Kelas 6C / Masa 7.45-8.15 / PJK
Tunjang Kesihatan Diri dan Keluarga
Tajuk Kesihatan Diri
Sub-Tajuk Seksualiti
Objektif Pada akhir P&P murid dapat:
• Mengenalpasti 3 perubahan fizikal yang dialami oleh remaja.
ABM Gambar
Aktiviti
1. Mempamerkan gambar kanak-kanak perempuan, lelaki dan awal remaja.
2. Soal selidik mengenai perubahan fizikal mereka.
3. Bincangkan tugasan:
Perbezaan otot lelaki dan perempuan.
Melakarkan bahagian badan yang ada pertumbuhan bulu.
4. Perbezaan paras rupa murid lelaki dan murid perempuan.
Impak
Kelas 4A / Masa 8.45-9.15 / PJK
Tunjang Kesihatan diri dan keluarga
Tajuk Kesihatan Diri
Sub-Tajuk Akil Baligh
Objektif Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid akan dapat:
• Menyatakan maksud akil baligh dan menyenaraikan beberapa perubahan fizikal pada anggota badan.
ABM Gambar dan poster
Aktiviti
1. Menunjukkan gambar remaja lelaki dan perempuan dan bertanyakan perbezaan.
2. Bersoal jawab mengenai perubahan fizikal perempuan seperti pembesaran buah dada, pembesaran punggung, pertumbuhan bulu ketiak dan sekitar kemaluan.
3. Bersoal jawab mengenai perubahan fizikal lelaki seperti perubahan suara, pertumbuhan misai dan janggut, pertumbuhan bulu ketiak, kaki, dada dan disekitar kemaluan.
Impak
Kelas 6C / Masa 9.45- 10.15 / KT
Tajuk Kegiatan Ekonomi Dan Lokasi
Sub-Tajuk B. Pertanian
Objektif Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapar:
• Menyatakan jenis kegiatan pertanian di negara kita.
• Menamakan aktiviti pertanian dan lokasinya.
• Menyenaraikan hasil yang diperolehi daripada kegiatan pertanian.
ABM Borang pengurusan grafik, Peta minda, Peta Malaysia, Buku teks
Aktiviti
1. Bersoal jawab tentang sumber makanan dan jenis kegiatan pertanian.
2. Mencari maklumat tentang kegiatan pertanian di negara kita (BT hlm. 20-22).
3. Membina peta minda tentang kegiatan pertanian di Negara kita.
4. Mengisikan maklumat yang diperolehi dalam peta minda.
5. Menandakan lokasi dan aktiviti pertanian dalam peta Malaysia.
6. Membuat rumusan.
Impak
Kelas 6A / Masa 10.45-11.15 / SN
Theme Force
Topic 1. What Is Force
Learning Objectives 1.1 Understanding that push and pull are forces.
Learning Activities
1. Pupils push and pull each other’s palms to feel the effect of force.
2. Pupils discuss and conclude that push and pull are forces.
3. Based on the above activity pupils discuss and conclude that a force cannot be seen but its effects can be observed.
Impact
Saturday, January 23, 2010
Wednesday, January 20, 2010
AHAD 24 JANUARI 2010
Kelas 6D / Masa 8.15-8.45 / PJK
Tunjang Kesihatan Diri dan Keluarga
Tajuk Kesihatan Diri
Sub-Tajuk Seksualiti
Objektif Pada akhir P&P murid dapat:
• Mengenalpasti 3 perubahan fizikal yang dialami oleh remaja.
ABM Gambar
Aktiviti
1. Mempamerkan gambar kanak-kanak perempuan, lelaki dan awal remaja.
2. Sola selidik mengenai perubahan fizikal mereka.
3. Bincangkan tugasan:
Perbezaan otot lelaki dan perempuan.
Melakarkan bahagian badan yang ada pertumbuhan bulu.
4. Perbezaan paras rupa murid lelaki dan murid perempuan.
Impak
Kelas 6B / Masa 8.45-9.15 / PJK
Tunjang Kesihatan Diri dan Keluarga
Tajuk Kesihatan Diri
Sub-Tajuk Seksualiti
Objektif Pada akhir P&P murid dapat:
• Mengenalpasti 3 perubahan fizikal yang dialami oleh remaja.
ABM Gambar
Aktiviti
1. Mempamerkan gambar kanak-kanak perempuan, lelaki dan awal remaja.
2. Sola selidik mengenai perubahan fizikal mereka.
3. Bincangkan tugasan:
Perbezaan otot lelaki dan perempuan.
Melakarkan bahagian badan yang ada pertumbuhan bulu.
4. Perbezaan paras rupa murid lelaki dan murid perempuan.
Impak
Kelas 6A / Masa 9.15-9.45 / PJK
Tunjang Kesihatan Diri dan Keluarga
Tajuk Kesihatan Diri
Sub-Tajuk Seksualiti
Objektif Pada akhir P&P murid dapat:
• Mengenalpasti 3 perubahan fizikal yang dialami oleh remaja.
ABM Gambar
Aktiviti
1. Mempamerkan gambar kanak-kanak perempuan, lelaki dan awal remaja.
2. Sola selidik mengenai perubahan fizikal mereka.
3. Bincangkan tugasan:
Perbezaan otot lelaki dan perempuan.
Melakarkan bahagian badan yang ada pertumbuhan bulu.
4. Perbezaan paras rupa murid lelaki dan murid perempuan.
Impak
Kelas 6C / Masa 12.15-1.15 / SN
Theme Force
Topic 1. What Is Force
Learning Objectives 1.1 Understanding that push and pull are forces.
Learning Activities
1. Pupils push and pull each other’s palms to feel the effect of force.
2. Pupils discuss and conclude that push and pull are forces.
3. Based on the above activity pupils discuss and conclude that a force cannot be seen but its effects can be observed.
Impact
Tunjang Kesihatan Diri dan Keluarga
Tajuk Kesihatan Diri
Sub-Tajuk Seksualiti
Objektif Pada akhir P&P murid dapat:
• Mengenalpasti 3 perubahan fizikal yang dialami oleh remaja.
ABM Gambar
Aktiviti
1. Mempamerkan gambar kanak-kanak perempuan, lelaki dan awal remaja.
2. Sola selidik mengenai perubahan fizikal mereka.
3. Bincangkan tugasan:
Perbezaan otot lelaki dan perempuan.
Melakarkan bahagian badan yang ada pertumbuhan bulu.
4. Perbezaan paras rupa murid lelaki dan murid perempuan.
Impak
Kelas 6B / Masa 8.45-9.15 / PJK
Tunjang Kesihatan Diri dan Keluarga
Tajuk Kesihatan Diri
Sub-Tajuk Seksualiti
Objektif Pada akhir P&P murid dapat:
• Mengenalpasti 3 perubahan fizikal yang dialami oleh remaja.
ABM Gambar
Aktiviti
1. Mempamerkan gambar kanak-kanak perempuan, lelaki dan awal remaja.
2. Sola selidik mengenai perubahan fizikal mereka.
3. Bincangkan tugasan:
Perbezaan otot lelaki dan perempuan.
Melakarkan bahagian badan yang ada pertumbuhan bulu.
4. Perbezaan paras rupa murid lelaki dan murid perempuan.
Impak
Kelas 6A / Masa 9.15-9.45 / PJK
Tunjang Kesihatan Diri dan Keluarga
Tajuk Kesihatan Diri
Sub-Tajuk Seksualiti
Objektif Pada akhir P&P murid dapat:
• Mengenalpasti 3 perubahan fizikal yang dialami oleh remaja.
ABM Gambar
Aktiviti
1. Mempamerkan gambar kanak-kanak perempuan, lelaki dan awal remaja.
2. Sola selidik mengenai perubahan fizikal mereka.
3. Bincangkan tugasan:
Perbezaan otot lelaki dan perempuan.
Melakarkan bahagian badan yang ada pertumbuhan bulu.
4. Perbezaan paras rupa murid lelaki dan murid perempuan.
Impak
Kelas 6C / Masa 12.15-1.15 / SN
Theme Force
Topic 1. What Is Force
Learning Objectives 1.1 Understanding that push and pull are forces.
Learning Activities
1. Pupils push and pull each other’s palms to feel the effect of force.
2. Pupils discuss and conclude that push and pull are forces.
3. Based on the above activity pupils discuss and conclude that a force cannot be seen but its effects can be observed.
Impact
KHAMIS 21 JANUARI 2010
Kelas 4A / Masa 7.45-8.15 / PJK
Tajuk Kecergasan Fizikal
Sub-Tajuk Masa tindak balas
Objektif • Menjalankan aktiviti masa tindak balas yang paling cepat setelah menerima rangsangan.
• Menyatakan sekurang-kurangnya 2 aktiviti yang melibatkan masa tindak balas.
ABM Skital, wisel, gelung rotan
Aktiviti
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Pukul Berapa Datuk Harimau.
3. Belalang Belatuk.
4. Nombor sama berlari.
5. Gerak kendur
Impak
Kelas 6A / Masa 9.15-10.15 / SN
Theme Investigating Living Things
Topic 1. Interaction Among Living Things
Learning Objectives 1.4 Knowing the impact of human activities on environment.
Learning Activities
1. Give examples of environmental destruction caused by human.
2. Explain how human activities cause environmental destruction.
3. Predict what will happen to the Earth if human activities are not controlled.
4. Prepare a scrap book on environmental destruction caused by human activities and steps taken to reduce its effects.
Impact
Kelas 6C / Masa 10.45-11.15 / SN
Theme Investigating Living Things
Topic 1. Interaction Among Living Things
Learning Objectives 1.4 Knowing the impact of human activities on environment.
Learning Activities
1. Give examples of environmental destruction caused by human.
2. Explain how human activities cause environmental destruction.
3. Predict what will happen to the Earth if human activities are not controlled.
4. Prepare a scrap book on environmental destruction caused by human activities and steps taken to reduce its effects.
Impact
Tajuk Kecergasan Fizikal
Sub-Tajuk Masa tindak balas
Objektif • Menjalankan aktiviti masa tindak balas yang paling cepat setelah menerima rangsangan.
• Menyatakan sekurang-kurangnya 2 aktiviti yang melibatkan masa tindak balas.
ABM Skital, wisel, gelung rotan
Aktiviti
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Pukul Berapa Datuk Harimau.
3. Belalang Belatuk.
4. Nombor sama berlari.
5. Gerak kendur
Impak
Kelas 6A / Masa 9.15-10.15 / SN
Theme Investigating Living Things
Topic 1. Interaction Among Living Things
Learning Objectives 1.4 Knowing the impact of human activities on environment.
Learning Activities
1. Give examples of environmental destruction caused by human.
2. Explain how human activities cause environmental destruction.
3. Predict what will happen to the Earth if human activities are not controlled.
4. Prepare a scrap book on environmental destruction caused by human activities and steps taken to reduce its effects.
Impact
Kelas 6C / Masa 10.45-11.15 / SN
Theme Investigating Living Things
Topic 1. Interaction Among Living Things
Learning Objectives 1.4 Knowing the impact of human activities on environment.
Learning Activities
1. Give examples of environmental destruction caused by human.
2. Explain how human activities cause environmental destruction.
3. Predict what will happen to the Earth if human activities are not controlled.
4. Prepare a scrap book on environmental destruction caused by human activities and steps taken to reduce its effects.
Impact
Tuesday, January 19, 2010
RABU 20 JANUARI 2010
Kelas 6A / Masa 7.45-8.15 / PJK
Tunjang Kecergasan Fizikal
Tajuk Daya Tahan Otot
Sub-Tajuk Tekan Tubi
Objektif Pada akhir P&P murid dapat:
• Melakukan aktiviti tekan tubi dengan betul 4 dari 5 percubaan.
• Menyatakan 3 otot utama yang terlibat.
ABM Wisel, bangku, meja
Aktiviti
1. Memanaskan badan – aktiviti keregangan.
2. Tekan Tubi
Tangan, siku, kaki, badan dan kepala dalam keadaan lurus.
Fleksi siku dan tarik badan ke atas agar kepala melepasi palang.
Kembali ke posisi mula dan ulang aktiviti secara berterusan selama 20 saat.
3. Aktiviti gerak kendur otot.
Impak
Kelas 6C / Masa 8.45-9.15 / PJK
Tunjang Kecergasan Fizikal
Tajuk Daya Tahan Otot
Sub-Tajuk Tekan Tubi
Objektif Pada akhir P&P murid dapat:
• Melakukan aktiviti tekan tubi dengan betul 4 dari 5 percubaan.
• Menyatakan 3 otot utama yang terlibat.
ABM Wisel, bangku, meja
Aktiviti
1. Memanaskan badan – aktiviti keregangan.
2. Tekan Tubi
Tangan, siku, kaki, badan dan kepala dalam keadaan lurus.
Fleksi siku dan tarik badan ke atas agar kepala melepasi palang.
Kembali ke posisi mula dan ulang aktiviti secara berterusan selama 20 saat.
3. Aktiviti gerak kendur otot.
Impak
Kelas 6A / Masa 10.45-11.15 / KT
Tajuk Kegiatan Ekonomi Dan Lokasi
Sub-Tajuk A. Perindustrian
Objektif Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapar:
• Menyatakan jenis industri di negara kita.
• Menyenaraikan jenis industri di negara kita dan contoh bagi setiap jenis industri.
• Menamakan kawasan perindustrian dan jenis industri yang terdapat di kawasan tersebut.
ABM Borang pengurusan grafik, Peta minda, Peta Malaysia, Buku teks
Aktiviti
1. Mencari maklumat tentang contoh bagi setiap jenis industri di negara kita (BT hlm. 14- 17).
2. Mengisikan maklumat yang diperolehi dalam peta minda.
3. Membuat iklan kreatif berdasarkan hasil keluaran jenis industri di negara kita.
4. Menandakan kawasan dan jenis industri dalam peta Malaysia (BT hlm 18-19).
5. Melengkapkan borang pengurusan grafik tentang jenis industri, lokasi dan produk yang dihasilkan.
Impak
Kelas 6C / Masa 11.45-12.15 / KT
Tajuk Kegiatan Ekonomi Dan Lokasi
Sub-Tajuk A. Perindustrian
Objektif Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapar:
• Menyatakan jenis industri di negara kita.
• Menyenaraikan jenis industri di negara kita dan contoh bagi setiap jenis industri.
• Menamakan kawasan perindustrian dan jenis industri yang terdapat di kawasan tersebut.
ABM Borang pengurusan grafik, Peta minda, Peta Malaysia, Buku teks
Aktiviti
1. Mencari maklumat tentang contoh bagi setiap jenis industri di negara kita (BT hlm. 14- 17).
2. Mengisikan maklumat yang diperolehi dalam peta minda.
3. Membuat iklan kreatif berdasarkan hasil keluaran jenis industri di negara kita.
4. Menandakan kawasan dan jenis industri dalam peta Malaysia (BT hlm 18-19).
5. Melengkapkan borang pengurusan grafik tentang jenis industri, lokasi dan produk yang dihasilkan.
Impak
Kelas 6C / Masa 12.15-1.15 / SN
Theme Investigating Living Things
Topic 1. Interaction Among Living Things
Learning Objectives 1.4 Knowing the impact of human activities on environment.
Learning Activities
1. Give examples of environmental destruction caused by human.
2. Explain how human activities cause environmental destruction.
3. Predict what will happen to the Earth if human activities are not controlled.
4. Prepare a scrap book on environmental destruction caused by human activities and steps taken to reduce its effects.
Impact
Tunjang Kecergasan Fizikal
Tajuk Daya Tahan Otot
Sub-Tajuk Tekan Tubi
Objektif Pada akhir P&P murid dapat:
• Melakukan aktiviti tekan tubi dengan betul 4 dari 5 percubaan.
• Menyatakan 3 otot utama yang terlibat.
ABM Wisel, bangku, meja
Aktiviti
1. Memanaskan badan – aktiviti keregangan.
2. Tekan Tubi
Tangan, siku, kaki, badan dan kepala dalam keadaan lurus.
Fleksi siku dan tarik badan ke atas agar kepala melepasi palang.
Kembali ke posisi mula dan ulang aktiviti secara berterusan selama 20 saat.
3. Aktiviti gerak kendur otot.
Impak
Kelas 6C / Masa 8.45-9.15 / PJK
Tunjang Kecergasan Fizikal
Tajuk Daya Tahan Otot
Sub-Tajuk Tekan Tubi
Objektif Pada akhir P&P murid dapat:
• Melakukan aktiviti tekan tubi dengan betul 4 dari 5 percubaan.
• Menyatakan 3 otot utama yang terlibat.
ABM Wisel, bangku, meja
Aktiviti
1. Memanaskan badan – aktiviti keregangan.
2. Tekan Tubi
Tangan, siku, kaki, badan dan kepala dalam keadaan lurus.
Fleksi siku dan tarik badan ke atas agar kepala melepasi palang.
Kembali ke posisi mula dan ulang aktiviti secara berterusan selama 20 saat.
3. Aktiviti gerak kendur otot.
Impak
Kelas 6A / Masa 10.45-11.15 / KT
Tajuk Kegiatan Ekonomi Dan Lokasi
Sub-Tajuk A. Perindustrian
Objektif Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapar:
• Menyatakan jenis industri di negara kita.
• Menyenaraikan jenis industri di negara kita dan contoh bagi setiap jenis industri.
• Menamakan kawasan perindustrian dan jenis industri yang terdapat di kawasan tersebut.
ABM Borang pengurusan grafik, Peta minda, Peta Malaysia, Buku teks
Aktiviti
1. Mencari maklumat tentang contoh bagi setiap jenis industri di negara kita (BT hlm. 14- 17).
2. Mengisikan maklumat yang diperolehi dalam peta minda.
3. Membuat iklan kreatif berdasarkan hasil keluaran jenis industri di negara kita.
4. Menandakan kawasan dan jenis industri dalam peta Malaysia (BT hlm 18-19).
5. Melengkapkan borang pengurusan grafik tentang jenis industri, lokasi dan produk yang dihasilkan.
Impak
Kelas 6C / Masa 11.45-12.15 / KT
Tajuk Kegiatan Ekonomi Dan Lokasi
Sub-Tajuk A. Perindustrian
Objektif Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapar:
• Menyatakan jenis industri di negara kita.
• Menyenaraikan jenis industri di negara kita dan contoh bagi setiap jenis industri.
• Menamakan kawasan perindustrian dan jenis industri yang terdapat di kawasan tersebut.
ABM Borang pengurusan grafik, Peta minda, Peta Malaysia, Buku teks
Aktiviti
1. Mencari maklumat tentang contoh bagi setiap jenis industri di negara kita (BT hlm. 14- 17).
2. Mengisikan maklumat yang diperolehi dalam peta minda.
3. Membuat iklan kreatif berdasarkan hasil keluaran jenis industri di negara kita.
4. Menandakan kawasan dan jenis industri dalam peta Malaysia (BT hlm 18-19).
5. Melengkapkan borang pengurusan grafik tentang jenis industri, lokasi dan produk yang dihasilkan.
Impak
Kelas 6C / Masa 12.15-1.15 / SN
Theme Investigating Living Things
Topic 1. Interaction Among Living Things
Learning Objectives 1.4 Knowing the impact of human activities on environment.
Learning Activities
1. Give examples of environmental destruction caused by human.
2. Explain how human activities cause environmental destruction.
3. Predict what will happen to the Earth if human activities are not controlled.
4. Prepare a scrap book on environmental destruction caused by human activities and steps taken to reduce its effects.
Impact
Monday, January 18, 2010
SELASA 19 JANUARI 2010
Kelas 6B / Masa 7.45-8.15 / PJK
Tunjang Kecergasan Fizikal
Tajuk Daya Tahan Otot
Sub-Tajuk Tekan Tubi
Objektif Pada akhir P&P murid dapat:
• Melakukan aktiviti tekan tubi dengan betul 4 dari 5 percubaan.
• Menyatakan 3 otot utama yang terlibat.
ABM Wisel, bangku, meja
Aktiviti
1. Memanaskan badan – aktiviti keregangan.
2. Tekan Tubi
Tangan, siku, kaki, badan dan kepala dalam keadaan lurus.
Fleksi siku dan tarik badan ke atas agar kepala melepasi palang.
Kembali ke posisi mula dan ulang aktiviti secara berterusan selama 20 saat.
3. Aktiviti gerak kendur otot.
Impak
Kelas 6D / Masa 8.45-9.15 / PJK
Tunjang Kecergasan Fizikal
Tajuk Daya Tahan Otot
Sub-Tajuk Tekan Tubi
Objektif Pada akhir P&P murid dapat:
• Melakukan aktiviti tekan tubi dengan betul 4 dari 5 percubaan.
• Menyatakan 3 otot utama yang terlibat.
ABM Wisel, bangku, meja
Aktiviti
1. Memanaskan badan – aktiviti keregangan.
2. Tekan Tubi
Tangan, siku, kaki, badan dan kepala dalam keadaan lurus.
Fleksi siku dan tarik badan ke atas agar kepala melepasi palang.
Kembali ke posisi mula dan ulang aktiviti secara berterusan selama 20 saat.
3. Aktiviti gerak kendur otot.
Impak
Kelas 6A / Masa 10.45-11.15 / KT
Tajuk Kegiatan Ekonomi Dan Lokasi
Sub-Tajuk A. Perindustrian
Objektif Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapar:
• Menyatakan jenis industri di negara kita.
• Menyenaraikan jenis industri di negara kita dan contoh bagi setiap jenis industri.
• Menamakan kawasan perindustrian dan jenis industri yang terdapat di kawasan tersebut.
ABM Borang pengurusan grafik, Peta minda, Peta Malaysia, Buku teks
Aktiviti
1. Mencari maklumat tentang contoh bagi setiap jenis industri di negara kita (BT hlm. 14- 17).
2. Mengisikan maklumat yang diperolehi dalam peta minda.
3. Membuat iklan kreatif berdasarkan hasil keluaran jenis industri di negara kita.
4. Menandakan kawasan dan jenis industri dalam peta Malaysia (BT hlm 18-19).
5. Melengkapkan borang pengurusan grafik tentang jenis industri, lokasi dan produk yang dihasilkan.
Impak
Kelas 6A / Masa 11.15-12.15 / SNTheme Investigating Living Things
Topic 1. Interaction Among Living Things
Learning Objectives 1.4 Knowing the impact of human activities on environment.
Learning Activities
1. Give examples of environmental destruction caused by human.
2. Explain how human activities cause environmental destruction.
3. Predict what will happen to the Earth if human activities are not controlled.
4. Prepare a scrap book on environmental destruction caused by human activities and steps taken to reduce its effects.
Impact
Tunjang Kecergasan Fizikal
Tajuk Daya Tahan Otot
Sub-Tajuk Tekan Tubi
Objektif Pada akhir P&P murid dapat:
• Melakukan aktiviti tekan tubi dengan betul 4 dari 5 percubaan.
• Menyatakan 3 otot utama yang terlibat.
ABM Wisel, bangku, meja
Aktiviti
1. Memanaskan badan – aktiviti keregangan.
2. Tekan Tubi
Tangan, siku, kaki, badan dan kepala dalam keadaan lurus.
Fleksi siku dan tarik badan ke atas agar kepala melepasi palang.
Kembali ke posisi mula dan ulang aktiviti secara berterusan selama 20 saat.
3. Aktiviti gerak kendur otot.
Impak
Kelas 6D / Masa 8.45-9.15 / PJK
Tunjang Kecergasan Fizikal
Tajuk Daya Tahan Otot
Sub-Tajuk Tekan Tubi
Objektif Pada akhir P&P murid dapat:
• Melakukan aktiviti tekan tubi dengan betul 4 dari 5 percubaan.
• Menyatakan 3 otot utama yang terlibat.
ABM Wisel, bangku, meja
Aktiviti
1. Memanaskan badan – aktiviti keregangan.
2. Tekan Tubi
Tangan, siku, kaki, badan dan kepala dalam keadaan lurus.
Fleksi siku dan tarik badan ke atas agar kepala melepasi palang.
Kembali ke posisi mula dan ulang aktiviti secara berterusan selama 20 saat.
3. Aktiviti gerak kendur otot.
Impak
Kelas 6A / Masa 10.45-11.15 / KT
Tajuk Kegiatan Ekonomi Dan Lokasi
Sub-Tajuk A. Perindustrian
Objektif Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapar:
• Menyatakan jenis industri di negara kita.
• Menyenaraikan jenis industri di negara kita dan contoh bagi setiap jenis industri.
• Menamakan kawasan perindustrian dan jenis industri yang terdapat di kawasan tersebut.
ABM Borang pengurusan grafik, Peta minda, Peta Malaysia, Buku teks
Aktiviti
1. Mencari maklumat tentang contoh bagi setiap jenis industri di negara kita (BT hlm. 14- 17).
2. Mengisikan maklumat yang diperolehi dalam peta minda.
3. Membuat iklan kreatif berdasarkan hasil keluaran jenis industri di negara kita.
4. Menandakan kawasan dan jenis industri dalam peta Malaysia (BT hlm 18-19).
5. Melengkapkan borang pengurusan grafik tentang jenis industri, lokasi dan produk yang dihasilkan.
Impak
Kelas 6A / Masa 11.15-12.15 / SNTheme Investigating Living Things
Topic 1. Interaction Among Living Things
Learning Objectives 1.4 Knowing the impact of human activities on environment.
Learning Activities
1. Give examples of environmental destruction caused by human.
2. Explain how human activities cause environmental destruction.
3. Predict what will happen to the Earth if human activities are not controlled.
4. Prepare a scrap book on environmental destruction caused by human activities and steps taken to reduce its effects.
Impact
Subscribe to:
Posts (Atom)