Kelas / Masa / MP ; 4E / 7.45-8.15 / PJK
Tajuk ; Kecergasan Fizikal
Sub-Tajuk ; Koordinasi
Objektif ;
· Melakukan 2 daripada 3 aktiviti koordinasi dalam jarak 5 meter dengan betul dan selamat.
· Menyatakan 3 aspek keselamatan yang perlu diambil kira ketika melakukan aktiviti koordinasi (pukulan).
ABM ; Bola sepak, gelung rotan, bet dan bola softbol, wisel,
Aktiviti ;
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Baling bola berpasangan.
3. Membaling bola dan memukul
4. Golek dan kawal gelung rotan.
5. Gerak kendur.
Impak ;
Kelas / Masa / MP ; 4C / 8.45-9.15 / PJK
Tajuk ; Kecergasan Fizikal
Sub-Tajuk ; Koordinasi
Objektif ;
· Melakukan 2 daripada 3 aktiviti koordinasi dalam jarak 5 meter dengan betul dan selamat.
· Menyatakan 3 aspek keselamatan yang perlu diambil kira ketika melakukan aktiviti koordinasi (pukulan).
ABM ; Bola sepak, gelung rotan, bet dan bola softbol, wisel,
Aktiviti ;
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Baling bola berpasangan.
3. Membaling bola dan memukul
4. Golek dan kawal gelung rotan.
5. Gerak kendur.
Impak ;
Kelas / Masa / MP; 4D / 9.45-10.15 &10.45-11.15 / KH
Bidang Pembelajaran; 1. Reka Bentuk dan Teknologi
Unit ;1.2 Kreativiti dan Reka Cipta.
Tajuk ;a. Pengenalan kreativiti.
i. Pendedahan kepada bentuk asas reka bentuk.
Objektif; Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapar:
• Mengenal pasti bentuk asas reka bentuk
• Melakar bentuk asas.
• Menyenaraikan objek di persekitaran yang mempunyai perasamaan dengan bentuk asas.
• Membina bentuk asas secara 3D.
ABM ;Buku teks
Aktiviti;
1. Merujuk bentuk asas reka bentuk segi empat, bulatan, segi tiga dalam 2D dan 3D berasaskan unsur dan prinsip lukisan.
2. Membuat lakaran bentuk asas.
3. Memerhatikan bentuk asas di dalam kelas dan persekitaran bagi menjana idea.
4. Membuat lawatan di pearsekitaran sekolah, taman permainan bagi menjana idea.
5. Melakar objek-objek yang berkaitan dengan bentuk asas.
6. Membuat bentuk asas 3D menggunakan pensel, pen, krayon, arang dan pensel warna.
Impak;
Kelas / Masa / MP ; 6C / 12.15-1.15 / SN
Theme; Force
Topic; 1. What Is Force
Learning Objectives; 1.1 Understanding that push and pull are forces.
Learning Activities;
1. Pupils push and pull each other’s palms to feel the effect of force.
2. Pupils discuss and conclude that push and pull are forces.
3. Based on the above activity pupils discuss and conclude that a force cannot be seen but its effects can be observed.
Impact;
Sunday, January 30, 2011
Subscribe to:
Posts (Atom)