Kelas : 6A / Masa : 8.45-9.15 / PJK
Tunjang : Kemahiran
Tajuk : Sepak Takraw
SubTajuk : 3. Merejam
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
· Melakukan 4 kemahiran asas sepak takraw dengan baik.
· Menyatakan sekurang-kurangnya 3 daripada 5 langkah-langkah keselamatan semasa melakukan aktiviti.
ABM : Bola takraw, wisel, jaring
Aktiviti:
1. Memanaskan badan dan regangan.
2. Merejam gunting.
a. Mata memandang bola.
b. Lonjak dengan kaki kiri serentak dihayunkan kaki kanan tinggi ke atas.
c. Rejam bola dengan bahagian kekura kaki.
d. Mendarat dengan kaki kiri.
e. Gunakan tangan untuk imbangan
3. Rejaman tapak
Lonjak dengan kaki sokongan.
Angkat kaki kanan tinggi ke arah bola.
Rejam bola dengan tapak kaki.
Gunakan tangan sebagai imbangan.
Lutut diluruskan selepas sentuhan.
4. Gerak kendur otot.
Impak :
Kelas : 4A / Masa : 8.45-9.15 / PJK
Tunjang : Kemahiran
Tajuk : Permainan Hoki
SubTajuk : 1. Memukul
2. Menolak dan Menahan
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
· Melakukan 4 kemahiran asas permainan hoki dengan teknik yang betul dan selamat.
ABM : Wisel, skital, kayu hoki, bola hoki, bola getah saiz 3
Aktiviti:
1. Memanaskan badan dan regangan.
2. Memukul.
a. Pegang kayu – tangan kiri atas, tangan kanan bawah, rapat di pangkal kayu hoki.
b. Kedudukan kaki – kiri depan, kanan belakang.
c. Mata – tengok bola.
d. Bahu – mengarah ke bola.
e. Teknik – angkat kayu ke belakang aras bahu dan hayun ke hadapan ikut lajak.
f. Contact Point – bahagian leper di tengash lengkung kayu.
g. Kedudukan bola – di antara dua kaki.
3. Menolak dan Menahan
Menolak tanpa bola
Menolak dan menahan bola getah saiz 3.
Menolak bola hoki dan menahan dari jarak 2 hingga 5 meter.
4. Gerak kendur otot.
Impak :
Kelas : 6C / 12.45 - 1.15 / KT
Tajuk : Kemerdekaan Malaysia
Sub-Tajuk : Ke Arah Kemerdekaan
· Pilihan Raya 1955
· Rombongan Merdeka 1956
Objektif : Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
· Menjelaskan kepentingan pilihan raya 1955.
· Menyenaraikan tokoh yang menyertai rombongan mendapatkan kemerdekaan.
· Menghuraikan peristiwa ke arah kemerdekaan mengikut kronologi.
ABM : Buku teks
Aktiviti :
1. Mendapatkan maklumat tentang pilihan raya 1955. (BT. Hlm. 62).
2. Menjelaskan rombongan Merdeka 1956.
3. Menyenaraikan tokoh-tokoh yang menyertai rombongan ke London. (BT. Hlm. 63)
4. Maklumat tentang peristiwa ke arah kemerdekaan mengikut kronologi.
Impak :
Saturday, July 17, 2010
ISNIN 28 JUN 2010
PEPERIKSAAN PERTENGAHAN TAHUN (UBB 3) 2010
8.00 - 8.50 - BAHASA MELAYU (Pemahaman) - Dewan
9.00 - 10.15 - BAHASA MELAYU (Penulisan) - Bilk 2
AHAD 27 JUN 2010
Kelas / Masa / MP 6C / 9.15-10.15 / SN
Theme PEKA
Topic 2. Classifying
Learning Activities
1. Grouping objects or event in order into categories based on one common property or criteria.
2. State the differences and similarities of the physical properties or criteria.
3. State the common properties or criteria used in each step of classification.
4. Grouping objects or event in order into categories based on properties or criteria until the final step or the higher level.
Impact
Kelas / Masa / MP 6A / 10.45-11.145 / SN
Theme PEKA
Topic 2. Classifying
Learning Activities
1. Grouping objects or event in order into categories based on one common property or criteria.
2. State the differences and similarities of the physical properties or criteria.
3. State the common properties or criteria used in each step of classification.
4. Grouping objects or event in order into categories based on properties or criteria until the final step or the higher level.
Impact
Theme PEKA
Topic 2. Classifying
Learning Activities
1. Grouping objects or event in order into categories based on one common property or criteria.
2. State the differences and similarities of the physical properties or criteria.
3. State the common properties or criteria used in each step of classification.
4. Grouping objects or event in order into categories based on properties or criteria until the final step or the higher level.
Impact
Kelas / Masa / MP 6A / 10.45-11.145 / SN
Theme PEKA
Topic 2. Classifying
Learning Activities
1. Grouping objects or event in order into categories based on one common property or criteria.
2. State the differences and similarities of the physical properties or criteria.
3. State the common properties or criteria used in each step of classification.
4. Grouping objects or event in order into categories based on properties or criteria until the final step or the higher level.
Impact
KHAMIS 24 JUN 2010
Kelas : 6C / Masa : 7.45-8.45 / PJK
Tunjang : Kemahiran
Tajuk : Sepak Takraw
SubTajuk : 3. Merejam
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Melakukan 4 kemahiran asas sepak takraw dengan baik.
• Menyatakan sekurang-kurangnya 3 daripada 5 langkah-langkah keselamatan semasa melakukan aktiviti.
ABM : Bola takraw, wisel, jaring
Aktiviti:
1. Memanaskan badan dan regangan.
2. Merejam gunting.
a. Mata memandang bola.
b. Lonjak dengan kaki kiri serentak dihayunkan kaki kanan tinggi ke atas.
c. Rejam bola dengan bahagian kekura kaki.
d. Mendarat dengan kaki kiri.
e. Gunakan tangan untuk imbangan
3. Rejaman tapak
a. Lonjak dengan kaki sokongan.
b. Angkat kaki kanan tinggi ke arah bola.
c. Rejam bola dengan tapak kaki.
d. Gunakan tangan sebagai imbangan.
e. Lutut diluruskan selepas sentuhan.
4. Gerak kendur otot.
Impak :
Kelas : 4A / Masa : 8.45-9.15 / PJK
Tunjang : Kemahiran
Tajuk : Permainan Hoki
SubTajuk : 1. Memukul
2. Menolak dan Menahan
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Melakukan 4 kemahiran asas permainan hoki dengan teknik yang betul dan selamat.
ABM : Wisel, skital, kayu hoki, bola hoki, bola getah saiz 3
Aktiviti:
1. Memanaskan badan dan regangan.
2. Memukul.
a. Pegang kayu – tangan kiri atas, tangan kanan bawah, rapat di pangkal kayu hoki.
b. Kedudukan kaki – kiri depan, kanan belakang.
c. Mata – tengok bola.
d. Bahu – mengarah ke bola.
e. Teknik – angkat kayu ke belakang aras bahu dan hayun ke hadapan ikut lajak.
f. Contact Point – bahagian leper di tengash lengkung kayu.
g. Kedudukan bola – di antara dua kaki.
3. Menolak dan Menahan
a. Menolak tanpa bola
b. Menolak dan menahan bola getah saiz 3.
c. Menolak bola hoki dan menahan dari jarak 2 hingga 5 meter.
4. Gerak kendur otot.
Impak :
Kelas : 6C / 12.45-1.15 / KT
Tajuk : Kemerdekaan Malaysia
Sub-Tajuk : Ke Arah Kemerdekaan
• Pilihan Raya 1955
• Rombongan Merdeka 1956
Objektif : Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Menjelaskan kepentingan pilihan raya 1955.
• Menyenaraikan tokoh yang menyertai rombongan mendapatkan kemerdekaan.
• Menghuraikan peristiwa ke arah kemerdekaan mengikut kronologi.
ABM : Buku teks
Aktiviti :
1. Mendapatkan maklumat tentang pilihan raya 1955. (BT. Hlm. 62).
2. Menjelaskan rombongan Merdeka 1956.
3. Menyenaraikan tokoh-tokoh yang menyertai rombongan ke London. (BT. Hlm. 63)
4. Maklumat tentang peristiwa ke arah kemerdekaan mengikut kronologi.
Impak :
Tunjang : Kemahiran
Tajuk : Sepak Takraw
SubTajuk : 3. Merejam
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Melakukan 4 kemahiran asas sepak takraw dengan baik.
• Menyatakan sekurang-kurangnya 3 daripada 5 langkah-langkah keselamatan semasa melakukan aktiviti.
ABM : Bola takraw, wisel, jaring
Aktiviti:
1. Memanaskan badan dan regangan.
2. Merejam gunting.
a. Mata memandang bola.
b. Lonjak dengan kaki kiri serentak dihayunkan kaki kanan tinggi ke atas.
c. Rejam bola dengan bahagian kekura kaki.
d. Mendarat dengan kaki kiri.
e. Gunakan tangan untuk imbangan
3. Rejaman tapak
a. Lonjak dengan kaki sokongan.
b. Angkat kaki kanan tinggi ke arah bola.
c. Rejam bola dengan tapak kaki.
d. Gunakan tangan sebagai imbangan.
e. Lutut diluruskan selepas sentuhan.
4. Gerak kendur otot.
Impak :
Kelas : 4A / Masa : 8.45-9.15 / PJK
Tunjang : Kemahiran
Tajuk : Permainan Hoki
SubTajuk : 1. Memukul
2. Menolak dan Menahan
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Melakukan 4 kemahiran asas permainan hoki dengan teknik yang betul dan selamat.
ABM : Wisel, skital, kayu hoki, bola hoki, bola getah saiz 3
Aktiviti:
1. Memanaskan badan dan regangan.
2. Memukul.
a. Pegang kayu – tangan kiri atas, tangan kanan bawah, rapat di pangkal kayu hoki.
b. Kedudukan kaki – kiri depan, kanan belakang.
c. Mata – tengok bola.
d. Bahu – mengarah ke bola.
e. Teknik – angkat kayu ke belakang aras bahu dan hayun ke hadapan ikut lajak.
f. Contact Point – bahagian leper di tengash lengkung kayu.
g. Kedudukan bola – di antara dua kaki.
3. Menolak dan Menahan
a. Menolak tanpa bola
b. Menolak dan menahan bola getah saiz 3.
c. Menolak bola hoki dan menahan dari jarak 2 hingga 5 meter.
4. Gerak kendur otot.
Impak :
Kelas : 6C / 12.45-1.15 / KT
Tajuk : Kemerdekaan Malaysia
Sub-Tajuk : Ke Arah Kemerdekaan
• Pilihan Raya 1955
• Rombongan Merdeka 1956
Objektif : Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Menjelaskan kepentingan pilihan raya 1955.
• Menyenaraikan tokoh yang menyertai rombongan mendapatkan kemerdekaan.
• Menghuraikan peristiwa ke arah kemerdekaan mengikut kronologi.
ABM : Buku teks
Aktiviti :
1. Mendapatkan maklumat tentang pilihan raya 1955. (BT. Hlm. 62).
2. Menjelaskan rombongan Merdeka 1956.
3. Menyenaraikan tokoh-tokoh yang menyertai rombongan ke London. (BT. Hlm. 63)
4. Maklumat tentang peristiwa ke arah kemerdekaan mengikut kronologi.
Impak :
RABU 23 JUN 2010
Kelas : 6A / Masa : 7.45-8.45 / PJK
Tunjang : Kemahiran
Tajuk : Sepak Takraw
SubTajuk : 3. Merejam
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Melakukan 4 kemahiran asas sepak takraw dengan baik.
• Menyatakan sekurang-kurangnya 3 daripada 5 langkah-langkah keselamatan semasa melakukan aktiviti.
ABM : Bola takraw, wisel, jaring
Aktiviti:
1. Memanaskan badan dan regangan.
2. Merejam gunting.
a. Mata memandang bola.
b. Lonjak dengan kaki kiri serentak dihayunkan kaki kanan tinggi ke atas.
c. Rejam bola dengan bahagian kekura kaki.
d. Mendarat dengan kaki kiri.
e. Gunakan tangan untuk imbangan
3. Rejaman tapak
a. Lonjak dengan kaki sokongan.
b. Angkat kaki kanan tinggi ke arah bola.
c. Rejam bola dengan tapak kaki.
d. Gunakan tangan sebagai imbangan.
e. Lutut diluruskan selepas sentuhan.
4. Gerak kendur otot.
Impak :
Kelas / Masa / MP 6C / 8.45-9.15 / SN
Theme PEKA
Topic 1. Observing
Learning Activities
1. State the properties of objects and situations correctly using of the five senses.
2. State the properties of objects and situations correctly using appropriate tools to assist senses.
3. State the properties of objects and situations based on the sequences occurred.
Impact
Kelas / Masa / MP : 6A / 9.45-10.15 / KT
Tajuk : Kemerdekaan Malaysia
Sub-Tajuk : Ke Arah Kemerdekaan
• Pilihan Raya 1955
• Rombongan Merdeka 1956
Objektif : Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Menjelaskan kepentingan pilihan raya 1955.
• Menyenaraikan tokoh yang menyertai rombongan mendapatkan kemerdekaan.
• Menghuraikan peristiwa ke arah kemerdekaan mengikut kronologi.
ABM : Buku teks
Aktiviti :
1. Mendapatkan maklumat tentang pilihan raya 1955. (BT. Hlm. 62).
2. Menjelaskan rombongan Merdeka 1956.
3. Menyenaraikan tokoh-tokoh yang menyertai rombongan ke London. (BT. Hlm. 63)
4. Maklumat tentang peristiwa ke arah kemerdekaan mengikut kronologi.
Impak :
Kelas / Masa / MP 6A / 10.45-11.15 / SN
Theme PEKA
Topic 1. Observing
Learning Activities
1. State the properties of objects and situations correctly using of the five senses.
2. State the properties of objects and situations correctly using appropriate tools to assist senses.
3. State the properties of objects and situations based on the sequences occurred.
Impact
Tunjang : Kemahiran
Tajuk : Sepak Takraw
SubTajuk : 3. Merejam
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Melakukan 4 kemahiran asas sepak takraw dengan baik.
• Menyatakan sekurang-kurangnya 3 daripada 5 langkah-langkah keselamatan semasa melakukan aktiviti.
ABM : Bola takraw, wisel, jaring
Aktiviti:
1. Memanaskan badan dan regangan.
2. Merejam gunting.
a. Mata memandang bola.
b. Lonjak dengan kaki kiri serentak dihayunkan kaki kanan tinggi ke atas.
c. Rejam bola dengan bahagian kekura kaki.
d. Mendarat dengan kaki kiri.
e. Gunakan tangan untuk imbangan
3. Rejaman tapak
a. Lonjak dengan kaki sokongan.
b. Angkat kaki kanan tinggi ke arah bola.
c. Rejam bola dengan tapak kaki.
d. Gunakan tangan sebagai imbangan.
e. Lutut diluruskan selepas sentuhan.
4. Gerak kendur otot.
Impak :
Kelas / Masa / MP 6C / 8.45-9.15 / SN
Theme PEKA
Topic 1. Observing
Learning Activities
1. State the properties of objects and situations correctly using of the five senses.
2. State the properties of objects and situations correctly using appropriate tools to assist senses.
3. State the properties of objects and situations based on the sequences occurred.
Impact
Kelas / Masa / MP : 6A / 9.45-10.15 / KT
Tajuk : Kemerdekaan Malaysia
Sub-Tajuk : Ke Arah Kemerdekaan
• Pilihan Raya 1955
• Rombongan Merdeka 1956
Objektif : Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Menjelaskan kepentingan pilihan raya 1955.
• Menyenaraikan tokoh yang menyertai rombongan mendapatkan kemerdekaan.
• Menghuraikan peristiwa ke arah kemerdekaan mengikut kronologi.
ABM : Buku teks
Aktiviti :
1. Mendapatkan maklumat tentang pilihan raya 1955. (BT. Hlm. 62).
2. Menjelaskan rombongan Merdeka 1956.
3. Menyenaraikan tokoh-tokoh yang menyertai rombongan ke London. (BT. Hlm. 63)
4. Maklumat tentang peristiwa ke arah kemerdekaan mengikut kronologi.
Impak :
Kelas / Masa / MP 6A / 10.45-11.15 / SN
Theme PEKA
Topic 1. Observing
Learning Activities
1. State the properties of objects and situations correctly using of the five senses.
2. State the properties of objects and situations correctly using appropriate tools to assist senses.
3. State the properties of objects and situations based on the sequences occurred.
Impact
SELASA 22 JUN 2010
Kelas : 6D / Masa : 8.15-9.15 / PJK
Tunjang : Kemahiran
Tajuk : Sepak Takraw
SubTajuk : 3. Merejam
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Melakukan 4 kemahiran asas sepak takraw dengan baik.
• Menyatakan sekurang-kurangnya 3 daripada 5 langkah-langkah keselamatan semasa melakukan aktiviti.
ABM : Bola takraw, wisel, jaring
Aktiviti:
1. Memanaskan badan dan regangan.
2. Merejam gunting.
a. Mata memandang bola.
b. Lonjak dengan kaki kiri serentak dihayunkan kaki kanan tinggi ke atas.
c. Rejam bola dengan bahagian kekura kaki.
d. Mendarat dengan kaki kiri.
e. Gunakan tangan untuk imbangan
3. Rejaman tapak
a. Lonjak dengan kaki sokongan.
b. Angkat kaki kanan tinggi ke arah bola.
c. Rejam bola dengan tapak kaki.
d. Gunakan tangan sebagai imbangan.
e. Lutut diluruskan selepas sentuhan.
4. Gerak kendur otot.
Impak :
Kelas / Masa / MP 6A / 9.15-10.15 / SN
Theme PEKA
Topic 1. Observing
Learning Activities
1. State the properties of objects and situations correctly using of the five senses.
2. State the properties of objects and situations correctly using appropriate tools to assist senses.
3. State the properties of objects and situations based on the sequences occurred.
Impact
Kelas / Masa / MP 6C / 10.45-11.45 / SN
Theme PEKA
Topic 1. Observing
Learning Activities
1. State the properties of objects and situations correctly using of the five senses.
2. State the properties of objects and situations correctly using appropriate tools to assist senses.
3. State the properties of objects and situations based on the sequences occurred.
Impact
Tunjang : Kemahiran
Tajuk : Sepak Takraw
SubTajuk : 3. Merejam
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Melakukan 4 kemahiran asas sepak takraw dengan baik.
• Menyatakan sekurang-kurangnya 3 daripada 5 langkah-langkah keselamatan semasa melakukan aktiviti.
ABM : Bola takraw, wisel, jaring
Aktiviti:
1. Memanaskan badan dan regangan.
2. Merejam gunting.
a. Mata memandang bola.
b. Lonjak dengan kaki kiri serentak dihayunkan kaki kanan tinggi ke atas.
c. Rejam bola dengan bahagian kekura kaki.
d. Mendarat dengan kaki kiri.
e. Gunakan tangan untuk imbangan
3. Rejaman tapak
a. Lonjak dengan kaki sokongan.
b. Angkat kaki kanan tinggi ke arah bola.
c. Rejam bola dengan tapak kaki.
d. Gunakan tangan sebagai imbangan.
e. Lutut diluruskan selepas sentuhan.
4. Gerak kendur otot.
Impak :
Kelas / Masa / MP 6A / 9.15-10.15 / SN
Theme PEKA
Topic 1. Observing
Learning Activities
1. State the properties of objects and situations correctly using of the five senses.
2. State the properties of objects and situations correctly using appropriate tools to assist senses.
3. State the properties of objects and situations based on the sequences occurred.
Impact
Kelas / Masa / MP 6C / 10.45-11.45 / SN
Theme PEKA
Topic 1. Observing
Learning Activities
1. State the properties of objects and situations correctly using of the five senses.
2. State the properties of objects and situations correctly using appropriate tools to assist senses.
3. State the properties of objects and situations based on the sequences occurred.
Impact
ISNIN 21 JUN 2010
Kelas : 6B / Masa : 7.45-8.45 / PJK
Tunjang : Kemahiran
Tajuk : Sepak Takraw
SubTajuk : 3. Merejam
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Melakukan 4 kemahiran asas sepak takraw dengan baik.
• Menyatakan sekurang-kurangnya 3 daripada 5 langkah-langkah keselamatan semasa melakukan aktiviti.
ABM : Bola takraw, wisel, jaring
Aktiviti:
1. Memanaskan badan dan regangan.
2. Merejam gunting.
a. Mata memandang bola.
b. Lonjak dengan kaki kiri serentak dihayunkan kaki kanan tinggi ke atas.
c. Rejam bola dengan bahagian kekura kaki.
d. Mendarat dengan kaki kiri.
e. Gunakan tangan untuk imbangan
3. Rejaman tapak
a. Lonjak dengan kaki sokongan.
b. Angkat kaki kanan tinggi ke arah bola.
c. Rejam bola dengan tapak kaki.
d. Gunakan tangan sebagai imbangan.
e. Lutut diluruskan selepas sentuhan.
4. Gerak kendur otot.
Impak :
Kelas : 4A / Masa : 8.45-9.15 / PJK
Tunjang : Kemahiran
Tajuk : Permainan Hoki
SubTajuk : 1. Memukul
2. Menolak dan Menahan
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Melakukan 4 kemahiran asas permainan hoki dengan teknik yang betul dan selamat.
ABM : Wisel, skital, kayu hoki, bola hoki, bola getah saiz 3
Aktiviti:
1. Memanaskan badan dan regangan.
2. Memukul.
a. Pegang kayu – tangan kiri atas, tangan kanan bawah, rapat di pangkal kayu hoki.
b. Kedudukan kaki – kiri depan, kanan belakang.
c. Mata – tengok bola.
d. Bahu – mengarah ke bola.
e. Teknik – angkat kayu ke belakang aras bahu dan hayun ke hadapan ikut lajak.
f. Contact Point – bahagian leper di tengash lengkung kayu.
g. Kedudukan bola – di antara dua kaki.
3. Menolak dan Menahan
a. Menolak tanpa bola
b. Menolak dan menahan bola getah saiz 3.
c. Menolak bola hoki dan menahan dari jarak 2 hingga 5 meter.
4. Gerak kendur otot.
Impak :
Kelas : 6A / 11.45-12.15 / KT
Tajuk : Kemerdekaan Malaysia
Sub-Tajuk : Ke Arah Kemerdekaan
• Pilihan Raya 1955
• Rombongan Merdeka 1956
Objektif : Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Menjelaskan kepentingan pilihan raya 1955.
• Menyenaraikan tokoh yang menyertai rombongan mendapatkan kemerdekaan.
• Menghuraikan peristiwa ke arah kemerdekaan mengikut kronologi.
ABM : Buku teks
Aktiviti :
1. Mendapatkan maklumat tentang pilihan raya 1955. (BT. Hlm. 62).
2. Menjelaskan rombongan Merdeka 1956.
3. Menyenaraikan tokoh-tokoh yang menyertai rombongan ke London. (BT. Hlm. 63)
4. Maklumat tentang peristiwa ke arah kemerdekaan mengikut kronologi.
Impak :
Kelas : 6C / 12.45-1.15 / KT
Tajuk : Kemerdekaan Malaysia
Sub-Tajuk : Ke Arah Kemerdekaan
• Pilihan Raya 1955
• Rombongan Merdeka 1956
Objektif : Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Menjelaskan kepentingan pilihan raya 1955.
• Menyenaraikan tokoh yang menyertai rombongan mendapatkan kemerdekaan.
• Menghuraikan peristiwa ke arah kemerdekaan mengikut kronologi.
ABM : Buku teks
Aktiviti :
1. Mendapatkan maklumat tentang pilihan raya 1955. (BT. Hlm. 62).
2. Menjelaskan rombongan Merdeka 1956.
3. Menyenaraikan tokoh-tokoh yang menyertai rombongan ke London. (BT. Hlm. 63)
4. Maklumat tentang peristiwa ke arah kemerdekaan mengikut kronologi.
Impak :
Tunjang : Kemahiran
Tajuk : Sepak Takraw
SubTajuk : 3. Merejam
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Melakukan 4 kemahiran asas sepak takraw dengan baik.
• Menyatakan sekurang-kurangnya 3 daripada 5 langkah-langkah keselamatan semasa melakukan aktiviti.
ABM : Bola takraw, wisel, jaring
Aktiviti:
1. Memanaskan badan dan regangan.
2. Merejam gunting.
a. Mata memandang bola.
b. Lonjak dengan kaki kiri serentak dihayunkan kaki kanan tinggi ke atas.
c. Rejam bola dengan bahagian kekura kaki.
d. Mendarat dengan kaki kiri.
e. Gunakan tangan untuk imbangan
3. Rejaman tapak
a. Lonjak dengan kaki sokongan.
b. Angkat kaki kanan tinggi ke arah bola.
c. Rejam bola dengan tapak kaki.
d. Gunakan tangan sebagai imbangan.
e. Lutut diluruskan selepas sentuhan.
4. Gerak kendur otot.
Impak :
Kelas : 4A / Masa : 8.45-9.15 / PJK
Tunjang : Kemahiran
Tajuk : Permainan Hoki
SubTajuk : 1. Memukul
2. Menolak dan Menahan
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Melakukan 4 kemahiran asas permainan hoki dengan teknik yang betul dan selamat.
ABM : Wisel, skital, kayu hoki, bola hoki, bola getah saiz 3
Aktiviti:
1. Memanaskan badan dan regangan.
2. Memukul.
a. Pegang kayu – tangan kiri atas, tangan kanan bawah, rapat di pangkal kayu hoki.
b. Kedudukan kaki – kiri depan, kanan belakang.
c. Mata – tengok bola.
d. Bahu – mengarah ke bola.
e. Teknik – angkat kayu ke belakang aras bahu dan hayun ke hadapan ikut lajak.
f. Contact Point – bahagian leper di tengash lengkung kayu.
g. Kedudukan bola – di antara dua kaki.
3. Menolak dan Menahan
a. Menolak tanpa bola
b. Menolak dan menahan bola getah saiz 3.
c. Menolak bola hoki dan menahan dari jarak 2 hingga 5 meter.
4. Gerak kendur otot.
Impak :
Kelas : 6A / 11.45-12.15 / KT
Tajuk : Kemerdekaan Malaysia
Sub-Tajuk : Ke Arah Kemerdekaan
• Pilihan Raya 1955
• Rombongan Merdeka 1956
Objektif : Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Menjelaskan kepentingan pilihan raya 1955.
• Menyenaraikan tokoh yang menyertai rombongan mendapatkan kemerdekaan.
• Menghuraikan peristiwa ke arah kemerdekaan mengikut kronologi.
ABM : Buku teks
Aktiviti :
1. Mendapatkan maklumat tentang pilihan raya 1955. (BT. Hlm. 62).
2. Menjelaskan rombongan Merdeka 1956.
3. Menyenaraikan tokoh-tokoh yang menyertai rombongan ke London. (BT. Hlm. 63)
4. Maklumat tentang peristiwa ke arah kemerdekaan mengikut kronologi.
Impak :
Kelas : 6C / 12.45-1.15 / KT
Tajuk : Kemerdekaan Malaysia
Sub-Tajuk : Ke Arah Kemerdekaan
• Pilihan Raya 1955
• Rombongan Merdeka 1956
Objektif : Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Menjelaskan kepentingan pilihan raya 1955.
• Menyenaraikan tokoh yang menyertai rombongan mendapatkan kemerdekaan.
• Menghuraikan peristiwa ke arah kemerdekaan mengikut kronologi.
ABM : Buku teks
Aktiviti :
1. Mendapatkan maklumat tentang pilihan raya 1955. (BT. Hlm. 62).
2. Menjelaskan rombongan Merdeka 1956.
3. Menyenaraikan tokoh-tokoh yang menyertai rombongan ke London. (BT. Hlm. 63)
4. Maklumat tentang peristiwa ke arah kemerdekaan mengikut kronologi.
Impak :
AHAD 20 JUN 2010
Kelas / Masa / MP 6C / 9.15-10.15 / SN
Theme PEKA
Topic 1. Observing
Learning Activities
1. State the properties of objects and situations correctly using of the five senses.
2. State the properties of objects and situations correctly using appropriate tools to assist senses.
3. State the properties of objects and situations based on the sequences occurred.
Impact
Kelas / Masa / MP 6A / 10.45-11.45 / SN
Theme PEKA
Topic 1. Observing
Learning Activities
1. State the properties of objects and situations correctly using of the five senses.
2. State the properties of objects and situations correctly using appropriate tools to assist senses.
3. State the properties of objects and situations based on the sequences occurred.
Impact
Theme PEKA
Topic 1. Observing
Learning Activities
1. State the properties of objects and situations correctly using of the five senses.
2. State the properties of objects and situations correctly using appropriate tools to assist senses.
3. State the properties of objects and situations based on the sequences occurred.
Impact
Kelas / Masa / MP 6A / 10.45-11.45 / SN
Theme PEKA
Topic 1. Observing
Learning Activities
1. State the properties of objects and situations correctly using of the five senses.
2. State the properties of objects and situations correctly using appropriate tools to assist senses.
3. State the properties of objects and situations based on the sequences occurred.
Impact
Subscribe to:
Posts (Atom)