Monday, October 17, 2011

SELASA, 18 OKTOBER 2011

Kelas : 4D / Masa : 7.45-8.15 / PJK
Tunjang : Kemahiran
Tajuk : Permainan Bola Jaring
SubTajuk : 1. Menghantar
2. Menerima
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Melakukan 3 daripada 4 kemahiran asas bola sepak dengan teknik yang betul dan selamat.
• Menyatakan sekurang-kurangnya 3 ciri keselamatan semasa melakukan aktiviti.
ABM : Bola jaring,
Aktiviti:
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Menghantar
a. Hantaran Aras Dada
i. Bola dipegang aras dada.
ii. Bawa bola ke dada.
iii. Tolak bola ke hadapan.
iv. Luruskan kedua-dua belah tangan.
v. Ikut lajak.
b. Hantaran Atas
i. Bola dipegang dengan tangan di atas kepala dan bawa bola ke belakang kepala.
ii. Hantar bola ke sasaran.
iii. Ikut lajak.
c. Hantaran Bawah
i. Bola dipegang aras pinggang.
ii. Hantar ke aras pinggang kawan.
iii. Ikut lajak.
d. Hantaran aras Bahu
i. Bawa bola ke belakang bahu.
ii. Baling bola ke arah kawan.
iii. Tangan sedia terhulur (menunggu).
iv. Terima bola di depan dan terus tarik bola ke dalam (aksi rebut).
v. Bersedia untuk hantar bola.
3. Menerima
a. Menerima hadapan.
i. Hulurkan tangan dengan jari yang direnggangkan.
ii. Sambut bola dan bawa ke dada.
b. Menerima dari sisi.
i. Kilas badan.
ii. Sambut bola di aras pinggang.
c. Menerima dari bawah.
i. Hulurkan tangan dan sambut bola di aras pinggang.
d. Menerima dari atas.
i. Lompat sambil menyambut bola di atas kepala.
4. Gerak kendur.
Impak :

Kelas : 4C / Masa : 8.45-9.15 / PJK
Tunjang : Kemahiran
Tajuk : Permainan Bola Jaring
SubTajuk : 1. Menghantar
2. Menerima
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Melakukan 3 daripada 4 kemahiran asas bola sepak dengan teknik yang betul dan selamat.
• Menyatakan sekurang-kurangnya 3 ciri keselamatan semasa melakukan aktiviti.
ABM : Bola jaring,
Aktiviti:
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Menghantar
a. Hantaran Aras Dada
i. Bola dipegang aras dada.
ii. Bawa bola ke dada.
iii. Tolak bola ke hadapan.
iv. Luruskan kedua-dua belah tangan.
v. Ikut lajak.
b. Hantaran Atas
i. Bola dipegang dengan tangan di atas kepala dan bawa bola ke belakang kepala.
ii. Hantar bola ke sasaran.
iii. Ikut lajak.
c. Hantaran Bawah
i. Bola dipegang aras pinggang.
ii. Hantar ke aras pinggang kawan.
iii. Ikut lajak.
d. Hantaran aras Bahu
i. Bawa bola ke belakang bahu.
ii. Baling bola ke arah kawan.
iii. Tangan sedia terhulur (menunggu).
iv. Terima bola di depan dan terus tarik bola ke dalam (aksi rebut).
v. Bersedia untuk hantar bola.
3. Menerima
a. Menerima hadapan.
i. Hulurkan tangan dengan jari yang direnggangkan.
ii. Sambut bola dan bawa ke dada.
b. Menerima dari sisi.
i. Kilas badan.
ii. Sambut bola di aras pinggang.
c. Menerima dari bawah.
i. Hulurkan tangan dan sambut bola di aras pinggang.
d. Menerima dari atas.
i. Lompat sambil menyambut bola di atas kepala.
4. Gerak kendur.
Impak :

Kelas : 4E / Masa : 9.15-10.15 / Mata pelajaran : KH
Bidang : B. Perniagaan dan Keusahawanan
Tajuk : Unit 1. Barang Jualan
SubTajuk : b. Jenis Barang yang Sesuai Dijual
c. Sumber Bekalan
Objektif : Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
• Menyenaraikan barang yang boleh dijual kepada murid dan guru.
• Membuat keputusan barang yang boleh dijual kepada murid dan guru.
• Mengumpulkan maklumat cara mendapatkan bekalan.
• Memilih pembekal.
BBM : Buku teks (hlm 96-103), Borang senarai jenis barang yang sesuai dijual
Aktiviti:
1. Merujuk borang kajian yang dibuat pada pelajaran lalu dan menyenaraikan barang yang sesuai dijual kepada kumpulan sasaran dengan mengisi borang senarai barang yang sesuai dijual.
2. Membuat keputusan tentang jenis barang yang sesuai dijual dengan melengkapkan borang jenis barang yang boleh dijual.
3. Merujuk BT. Hlm. 102-103 tentang cara mendapatkan maklumat pembekal.
4. Menjelaskan cara mendapatkan bekalan barang jualan.
5. Memilih pembekal yang sesuai berdasarkan kriteria pemilihan pembekal.
Impak :

ISNIN, 17 OKTOBER 2011

Kelas : 4A / Masa : 7.45-8.15 / PJK
Tunjang : Kemahiran
Tajuk : Permainan Bola Jaring
SubTajuk : 1. Menghantar
2. Menerima
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Melakukan 3 daripada 4 kemahiran asas bola sepak dengan teknik yang betul dan selamat.
• Menyatakan sekurang-kurangnya 3 ciri keselamatan semasa melakukan aktiviti.
ABM : Bola jaring,
Aktiviti:
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Menghantar
a. Hantaran Aras Dada
i. Bola dipegang aras dada.
ii. Bawa bola ke dada.
iii. Tolak bola ke hadapan.
iv. Luruskan kedua-dua belah tangan.
v. Ikut lajak.
b. Hantaran Atas
i. Bola dipegang dengan tangan di atas kepala dan bawa bola ke belakang kepala.
ii. Hantar bola ke sasaran.
iii. Ikut lajak.
c. Hantaran Bawah
i. Bola dipegang aras pinggang.
ii. Hantar ke aras pinggang kawan.
iii. Ikut lajak.
d. Hantaran aras Bahu
i. Bawa bola ke belakang bahu.
ii. Baling bola ke arah kawan.
iii. Tangan sedia terhulur (menunggu).
iv. Terima bola di depan dan terus tarik bola ke dalam (aksi rebut).
v. Bersedia untuk hantar bola.
3. Menerima
a. Menerima hadapan.
i. Hulurkan tangan dengan jari yang direnggangkan.
ii. Sambut bola dan bawa ke dada.
b. Menerima dari sisi.
i. Kilas badan.
ii. Sambut bola di aras pinggang.
c. Menerima dari bawah.
i. Hulurkan tangan dan sambut bola di aras pinggang.
d. Menerima dari atas.
i. Lompat sambil menyambut bola di atas kepala.
4. Gerak kendur.
Impak :

Kelas : 4E / Masa : 8.45-9.15 / PJK
Tunjang : Kemahiran
Tajuk : Permainan Bola Jaring
SubTajuk : 1. Menghantar
2. Menerima
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Melakukan 3 daripada 4 kemahiran asas bola sepak dengan teknik yang betul dan selamat.
• Menyatakan sekurang-kurangnya 3 ciri keselamatan semasa melakukan aktiviti.
ABM : Bola jaring,
Aktiviti:
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Menghantar
a. Hantaran Aras Dada
i. Bola dipegang aras dada.
ii. Bawa bola ke dada.
iii. Tolak bola ke hadapan.
iv. Luruskan kedua-dua belah tangan.
v. Ikut lajak.
b. Hantaran Atas
i. Bola dipegang dengan tangan di atas kepala dan bawa bola ke belakang kepala.
ii. Hantar bola ke sasaran.
iii. Ikut lajak.
c. Hantaran Bawah
i. Bola dipegang aras pinggang.
ii. Hantar ke aras pinggang kawan.
iii. Ikut lajak.
d. Hantaran aras Bahu
i. Bawa bola ke belakang bahu.
ii. Baling bola ke arah kawan.
iii. Tangan sedia terhulur (menunggu).
iv. Terima bola di depan dan terus tarik bola ke dalam (aksi rebut).
v. Bersedia untuk hantar bola.
3. Menerima
a. Menerima hadapan.
i. Hulurkan tangan dengan jari yang direnggangkan.
ii. Sambut bola dan bawa ke dada.
b. Menerima dari sisi.
i. Kilas badan.
ii. Sambut bola di aras pinggang.
c. Menerima dari bawah.
i. Hulurkan tangan dan sambut bola di aras pinggang.
d. Menerima dari atas.
i. Lompat sambil menyambut bola di atas kepala.
4. Gerak kendur.
Impak :

AHAD, 16 OKTOBER 2011

Kelas / Masa / MP 5C / 9.15-10.15 / KH
Bidang Pembelajaran 2. Perniagaan dan keusahawanan
Unit 2.2 Merancang dan Menyediakan Jualan
Tajuk b. Menyediakan barang jualan
Objektif Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Menghasilkan barang yang hendak
• dijuaMenentukan barang jualan
• Merancang cara menjual
• Membuat rancangan jualan
• Menyediakan jadual kerja
• Mengubah suai barang yang hendak dijual
ABM Buku teks
Aktiviti
1. Membuat barang jualan
Contoh : beg kertas, penanda buku, popia, rojak buah dan air
Minuman
2. Menghasilkan dan mengubahsuai barang
Contoh : pisang - pisang goreng, roti - sandwic
Impak

Kelas / Masa / MP 4B /10.45-11.45 / SN
Theme INVESTIGATING TECHNOLOGY
Topic 1. Technology
Learning Objectives 1.1 Understanding the importance of technology in everyday life
BBM
Learning Activities
1. Pupils test their abilities e.g.
a) try to memorise a telephone number and then try to memorise another 5 telephone numbers without writing them down,
b) try to jump as high as possible and touch the ceiling,
c) try to read the same writing from different distances.

2. state that there are limitations to human’s abilities to do things.
3. Pupils discuss the limit of their abilities.
4. Pupils view video to see how technology are used to overcome human’s limitations.
5. identify devices used to overcome human’s limitations.
6. Pupils discuss and give other examples of human’s limitations and ways to overcome them e.g.
a) unable to see the fine details on an object. This can be overcome by using magnifying glass or microscope,
b) unable to speak loud enough for someone far away to hear. This can be overcome by using microphone, megaphone or telephone,
c) unable to walk for long distance. This can be overcome by riding a bicycle or traveling by car, train, ship or aeroplane.

7. relate how certain devices are used to overcome human’s limitations.

Impact

KHAMIS, 13 OKTOBER 2011

Kelas : 4E / Masa : 7.45-8.15 / PJK
Tunjang : Kemahiran
Tajuk : Permainan Bola Jaring
SubTajuk : 1. Menghantar
2. Menerima
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Melakukan 3 daripada 4 kemahiran asas bola sepak dengan teknik yang betul dan selamat.
• Menyatakan sekurang-kurangnya 3 ciri keselamatan semasa melakukan aktiviti.
ABM : Bola jaring,
Aktiviti:
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Menghantar
a. Hantaran Aras Dada
i. Bola dipegang aras dada.
ii. Bawa bola ke dada.
iii. Tolak bola ke hadapan.
iv. Luruskan kedua-dua belah tangan.
v. Ikut lajak.
b. Hantaran Atas
i. Bola dipegang dengan tangan di atas kepala dan bawa bola ke belakang kepala.
ii. Hantar bola ke sasaran.
iii. Ikut lajak.
c. Hantaran Bawah
i. Bola dipegang aras pinggang.
ii. Hantar ke aras pinggang kawan.
iii. Ikut lajak.
d. Hantaran aras Bahu
i. Bawa bola ke belakang bahu.
ii. Baling bola ke arah kawan.
iii. Tangan sedia terhulur (menunggu).
iv. Terima bola di depan dan terus tarik bola ke dalam (aksi rebut).
v. Bersedia untuk hantar bola.
3. Menerima
a. Menerima hadapan.
i. Hulurkan tangan dengan jari yang direnggangkan.
ii. Sambut bola dan bawa ke dada.
b. Menerima dari sisi.
i. Kilas badan.
ii. Sambut bola di aras pinggang.
c. Menerima dari bawah.
i. Hulurkan tangan dan sambut bola di aras pinggang.
d. Menerima dari atas.
i. Lompat sambil menyambut bola di atas kepala.
4. Gerak kendur.
Impak :

Kelas : 4D / Masa : 8.15-8.45 / PJK
Tunjang : Kemahiran
Tajuk : Permainan Bola Jaring
SubTajuk : 1. Menghantar
2. Menerima
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Melakukan 3 daripada 4 kemahiran asas bola sepak dengan teknik yang betul dan selamat.
• Menyatakan sekurang-kurangnya 3 ciri keselamatan semasa melakukan aktiviti.
ABM : Bola jaring,
Aktiviti:
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Menghantar
a. Hantaran Aras Dada
i. Bola dipegang aras dada.
ii. Bawa bola ke dada.
iii. Tolak bola ke hadapan.
iv. Luruskan kedua-dua belah tangan.
v. Ikut lajak.
b. Hantaran Atas
i. Bola dipegang dengan tangan di atas kepala dan bawa bola ke belakang kepala.
ii. Hantar bola ke sasaran.
iii. Ikut lajak.
c. Hantaran Bawah
i. Bola dipegang aras pinggang.
ii. Hantar ke aras pinggang kawan.
iii. Ikut lajak.
d. Hantaran aras Bahu
i. Bawa bola ke belakang bahu.
ii. Baling bola ke arah kawan.
iii. Tangan sedia terhulur (menunggu).
iv. Terima bola di depan dan terus tarik bola ke dalam (aksi rebut).
v. Bersedia untuk hantar bola.
3. Menerima
a. Menerima hadapan.
i. Hulurkan tangan dengan jari yang direnggangkan.
ii. Sambut bola dan bawa ke dada.
b. Menerima dari sisi.
i. Kilas badan.
ii. Sambut bola di aras pinggang.
c. Menerima dari bawah.
i. Hulurkan tangan dan sambut bola di aras pinggang.
d. Menerima dari atas.
i. Lompat sambil menyambut bola di atas kepala.
4. Gerak kendur.
Impak :

Kelas : 4B / Masa : 8.45-9.15 / PJK
Tunjang : Kemahiran
Tajuk : Permainan Bola Jaring
SubTajuk : 1. Menghantar
2. Menerima
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Melakukan 3 daripada 4 kemahiran asas bola sepak dengan teknik yang betul dan selamat.
• Menyatakan sekurang-kurangnya 3 ciri keselamatan semasa melakukan aktiviti.
ABM : Bola jaring,
Aktiviti:
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Menghantar
a. Hantaran Aras Dada
i. Bola dipegang aras dada.
ii. Bawa bola ke dada.
iii. Tolak bola ke hadapan.
iv. Luruskan kedua-dua belah tangan.
v. Ikut lajak.
b. Hantaran Atas
i. Bola dipegang dengan tangan di atas kepala dan bawa bola ke belakang kepala.
ii. Hantar bola ke sasaran.
iii. Ikut lajak.
c. Hantaran Bawah
i. Bola dipegang aras pinggang.
ii. Hantar ke aras pinggang kawan.
iii. Ikut lajak.
d. Hantaran aras Bahu
i. Bawa bola ke belakang bahu.
ii. Baling bola ke arah kawan.
iii. Tangan sedia terhulur (menunggu).
iv. Terima bola di depan dan terus tarik bola ke dalam (aksi rebut).
v. Bersedia untuk hantar bola.
3. Menerima
a. Menerima hadapan.
i. Hulurkan tangan dengan jari yang direnggangkan.
ii. Sambut bola dan bawa ke dada.
b. Menerima dari sisi.
i. Kilas badan.
ii. Sambut bola di aras pinggang.
c. Menerima dari bawah.
i. Hulurkan tangan dan sambut bola di aras pinggang.
d. Menerima dari atas.
i. Lompat sambil menyambut bola di atas kepala.
4. Gerak kendur.
Impak :

Kelas / Masa / MP 4B /10.45-11.15 / SN
Theme INVESTIGATING TECHNOLOGY
Topic 1. Technology
Learning Objectives 1.1 Understanding the importance of technology in everyday life
BBM
Learning Activities
1. Pupils test their abilities e.g.
a) try to memorise a telephone number and then try to memorise another 5 telephone numbers without writing them down,
b) try to jump as high as possible and touch the ceiling,
c) try to read the same writing from different distances.

2. state that there are limitations to human’s abilities to do things.
3. Pupils discuss the limit of their abilities.
4. Pupils view video to see how technology are used to overcome human’s limitations.
5. identify devices used to overcome human’s limitations.
6. Pupils discuss and give other examples of human’s limitations and ways to overcome them e.g.
a) unable to see the fine details on an object. This can be overcome by using magnifying glass or microscope,
b) unable to speak loud enough for someone far away to hear. This can be overcome by using microphone, megaphone or telephone,
c) unable to walk for long distance. This can be overcome by riding a bicycle or traveling by car, train, ship or aeroplane.

7. relate how certain devices are used to overcome human’s limitations.

Impact

Kelas : 4D / Masa : 12.15-1.15 / Mata pelajaran : KH
Bidang : B. Perniagaan dan Keusahawanan
Tajuk : Unit 1. Barang Jualan
SubTajuk : b. Jenis Barang yang Sesuai Dijual
c. Sumber Bekalan
Objektif : Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
• Menyenaraikan barang yang boleh dijual kepada murid dan guru.
• Membuat keputusan barang yang boleh dijual kepada murid dan guru.
• Mengumpulkan maklumat cara mendapatkan bekalan.
• Memilih pembekal.
BBM : Buku teks (hlm 96-103), Borang senarai jenis barang yang sesuai dijual
Aktiviti:
1. Merujuk borang kajian yang dibuat pada pelajaran lalu dan menyenaraikan barang yang sesuai dijual kepada kumpulan sasaran dengan mengisi borang senarai barang yang sesuai dijual.
2. Membuat keputusan tentang jenis barang yang sesuai dijual dengan melengkapkan borang jenis barang yang boleh dijual.
3. Merujuk BT. Hlm. 102-103 tentang cara mendapatkan maklumat pembekal.
4. Menjelaskan cara mendapatkan bekalan barang jualan.
5. Memilih pembekal yang sesuai berdasarkan kriteria pemilihan pembekal.
Impak :

RABU, 12 OKTOBER 2011

Kelas : 4C / Masa : 7.45-8.15 / PJK
Tunjang : Kemahiran
Tajuk : Permainan Bola Jaring
SubTajuk : 1. Menghantar
2. Menerima
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Melakukan 3 daripada 4 kemahiran asas bola sepak dengan teknik yang betul dan selamat.
• Menyatakan sekurang-kurangnya 3 ciri keselamatan semasa melakukan aktiviti.
ABM : Bola jaring,
Aktiviti:
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Menghantar
a. Hantaran Aras Dada
i. Bola dipegang aras dada.
ii. Bawa bola ke dada.
iii. Tolak bola ke hadapan.
iv. Luruskan kedua-dua belah tangan.
v. Ikut lajak.
b. Hantaran Atas
i. Bola dipegang dengan tangan di atas kepala dan bawa bola ke belakang kepala.
ii. Hantar bola ke sasaran.
iii. Ikut lajak.
c. Hantaran Bawah
i. Bola dipegang aras pinggang.
ii. Hantar ke aras pinggang kawan.
iii. Ikut lajak.
d. Hantaran aras Bahu
i. Bawa bola ke belakang bahu.
ii. Baling bola ke arah kawan.
iii. Tangan sedia terhulur (menunggu).
iv. Terima bola di depan dan terus tarik bola ke dalam (aksi rebut).
v. Bersedia untuk hantar bola.
3. Menerima
a. Menerima hadapan.
i. Hulurkan tangan dengan jari yang direnggangkan.
ii. Sambut bola dan bawa ke dada.
b. Menerima dari sisi.
i. Kilas badan.
ii. Sambut bola di aras pinggang.
c. Menerima dari bawah.
i. Hulurkan tangan dan sambut bola di aras pinggang.
d. Menerima dari atas.
i. Lompat sambil menyambut bola di atas kepala.
4. Gerak kendur.
Impak :

Kelas : 4A / Masa : 8.15-8.45 / PJK
Tunjang : Kemahiran
Tajuk : Permainan Bola Jaring
SubTajuk : 1. Menghantar
2. Menerima
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Melakukan 3 daripada 4 kemahiran asas bola sepak dengan teknik yang betul dan selamat.
• Menyatakan sekurang-kurangnya 3 ciri keselamatan semasa melakukan aktiviti.
ABM : Bola jaring,
Aktiviti:
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Menghantar
a. Hantaran Aras Dada
i. Bola dipegang aras dada.
ii. Bawa bola ke dada.
iii. Tolak bola ke hadapan.
iv. Luruskan kedua-dua belah tangan.
v. Ikut lajak.
b. Hantaran Atas
i. Bola dipegang dengan tangan di atas kepala dan bawa bola ke belakang kepala.
ii. Hantar bola ke sasaran.
iii. Ikut lajak.
c. Hantaran Bawah
i. Bola dipegang aras pinggang.
ii. Hantar ke aras pinggang kawan.
iii. Ikut lajak.
d. Hantaran aras Bahu
i. Bawa bola ke belakang bahu.
ii. Baling bola ke arah kawan.
iii. Tangan sedia terhulur (menunggu).
iv. Terima bola di depan dan terus tarik bola ke dalam (aksi rebut).
v. Bersedia untuk hantar bola.
3. Menerima
a. Menerima hadapan.
i. Hulurkan tangan dengan jari yang direnggangkan.
ii. Sambut bola dan bawa ke dada.
b. Menerima dari sisi.
i. Kilas badan.
ii. Sambut bola di aras pinggang.
c. Menerima dari bawah.
i. Hulurkan tangan dan sambut bola di aras pinggang.
d. Menerima dari atas.
i. Lompat sambil menyambut bola di atas kepala.
4. Gerak kendur.
Impak :

Kelas : 4B / Masa : 8.45-9.15 / PJK
Tunjang : Kemahiran
Tajuk : Permainan Bola Jaring
SubTajuk : 1. Menghantar
2. Menerima
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Melakukan 3 daripada 4 kemahiran asas bola sepak dengan teknik yang betul dan selamat.
• Menyatakan sekurang-kurangnya 3 ciri keselamatan semasa melakukan aktiviti.
ABM : Bola jaring,
Aktiviti:
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Menghantar
a. Hantaran Aras Dada
i. Bola dipegang aras dada.
ii. Bawa bola ke dada.
iii. Tolak bola ke hadapan.
iv. Luruskan kedua-dua belah tangan.
v. Ikut lajak.
b. Hantaran Atas
i. Bola dipegang dengan tangan di atas kepala dan bawa bola ke belakang kepala.
ii. Hantar bola ke sasaran.
iii. Ikut lajak.
c. Hantaran Bawah
i. Bola dipegang aras pinggang.
ii. Hantar ke aras pinggang kawan.
iii. Ikut lajak.
d. Hantaran aras Bahu
i. Bawa bola ke belakang bahu.
ii. Baling bola ke arah kawan.
iii. Tangan sedia terhulur (menunggu).
iv. Terima bola di depan dan terus tarik bola ke dalam (aksi rebut).
v. Bersedia untuk hantar bola.
3. Menerima
a. Menerima hadapan.
i. Hulurkan tangan dengan jari yang direnggangkan.
ii. Sambut bola dan bawa ke dada.
b. Menerima dari sisi.
i. Kilas badan.
ii. Sambut bola di aras pinggang.
c. Menerima dari bawah.
i. Hulurkan tangan dan sambut bola di aras pinggang.
d. Menerima dari atas.
i. Lompat sambil menyambut bola di atas kepala.
4. Gerak kendur.
Impak :

Kelas / Masa / MP 4B /12.15-1.15 / SN
Theme INVESTIGATING TECHNOLOGY
Topic 1. Technology
Learning Objectives 1.1 Understanding the importance of technology in everyday life
BBM
Learning Activities
1. Pupils test their abilities e.g.
a) try to memorise a telephone number and then try to memorise another 5 telephone numbers without writing them down,
b) try to jump as high as possible and touch the ceiling,
c) try to read the same writing from different distances.

2. state that there are limitations to human’s abilities to do things.
3. Pupils discuss the limit of their abilities.
4. Pupils view video to see how technology are used to overcome human’s limitations.
5. identify devices used to overcome human’s limitations.
6. Pupils discuss and give other examples of human’s limitations and ways to overcome them e.g.
a) unable to see the fine details on an object. This can be overcome by using magnifying glass or microscope,
b) unable to speak loud enough for someone far away to hear. This can be overcome by using microphone, megaphone or telephone,
c) unable to walk for long distance. This can be overcome by riding a bicycle or traveling by car, train, ship or aeroplane.

7. relate how certain devices are used to overcome human’s limitations.

Impact