Tuesday, January 11, 2011

13 JANUARI 2011 (KHAMIS)

Kelas / Masa / MP
4E / 7.45-8.15 / PJK
Tajuk
Kecergasan Fizikal
Sub-Tajuk
Kelenturan
Objektif
· Melakukan aktiviti meregang otot kaki dan kilas badan dengan betul dan selamat.
· Menamakan 3 otot utama yang terlibat dalam aktiviti meregang otot kaki dan kilas badan.
ABM
Skital, wisel,
Aktiviti
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Regangan;
a. Duduk melunjur tarik kaki ke dada
b. Berdiri dan melakukan aktiviti condong sisi ke kanan dan ke kiri.
c. Duduk, depangkan tangan kilas ke kanan dan kiri.
d. Berdiri lurus bongkok ke hadapan dan menjangkau sejauh mungkin.
3. Gerak kendur
Impak



Kelas / Masa / MP
4A / 8.45-9.15 / PJK
Tajuk
Kecergasan Fizikal
Sub-Tajuk
Kelenturan
Objektif
· Melakukan aktiviti meregang otot kaki dan kilas badan dengan betul dan selamat.
· Menamakan 3 otot utama yang terlibat dalam aktiviti meregang otot kaki dan kilas badan.
ABM
Skital, wisel,
Aktiviti
4. Memanaskan badan dan kelonggaran.
5. Regangan;
e. Duduk melunjur tarik kaki ke dada
f. Berdiri dan melakukan aktiviti condong sisi ke kanan dan ke kiri.
g. Duduk, depangkan tangan kilas ke kanan dan kiri.
h. Berdiri lurus bongkok ke hadapan dan menjangkau sejauh mungkin.
6. Gerak kendur
Impak













Kelas / Masa / MP
4E /10.45-11.45 / SN
Theme
Investigating Living Things
Topic
1. Living Things Have Basic Needs
Learning Objectives
1.2 Understanding that animals have basic needs
Learning Activities
1. Pupils keep pets such as hamsters or chicks.
2. Pupils observe and record what they do to keep their pets alive and healthy.
3. Pupils discuss why hamsters or chicks are kept in a cage and not in an airtight, covered container.
4. Based on their records pupils discuss the basic needs of animals.
5. Pupils discuss that:
a) animals need to eat/drink to help them grow and to stay healthy,
b) animals need air to breathe,
c) animals need to protect themselves from danger, sun and rain.
6. Pupils study pictures or video and describe different types of shelters for animals such as nests, caves and holes.
Impact



Kelas / Masa / MP
4B /11.45-12.45 / SN
Theme
Investigating Living Things
Topic
1. Living Things Have Basic Needs
Learning Objectives
1.2 Understanding that animals have basic needs
Learning Activities
1. Pupils keep pets such as hamsters or chicks.
2. Pupils observe and record what they do to keep their pets alive and healthy.
3. Pupils discuss why hamsters or chicks are kept in a cage and not in an airtight, covered container.
4. Based on their records pupils discuss the basic needs of animals.
5. Pupils discuss that:
a) animals need to eat/drink to help them grow and to stay healthy,
b) animals need air to breathe,
c) animals need to protect themselves from danger, sun and rain.
6. Pupils study pictures or video and describe different types of shelters for animals such as nests, caves and holes.
Impact

12 JANUARI 2011 (RABU)

Kelas / Masa / MP : 4A / 7.45-8.15 / PJK
Tajuk : Kecergasan Fizikal
Sub-Tajuk : Kelenturan
Objektif :
· Melakukan aktiviti meregang otot kaki dan kilas badan dengan betul dan selamat.
· Menamakan 3 otot utama yang terlibat dalam aktiviti meregang otot kaki dan kilas badan.
ABM : Skital, wisel,
Aktiviti
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Regangan;
a. Duduk melunjur tarik kaki ke dada
b. Berdiri dan melakukan aktiviti condong sisi ke kanan dan ke kiri.
c. Duduk, depangkan tangan kilas ke kanan dan kiri.
d. Berdiri lurus bongkok ke hadapan dan menjangkau sejauh mungkin.
3. Gerak kendur
Impak


Kelas / Masa / MP : 4C / 8.45-9.15 / PJK
Tajuk :Kecergasan Fizikal
Sub-Tajuk : Kelenturan
Objektif :
· Melakukan aktiviti meregang otot kaki dan kilas badan dengan betul dan selamat.
· Menamakan 3 otot utama yang terlibat dalam aktiviti meregang otot kaki dan kilas badan.
ABM : Skital, wisel,
Aktiviti
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Regangan;
Duduk melunjur tarik kaki ke dada
Berdiri dan melakukan aktiviti condong sisi ke kanan dan ke kiri.
Duduk, depangkan tangan kilas ke kanan dan kiri.
Berdiri lurus bongkok ke hadapan dan menjangkau sejauh mungkin.
3. Gerak kendur
Impak

Kelas / Masa / MP : 5C / 9.45-10.15 &10.45-11.15 / KH
Bidang Pembelajaran : 1. Reka Bentuk dan Teknologi
Unit : 1.2 Kreativiti dan Reka Cipta
Tajuk : b. Kajian reka bentuk dan kefungsian produk
Objektif : Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapar:
· Mengenal pasti alatan tangan
· Membuka dan mengenal pasti komponen
· Menyatakan fungsi komponen
· Memasang semula kit model
ABM : Buku teks
Aktiviti
1. Menerangkan kefungsian sistem pergerakan kit model
2. Alatan tangan yang digunakan seperti gandin plastik, tukul kecil dan set pemutar skru kecil.
3. Membaca dan memahami manual
4. Menyimpan kit model secara tersusun dan selamat.
5. Contoh kit model ialah kit model robot, jentolak, kereta, motosikal, dan kereta kabel
Impak


Kelas / Masa / MP : 4E /12.45-1.15 / SN
Theme: Investigating Living Things
Topic: 1. Living Things Have Basic Needs
Learning Objectives :1.2 Understanding that animals have basic needs
Learning Activities
1. Pupils keep pets such as hamsters or chicks.
2. Pupils observe and record what they do to keep their pets alive and healthy.
3. Pupils discuss why hamsters or chicks are kept in a cage and not in an airtight, covered container.
4. Based on their records pupils discuss the basic needs of animals.
5. Pupils discuss that:
a) animals need to eat/drink to help them grow and to stay healthy,
b) animals need air to breathe,
c) animals need to protect themselves from danger, sun and rain.
6. Pupils study pictures or video and describe different types of shelters for animals such as nests, caves and holes.
Impact

Monday, January 10, 2011

11 JANUARI 2011 (SELASA)

Kelas / Masa / MP
4D / 7.45-8.45 / PJK
Tajuk :Kecergasan Fizikal
Sub-Tajuk: Kelenturan
Objektif
· Melakukan aktiviti meregang otot kaki dan kilas badan dengan betul dan selamat.
· Menamakan 3 otot utama yang terlibat dalam aktiviti meregang otot kaki dan kilas badan.
ABM :Skital, wisel,
Aktiviti
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Regangan;
a. Duduk melunjur tarik kaki ke dada
b. Berdiri dan melakukan aktiviti condong sisi ke kanan dan ke kiri.
c. Duduk, depangkan tangan kilas ke kanan dan kiri.
d. Berdiri lurus bongkok ke hadapan dan menjangkau sejauh mungkin.
3. Gerak kendur
Impak


Kelas / Masa / MP : 4C / 8.45-9.15 / PJK
Tajuk :Kecergasan Fizikal
Sub-Tajuk :Kelenturan
Objektif
· Melakukan aktiviti meregang otot kaki dan kilas badan dengan betul dan selamat.
· Menamakan 3 otot utama yang terlibat dalam aktiviti meregang otot kaki dan kilas badan.
ABM : Skital, wisel,
Aktiviti
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Regangan;
Duduk melunjur tarik kaki ke dada
Berdiri dan melakukan aktiviti condong sisi ke kanan dan ke kiri.
Duduk, depangkan tangan kilas ke kanan dan kiri.
Berdiri lurus bongkok ke hadapan dan menjangkau sejauh mungkin.
3. Gerak kendur
Impak


Kelas / Masa / MP
4E / 9.45-10.15 &10.45-11.15 / KH
Bidang Pembelajaran
1. Reka Bentuk dan Teknologi
Unit
1.1 Keselamatan dan Organisasi Bengkel
Unit
1.1 Keselamatan dan Organisasi Bengkel
Tajuk
b. Organisasi bengkel
Objektif
Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapar:
· Menyediakan struktur organisasi tempat kerja.
ABM
Buku teks
Aktiviti
1. Menerangkan dan membincangkan:
a. Menentukan peranan murid dalam bengkel seperti melantik ketua formen (ketua kelas), formen (penolong ketua kumpulan kerja) dan penolong formen (penolong ketua kumpulan kerja)
b. Menyediakan jadual tugas harian di bengkel.
Impak

Sunday, January 9, 2011

10 JANUARI 2011 (ISNIN)

Kelas / Masa / MP
4B / 7.45-8.45 / PJK
Tajuk
Kecergasan Fizikal
Sub-Tajuk
Kelenturan
Objektif
· Melakukan aktiviti meregang otot kaki dan kilas badan dengan betul dan selamat.
· Menamakan 3 otot utama yang terlibat dalam aktiviti meregang otot kaki dan kilas badan.
ABM
Skital, wisel,
Aktiviti
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Regangan;
a. Duduk melunjur tarik kaki ke dada
b. Berdiri dan melakukan aktiviti condong sisi ke kanan dan ke kiri.
c. Duduk, depangkan tangan kilas ke kanan dan kiri.
d. Berdiri lurus bongkok ke hadapan dan menjangkau sejauh mungkin.
3. Gerak kendur
Impak


Kelas / Masa / MP
4E /8.45-9.15 / PJK
Tajuk
Kecergasan Fizikal
Sub-Tajuk
Kelenturan
Objektif
· Melakukan aktiviti meregang otot kaki dan kilas badan dengan betul dan selamat.
· Menamakan 3 otot utama yang terlibat dalam aktiviti meregang otot kaki dan kilas badan.
ABM
Skital, wisel,
Aktiviti
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Regangan;
e. Duduk melunjur tarik kaki ke dada
f. Berdiri dan melakukan aktiviti condong sisi ke kanan dan ke kiri.
g. Duduk, depangkan tangan kilas ke kanan dan kiri.
h. Berdiri lurus bongkok ke hadapan dan menjangkau sejauh mungkin.
3. Gerak kendur
Impak


Kelas / Masa / MP
4D/ 9.45-10.15 &10.45-11.15 / KH
Bidang Pembelajaran
1. Reka Bentuk dan Teknologi
Unit
1.1 Keselamatan dan Organisasi Bengkel
Tajuk
b. Organisasi bengkel
Objektif
Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapar:
· Menyediakan struktur organisasi tempat kerja.
ABM
Buku teks
Aktiviti
1. Menerangkan dan membincangkan:
a. Menentukan peranan murid dalam bengkel seperti melantik ketua formen (ketua kelas), formen (penolong ketua kumpulan kerja) dan penolong formen (penolong ketua kumpulan kerja)
b. Menyediakan jadual tugas harian di bengkel.
Impak



Kelas / Masa / MP
4E /12.45-1.15 / SN
Theme
Investigating Living Things
Topic
1. Living Things Have Basic Needs
Learning Objectives
1.2 Understanding that animals have basic needs
Learning Activities
1. Pupils keep pets such as hamsters or chicks.
2. Pupils observe and record what they do to keep their pets alive and healthy.
3. Pupils discuss why hamsters or chicks are kept in a cage and not in an airtight, covered container.
4. Based on their records pupils discuss the basic needs of animals.
5. Pupils discuss that:
a) animals need to eat/drink to help them grow and to stay healthy,
b) animals need air to breathe,
c) animals need to protect themselves from danger, sun and rain.
6. Pupils study pictures or video and describe different types of shelters for animals such as nests, caves and holes.
Impact