Kelas 6C / Masa 7.45-8.15 / MP PJK
Tajuk Kecergasan Fizikal
Sub-Tajuk Koordinasi
Objektif
• Melakukan 2 daripada 3 aktiviti koordinasi dalam jarak 5 meter dengan betul dan selamat.
• Menyatakan 3 aspek keselamatan yang perlu diambil kira ketika melakukan aktiviti koordinasi (pukulan).
ABM Bola sepak, gelung rotan, bet dan bola softbol, wisel,
Aktiviti
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Baling bola berpasangan.
3. Membaling bola dan memukul
4. Golek dan kawal gelung rotan.
5. Gerak kendur.
Impak
Kelas 4A / Masa 8.45-9.15 / MP PJK
Tajuk Kecergasan Fizikal
Sub-Tajuk Koordinasi
Objektif
• Melakukan 2 daripada 3 aktiviti koordinasi dalam jarak 5 meter dengan betul dan selamat.
• Menyatakan 3 aspek keselamatan yang perlu diambil kira ketika melakukan aktiviti koordinasi (pukulan).
ABM Bola sepak, gelung rotan, bet dan bola softbol, wisel,
Aktiviti
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Baling bola berpasangan.
3. Membaling bola dan memukul
4. Golek dan kawal gelung rotan.
5. Gerak kendur.
Impak
Kelas 6C / Masa 9.45-10.15 / MP KT
Tajuk Sumber Semula Jadi Dan Kegunaannya
Sub-Tajuk B. Hasil dan Kegunaan Sumber
Objektif Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapar:
• Menamakan produk yang dihasilkan daripada pelbagai jenis sumber.
• Menyatakan kegunaan sesuatu sumber.
ABM Borang pengurusan grafik, Peta minda, Buku teks, Kad arahan
Aktiviti
1. Mencari maklumat tentang produk yang dihasilkan daripada pelbagai sumber semula jadi (BT hlm. 6-9)
2. Dalam kumpulan:
a. Mendapatkan maklumat tentang kegunaan hasil mineral (BT hlm 6)
b. Mendapatkan maklumat tentang kegunaan hasil hutan (BT hlm 8)
c. Mendapatkan maklumat tentang kegunaan hasil laut (BT hlm 9)
3. Melengkapkan borang pengurusan grafik.
4. Membuat pembentangan.
Impak
Kelas 6A / Masa 10.45-11.15/ MP SN
Theme Investigating Living Things
Topic 1. Interaction Among Living Things
Learning Objectives 1.3 Understanding the responsibility of human beings in protecting endangered species.
Learning Activities
1. Explain that extinction and endangered of species
2. Give examples of extinct animal.
3. Give examples of endangered animals.
4. Give examples of endangered plant,
5. Explain why certain animals or plants are facing the threat of extinction.
6. Suggest ways to prevent animals and plants from extinction.
Impact
Saturday, January 9, 2010
Tuesday, January 5, 2010
AHAD 09 JANUARI 2010
Kelas / Masa / MP 6A / 8.45-9.15 / PJK
Tajuk Kecergasan Fizikal
Sub-Tajuk Kelenturan
Objektif
• Melakukan aktiviti meregang otot kaki dan kilas badan dengan betul dan selamat.
• Menamakan 3 otot utama yang terlibat dalam aktiviti meregang otot kaki dan kilas badan.
ABM Skital, wisel,
Aktiviti
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Regangan;
a. Duduk melunjur tarik kaki ke dada
b. Berdiri dan melakukan aktiviti condong sisi ke kanan dan ke kiri.
c. Duduk, depangkan tangan kilas ke kanan dan kiri.
d. Berdiri lurus bongkok ke hadapan dan menjangkau sejauh mungkin.
3. Gerak kendur
Impak
Kelas / Masa / MP 6A / 8.45-9.15 / SN
Theme Investigating Living Things
Topic 1. Interaction Among Living Things
Learning Objectives 1.2 Understanding that competition is a form of interaction among living tings.
Learning Activities
1. State that living things interact with one another in the environment.
2. Give examples of interaction among living things.
3. Discuss that competition is a form of interaction.
4. Discuss and list the factors that plants compete for.
5. Discuss the reasons why plants compete.
Impact
Kelas / Masa / MP 6C / 10.45-11.15 / KT
Tajuk Sumber Semula Jadi Dan Kegunaannya
Sub-Tajuk B. Hasil dan Kegunaan Sumber
Objektif Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapar:
• Menamakan produk yang dihasilkan daripada pelbagai jenis sumber.
• Menyatakan kegunaan sesuatu sumber.
ABM Borang pengurusan grafik, Peta minda, Buku teks, Kad arahan
Aktiviti
1. Mencari maklumat tentang produk yang dihasilkan daripada pelbagai sumber semula jadi (BT hlm. 6-9)
2. Dalam kumpulan:
a. Mendapatkan maklumat tentang kegunaan hasil mineral (BT hlm 6)
b. Mendapatkan maklumat tentang kegunaan hasil hutan (BT hlm 8)
c. Mendapatkan maklumat tentang kegunaan hasil laut (BT hlm 9)
3. Melengkapkan borang pengurusan grafik.
4. Membuat pembentangan.
Impak
Kelas / Masa / MP 6C / 12.15-1.15 / SN
Theme Investigating Living Things
Topic 1. Interaction Among Living Things
Learning Objectives 1.2 Understanding that competition is a form of interaction among living tings.
Learning Activities
1. State that living things interact with one another in the environment.
2. Give examples of interaction among living things.
3. Discuss that competition is a form of interaction.
4. Discuss and list the factors that plants compete for.
5. Discuss the reasons why plants compete.
Impact
Tajuk Kecergasan Fizikal
Sub-Tajuk Kelenturan
Objektif
• Melakukan aktiviti meregang otot kaki dan kilas badan dengan betul dan selamat.
• Menamakan 3 otot utama yang terlibat dalam aktiviti meregang otot kaki dan kilas badan.
ABM Skital, wisel,
Aktiviti
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Regangan;
a. Duduk melunjur tarik kaki ke dada
b. Berdiri dan melakukan aktiviti condong sisi ke kanan dan ke kiri.
c. Duduk, depangkan tangan kilas ke kanan dan kiri.
d. Berdiri lurus bongkok ke hadapan dan menjangkau sejauh mungkin.
3. Gerak kendur
Impak
Kelas / Masa / MP 6A / 8.45-9.15 / SN
Theme Investigating Living Things
Topic 1. Interaction Among Living Things
Learning Objectives 1.2 Understanding that competition is a form of interaction among living tings.
Learning Activities
1. State that living things interact with one another in the environment.
2. Give examples of interaction among living things.
3. Discuss that competition is a form of interaction.
4. Discuss and list the factors that plants compete for.
5. Discuss the reasons why plants compete.
Impact
Kelas / Masa / MP 6C / 10.45-11.15 / KT
Tajuk Sumber Semula Jadi Dan Kegunaannya
Sub-Tajuk B. Hasil dan Kegunaan Sumber
Objektif Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapar:
• Menamakan produk yang dihasilkan daripada pelbagai jenis sumber.
• Menyatakan kegunaan sesuatu sumber.
ABM Borang pengurusan grafik, Peta minda, Buku teks, Kad arahan
Aktiviti
1. Mencari maklumat tentang produk yang dihasilkan daripada pelbagai sumber semula jadi (BT hlm. 6-9)
2. Dalam kumpulan:
a. Mendapatkan maklumat tentang kegunaan hasil mineral (BT hlm 6)
b. Mendapatkan maklumat tentang kegunaan hasil hutan (BT hlm 8)
c. Mendapatkan maklumat tentang kegunaan hasil laut (BT hlm 9)
3. Melengkapkan borang pengurusan grafik.
4. Membuat pembentangan.
Impak
Kelas / Masa / MP 6C / 12.15-1.15 / SN
Theme Investigating Living Things
Topic 1. Interaction Among Living Things
Learning Objectives 1.2 Understanding that competition is a form of interaction among living tings.
Learning Activities
1. State that living things interact with one another in the environment.
2. Give examples of interaction among living things.
3. Discuss that competition is a form of interaction.
4. Discuss and list the factors that plants compete for.
5. Discuss the reasons why plants compete.
Impact
KHAMIS 07 JANUARI 2010
Kelas / Masa / MP 4A / 7.45-8.15 / PJK
Tajuk Kecergasan Fizikal
Sub-Tajuk Daya Tahan Kardiovaskular
Objektif
• Melakukan sekurang-kurangnya 3 daripada 5 aktiviti daya tahan kardiovaskular dalam tempoh masa sekurang-kurangnya 4 minit dengan betul dan selamat.
• Menyatakan cara mengira kadar nadi sebelum dan selepas bersenam.
ABM Skital, wisel,
Aktiviti
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Senaman ritma selama 5 minit
a. Lompat separa bintang
b. Lompat kuda laut (galop).
c. Lompat bintang.
d. Pergerakan serentak.
e. Gerakan 4 segi.
3. Gerak kendur
Impak
Kelas / Masa / MP 6B/8.15-9.15 / PJK
Tajuk Kecergasan Fizikal
Sub-Tajuk Daya Tahan Kardiovaskular
Objektif
• Melakukan sekurang-kurangnya 3 daripada 5 aktiviti daya tahan kardiovaskular dalam tempoh masa sekurang-kurangnya 4 minit dengan betul dan selamat.
• Menyatakan cara mengira kadar nadi sebelum dan selepas bersenam.
ABM Skital, wisel,
Aktiviti
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Senaman ritma selama 5 minit
a. Lompat separa bintang
b. Lompat kuda laut (galop).
c. Lompat bintang.
d. Pergerakan serentak.
e. Gerakan 4 segi.
3. Gerak kendur
Impak
Kelas / Masa / MP 6C / 9.15-9.45 / PJK
Tajuk Kecergasan Fizikal
Sub-Tajuk Daya Tahan Kardiovaskular
Objektif
• Melakukan sekurang-kurangnya 3 daripada 5 aktiviti daya tahan kardiovaskular dalam tempoh masa sekurang-kurangnya 4 minit dengan betul dan selamat.
• Menyatakan cara mengira kadar nadi sebelum dan selepas bersenam.
ABM Skital, wisel,
Aktiviti
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Senaman ritma selama 5 minit
a. Lompat separa bintang
b. Lompat kuda laut (galop).
c. Lompat bintang.
d. Pergerakan serentak.
e. Gerakan 4 segi.
3. Gerak kendur
Impak
Kelas / Masa / MP 6C/ 9.15-10.15 / SN
Theme Investigating Living Things
Topic 1. Interaction Among Living Things
Learning Objectives 1.2 Understanding that competition is a form of interaction among living tings.
Learning Activities
1. State that living things interact with one another in the environment.
2. Give examples of interaction among living things.
3. Discuss that competition is a form of interaction.
4. Discuss and list the factors that animals compete for.
5. Discuss the reasons why animals compete.
Impact
Tajuk Kecergasan Fizikal
Sub-Tajuk Daya Tahan Kardiovaskular
Objektif
• Melakukan sekurang-kurangnya 3 daripada 5 aktiviti daya tahan kardiovaskular dalam tempoh masa sekurang-kurangnya 4 minit dengan betul dan selamat.
• Menyatakan cara mengira kadar nadi sebelum dan selepas bersenam.
ABM Skital, wisel,
Aktiviti
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Senaman ritma selama 5 minit
a. Lompat separa bintang
b. Lompat kuda laut (galop).
c. Lompat bintang.
d. Pergerakan serentak.
e. Gerakan 4 segi.
3. Gerak kendur
Impak
Kelas / Masa / MP 6B/8.15-9.15 / PJK
Tajuk Kecergasan Fizikal
Sub-Tajuk Daya Tahan Kardiovaskular
Objektif
• Melakukan sekurang-kurangnya 3 daripada 5 aktiviti daya tahan kardiovaskular dalam tempoh masa sekurang-kurangnya 4 minit dengan betul dan selamat.
• Menyatakan cara mengira kadar nadi sebelum dan selepas bersenam.
ABM Skital, wisel,
Aktiviti
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Senaman ritma selama 5 minit
a. Lompat separa bintang
b. Lompat kuda laut (galop).
c. Lompat bintang.
d. Pergerakan serentak.
e. Gerakan 4 segi.
3. Gerak kendur
Impak
Kelas / Masa / MP 6C / 9.15-9.45 / PJK
Tajuk Kecergasan Fizikal
Sub-Tajuk Daya Tahan Kardiovaskular
Objektif
• Melakukan sekurang-kurangnya 3 daripada 5 aktiviti daya tahan kardiovaskular dalam tempoh masa sekurang-kurangnya 4 minit dengan betul dan selamat.
• Menyatakan cara mengira kadar nadi sebelum dan selepas bersenam.
ABM Skital, wisel,
Aktiviti
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Senaman ritma selama 5 minit
a. Lompat separa bintang
b. Lompat kuda laut (galop).
c. Lompat bintang.
d. Pergerakan serentak.
e. Gerakan 4 segi.
3. Gerak kendur
Impak
Kelas / Masa / MP 6C/ 9.15-10.15 / SN
Theme Investigating Living Things
Topic 1. Interaction Among Living Things
Learning Objectives 1.2 Understanding that competition is a form of interaction among living tings.
Learning Activities
1. State that living things interact with one another in the environment.
2. Give examples of interaction among living things.
3. Discuss that competition is a form of interaction.
4. Discuss and list the factors that animals compete for.
5. Discuss the reasons why animals compete.
Impact
RABU 05 JANUARI 2010
Kelas / Masa / MP 6D / 7.45-815 / PJK
Tajuk Kecergasan Fizikal
Sub-Tajuk Daya Tahan Kardiovaskular
Objektif • Melakukan sekurang-kurangnya 3 daripada 5 aktiviti daya tahan kardiovaskular dalam tempoh masa sekurang-kurangnya 4 minit dengan betul dan selamat.
• Menyatakan cara mengira kadar nadi sebelum dan selepas bersenam.
ABM Skital, wisel,
Aktiviti
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Senaman ritma selama 5 minit
a. Lompat separa bintang
b. Lompat kuda laut (galop).
c. Lompat bintang.
d. Pergerakan serentak.
e. Gerakan 4 segi.
3. Gerak kendur
Impak
Kelas / Masa / MP 6B / 8.45-9.15/ PJK
Tajuk Kecergasan Fizikal
Sub-Tajuk Daya Tahan Kardiovaskular
Objektif • Melakukan sekurang-kurangnya 3 daripada 5 aktiviti daya tahan kardiovaskular dalam tempoh masa sekurang-kurangnya 4 minit dengan betul dan selamat.
• Menyatakan cara mengira kadar nadi sebelum dan selepas bersenam.
ABM Skital, wisel,
Aktiviti
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Senaman ritma selama 5 minit
a. Lompat separa bintang
b. Lompat kuda laut (galop).
c. Lompat bintang.
d. Pergerakan serentak.
e. Gerakan 4 segi.
3. Gerak kendur
Impak
Kelas / Masa / MP 6C / 9.15 -10.15 / SN
Theme Investigating Living Things
Topic 1. Interaction Among Living Things
Learning Objectives 1.1 Understanding that some animals live in groups and others live in solitary.
Learning Activities 1. State that some animals live in solitary.
2. Give examples of animals that live in solitary.
3. Discuss why animals live in solitary.
4. State that cooperation is a form of interaction among animals.
Impact
Kelas / Masa / MP 6A / 12.45-1.15 / KT
Tajuk Sumber Semula Jadi Dan Kegunaannya
Sub-Tajuk A. Jenis Sumber
Objektif Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapar:
• Menyenaraikan jenis sumber yang terdapat di negara kita.
• Menyenaraikan sumber mineral.
• Menyenaraikan sumber hutan.
Menyenaraikan sumber laut.
ABM Borang pengurusan grafik, peta minda, Buku teks
Aktiviti
1. Mencari maklumat tentang jenis sumber semula jadi di negara kita (BT hlm. 3)
2. Mencari maklumat dan menamakan sumber mineral, sumber hutan dan sumber laut (BT hlm. 3-5).
3. Menyediakan laporan dalam bentuk:
a. Borang pengurusan grafik
b. Peta minda
c. Laporan bergambar
4. Membuat buku skrap bergambar tentang sumber semula jadi di negara kita.
Impak
Tajuk Kecergasan Fizikal
Sub-Tajuk Daya Tahan Kardiovaskular
Objektif • Melakukan sekurang-kurangnya 3 daripada 5 aktiviti daya tahan kardiovaskular dalam tempoh masa sekurang-kurangnya 4 minit dengan betul dan selamat.
• Menyatakan cara mengira kadar nadi sebelum dan selepas bersenam.
ABM Skital, wisel,
Aktiviti
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Senaman ritma selama 5 minit
a. Lompat separa bintang
b. Lompat kuda laut (galop).
c. Lompat bintang.
d. Pergerakan serentak.
e. Gerakan 4 segi.
3. Gerak kendur
Impak
Kelas / Masa / MP 6B / 8.45-9.15/ PJK
Tajuk Kecergasan Fizikal
Sub-Tajuk Daya Tahan Kardiovaskular
Objektif • Melakukan sekurang-kurangnya 3 daripada 5 aktiviti daya tahan kardiovaskular dalam tempoh masa sekurang-kurangnya 4 minit dengan betul dan selamat.
• Menyatakan cara mengira kadar nadi sebelum dan selepas bersenam.
ABM Skital, wisel,
Aktiviti
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Senaman ritma selama 5 minit
a. Lompat separa bintang
b. Lompat kuda laut (galop).
c. Lompat bintang.
d. Pergerakan serentak.
e. Gerakan 4 segi.
3. Gerak kendur
Impak
Kelas / Masa / MP 6C / 9.15 -10.15 / SN
Theme Investigating Living Things
Topic 1. Interaction Among Living Things
Learning Objectives 1.1 Understanding that some animals live in groups and others live in solitary.
Learning Activities 1. State that some animals live in solitary.
2. Give examples of animals that live in solitary.
3. Discuss why animals live in solitary.
4. State that cooperation is a form of interaction among animals.
Impact
Kelas / Masa / MP 6A / 12.45-1.15 / KT
Tajuk Sumber Semula Jadi Dan Kegunaannya
Sub-Tajuk A. Jenis Sumber
Objektif Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapar:
• Menyenaraikan jenis sumber yang terdapat di negara kita.
• Menyenaraikan sumber mineral.
• Menyenaraikan sumber hutan.
Menyenaraikan sumber laut.
ABM Borang pengurusan grafik, peta minda, Buku teks
Aktiviti
1. Mencari maklumat tentang jenis sumber semula jadi di negara kita (BT hlm. 3)
2. Mencari maklumat dan menamakan sumber mineral, sumber hutan dan sumber laut (BT hlm. 3-5).
3. Menyediakan laporan dalam bentuk:
a. Borang pengurusan grafik
b. Peta minda
c. Laporan bergambar
4. Membuat buku skrap bergambar tentang sumber semula jadi di negara kita.
Impak
SELASA 05 JANUARI 2010
Kelas / Masa / MP 6A / 7.45-8.15 / PJK
Tajuk Kecergasan Fizikal
Sub-Tajuk Daya Tahan Kardiovaskular
Objektif
• Melakukan sekurang-kurangnya 3 daripada 5 aktiviti daya tahan kardiovaskular dalam tempoh masa sekurang-kurangnya 4 minit dengan betul dan selamat.
• Menyatakan cara mengira kadar nadi sebelum dan selepas bersenam.
ABM Skital, wisel,
Aktiviti
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Senaman ritma selama 5 minit
a. Lompat separa bintang
b. Lompat kuda laut (galop).
c. Lompat bintang.
d. Pergerakan serentak.
e. Gerakan 4 segi.
3. Gerak kendur
Impak
Kelas / Masa / MP 6D / 8.45-9.15 / PJK
Tajuk Kecergasan Fizikal
Sub-Tajuk Daya Tahan Kardiovaskular
Objektif
• Melakukan sekurang-kurangnya 3 daripada 5 aktiviti daya tahan kardiovaskular dalam tempoh masa sekurang-kurangnya 4 minit dengan betul dan selamat.
• Menyatakan cara mengira kadar nadi sebelum dan selepas bersenam.
ABM Skital, wisel,
Aktiviti
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Senaman ritma selama 5 minit
a. Lompat separa bintang
b. Lompat kuda laut (galop).
c. Lompat bintang.
d. Pergerakan serentak.
e. Gerakan 4 segi.
3. Gerak kendur
Impak
Kelas / Masa / MP 4A / 9.15-9.45 / PJK
Tajuk Kecergasan Fizikal
Sub-Tajuk Daya Tahan Kardiovaskular
Objektif
• Melakukan sekurang-kurangnya 3 daripada 5 aktiviti daya tahan kardiovaskular dalam tempoh masa sekurang-kurangnya 4 minit dengan betul dan selamat.
• Menyatakan cara mengira kadar nadi sebelum dan selepas bersenam.
ABM Skital, wisel,
Aktiviti
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Senaman ritma selama 5 minit
a. Lompat separa bintang
b. Lompat kuda laut (galop).
c. Lompat bintang.
d. Pergerakan serentak.
e. Gerakan 4 segi.
3. Gerak kendur
Impak
Kelas / Masa / MP 6C/ 10.45-11.15 / KT
Tajuk Sumber Semula Jadi Dan Kegunaannya
Sub-Tajuk A. Jenis Sumber
Objektif Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapar:
• Menyenaraikan jenis sumber yang terdapat di negara kita.
• Menyenaraikan sumber mineral.
• Menyenaraikan sumber hutan.
Menyenaraikan sumber laut.
ABM Borang pengurusan grafik, peta minda, Buku teks
Aktiviti
1. Mencari maklumat tentang jenis sumber semula jadi di negara kita (BT hlm. 3)
2. Mencari maklumat dan menamakan sumber mineral, sumber hutan dan sumber laut (BT hlm. 3-5).
3. Menyediakan laporan dalam bentuk:
a. Borang pengurusan grafik
b. Peta minda
c. Laporan bergambar
4. Membuat buku skrap bergambar tentang sumber semula jadi di negara kita.
Impak
Kelas / Masa / MP 6A / 12.15-1.15 / SN
Theme Investigating Living Things
Topic 1. Interaction Among Living Things
Learning Objectives 1.1 Understanding that some animals live in groups and others live in solitary.
Learning Activities
1. State that some animals live in solitary.
2. Give examples of animals that live in solitary.
3. Discuss why animals live in solitary.
4. State that cooperation is a form of interaction among animals.
Impact
Tajuk Kecergasan Fizikal
Sub-Tajuk Daya Tahan Kardiovaskular
Objektif
• Melakukan sekurang-kurangnya 3 daripada 5 aktiviti daya tahan kardiovaskular dalam tempoh masa sekurang-kurangnya 4 minit dengan betul dan selamat.
• Menyatakan cara mengira kadar nadi sebelum dan selepas bersenam.
ABM Skital, wisel,
Aktiviti
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Senaman ritma selama 5 minit
a. Lompat separa bintang
b. Lompat kuda laut (galop).
c. Lompat bintang.
d. Pergerakan serentak.
e. Gerakan 4 segi.
3. Gerak kendur
Impak
Kelas / Masa / MP 6D / 8.45-9.15 / PJK
Tajuk Kecergasan Fizikal
Sub-Tajuk Daya Tahan Kardiovaskular
Objektif
• Melakukan sekurang-kurangnya 3 daripada 5 aktiviti daya tahan kardiovaskular dalam tempoh masa sekurang-kurangnya 4 minit dengan betul dan selamat.
• Menyatakan cara mengira kadar nadi sebelum dan selepas bersenam.
ABM Skital, wisel,
Aktiviti
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Senaman ritma selama 5 minit
a. Lompat separa bintang
b. Lompat kuda laut (galop).
c. Lompat bintang.
d. Pergerakan serentak.
e. Gerakan 4 segi.
3. Gerak kendur
Impak
Kelas / Masa / MP 4A / 9.15-9.45 / PJK
Tajuk Kecergasan Fizikal
Sub-Tajuk Daya Tahan Kardiovaskular
Objektif
• Melakukan sekurang-kurangnya 3 daripada 5 aktiviti daya tahan kardiovaskular dalam tempoh masa sekurang-kurangnya 4 minit dengan betul dan selamat.
• Menyatakan cara mengira kadar nadi sebelum dan selepas bersenam.
ABM Skital, wisel,
Aktiviti
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Senaman ritma selama 5 minit
a. Lompat separa bintang
b. Lompat kuda laut (galop).
c. Lompat bintang.
d. Pergerakan serentak.
e. Gerakan 4 segi.
3. Gerak kendur
Impak
Kelas / Masa / MP 6C/ 10.45-11.15 / KT
Tajuk Sumber Semula Jadi Dan Kegunaannya
Sub-Tajuk A. Jenis Sumber
Objektif Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapar:
• Menyenaraikan jenis sumber yang terdapat di negara kita.
• Menyenaraikan sumber mineral.
• Menyenaraikan sumber hutan.
Menyenaraikan sumber laut.
ABM Borang pengurusan grafik, peta minda, Buku teks
Aktiviti
1. Mencari maklumat tentang jenis sumber semula jadi di negara kita (BT hlm. 3)
2. Mencari maklumat dan menamakan sumber mineral, sumber hutan dan sumber laut (BT hlm. 3-5).
3. Menyediakan laporan dalam bentuk:
a. Borang pengurusan grafik
b. Peta minda
c. Laporan bergambar
4. Membuat buku skrap bergambar tentang sumber semula jadi di negara kita.
Impak
Kelas / Masa / MP 6A / 12.15-1.15 / SN
Theme Investigating Living Things
Topic 1. Interaction Among Living Things
Learning Objectives 1.1 Understanding that some animals live in groups and others live in solitary.
Learning Activities
1. State that some animals live in solitary.
2. Give examples of animals that live in solitary.
3. Discuss why animals live in solitary.
4. State that cooperation is a form of interaction among animals.
Impact
ISNIN 04 JANUARI 2010
Kelas / Masa / MP 6C / 8.45-9.15 / PJK
Tajuk Kecergasan Fizikal
Sub-Tajuk Daya Tahan Kardiovaskular
Objektif
• Melakukan sekurang-kurangnya 3 daripada 5 aktiviti daya tahan kardiovaskular dalam tempoh masa sekurang-kurangnya 4 minit dengan betul dan selamat.
• Menyatakan cara mengira kadar nadi sebelum dan selepas bersenam.
ABM Skital, wisel,
Aktiviti 1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Senaman ritma selama 5 minit
a. Lompat separa bintang
b. Lompat kuda laut (galop).
c. Lompat bintang.
d. Pergerakan serentak.
e. Gerakan 4 segi.
3. Gerak kendur
Impak
Kelas / Masa / MP 6A / 10.45-11.45 / SN
Theme Investigating Living Things
Topic 1. Interaction Among Living Things
Learning Objectives 1.1 Understanding that some animals live in groups and others live in solitary.
Learning Activities 1. State that some animals live in groups.
2. Give examples of animals that live in groups.
3. Discuss why animals live in groups.
4. State that cooperation is a form of interaction among animals.
Impact
Kelas / Masa / MP 6A / 11.45-12.15 / KT
Tajuk Sumber Semula Jadi Dan Kegunaannya
Sub-Tajuk A. Jenis Sumber
Objektif Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapar:
• Menyenaraikan jenis sumber yang terdapat di negara kita.
• Menyenaraikan sumber mineral.
• Menyenaraikan sumber hutan.
Menyenaraikan sumber laut.
ABM Borang pengurusan grafik, peta minda, Buku teks
Aktiviti 1. Mencari maklumat tentang jenis sumber semula jadi di negara kita (BT hlm. 3)
2. Mencari maklumat dan menamakan sumber mineral, sumber hutan dan sumber laut (BT hlm. 3-5).
3. Menyediakan laporan dalam bentuk:
a. Borang pengurusan grafik
b. Peta minda
c. Laporan bergambar
4. Membuat buku skrap bergambar tentang sumber semula jadi di negara kita.
Impak
Tajuk Kecergasan Fizikal
Sub-Tajuk Daya Tahan Kardiovaskular
Objektif
• Melakukan sekurang-kurangnya 3 daripada 5 aktiviti daya tahan kardiovaskular dalam tempoh masa sekurang-kurangnya 4 minit dengan betul dan selamat.
• Menyatakan cara mengira kadar nadi sebelum dan selepas bersenam.
ABM Skital, wisel,
Aktiviti 1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Senaman ritma selama 5 minit
a. Lompat separa bintang
b. Lompat kuda laut (galop).
c. Lompat bintang.
d. Pergerakan serentak.
e. Gerakan 4 segi.
3. Gerak kendur
Impak
Kelas / Masa / MP 6A / 10.45-11.45 / SN
Theme Investigating Living Things
Topic 1. Interaction Among Living Things
Learning Objectives 1.1 Understanding that some animals live in groups and others live in solitary.
Learning Activities 1. State that some animals live in groups.
2. Give examples of animals that live in groups.
3. Discuss why animals live in groups.
4. State that cooperation is a form of interaction among animals.
Impact
Kelas / Masa / MP 6A / 11.45-12.15 / KT
Tajuk Sumber Semula Jadi Dan Kegunaannya
Sub-Tajuk A. Jenis Sumber
Objektif Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapar:
• Menyenaraikan jenis sumber yang terdapat di negara kita.
• Menyenaraikan sumber mineral.
• Menyenaraikan sumber hutan.
Menyenaraikan sumber laut.
ABM Borang pengurusan grafik, peta minda, Buku teks
Aktiviti 1. Mencari maklumat tentang jenis sumber semula jadi di negara kita (BT hlm. 3)
2. Mencari maklumat dan menamakan sumber mineral, sumber hutan dan sumber laut (BT hlm. 3-5).
3. Menyediakan laporan dalam bentuk:
a. Borang pengurusan grafik
b. Peta minda
c. Laporan bergambar
4. Membuat buku skrap bergambar tentang sumber semula jadi di negara kita.
Impak
AHAD 03 JANUARI 2010
Kelas / Masa / MP 6A / 8.15-8.45 / PJK
Tajuk Kecergasan Fizikal
Sub-Tajuk Daya Tahan Kardiovaskular
Objektif
• Melakukan sekurang-kurangnya 3 daripada 5 aktiviti daya tahan kardiovaskular dalam tempoh masa sekurang-kurangnya 4 minit dengan betul dan selamat.
• Menyatakan cara mengira kadar nadi sebelum dan selepas bersenam.
ABM Skital, wisel,
Aktiviti
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Senaman ritma selama 5 minit
a. Lompat separa bintang
b. Lompat kuda laut (galop).
c. Lompat bintang.
d. Pergerakan serentak.
e. Gerakan 4 segi.
3. Gerak kendur
Impak
Kelas / Masa / MP 6A / 8.45-9.15 / SN
Theme Investigating Living Things
Topic 1. Interaction Among Living Things
Learning Objectives 1.1 Understanding that some animals live in groups and others live in solitary.
Learning Activities
1. State that some animals live in groups.
2. Give examples of animals that live in groups.
3. Discuss why animals live in groups.
4. State that cooperation is a form of interaction among animals.
Impact
Kelas / Masa / MP 6C / 10.45-11.15 / KT
Tajuk Sumber Semula Jadi Dan Kegunaannya
Sub-Tajuk A. Jenis Sumber
Objektif Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapar:
• Menyenaraikan jenis sumber yang terdapat di negara kita.
• Menyenaraikan sumber mineral.
• Menyenaraikan sumber hutan.
Menyenaraikan sumber laut.
ABM Borang pengurusan grafik, peta minda, Buku teks
Aktiviti
1. Mencari maklumat tentang jenis sumber semula jadi di negara kita (BT hlm. 3)
2. Mencari maklumat dan menamakan sumber mineral, sumber hutan dan sumber laut (BT hlm. 3-5).
3. Menyediakan laporan dalam bentuk:
a. Borang pengurusan grafik
b. Peta minda
c. Laporan bergambar
4. Membuat buku skrap bergambar tentang sumber semula jadi di negara kita.
Impak
Kelas / Masa / MP 6C / 12.15- 1.15 / SN
Theme Investigating Living Things
Topic 1. Interaction Among Living Things
Learning Objectives 1.1 Understanding that some animals live in groups and others live in solitary.
Learning Activities
1. State that some animals live in groups.
2. Give examples of animals that live in groups.
3. Discuss why animals live in groups.
4. State that cooperation is a form of interaction among animals.
Impact
Tajuk Kecergasan Fizikal
Sub-Tajuk Daya Tahan Kardiovaskular
Objektif
• Melakukan sekurang-kurangnya 3 daripada 5 aktiviti daya tahan kardiovaskular dalam tempoh masa sekurang-kurangnya 4 minit dengan betul dan selamat.
• Menyatakan cara mengira kadar nadi sebelum dan selepas bersenam.
ABM Skital, wisel,
Aktiviti
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Senaman ritma selama 5 minit
a. Lompat separa bintang
b. Lompat kuda laut (galop).
c. Lompat bintang.
d. Pergerakan serentak.
e. Gerakan 4 segi.
3. Gerak kendur
Impak
Kelas / Masa / MP 6A / 8.45-9.15 / SN
Theme Investigating Living Things
Topic 1. Interaction Among Living Things
Learning Objectives 1.1 Understanding that some animals live in groups and others live in solitary.
Learning Activities
1. State that some animals live in groups.
2. Give examples of animals that live in groups.
3. Discuss why animals live in groups.
4. State that cooperation is a form of interaction among animals.
Impact
Kelas / Masa / MP 6C / 10.45-11.15 / KT
Tajuk Sumber Semula Jadi Dan Kegunaannya
Sub-Tajuk A. Jenis Sumber
Objektif Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapar:
• Menyenaraikan jenis sumber yang terdapat di negara kita.
• Menyenaraikan sumber mineral.
• Menyenaraikan sumber hutan.
Menyenaraikan sumber laut.
ABM Borang pengurusan grafik, peta minda, Buku teks
Aktiviti
1. Mencari maklumat tentang jenis sumber semula jadi di negara kita (BT hlm. 3)
2. Mencari maklumat dan menamakan sumber mineral, sumber hutan dan sumber laut (BT hlm. 3-5).
3. Menyediakan laporan dalam bentuk:
a. Borang pengurusan grafik
b. Peta minda
c. Laporan bergambar
4. Membuat buku skrap bergambar tentang sumber semula jadi di negara kita.
Impak
Kelas / Masa / MP 6C / 12.15- 1.15 / SN
Theme Investigating Living Things
Topic 1. Interaction Among Living Things
Learning Objectives 1.1 Understanding that some animals live in groups and others live in solitary.
Learning Activities
1. State that some animals live in groups.
2. Give examples of animals that live in groups.
3. Discuss why animals live in groups.
4. State that cooperation is a form of interaction among animals.
Impact
Subscribe to:
Posts (Atom)