelaskan kebebasan beragama dan kepercayaan yang diamalkan oleh rakyat Malaysia.
• Menjelaskan budaya kaum-kaum di Malaysia.
ABM : Gambar warisan kesenian, peta minda, Buku teks
Aktiviti :
1. Menerangkan halangan perpaduan kaum di Tanah Melayu.
2. Mencari maklumat tentang langkah perpaduan antara kaum yang merupakan syarat kemerdekaan Tanah Melayu. (BT. Hlm. 60-61)
a. Peranan bahasa Melayu
b. Amalan beragama dan kepercayaan
c. Budaya kaum-kaum di Malaysia
Impak :
Tunjang : Kemahiran
Tajuk : Sepak Takraw
SubTajuk : Mengawal
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
· Melakukan 4 kemahiran asas sepak takraw dengan baik.
· Menyatakan sekurang-kurangnya 2 langkah-langkah keselamatan semasa melakukan aktiviti.
ABM : Bola takraw, wisel, jaring
Aktiviti:
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Mengawal cara sepak sila
Buka kaki seluas bahu.
Bangkok lutut kaki sokongan.
Angkat kaki yang menyepak dan lipatkan ke dalam.
Sentuh bahagian bawah bola dengan bahagian dalam kaki sewaktu bola di paras lutut
Buka kedua-dua tangan untuk mengimbangi gerak badan.
3. Mengawal Cara Mengimbang Bola
Buka kaki kehadapan, angkat paha ke atas, dan lutut dibengkokkan.
Sentuh bahagian bawah bola dengan bahagian hadapan paha ketika bola di paras pinggang.
Tangan dibuka bagi tujuan pengimbangan.
4. Gerak kendur otot.
Impak :
Kelas : 6B / Masa : 8.45-9.15 / PJK
Tunjang : Kemahiran
Tajuk : Sepak Takraw
SubTajuk : Mengawal
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
· Melakukan 4 kemahiran asas sepak takraw dengan baik.
· Menyatakan sekurang-kurangnya 2 langkah-langkah keselamatan semasa melakukan aktiviti.
ABM : Bola takraw, wisel, jaring
Aktiviti:
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Mengawal cara sepak sila
Buka kaki seluas bahu.
Bangkok lutut kaki sokongan.
Angkat kaki yang menyepak dan lipatkan ke dalam.
Sentuh bahagian bawah bola dengan bahagian dalam kaki sewaktu bola di paras lutut
Buka kedua-dua tangan untuk mengimbangi gerak badan.
3. Mengawal Cara Mengimbang Bola
Buka kaki kehadapan, angkat paha ke atas, dan lutut dibengkokkan.
Sentuh bahagian bawah bola dengan bahagian hadapan paha ketika bola di paras pinggang.
Tangan dibuka bagi tujuan pengimbangan.
4. Gerak kendur otot.
Impak :
Kelas : 6A / 8.45-9.15 / SN
Theme PEKA
Topic 1. Observing
Learning Activities
1. State the properties of objects and situations correctly using of the five senses.
2. State the properties of objects and situations correctly using appropriate tools to assist senses.
3. State the properties of objects and situations based on the sequences occurred.
Impact
Kelas : 6C / 11.45-12.15 / KT
Tajuk : Kemerdekaan Malaysia
Sub-Tajuk : Ke Arah Kemerdekaan
• Kerjasama antara Kaum
Objektif : Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Menjelaskan peranan bahasa Melayu dalam mewujudkan kerjasama antara kaum dsi Malaysia.
• Menyatakan bahasa Melayu sebagai bahasa rasmi negara.
• Menjelaskan kebebasan beragama dan kepercayaan yang diamalkan oleh rakyat Malaysia.
• Menjelaskan budaya kaum-kaum di Malaysia.
ABM : Gambar warisan kesenian, peta minda, Buku teks
Aktiviti :
1. Menerangkan halangan perpaduan kaum di Tanah Melayu.
2. Mencari maklumat tentang langkah perpaduan antara kaum yang merupakan syarat kemerdekaan Tanah Melayu. (BT. Hlm. 60-61)
a. Peranan bahasa Melayu
b. Amalan beragama dan kepercayaan
c. Budaya kaum-kaum di Malaysia
Impak :
Kelas : 6A / 12.45-11.15 / KT
Tajuk : Kemerdekaan Malaysia
Sub-Tajuk : Ke Arah Kemerdekaan
• Kerjasama antara Kaum
Objektif : Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Menjelaskan peranan bahasa Melayu dalam mewujudkan kerjasama antara kaum dsi Malaysia.
• Menyatakan bahasa Melayu sebagai bahasa rasmi negara.
• Menjelaskan kebebasan beragama dan kepercayaan yang diamalkan oleh rakyat Malaysia.
• Menjelaskan budaya kaum-kaum di Malaysia.
ABM : Gambar warisan kesenian, peta minda, Buku teks
Aktiviti :
1. Menerangkan halangan perpaduan kaum di Tanah Melayu.
2. Mencari maklumat tentang langkah perpaduan antara kaum yang merupakan syarat kemerdekaan Tanah Melayu. (BT. Hlm. 60-61)
a. Peranan bahasa Melayu
b. Amalan beragama dan kepercayaan
c. Budaya kaum-kaum di Malaysia
Impak :
Subscribe to:
Posts (Atom)