UJIAN PRA PERCUBAANU UPSR 2010
8.00 - 9.15 - SAINS
9.30 - 10.30 - BAHASA INGGERIS KERTAS 1
11.00 - 12.15 - BAHASA INGGERIS KERTAS 2
Tuesday, August 31, 2010
RABU 01 SEPTEMBER 2010
PEPERIKSAAN PRA UPSR 2010
8.00 - 8.50 - BAHASA MELAYU (KERTAS 1)/PEMAHAMAN
9.00 - 10.15 - BAHASA MELAYU (KERTAS 2) /PENULISAN
10.45 - 11.35 - MATEMATIK KERTAS 2
11.45 - 12.45 - MATEMATIK KERTAS 1
8.00 - 8.50 - BAHASA MELAYU (KERTAS 1)/PEMAHAMAN
9.00 - 10.15 - BAHASA MELAYU (KERTAS 2) /PENULISAN
10.45 - 11.35 - MATEMATIK KERTAS 2
11.45 - 12.45 - MATEMATIK KERTAS 1
ISNIN 30 OGOS 2010
MAJLIS PENUTUP
PROGRAM IHYA RAMADHAN 1431 H
PERINGKAT SEKOLAH
"PROGRAM MENTOR AL-QURAN"
PROGRAM IHYA RAMADHAN 1431 H
PERINGKAT SEKOLAH
"PROGRAM MENTOR AL-QURAN"
AHAD 29 OGOS 2010
Kelas / Masa / MP 6C / 9.15-10.15 / SN
Theme PEKA
Topic SPS 7 Experimenting
Learning Activities
C1 – State the hypothesis (relationship between what to change and what to measure)
C2 – State the variables i.e. what to change, what to measure and what
to keep constant in an experiment
C3 – Identify the apparatus in an experiment
C4 – State the steps in an experiment (oral or written)
C5 – Carry out an experiment to test the hypothesis by controlling variables in a coordinated manner
C6 – Present the result in the form of drawing, table, graph or other
means
Impact
Kelas / Masa / MP 6A / 10.45-11.45 / SN
Theme PEKA
Topic SPS 7 Experimenting
Learning Activities
C1 – State the hypothesis (relationship between what to change and what to measure)
C2 – State the variables i.e. what to change, what to measure and what
to keep constant in an experiment
C3 – Identify the apparatus in an experiment
C4 – State the steps in an experiment (oral or written)
C5 – Carry out an experiment to test the hypothesis by controlling variables in a coordinated manner
C6 – Present the result in the form of drawing, table, graph or other
means
Impact
Theme PEKA
Topic SPS 7 Experimenting
Learning Activities
C1 – State the hypothesis (relationship between what to change and what to measure)
C2 – State the variables i.e. what to change, what to measure and what
to keep constant in an experiment
C3 – Identify the apparatus in an experiment
C4 – State the steps in an experiment (oral or written)
C5 – Carry out an experiment to test the hypothesis by controlling variables in a coordinated manner
C6 – Present the result in the form of drawing, table, graph or other
means
Impact
Kelas / Masa / MP 6A / 10.45-11.45 / SN
Theme PEKA
Topic SPS 7 Experimenting
Learning Activities
C1 – State the hypothesis (relationship between what to change and what to measure)
C2 – State the variables i.e. what to change, what to measure and what
to keep constant in an experiment
C3 – Identify the apparatus in an experiment
C4 – State the steps in an experiment (oral or written)
C5 – Carry out an experiment to test the hypothesis by controlling variables in a coordinated manner
C6 – Present the result in the form of drawing, table, graph or other
means
Impact
KHAMIS 26 OGOS 2010
Kelas : 6C / Masa : 7.45-8.45 / PJK
Tunjang : Kesukanan
Tajuk : Etika Sukan
SubTajuk : Pengelolaan Pertandingan
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Menyata dan menyenaraikan Jawatankuasa pertandingan.
ABM : Gambar, Kad Perkataan, carta
Aktiviti:
1. Menerangkan prinsip-prisip moral dan nilai-nilai akhlak serta tingkah laku atau etika.
2. Perbincangan mengenai perkara-perkara yang perlu diambil semasa membentuk jawatankuasa sesuatu pertandingan.
3. Menetapkan peraturan-peraturan pertandingan.
4. Menyediakan sistem pertandingan.
5. Melaporkan hasil dapatan.
Impak :
Kelas : 4A / Masa : 8.45-9.15 / PJK
Tunjang : Kemahiran
Tajuk : Permainan Bola Sepak
SubTajuk : 1. Menyerkap
2. Menjaga Gol
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Melakukan 5 daripada 6 kemahiran asas bola sepak dengan teknik yang betul dan selamat.
• Menyatakan sekurang-kurangnya 3 ciri keselamatan semasa melakukan aktiviti.
ABM : Bola sepak, skital, jaring
Aktiviti:
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Menyerkap
a. Meleret bola ke arah murid dan serkap.
b. Melambung bola rendah dan serkap.
c. Melambung bola tinggi dan serkap.
3. Menjaga gol
a. Menangkap bola leret.
i. Melutut dan tangkap bola leret perlan.
ii. Berdiri dan tangkap bola leret laju.
iii. Menangkap bola leret yang datang dari pelbagai arah.
b. Menangkap bola tinggi.
i. Berdiri dan tangkap bola tinggi.
ii. Berlari ke hadapan dan tangkap bola tinggi.
iii. Berlari ke sisi (kiri / kanan) dan tangpak bola tinggi.
4. Gerak kendur.
Impak :
Kelas : 6C / 11.15-12.15 / KT
Tajuk : Warisan Negara
Sub-Tajuk : A. Warisan Sejarah
i. Bangunan Bersejarah
ii. Pemeliharaan dan Pemuliharaan Bangunan Bersejarah
Objektif : Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Menyenaraikan bangunan yang menjadi warisan kebanggaan negara.
• Menjelaskan usaha-usaha pemeliharaan dan pemuliharaan bangunan-bangunan bersejarah.
ABM : Gambar-gambar bangunan dan binaan, Borang Pengurusan Grafik, Buku teks
Aktiviti :
1. Merujuk BT. Hlm 78-79 mendapatkan maklumat tentang Bangunan Sultan Abdul Samad dan Bangunan Stadhuys.
2. Melengkapkan borang pengurusan grafik.
3. Merujuk BT. Hlm 80 mendapatkan maklumat tentang usaha pemeliharaan dan pemuliharaan bangunan bersejarah di negara kita.
4. Membina peta minda tentang pemuliharaan bangunan bersejarah di negara kita.
Impak :
Tunjang : Kesukanan
Tajuk : Etika Sukan
SubTajuk : Pengelolaan Pertandingan
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Menyata dan menyenaraikan Jawatankuasa pertandingan.
ABM : Gambar, Kad Perkataan, carta
Aktiviti:
1. Menerangkan prinsip-prisip moral dan nilai-nilai akhlak serta tingkah laku atau etika.
2. Perbincangan mengenai perkara-perkara yang perlu diambil semasa membentuk jawatankuasa sesuatu pertandingan.
3. Menetapkan peraturan-peraturan pertandingan.
4. Menyediakan sistem pertandingan.
5. Melaporkan hasil dapatan.
Impak :
Kelas : 4A / Masa : 8.45-9.15 / PJK
Tunjang : Kemahiran
Tajuk : Permainan Bola Sepak
SubTajuk : 1. Menyerkap
2. Menjaga Gol
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Melakukan 5 daripada 6 kemahiran asas bola sepak dengan teknik yang betul dan selamat.
• Menyatakan sekurang-kurangnya 3 ciri keselamatan semasa melakukan aktiviti.
ABM : Bola sepak, skital, jaring
Aktiviti:
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Menyerkap
a. Meleret bola ke arah murid dan serkap.
b. Melambung bola rendah dan serkap.
c. Melambung bola tinggi dan serkap.
3. Menjaga gol
a. Menangkap bola leret.
i. Melutut dan tangkap bola leret perlan.
ii. Berdiri dan tangkap bola leret laju.
iii. Menangkap bola leret yang datang dari pelbagai arah.
b. Menangkap bola tinggi.
i. Berdiri dan tangkap bola tinggi.
ii. Berlari ke hadapan dan tangkap bola tinggi.
iii. Berlari ke sisi (kiri / kanan) dan tangpak bola tinggi.
4. Gerak kendur.
Impak :
Kelas : 6C / 11.15-12.15 / KT
Tajuk : Warisan Negara
Sub-Tajuk : A. Warisan Sejarah
i. Bangunan Bersejarah
ii. Pemeliharaan dan Pemuliharaan Bangunan Bersejarah
Objektif : Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Menyenaraikan bangunan yang menjadi warisan kebanggaan negara.
• Menjelaskan usaha-usaha pemeliharaan dan pemuliharaan bangunan-bangunan bersejarah.
ABM : Gambar-gambar bangunan dan binaan, Borang Pengurusan Grafik, Buku teks
Aktiviti :
1. Merujuk BT. Hlm 78-79 mendapatkan maklumat tentang Bangunan Sultan Abdul Samad dan Bangunan Stadhuys.
2. Melengkapkan borang pengurusan grafik.
3. Merujuk BT. Hlm 80 mendapatkan maklumat tentang usaha pemeliharaan dan pemuliharaan bangunan bersejarah di negara kita.
4. Membina peta minda tentang pemuliharaan bangunan bersejarah di negara kita.
Impak :
Subscribe to:
Posts (Atom)