Kelas : 6C / Masa : 8.15-8.45 / Mata pelajaran : PJK
Tunjang : Kecergasan Fizikal
Tajuk : Daya Tahan Kardiovaskular
SubTajuk : Fartlek
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Melakukan aktiviti fartlek dengan arahan dengan betul dan selamat selama 10 – 15 minit.
• Menyatakan 3 otot besar yang terlibat semasa melakukan aktiviti.
ABM : Wisel, jam randik, skital
Aktiviti:
1. Memanaskan badan – regangan otot.
2. Aktiviti larian yang kelajuannya diubah:
a. Berjogging
b. Berlari dengan langkah panjang
c. Berlari pecut
d. Berjalan
3. Aktiviti gerak kendur otot.
Impak :
Kelas / Masa / MP 3A / 8.45-9.15 / PJK
Tunjang Pembelajaran 3. KESUKANAN
Unit Pembelajaran 1. Keselamatan
Tajuk Keselamatan semasa beraktiviti di tempat permainan:
Padang permainan
Taman kanak-kanak
Objektif Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Menamakan tempat permainan yang sesuai untuk beraktiviti.
• Menyebut langkah-langkah keselamatan di tempat permainan.
•
• Mempraktikkan cara menyimpan alatan dan bahan dengan selamat
ABM Buku teks
Aktiviti
1. Guru menerangkan dan membincangkan :
a. Langkah keselamatan
b. Cara menyimpan alatan dan bahan secara tersusun, teratur dan selamat
c. Pengenalan kepada kit pertolongan cemas
d. Murid perlu melaporkan kepada guru jika berlaku sebarang kecederaan atau kemalangan
e. Mencatat rekod kemalangan kecil dan kecederaan dalam buku rekod kecederaan
f. Memberi penerangan mengenai cara memadamkan kebakaran
Impak
Friday, January 6, 2012
Wednesday, January 4, 2012
KHAMIS, 05 JANUARI 2012
Kelas / Masa / MP 3A / 7.45-8.15 / PJK
Tunjang Pembelajaran 3. KESUKANAN
Unit Pembelajaran 1. Keselamatan
Tajuk Keselamatan semasa beraktiviti di tempat permainan:
Padang permainan
Taman kanak-kanak
Objektif Murid dapat :
• Menyatakan tempat permainan yang sesuai untuk beraktiviti.
• Menjelaskan langkah-langkah keselamatan di tempat permainan.
• Mencadangkan peraturan semasa menggunakan tempat permainan.
ABM Buku teks
Aktiviti
1. Menamakan tempat permainan yang sesuai untuk beraktiviti.
2. Menyebut langkah-langkah keselamatan di tempat permainan.
3. Membincangkan peraturan-peraturan semasa menggunakan tempat permainan.
Impak
Kelas / Masa / MP 3A / 8.15-8.45 / SN
Theme Learning about Living Things
Topic 1. Animals
Learning Objectives 1.1 to observe and recognise external features of animals.
1.2 that animals can be grouped according to external features.
1.3 that animals can be grouped in many ways.
BBM
Learning Activities
1. Pupils observe various animals and list the external features of each animal e.g. tail, fur, feathers, scales, beak, claws and number of legs.
2. Pupils discuss and construct a table based on the list of external features.
identify external features of an animal.
make a list of the external features of an animal.
record the external features of animals in a table.
explain similarities and differences between animals based on the table.
3. Pupils group the animals in different ways based on the table.
group animals according to similarities in external features.
4. Pupils present and compare each other’s grouping of animals.
group animals in different ways.
Impact
Kelas : 6B / Masa : 8.45-9.15 / Mata pelajaran : PJK
Tunjang : Kecergasan Fizikal
Tajuk : Daya Tahan Kardiovaskular
SubTajuk : Fartlek
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Melakukan aktiviti fartlek dengan arahan dengan betul dan selamat selama 10 – 15 minit.
• Menyatakan 3 otot besar yang terlibat semasa melakukan aktiviti.
ABM : Wisel, jam randik, skital
Aktiviti:
1. Memanaskan badan – regangan otot.
2. Aktiviti larian yang kelajuannya diubah:
a. Berjogging
b. Berlari dengan langkah panjang
c. Berlari pecut
d. Berjalan
3. Aktiviti gerak kendur otot.
Impak :
Kelas & Masa : 6C 11.15-12.15 & 6D 12.15-1.15 / MP : SN
Theme Investigating Living Things
Topic 1. Interaction Among Living Things
Learning Objectives 1.1 Understanding that some animals live in groups and others live in solitary.
Learning Activities
1. State that some animals live in groups.
2. Give examples of animals that live in groups.
3. Discuss why animals live in groups.
4. State that cooperation is a form of interaction among animals.
Impact
Tunjang Pembelajaran 3. KESUKANAN
Unit Pembelajaran 1. Keselamatan
Tajuk Keselamatan semasa beraktiviti di tempat permainan:
Padang permainan
Taman kanak-kanak
Objektif Murid dapat :
• Menyatakan tempat permainan yang sesuai untuk beraktiviti.
• Menjelaskan langkah-langkah keselamatan di tempat permainan.
• Mencadangkan peraturan semasa menggunakan tempat permainan.
ABM Buku teks
Aktiviti
1. Menamakan tempat permainan yang sesuai untuk beraktiviti.
2. Menyebut langkah-langkah keselamatan di tempat permainan.
3. Membincangkan peraturan-peraturan semasa menggunakan tempat permainan.
Impak
Kelas / Masa / MP 3A / 8.15-8.45 / SN
Theme Learning about Living Things
Topic 1. Animals
Learning Objectives 1.1 to observe and recognise external features of animals.
1.2 that animals can be grouped according to external features.
1.3 that animals can be grouped in many ways.
BBM
Learning Activities
1. Pupils observe various animals and list the external features of each animal e.g. tail, fur, feathers, scales, beak, claws and number of legs.
2. Pupils discuss and construct a table based on the list of external features.
identify external features of an animal.
make a list of the external features of an animal.
record the external features of animals in a table.
explain similarities and differences between animals based on the table.
3. Pupils group the animals in different ways based on the table.
group animals according to similarities in external features.
4. Pupils present and compare each other’s grouping of animals.
group animals in different ways.
Impact
Kelas : 6B / Masa : 8.45-9.15 / Mata pelajaran : PJK
Tunjang : Kecergasan Fizikal
Tajuk : Daya Tahan Kardiovaskular
SubTajuk : Fartlek
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Melakukan aktiviti fartlek dengan arahan dengan betul dan selamat selama 10 – 15 minit.
• Menyatakan 3 otot besar yang terlibat semasa melakukan aktiviti.
ABM : Wisel, jam randik, skital
Aktiviti:
1. Memanaskan badan – regangan otot.
2. Aktiviti larian yang kelajuannya diubah:
a. Berjogging
b. Berlari dengan langkah panjang
c. Berlari pecut
d. Berjalan
3. Aktiviti gerak kendur otot.
Impak :
Kelas & Masa : 6C 11.15-12.15 & 6D 12.15-1.15 / MP : SN
Theme Investigating Living Things
Topic 1. Interaction Among Living Things
Learning Objectives 1.1 Understanding that some animals live in groups and others live in solitary.
Learning Activities
1. State that some animals live in groups.
2. Give examples of animals that live in groups.
3. Discuss why animals live in groups.
4. State that cooperation is a form of interaction among animals.
Impact
Tuesday, January 3, 2012
RABU, 04 JANUARI 2012
Kelas : 6D Masa :7.45 -8.45 / 6C 11.15-12.15, Mata Pelajaran: KH
Bidang Pembelajaran 1. Reka Bentuk dan Teknologi
Unit 1.2 Kreativiti dan Reka Cipta
Tajuk d. Penghasilan Projek Reka Cipta
Objektif Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Mengenal pasti masalah
• Mengumpul maklumat
ABM Buku teks
Aktiviti
1. Perbincangan mengenai tujuan membina projek.
2. Menjalankan pemerhatian, temubual dan kaedah lain bagi mendapatkan maklumat.
Impak :
Kelas / Masa / MP 3A / 8.45 – 9.45 / SN
Theme Learning about Living Things
Topic 1. Animals
Learning Objectives 1.1 to observe and recognise external features of animals.
1.2 that animals can be grouped according to external features.
1.3 that animals can be grouped in many ways.
BBM
Learning Activities
1. Pupils observe various animals and list the external features of each animal e.g. tail, fur, feathers, scales, beak, claws and number of legs.
2. Pupils discuss and construct a table based on the list of external features.
identify external features of an animal.
make a list of the external features of an animal.
record the external features of animals in a table.
explain similarities and differences between animals based on the table.
3. Pupils group the animals in different ways based on the table.
group animals according to similarities in external features.
4. Pupils present and compare each other’s grouping of animals.
group animals in different ways.
Impact :
Kelas / Masa / MP 6D / 12.15-1.15 / SN
Theme Investigating Living Things
Topic 1. Interaction Among Living Things
Learning Objectives 1.1 Understanding that some animals live in groups and others live in solitary.
Learning Activities
1. State that some animals live in groups.
2. Give examples of animals that live in groups.
3. Discuss why animals live in groups.
4. State that cooperation is a form of interaction among animals.
Impact
Bidang Pembelajaran 1. Reka Bentuk dan Teknologi
Unit 1.2 Kreativiti dan Reka Cipta
Tajuk d. Penghasilan Projek Reka Cipta
Objektif Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Mengenal pasti masalah
• Mengumpul maklumat
ABM Buku teks
Aktiviti
1. Perbincangan mengenai tujuan membina projek.
2. Menjalankan pemerhatian, temubual dan kaedah lain bagi mendapatkan maklumat.
Impak :
Kelas / Masa / MP 3A / 8.45 – 9.45 / SN
Theme Learning about Living Things
Topic 1. Animals
Learning Objectives 1.1 to observe and recognise external features of animals.
1.2 that animals can be grouped according to external features.
1.3 that animals can be grouped in many ways.
BBM
Learning Activities
1. Pupils observe various animals and list the external features of each animal e.g. tail, fur, feathers, scales, beak, claws and number of legs.
2. Pupils discuss and construct a table based on the list of external features.
identify external features of an animal.
make a list of the external features of an animal.
record the external features of animals in a table.
explain similarities and differences between animals based on the table.
3. Pupils group the animals in different ways based on the table.
group animals according to similarities in external features.
4. Pupils present and compare each other’s grouping of animals.
group animals in different ways.
Impact :
Kelas / Masa / MP 6D / 12.15-1.15 / SN
Theme Investigating Living Things
Topic 1. Interaction Among Living Things
Learning Objectives 1.1 Understanding that some animals live in groups and others live in solitary.
Learning Activities
1. State that some animals live in groups.
2. Give examples of animals that live in groups.
3. Discuss why animals live in groups.
4. State that cooperation is a form of interaction among animals.
Impact
Monday, January 2, 2012
SELASA 3 JANUARI 2012
Kelas & Masa : 6C 7.45-8.15 / 6D 8.15-8.45 / 6B 8.45-9.15 / Mata pelajaran : PJK
Tunjang : Kecergasan Fizikal
Tajuk : Daya Tahan Kardiovaskular
SubTajuk : Fartlek
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Melakukan aktiviti fartlek dengan arahan dengan betul dan selamat selama 10 – 15 minit.
• Menyatakan 3 otot besar yang terlibat semasa melakukan aktiviti.
ABM : Wisel, jam randik, skital
Aktiviti:
1. Memanaskan badan – regangan otot.
2. Aktiviti larian yang kelajuannya diubah:
a. Berjogging
b. Berlari dengan langkah panjang
c. Berlari pecut
d. Berjalan
3. Aktiviti gerak kendur otot.
Impak :
Kelas / Masa / MP 6C / 9.15-9.45 / SN
Theme Investigating Living Things
Topic 1. Interaction Among Living Things
Learning Objectives 1.1 Understanding that some animals live in groups and others live in solitary.
Learning Activities
1. State that some animals live in groups.
2. Give examples of animals that live in groups.
3. Discuss why animals live in groups.
4. State that cooperation is a form of interaction among animals.
Impact
Kelas / Masa / MP 4B / 11.15 – 12.15 / KH
Bidang Pembelajaran 1. Reka Bentuk dan Teknologi
Unit 1.1 Keselamatan dan Organisasi Bengkel
Tajuk a. Peraturan keselamatan
Objektif Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Mengamalkan langkah keselamatan semasa menjalankan aktiviti
• Mempraktikkan cara menyimpan alatan dan bahan dengan selamat
ABM Buku teks
Aktiviti
1. Guru menerangkan dan membincangkan :
a. Langkah keselamatan
b. Cara menyimpan alatan dan bahan secara tersusun, teratur dan selamat
c. Pengenalan kepada kit pertolongan cemas
d. Murid perlu melaporkan kepada guru jika berlaku sebarang kecederaan atau kemalangan
e. Mencatat rekod kemalangan kecil dan kecederaan dalam buku rekod kecederaan
f. Memberi penerangan mengenai cara memadamkan kebakaran
Impak
Tunjang : Kecergasan Fizikal
Tajuk : Daya Tahan Kardiovaskular
SubTajuk : Fartlek
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Melakukan aktiviti fartlek dengan arahan dengan betul dan selamat selama 10 – 15 minit.
• Menyatakan 3 otot besar yang terlibat semasa melakukan aktiviti.
ABM : Wisel, jam randik, skital
Aktiviti:
1. Memanaskan badan – regangan otot.
2. Aktiviti larian yang kelajuannya diubah:
a. Berjogging
b. Berlari dengan langkah panjang
c. Berlari pecut
d. Berjalan
3. Aktiviti gerak kendur otot.
Impak :
Kelas / Masa / MP 6C / 9.15-9.45 / SN
Theme Investigating Living Things
Topic 1. Interaction Among Living Things
Learning Objectives 1.1 Understanding that some animals live in groups and others live in solitary.
Learning Activities
1. State that some animals live in groups.
2. Give examples of animals that live in groups.
3. Discuss why animals live in groups.
4. State that cooperation is a form of interaction among animals.
Impact
Kelas / Masa / MP 4B / 11.15 – 12.15 / KH
Bidang Pembelajaran 1. Reka Bentuk dan Teknologi
Unit 1.1 Keselamatan dan Organisasi Bengkel
Tajuk a. Peraturan keselamatan
Objektif Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Mengamalkan langkah keselamatan semasa menjalankan aktiviti
• Mempraktikkan cara menyimpan alatan dan bahan dengan selamat
ABM Buku teks
Aktiviti
1. Guru menerangkan dan membincangkan :
a. Langkah keselamatan
b. Cara menyimpan alatan dan bahan secara tersusun, teratur dan selamat
c. Pengenalan kepada kit pertolongan cemas
d. Murid perlu melaporkan kepada guru jika berlaku sebarang kecederaan atau kemalangan
e. Mencatat rekod kemalangan kecil dan kecederaan dalam buku rekod kecederaan
f. Memberi penerangan mengenai cara memadamkan kebakaran
Impak
Subscribe to:
Posts (Atom)