Saturday, February 6, 2010

ISNIN 08 FEBRUARI 2010

Kelas 6C / Masa 7.45-8.15 / PJK
Tunjang Kecergasan Fizikal
Tajuk Ketangkasan
Sub-Tajuk Tinju Bayang
Objektif Pada akhir P&P murid dapat:
• Bergerak dengan pantas sambil bertukar arah dan posisi.
• Mengenalpasti aspek keselamatan dan kombinasi pergerakan kaki dan tangan.
ABM Wisel, jam randik, skital, gelung rotan
Aktiviti
1. Memanaskan badan – aktiviti keregangan.
2. Tinju bayang secara statik
 Melompat dan menumbuk ke arah hadapan.
3. Tinju bayang secara dinamik
 Menumbuk kepelbagai arah secara berpasangan dan individu.
4. Permaian kecil – Musang dengan Ayam
5. Aktiviti gerak kendur otot.
Impak

Kelas 6D / Masa 8.15-8.45 / PJK
Tunjang Kecergasan Fizikal
Tajuk Ketangkasan
Sub-Tajuk Tinju Bayang
Objektif Pada akhir P&P murid dapat:
• Bergerak dengan pantas sambil bertukar arah dan posisi.
• Mengenalpasti aspek keselamatan dan kombinasi pergerakan kaki dan tangan.
ABM Wisel, jam randik, skital, gelung rotan
Aktiviti
1. Memanaskan badan – aktiviti keregangan.
2. Tinju bayang secara statik
 Melompat dan menumbuk ke arah hadapan.
3. Tinju bayang secara dinamik
 Menumbuk kepelbagai arah secara berpasangan dan individu.
4. Permaian kecil – Musang dengan Ayam
5. Aktiviti gerak kendur otot.
Impak

Kelas 6B / Masa 8.45-9.15 / PJK
Tunjang Kecergasan Fizikal
Tajuk Ketangkasan
Sub-Tajuk Tinju Bayang
Objektif Pada akhir P&P murid dapat:
• Bergerak dengan pantas sambil bertukar arah dan posisi.
• Mengenalpasti aspek keselamatan dan kombinasi pergerakan kaki dan tangan.
ABM Wisel, jam randik, skital, gelung rotan
Aktiviti
1. Memanaskan badan – aktiviti keregangan.
2. Tinju bayang secara statik
 Melompat dan menumbuk ke arah hadapan.
3. Tinju bayang secara dinamik
 Menumbuk kepelbagai arah secara berpasangan dan individu.
4. Permaian kecil – Musang dengan Ayam
5. Aktiviti gerak kendur otot.
Impak

Wednesday, February 3, 2010

AHAD 07 FEBRUARI 2010

Kelas 6D / Masa 8.15-8.45 / PJK
Tunjang Kesihatan Diri dan Keluarga
Tajuk Kesihatan Diri
Sub-Tajuk Menjaga Kebersihan Diri dan Kesihatan Tubuh Badan
Objektif Pada akhir P&P murid dapat:
• Menyatakan 3 cara menjaga kebersihan diri.
ABM Gambar
Aktiviti
1. Mempamerkan gambar cara-cara menjaga kebersihan diri.
2. Bersoal jawab kepentingan menjaga kebersihan diri.
3. Berbincang caraicara menjaga kebersihan diri.
4. Memeriksa kebersihan diri murid.
Impak

Kelas 6B / Masa 8.45-9.15 / PJK
Tunjang Kesihatan Diri dan Keluarga
Tajuk Kesihatan Diri
Sub-Tajuk Menjaga Kebersihan Diri dan Kesihatan Tubuh Badan
Objektif Pada akhir P&P murid dapat:
• Menyatakan 3 cara menjaga kebersihan diri.
ABM Gambar
Aktiviti
1. Mempamerkan gambar cara-cara menjaga kebersihan diri.
2. Bersoal jawab kepentingan menjaga kebersihan diri.
3. Berbincang caraicara menjaga kebersihan diri.
4. Memeriksa kebersihan diri murid.
Impak

Kelas 6A / Masa 9.15-9.45 / PJK
Tunjang Kesihatan Diri dan Keluarga
Tajuk Kesihatan Diri
Sub-Tajuk Menjaga Kebersihan Diri dan Kesihatan Tubuh Badan
Objektif Pada akhir P&P murid dapat:
• Menyatakan 3 cara menjaga kebersihan diri.
ABM Gambar
Aktiviti
1. Mempamerkan gambar cara-cara menjaga kebersihan diri.
2. Bersoal jawab kepentingan menjaga kebersihan diri.
3. Berbincang caraicara menjaga kebersihan diri.
4. Memeriksa kebersihan diri murid.
Impak

Kelas 6C / Masa 12.15-1.15 / SN
Theme 3. Movement
Topic 3.1 Watch Your Speed!
Learning Objectives At the end of this lesson, pupils will be able to:
o State that an object which moves faster travels a longer distance in a given time.
o State that an object which moves faster takes a shorter time to travel in a given distance.
Learning Activities
1. Compare the distances traveled in a given time by to moving object.
2. Compare the time taken by two moving objects to travel a given distance.
3. Conclude an object which moves faster travels a longer distance in a given time and an object which moves faster takes a shorter time to travel a given distance.
Impact

Monday, February 1, 2010

KHAMIS 04 FEBRUARI 2010

Kelas 4A / Masa 7.45-8.15 / PJK
Tunjang Kesukanan
Tajuk Keselamatan
Sub-Tajuk Beraktiviti secara selamat di dewan
Objektif Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid akan dapat:
• Menamakan 3 tempat yang selamat untuk bermain.
• Menyedari kepentingan tempat permainan yang selamat.
ABM Gambar
Aktiviti
1. Menunjukkan gambar dan menamakan tempat yang ditunjukkan.
2. Menerangkan langkah-langkah keselamatan semasa bermain badminton dan gimnastik.
3. Berbincang tentang peraturan yang betul dan selamat.
Impak

Kelas 6A / Masa 9.15-10.15 / SN
Theme Force
Topic 4. Reducing and Increasing Friction
Learning Objectives At the end of this lesson, pupils will be able to:
o Describe ways to reduce friction.
o Describe ways to increase friction.
o State the advantages of friction.
o Conclude that friction occurs when two surfaces are in contact.
Learning Activities
1. Suggest various ways to reduce friction.
2. Gather information on the advantages and disadvantages of friction in everyday life.
3. Carry out experiment to investigate how different types of surfaces affects the distance a trolley moves.
Impact

Kelas 6C / Masa 10.45-11.15 / SN
Theme Force
Topic 4. Reducing and Increasing Friction
Learning Objectives At the end of this lesson, pupils will be able to:
o Describe ways to reduce friction.
o Describe ways to increase friction.
o State the advantages of friction.
o Conclude that friction occurs when two surfaces are in contact.
Learning Activities
1. Suggest various ways to reduce friction.
2. Gather information on the advantages and disadvantages of friction in everyday life.
3. Carry out experiment to investigate how different types of surfaces affects the distance a trolley moves.
Impact

RABU 03 FEBRUARI 2010

Kelas 6A / Masa 7.45-8.15 / PJK
Tunjang Kecergasan Fizikal
Tajuk Ketangkasan
Sub-Tajuk Tinju Bayang
Objektif Pada akhir P&P murid dapat:
• Bergerak dengan pantas sambil bertukar arah dan posisi.
• Mengenalpasti aspek keselamatan dan kombinasi pergerakan kaki dan tangan.
ABM Wisel, jam randik, skital, gelung rotan
Aktiviti
1. Memanaskan badan – aktiviti keregangan.
2. Tinju bayang secara statik
 Melompat dan menumbuk ke arah hadapan.
3. Tinju bayang secara dinamik
 Menumbuk kepelbagai arah secara berpasangan dan individu.
4. Permaian kecil – Musang dengan Ayam
5. Aktiviti gerak kendur otot.
Impak

Kelas 6C / Masa 8.45-9.15 / PJK
Tunjang Kecergasan Fizikal
Tajuk Ketangkasan
Sub-Tajuk Tinju Bayang
Objektif Pada akhir P&P murid dapat:
• Bergerak dengan pantas sambil bertukar arah dan posisi.
• Mengenalpasti aspek keselamatan dan kombinasi pergerakan kaki dan tangan.
ABM Wisel, jam randik, skital, gelung rotan
Aktiviti
1. Memanaskan badan – aktiviti keregangan.
2. Tinju bayang secara statik
 Melompat dan menumbuk ke arah hadapan.
3. Tinju bayang secara dinamik
 Menumbuk kepelbagai arah secara berpasangan dan individu.
4. Permaian kecil – Musang dengan Ayam
5. Aktiviti gerak kendur otot.
Impak

Kelas 6A / Masa 10.45- 11.15 / KT
Tajuk Kegiatan Ekonomi Dan Lokasi
Sub-Tajuk Perhutanan
Objektif Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapar:
• Menamakan pokok balak yang terdapat di negara kita.
• Menyenaraikan kawasan pembalakan di negara kita.
• Menyenaraikan kegunaan daripada hasi pembalakan.
ABM Borang pengurusan grafik, Buku teks
Aktiviti
1. Mencari maklumat tentang nama kayu balak di negara kita (BT hlm. 25).
2. Meneliti peta taburan kawasan pembalakan dan melengkapkan borang pengurusan grafik.
3. Menyenaraikan barangan yang dibuat daripada kayu balak.
Impak

Kelas 6C / Masa 11.45- 12.15 / KT
Tajuk Kegiatan Ekonomi Dan Lokasi
Sub-Tajuk Perhutanan
Objektif Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapar:
• Menamakan pokok balak yang terdapat di negara kita.
• Menyenaraikan kawasan pembalakan di negara kita.
• Menyenaraikan kegunaan daripada hasi pembalakan.
ABM Borang pengurusan grafik, Buku teks
Aktiviti
1. Mencari maklumat tentang nama kayu balak di negara kita (BT hlm. 25).
2. Meneliti peta taburan kawasan pembalakan dan melengkapkan borang pengurusan grafik.
3. Menyenaraikan barangan yang dibuat daripada kayu balak.
Impak

Kelas 6C / Masa 12.15-1.15 / SN
Theme Force
Topic 4. Reducing and Increasing Friction
Learning Objectives At the end of this lesson, pupils will be able to:
o Describe ways to reduce friction.
o Describe ways to increase friction.
o State the advantages of friction.
o Conclude that friction occurs when two surfaces are in contact.
Learning Activities
1. Suggest various ways to reduce friction.
2. Gather information on the advantages and disadvantages of friction in everyday life.
3. Carry out experiment to investigate how different types of surfaces affects the distance a trolley moves.
Impact

SELASA 02 FEBRUARI 2010

Kelas 6B / Masa 7.45-8.45 / PJK
Tunjang Kecergasan Fizikal
Tajuk Ketangkasan
Sub-Tajuk Tinju Bayang
Objektif Pada akhir P&P murid dapat:
• Bergerak dengan pantas sambil bertukar arah dan posisi.
• Mengenalpasti aspek keselamatan dan kombinasi pergerakan kaki dan tangan.
ABM Wisel, jam randik, skital, gelung rotan
Aktiviti
1. Memanaskan badan – aktiviti keregangan.
2. Tinju bayang secara statik
 Melompat dan menumbuk ke arah hadapan.
3. Tinju bayang secara dinamik
 Menumbuk kepelbagai arah secara berpasangan dan individu.
4. Permaian kecil – Musang dengan Ayam
5. Aktiviti gerak kendur otot.
Impak

Kelas : 4A / Masa : 8.45-915 / PJK
Tunjang : Gaya Hidup Sihat
Tajuk : Penyalahgunaan Bahan
SubTajuk : Ubat dan Racun
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Menyatakan definisi ubat dan racun
• Membezakan ubat dan racun
ABM : Gambar, poster
Aktiviti:
1. Meneka gambar.
2. Definisi ubat dan racun.
3. Kegunaan ubat dan racun.
Impak :

Kelas 6A / Masa 10.45- 11.15 / KT
Tajuk Kegiatan Ekonomi Dan Lokasi
Sub-Tajuk Faktor Yang Mempengaruhi Kegiatan Pertanian
Objektif Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapar:
• Menjelaskan faktor yang mempengaruhi kegiatan pertanian.
ABM Borang pengurusan grafik, Peta minda, Peta Malaysia, Buku teks
Aktiviti
1. Mempamerkan peta Malaysia yang menunjukkan kawasan tanaman padi.
2. Menjelaskan factor pertanian dapat ditanam di kawasan yang ditandakan dalam peta.Bersoal jawab tentang sumber makanan dan jenis kegiatan pertanian.
3. Mencari maklumat dan melengkapkan borang pengurusan grafik tentang faktor yang mempengaruhi penanaman di negara kita (BT hlm. 23).
4. Mencari maklumat dan melengkapkan borang pengurusan grafik tentang faktor yang mempengaruhi penternakan di negara kita (BT hlm. 24).
5. Mencari maklumat dan melengkapkan borang pengurusan grafik tentang faktor yang mempengaruhi perikanan di negara kita (BT hlm. 24).
Impak

Kelas 6A / Masa 11.15-12.15 / SN
Theme Force
Topic 4. Reducing and Increasing Friction
Learning Objectives At the end of this lesson, pupils will be able to:
o Describe ways to reduce friction.
o Describe ways to increase friction.
o State the advantages of friction.
o Conclude that friction occurs when two surfaces are in contact.
Learning Activities
1. Suggest various ways to reduce friction.
2. Gather information on the advantages and disadvantages of friction in everyday life.
3. Carry out experiment to investigate how different types of surfaces affects the distance a trolley moves.
Impact