Tuesday, October 4, 2011

RABU, 05 OKTOBER 2011

Kelas / Masa / MP 4C / 7.45-8.15 / PJK
Tajuk Kecergasan Fizikal
Sub-Tajuk Daya Tahan Kardiovaskular
Objektif • Melakukan sekurang-kurangnya 3 daripada 5 aktiviti daya tahan kardiovaskular dalam tempoh masa sekurang-kurangnya 4 minit dengan betul dan selamat.
• Menyatakan cara mengira kadar nadi sebelum dan selepas bersenam.

ABM Skital, wisel,
Aktiviti
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Senaman ritma selama 5 minit
a. Lompat separa bintang
b. Lompat kuda laut (galop).
c. Lompat bintang.
d. Pergerakan serentak.
e. Gerakan 4 segi.
3. Gerak kendur
Impak

Kelas / Masa / MP 4A / 8.15-8.45 / PJK
Tajuk Kecergasan Fizikal
Sub-Tajuk Daya Tahan Kardiovaskular
Objektif • Melakukan sekurang-kurangnya 3 daripada 5 aktiviti daya tahan kardiovaskular dalam tempoh masa sekurang-kurangnya 4 minit dengan betul dan selamat.
• Menyatakan cara mengira kadar nadi sebelum dan selepas bersenam.

ABM Skital, wisel,
Aktiviti
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Senaman ritma selama 5 minit
a. Lompat separa bintang
b. Lompat kuda laut (galop).
c. Lompat bintang.
d. Pergerakan serentak.
e. Gerakan 4 segi.
3. Gerak kendur
Impak
Kelas / Masa / MP 4B / 8.45-9.15 / PJK
Tajuk Kecergasan Fizikal
Sub-Tajuk Daya Tahan Kardiovaskular
Objektif • Melakukan sekurang-kurangnya 3 daripada 5 aktiviti daya tahan kardiovaskular dalam tempoh masa sekurang-kurangnya 4 minit dengan betul dan selamat.
• Menyatakan cara mengira kadar nadi sebelum dan selepas bersenam.

ABM Skital, wisel,
Aktiviti
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Senaman ritma selama 5 minit
a. Lompat separa bintang
b. Lompat kuda laut (galop).
c. Lompat bintang.
d. Pergerakan serentak.
e. Gerakan 4 segi.
3. Gerak kendur
Impak

Kelas / Masa / MP 4B /12.15-1.15 / SN
Theme INVESTIGATING TECHNOLOGY
Topic 1. Technology
Learning Objectives 1.1 Understanding the importance of technology in everyday life
BBM
Learning Activities
1. Pupils test their abilities e.g.
a) try to memorise a telephone number and then try to memorise another 5 telephone numbers without writing them down,
b) try to jump as high as possible and touch the ceiling,
c) try to read the same writing from different distances.

2. state that there are limitations to human’s abilities to do things.
3. Pupils discuss the limit of their abilities.
4. Pupils view video to see how technology are used to overcome human’s limitations.
5. identify devices used to overcome human’s limitations.
6. Pupils discuss and give other examples of human’s limitations and ways to overcome them e.g.
a) unable to see the fine details on an object. This can be overcome by using magnifying glass or microscope,
b) unable to speak loud enough for someone far away to hear. This can be overcome by using microphone, megaphone or telephone,
c) unable to walk for long distance. This can be overcome by riding a bicycle or traveling by car, train, ship or aeroplane.

7. relate how certain devices are used to overcome human’s limitations.

Impact

Monday, October 3, 2011

SELASA, 04 OKTOBER 2011

Kelas : 4D / Masa : 7.45-8.15 / PJK
Tunjang : Kebersihan dan keselamatan persekitaran
Tajuk : Penyakit Berjangkit
SubTajuk : Cara Merebak
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Menyenaraikan 3 cara penyakit boleh merebak.
ABM : Gambar, poster
Aktiviti:
1. Bersoal jawab beberapa contoh penyakit berjangkit.
2. Berbincang tentang agen penyakit berjangkit.
3. Menyenaraikan beberapa cara bagaimana penyakit boleh merebak.
Impak :

Kelas : 4C / Masa : 8.45-9.15 / PJK
Tunjang : Kebersihan dan keselamatan persekitaran
Tajuk : Penyakit Berjangkit
SubTajuk : Cara Merebak
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Menyenaraikan 3 cara penyakit boleh merebak.
ABM : Gambar, poster
Aktiviti:
1. Bersoal jawab beberapa contoh penyakit berjangkit.
2. Berbincang tentang agen penyakit berjangkit.
3. Menyenaraikan beberapa cara bagaimana penyakit boleh merebak.
Impak :

Kelas : 4E / Masa : 9.15-10.15 / Mata pelajaran : KH
Bidang : B. Perniagaan dan Keusahawanan
Tajuk : Unit 1. Barang Jualan
SubTajuk : a. Kumpulan Sasaran
Objektif : Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
• Mengumpulkan maklumat barang keperluan, kesukaan dan yang mampu dibeli oleh murid dan guru.
• Mengelaskan barang mengikut keperluan, kesukaan dan yang mampu dibeli oleh murid dan guru.
BBM : Buku teks (hlm 94-97), Borang soal selidik
Aktiviti:
1. Merujuk BT. Hlm. 94-97 tentang kumpulan sasaran dan jenis-jenis barang yang sesuai dijual kepada kumpulan sasaran.
2. Menjelaskan maksud peniaga dan perniagaan.
3. Memberi contoh barang yang diperlukan, disukai dan mampu dibeli oleh kumpulan sasaran.
4. Membuat kajian dengan mengisi borang soal selidik.
Impak :