Sunday, October 10, 2010

KHAMIS 30 SEPTEMBER 2010

SAMBUTAN MAJLIS HARI RAYA AIDIL FITRI
PERINGKAT SEKOLAH 2010

RABU 29 SEPTEMBER 2010

Kelas : 6A / Masa : 7.45-8.45 / PK
Tunjang : Kesihatan Diri dan Keluarga
Tajuk : Kesihatan Diri
SubTajuk : Menyanyangi Diri Sendiri
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Mengenalpasti 4 masalah yang dialami oleh remaja.
ABM : Keratan akhbar, lembaran kerja
Aktiviti:
1. Bersoal jawab tentang masalah dialami oleh remaja berdasarkan keratan ahkbar.
2. Perbincangan menyatakan contoh masalah remaja.
3. Melaporkan hasil perbincangan.
Impak :

Kelas / Masa / MP 6C / 8.45-9.15 / SN
Theme PEKA
Topic SMS 2 : Handle living and non-living specimens

Learning Activities
C1 – Handle living specimens correctly and carefully
C2 – Handle non-living specimens correctly and carefully
C3 – Caring for living specimens
C4 – Use non-living specimens without waste

Impact

Kelas / Masa / MP 6A / 11.15-11.45 / SN
Theme PEKA
Topic SMS 2 : Handle living and non-living specimens

Learning Activities
C1 – Handle living specimens correctly and carefully
C2 – Handle non-living specimens correctly and carefully
C3 – Caring for living specimens
C4 – Use non-living specimens without waste

Impact

SELASA 28 SEPTEMBER 2010

Kelas : 6D / Masa : 8.45-9.45 / PK
Tunjang : Kesihatan Diri dan Keluarga
Tajuk : Kesihatan Diri
SubTajuk : Menyanyangi Diri Sendiri
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Mengenalpasti 4 masalah yang dialami oleh remaja.
ABM : Keratan akhbar, lembaran kerja
Aktiviti:
1. Bersoal jawab tentang masalah dialami oleh remaja berdasarkan keratan ahkbar.
2. Perbincangan menyatakan contoh masalah remaja.
3. Melaporkan hasil perbincangan.
Impak :

Kelas / Masa / MP 6A / 9.15-10.15 / SN
Theme PEKA
Topic SMS 2
Handle living and non-living specimens
Learning Activities
C1 – Handle living specimens correctly and carefully
C2 – Handle non-living specimens correctly and carefully
C3 – Caring for living specimens
C4 – Use non-living specimens without waste

Impact

Kelas / Masa / MP 6C / 10.45-11.45 / SN
Theme PEKA
Topic SMS 2
Handle living and non-living specimens
Learning Activities
C1 – Handle living specimens correctly and carefully
C2 – Handle non-living specimens correctly and carefully
C3 – Caring for living specimens
C4 – Use non-living specimens without waste

Impact

ISNIN 27 SEPTEMBER 2010

Kelas : 6B / Masa : 7.45-8.45 / PK
Tunjang : Kesihatan Diri dan Keluarga
Tajuk : Kesihatan Diri
SubTajuk : Menyanyangi Diri Sendiri
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Mengenalpasti 4 masalah yang dialami oleh remaja.
ABM : Keratan akhbar, lembaran kerja
Aktiviti:
1. Bersoal jawab tentang masalah dialami oleh remaja berdasarkan keratan ahkbar.
2. Perbincangan menyatakan contoh masalah remaja.
3. Melaporkan hasil perbincangan.
Impak :

Kelas : 4A / Masa : 8.45-9.15 / PJK
Tunjang : Kemahiran
Tajuk : Permainan Bola Sepak
SubTajuk : 1. Menyerkap
2. Menjaga Gol
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Melakukan 5 daripada 6 kemahiran asas bola sepak dengan teknik yang betul dan selamat.
• Menyatakan sekurang-kurangnya 3 ciri keselamatan semasa melakukan aktiviti.
ABM : Bola sepak, skital, jaring
Aktiviti:
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Menyerkap
a. Meleret bola ke arah murid dan serkap.
b. Melambung bola rendah dan serkap.
c. Melambung bola tinggi dan serkap.
3. Menjaga gol
a. Menangkap bola leret.
i. Melutut dan tangkap bola leret perlan.
ii. Berdiri dan tangkap bola leret laju.
iii. Menangkap bola leret yang datang dari pelbagai arah.
b. Menangkap bola tinggi.
i. Berdiri dan tangkap bola tinggi.
ii. Berlari ke hadapan dan tangkap bola tinggi.
iii. Berlari ke sisi (kiri / kanan) dan tangpak bola tinggi.
4. Gerak kendur.
Impak :

Kelas : 6A / 11.45-12.15 / KT
Tajuk : Warisan Negara
Sub-Tajuk : A. Warisan Sejarah
iii. Sumber Sejarah
Objektif : Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Menyatakan jenis sumber sejarah.
• Menyenaraikan penemuan yang dijadikan sumber sejarah.
• Menghuraikan kepentingan sumber sejarah.
ABM : Peta minda, Borang Pengurusan Grafik, Buku teks
Aktiviti :
1. Merujuk BT. Hlm 81 untuk maklumat tentang jenis sumber sejarah.
2. Menyenaraikan jenis sumber sejarah dalam bentuk peta minda.
3. Merujuk BT. Hlm 82 menjelaskan artifak Batu Bersurat Terengganu.
4. Merujuk BT. Hlm 82 mendapatkan maklumat tentang penemuan yang dijadikan sumber sejarah negara kita.
5. Merujuk BT. Hlm 83 mencari maklumat tentang kepentingan Dokumen Pemasyhuran Kemerdekaan terhadap sejarah negara kita.
Impak :

Kelas : 6C / 12.45-1.15 / KT
Tajuk : Warisan Negara
Sub-Tajuk : A. Warisan Sejarah
iii. Sumber Sejarah
Objektif : Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Menyatakan jenis sumber sejarah.
• Menyenaraikan penemuan yang dijadikan sumber sejarah.
• Menghuraikan kepentingan sumber sejarah.
ABM : Peta minda, Borang Pengurusan Grafik, Buku teks
Aktiviti :
1. Merujuk BT. Hlm 81 untuk maklumat tentang jenis sumber sejarah.
2. Menyenaraikan jenis sumber sejarah dalam bentuk peta minda.
3. Merujuk BT. Hlm 82 menjelaskan artifak Batu Bersurat Terengganu.
4. Merujuk BT. Hlm 82 mendapatkan maklumat tentang penemuan yang dijadikan sumber sejarah negara kita.
5. Merujuk BT. Hlm 83 mencari maklumat tentang kepentingan Dokumen Pemasyhuran Kemerdekaan terhadap sejarah negara kita.
Impak :

AHAD 26 SEPTEMBER 2010

Kelas / Masa / MP 6C /9.15-10.15 / SN
Theme PEKA
Topic SMS 2
Handle living
and non-living
specimens

Learning Activities
C1 – Handle living specimens correctly
and carefully
C2 – Handle non-living specimens
correctly and carefully
C3 – Caring for living specimens
C4 – Use non-living specimens without
waste

Impact

Kelas / Masa / MP 6A /10.45-11.45 / SN
Theme PEKA
Topic SMS 2
Handle living
and non-living
specimens

Learning Activities
C1 – Handle living specimens correctly
and carefully
C2 – Handle non-living specimens
correctly and carefully
C3 – Caring for living specimens
C4 – Use non-living specimens without
waste

Impact

KHAMIS 23 SEPTEMBER 2010

PEPERIKSAAN UPSR 2010

SAINS

BAHASA INGGERIS PAPER 1

BAHASA INGGERIS PAPER 2

22 SEPTEMBER 2010

PEPERIKSAAN UPSR 2010

MATEMATIK KERTAS 1

SELASA 21 SEPTEMBER 2010

PEPERIKSAAN UPSR 2010

BAHASA MELAYU PEMAHAMAN

BAHASA MELAYU PENULISAN

MATEMATIK KERTAS 2

ISNIN 20 SEPTEMBER 2010

PERSIAPAN AKHIR UNTUK PEPERIKSAAN
UPSR 2010
SEMOGA BERJAYA

AHAD 19 SEPTEMBER 2010

Kelas / Masa / MP 6C / 9.15-10.15 / SN
Theme PEKA
Topic SMS 2
Handle living
and non-living
specimens

Learning Activities
C1 – Handle living specimens correctly
and carefully
C2 – Handle non-living specimens
correctly and carefully
C3 – Caring for living specimens
C4 – Use non-living specimens without
waste

Impact

Kelas / Masa / MP 6C / 10.45-11.45 / SN
Theme PEKA
Topic SMS 2
Handle living
and non-living
specimens

Learning Activities
C1 – Handle living specimens correctly
and carefully
C2 – Handle non-living specimens
correctly and carefully
C3 – Caring for living specimens
C4 – Use non-living specimens without
waste

Impact

KHAMIS 16 SEPTEMBER 2010

CUTI SEMPENA SAMBUTAN HARI MALAYSIA

RABU 15 SEPTEMBER 2010

Kelas : 6A / Masa : 7.45-8.45 / PK
Tunjang : Kesihatan Diri dan Keluarga
Tajuk : Kesihatan Diri
SubTajuk : Menyanyangi Diri Sendiri
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Mengenalpasti 4 masalah yang dialami oleh remaja.
ABM : Keratan akhbar, lembaran kerja
Aktiviti:
1. Bersoal jawab tentang masalah dialami oleh remaja berdasarkan keratan ahkbar.
2. Perbincangan menyatakan contoh masalah remaja.
3. Melaporkan hasil perbincangan.
Impak :

Kelas / Masa / MP 6C / 8.45-9.15 / SN
Theme PEKA
Topic SMS 1 Use and handle Science apparatus and substances
Learning Activities C1 – Use at least 5 apparatus correctly and carefully
C2 – Handle apparatus and substances correctly and carefully
C3 – Set up the apparatus or prepare the substances in an orderly
manner
C4 – Carry out the experiment following the correct procedures

Impact

Kelas : 6A / 9.45-10.45 / KT
Tajuk : Warisan Negara
Sub-Tajuk : A. Warisan Sejarah
iii. Sumber Sejarah
Objektif : Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Menyatakan jenis sumber sejarah.
• Menyenaraikan penemuan yang dijadikan sumber sejarah.
• Menghuraikan kepentingan sumber sejarah.
ABM : Peta minda, Borang Pengurusan Grafik, Buku teks
Aktiviti :
1. Merujuk BT. Hlm 81 untuk maklumat tentang jenis sumber sejarah.
2. Menyenaraikan jenis sumber sejarah dalam bentuk peta minda.
3. Merujuk BT. Hlm 82 menjelaskan artifak Batu Bersurat Terengganu.
4. Merujuk BT. Hlm 82 mendapatkan maklumat tentang penemuan yang dijadikan sumber sejarah negara kita.
5. Merujuk BT. Hlm 83 mencari maklumat tentang kepentingan Dokumen Pemasyhuran Kemerdekaan terhadap sejarah negara kita.

Kelas / Masa / MP 6A / 11.15-11.45 / SN
Theme PEKA
Topic SMS 1 Use and handle Science apparatus and substances
Learning Activities C1 – Use at least 5 apparatus correctly and carefully
C2 – Handle apparatus and substances correctly and carefully
C3 – Set up the apparatus or prepare the substances in an orderly
manner
C4 – Carry out the experiment following the correct procedures

Impact

SELASA 14 SEPTEMBER 2010

Kelas : 6D / Masa : 8.45-9.45 / PJK
Tunjang : Kesihatan Diri dan Keluarga
Tajuk : Kesihatan Diri
SubTajuk : Menyanyangi Diri Sendiri
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
.Mengenalpasti 4 masalah yang dialami oleh remaja.
ABM : Keratan akhbar, lembaran kerja
Aktiviti:
1. Bersoal jawab tentang masalah dialami oleh remaja berdasarkan keratan ahkbar.
2. Perbincangan menyatakan contoh masalah remaja.
3. Melaporkan hasil perbincangan.
Impak :

Kelas / Masa / MP 6A / 9.15-10.15 / SN
Theme PEKA
Topic SMS 1 Use and handle Science apparatus and substances
Learning Activities C1 – Use at least 5 apparatus correctly and carefully
C2 – Handle apparatus and substances correctly and carefully
C3 – Set up the apparatus or prepare the substances in an orderly
manner
C4 – Carry out the experiment following the correct procedures

Impact

Kelas / Masa / MP 6C / 10.45-11.45 / SN
Theme PEKA
Topic SMS 1 Use and handle Science apparatus and substances
Learning Activities C1 – Use at least 5 apparatus correctly and carefully
C2 – Handle apparatus and substances correctly and carefully
C3 – Set up the apparatus or prepare the substances in an orderly
manner
C4 – Carry out the experiment following the correct procedures

Impact