Kelas : 6B / Masa : 7.45 - 8.45 / PJK
Tunjang : Kesukanan
Tajuk : Pemakanan Ahli Sukan
SubTajuk : Pengurusan Makanan Untuk Ahli Sukan
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Menyata jadual pemakanan yang sesuai untuk atlit.
ABM : Gambar, Kad Perkataan, carta
Aktiviti:
1. Menerangkan perbezaan jadual pemakanan diantara atlit dan orang biasa
2. Menyatakan contoh jadual pemakanan.
3. Menyenaraikan kadar makanan yang sesuai untuk seorang atlit.
4. Membuat jadual makanan yang sesuai untuk seorang atlit.
5. Menyenaraikan jenis makanan yang sesuai untuk dimkan oleh atlit yang mengandungi karbohidrat, glukosa bagi menambah kandungan glikogen seseorang atlit.
6. Melaporkan hasil dapatan.
Impak :
Kelas : 4A / Masa : 8.45-9.15 / PJK
Tunjang : Kemahiran
Tajuk : Permainan Bola Sepak
SubTajuk : 1. Menendang
2. Mengelecek
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Melakukan 5 daripada 6 kemahiran asas bola sepak dengan teknik yang betul dan selamat.
• Menyatakan sekurang-kurangnya 3 ciri keselamatan semasa melakukan aktiviti.
ABM : Bola sepak, skital, jaring
Aktiviti:
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Menendang
a. Berdiri statik dan sepak leret ke sasaran berjarak 5 meter.
b. Ambil beberapa langkah dan tendang leret jarak 5 meter.
3. Mengelecek
a. Mengelecek bola di celah skital yang berjarak 2 meter.
b. Mengelecek bola di celah skital yang berjarak 1 meter.
4. Gerak kendur.
Impak :
Kelas : 6A / 11.45-12.15 / KT
Tajuk : Warisan Negara
Sub-Tajuk : A. Warisan Sejarah
i. Bangunan Bersejarah
ii. Pemeliharaan dan Pemuliharaan Bangunan Bersejarah
Objektif : Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Menyenaraikan bangunan yang menjadi warisan kebanggaan negara.
• Menjelaskan usaha-usaha pemeliharaan dan pemuliharaan bangunan-bangunan bersejarah.
ABM : Gambar-gambar bangunan dan binaan, Borang Pengurusan Grafik, Buku teks
Aktiviti :
1. Merujuk BT. Hlm 78-79 mendapatkan maklumat tentang Bangunan Sultan Abdul Samad dan Bangunan Stadhuys.
2. Melengkapkan borang pengurusan grafik.
3. Merujuk BT. Hlm 80 mendapatkan maklumat tentang usaha pemeliharaan dan pemuliharaan bangunan bersejarah di negara kita.
4. Membina peta minda tentang pemuliharaan bangunan bersejarah di negara kita.
Impak :
Kelas : 6C / 12.45-1.15 / KT
Tajuk : Warisan Negara
Sub-Tajuk : A. Warisan Sejarah
i. Bangunan Bersejarah
ii. Pemeliharaan dan Pemuliharaan Bangunan Bersejarah
Objektif : Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Menyenaraikan bangunan yang menjadi warisan kebanggaan negara.
• Menjelaskan usaha-usaha pemeliharaan dan pemuliharaan bangunan-bangunan bersejarah.
ABM : Gambar-gambar bangunan dan binaan, Borang Pengurusan Grafik, Buku teks
Aktiviti :
1. Merujuk BT. Hlm 78-79 mendapatkan maklumat tentang Bangunan Sultan Abdul Samad dan Bangunan Stadhuys.
2. Melengkapkan borang pengurusan grafik.
3. Merujuk BT. Hlm 80 mendapatkan maklumat tentang usaha pemeliharaan dan pemuliharaan bangunan bersejarah di negara kita.
4. Membina peta minda tentang pemuliharaan bangunan bersejarah di negara kita.
Impak :
Saturday, August 7, 2010
AHAD 08 OGOS 2010
Kelas / Masa / MP 6C / 9.15 - 10.15 / SN
Theme PEKA
Topic SPS 6 Defining Operationally
Learning Activities C1 – State concepts by describing what should be observed
C2 – State concepts by describing what should be done
C3 – State variables by describing what should be observed
C4 – State variables by describing what should be done
Impact
Kelas / Masa / MP 6A / 10.45-11.45 / SN
Theme PEKA
Topic SPS 6 Defining Operationally
Learning Activities C1 – State concepts by describing what should be observed
C2 – State concepts by describing what should be done
C3 – State variables by describing what should be observed
C4 – State variables by describing what should be done
Impact
Theme PEKA
Topic SPS 6 Defining Operationally
Learning Activities C1 – State concepts by describing what should be observed
C2 – State concepts by describing what should be done
C3 – State variables by describing what should be observed
C4 – State variables by describing what should be done
Impact
Kelas / Masa / MP 6A / 10.45-11.45 / SN
Theme PEKA
Topic SPS 6 Defining Operationally
Learning Activities C1 – State concepts by describing what should be observed
C2 – State concepts by describing what should be done
C3 – State variables by describing what should be observed
C4 – State variables by describing what should be done
Impact
KHAMIS 05 OGOS 2010
Kelas : 6C / Masa : 7.45 - 8.45 / PJKTunjang : Kesukanan
Tajuk : Pemakanan Ahli Sukan
SubTajuk : Pengurusan Makanan Untuk Ahli Sukan
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Menyata jadual pemakanan yang sesuai untuk atlit.
ABM : Gambar, Kad Perkataan, carta
Aktiviti:
1. Menerangkan perbezaan jadual pemakanan diantara atlit dan orang biasa
2. Menyatakan contoh jadual pemakanan.
3. Menyenaraikan kadar makanan yang sesuai untuk seorang atlit.
4. Membuat jadual makanan yang sesuai untuk seorang atlit.
5. Menyenaraikan jenis makanan yang sesuai untuk dimkan oleh atlit yang mengandungi karbohidrat, glukosa bagi menambah kandungan glikogen seseorang atlit.
6. Melaporkan hasil dapatan.
Impak :
Kelas : 4A / Masa : 8.45-9.15 / PJK
Tunjang : Kemahiran
Tajuk : Permainan Bola Sepak
SubTajuk : 1. Menendang
2. Mengelecek
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Melakukan 5 daripada 6 kemahiran asas bola sepak dengan teknik yang betul dan selamat.
• Menyatakan sekurang-kurangnya 3 ciri keselamatan semasa melakukan aktiviti.
ABM : Bola sepak, skital, jaring
Aktiviti:
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Menendang
a. Berdiri statik dan sepak leret ke sasaran berjarak 5 meter.
b. Ambil beberapa langkah dan tendang leret jarak 5 meter.
3. Mengelecek
a. Mengelecek bola di celah skital yang berjarak 2 meter.
b. Mengelecek bola di celah skital yang berjarak 1 meter.
4. Gerak kendur.
Impak :
Kelas : 6C / 12.45-1.15 / KT
Tajuk : Warisan Negara
Sub-Tajuk : A. Warisan Sejarah
i. Bangunan Bersejarah
ii. Pemeliharaan dan Pemuliharaan Bangunan Bersejarah
Objektif : Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Menyenaraikan bangunan yang menjadi warisan kebanggaan negara.
• Menjelaskan usaha-usaha pemeliharaan dan pemuliharaan bangunan-bangunan bersejarah.
ABM : Gambar-gambar bangunan dan binaan, Borang Pengurusan Grafik, Buku teks
Aktiviti :
1. Merujuk BT. Hlm 78-79 mendapatkan maklumat tentang Bangunan Sultan Abdul Samad dan Bangunan Stadhuys.
2. Melengkapkan borang pengurusan grafik.
3. Merujuk BT. Hlm 80 mendapatkan maklumat tentang usaha pemeliharaan dan pemuliharaan bangunan bersejarah di negara kita.
4. Membina peta minda tentang pemuliharaan bangunan bersejarah di negara kita.
Impak :
Tajuk : Pemakanan Ahli Sukan
SubTajuk : Pengurusan Makanan Untuk Ahli Sukan
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Menyata jadual pemakanan yang sesuai untuk atlit.
ABM : Gambar, Kad Perkataan, carta
Aktiviti:
1. Menerangkan perbezaan jadual pemakanan diantara atlit dan orang biasa
2. Menyatakan contoh jadual pemakanan.
3. Menyenaraikan kadar makanan yang sesuai untuk seorang atlit.
4. Membuat jadual makanan yang sesuai untuk seorang atlit.
5. Menyenaraikan jenis makanan yang sesuai untuk dimkan oleh atlit yang mengandungi karbohidrat, glukosa bagi menambah kandungan glikogen seseorang atlit.
6. Melaporkan hasil dapatan.
Impak :
Kelas : 4A / Masa : 8.45-9.15 / PJK
Tunjang : Kemahiran
Tajuk : Permainan Bola Sepak
SubTajuk : 1. Menendang
2. Mengelecek
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Melakukan 5 daripada 6 kemahiran asas bola sepak dengan teknik yang betul dan selamat.
• Menyatakan sekurang-kurangnya 3 ciri keselamatan semasa melakukan aktiviti.
ABM : Bola sepak, skital, jaring
Aktiviti:
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Menendang
a. Berdiri statik dan sepak leret ke sasaran berjarak 5 meter.
b. Ambil beberapa langkah dan tendang leret jarak 5 meter.
3. Mengelecek
a. Mengelecek bola di celah skital yang berjarak 2 meter.
b. Mengelecek bola di celah skital yang berjarak 1 meter.
4. Gerak kendur.
Impak :
Kelas : 6C / 12.45-1.15 / KT
Tajuk : Warisan Negara
Sub-Tajuk : A. Warisan Sejarah
i. Bangunan Bersejarah
ii. Pemeliharaan dan Pemuliharaan Bangunan Bersejarah
Objektif : Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Menyenaraikan bangunan yang menjadi warisan kebanggaan negara.
• Menjelaskan usaha-usaha pemeliharaan dan pemuliharaan bangunan-bangunan bersejarah.
ABM : Gambar-gambar bangunan dan binaan, Borang Pengurusan Grafik, Buku teks
Aktiviti :
1. Merujuk BT. Hlm 78-79 mendapatkan maklumat tentang Bangunan Sultan Abdul Samad dan Bangunan Stadhuys.
2. Melengkapkan borang pengurusan grafik.
3. Merujuk BT. Hlm 80 mendapatkan maklumat tentang usaha pemeliharaan dan pemuliharaan bangunan bersejarah di negara kita.
4. Membina peta minda tentang pemuliharaan bangunan bersejarah di negara kita.
Impak :
RABU 04 OGOS 2010
PRA UBB 4 2010 (TAHUN 6)
8.00 - 9.15 SAINS
9.30 - 10.30 BAHASA INGGERIS KERTAS 1
11.00 - 12.15 BAHASA INGGERIS KERTAS 2
8.00 - 9.15 SAINS
9.30 - 10.30 BAHASA INGGERIS KERTAS 1
11.00 - 12.15 BAHASA INGGERIS KERTAS 2
SELASA 03 OGOS 2010
PRA UBB 4 2010 (TAHUN 6 )
8.00 - 8.50 BAHASA MELAYU PEMAHAMAN
9.00 - 10.15 BAHASA MELAYU PENULISAN
10.45 - 11.45 MATEMATIK KERTAS 2
12.00 - 1.00 MATEMATIK KERTAS 1
8.00 - 8.50 BAHASA MELAYU PEMAHAMAN
9.00 - 10.15 BAHASA MELAYU PENULISAN
10.45 - 11.45 MATEMATIK KERTAS 2
12.00 - 1.00 MATEMATIK KERTAS 1
ISNIN 02 OGOS 2010
Kelas : 6B / Masa : 7.45-8.45 / PJK
Tunjang : Kesukanan
Tajuk : Pemakanan Ahli Sukan
SubTajuk : Pengurusan Makanan Untuk Ahli Sukan
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Menyata jadual pemakanan yang sesuai untuk atlit.
ABM : Gambar, Kad Perkataan, carta
Aktiviti:
1. Menerangkan perbezaan jadual pemakanan diantara atlit dan orang biasa
2. Menyatakan contoh jadual pemakanan.
3. Menyenaraikan kadar makanan yang sesuai untuk seorang atlit.
4. Membuat jadual makanan yang sesuai untuk seorang atlit.
5. Menyenaraikan jenis makanan yang sesuai untuk dimkan oleh atlit yang mengandungi karbohidrat, glukosa bagi menambah kandungan glikogen seseorang atlit.
6. Melaporkan hasil dapatan.
Impak :
Kelas : 4A / Masa : 8.45-9.15 / PJK
Tunjang : Kemahiran
Tajuk : Permainan Bola Sepak
SubTajuk : 1. Menendang
2. Mengelecek
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Melakukan 5 daripada 6 kemahiran asas bola sepak dengan teknik yang betul dan selamat.
• Menyatakan sekurang-kurangnya 3 ciri keselamatan semasa melakukan aktiviti.
ABM : Bola sepak, skital, jaring
Aktiviti:
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Menendang
a. Berdiri statik dan sepak leret ke sasaran berjarak 5 meter.
b. Ambil beberapa langkah dan tendang leret jarak 5 meter.
3. Mengelecek
a. Mengelecek bola di celah skital yang berjarak 2 meter.
b. Mengelecek bola di celah skital yang berjarak 1 meter.
4. Gerak kendur.
Impak :
Kelas : 6A / 11.45-12.15 / KT
Tajuk : Warisan Negara
Sub-Tajuk : A. Warisan Sejarah
i. Bangunan Bersejarah
ii. Pemeliharaan dan Pemuliharaan Bangunan Bersejarah
Objektif : Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Menyenaraikan bangunan yang menjadi warisan kebanggaan negara.
• Menjelaskan usaha-usaha pemeliharaan dan pemuliharaan bangunan-bangunan bersejarah.
ABM : Gambar-gambar bangunan dan binaan, Borang Pengurusan Grafik, Buku teks
Aktiviti :
1. Merujuk BT. Hlm 78-79 mendapatkan maklumat tentang Bangunan Sultan Abdul Samad dan Bangunan Stadhuys.
2. Melengkapkan borang pengurusan grafik.
3. Merujuk BT. Hlm 80 mendapatkan maklumat tentang usaha pemeliharaan dan pemuliharaan bangunan bersejarah di negara kita.
4. Membina peta minda tentang pemuliharaan bangunan bersejarah di negara kita.
Impak :
Kelas : 6C / 12.45-1.15 / KT
Tajuk : Warisan Negara
Sub-Tajuk : A. Warisan Sejarah
i. Bangunan Bersejarah
ii. Pemeliharaan dan Pemuliharaan Bangunan Bersejarah
Objektif : Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Menyenaraikan bangunan yang menjadi warisan kebanggaan negara.
• Menjelaskan usaha-usaha pemeliharaan dan pemuliharaan bangunan-bangunan bersejarah.
ABM : Gambar-gambar bangunan dan binaan, Borang Pengurusan Grafik, Buku teks
Aktiviti :
1. Merujuk BT. Hlm 78-79 mendapatkan maklumat tentang Bangunan Sultan Abdul Samad dan Bangunan Stadhuys.
2. Melengkapkan borang pengurusan grafik.
3. Merujuk BT. Hlm 80 mendapatkan maklumat tentang usaha pemeliharaan dan pemuliharaan bangunan bersejarah di negara kita.
4. Membina peta minda tentang pemuliharaan bangunan bersejarah di negara kita.
Impak :
Tunjang : Kesukanan
Tajuk : Pemakanan Ahli Sukan
SubTajuk : Pengurusan Makanan Untuk Ahli Sukan
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Menyata jadual pemakanan yang sesuai untuk atlit.
ABM : Gambar, Kad Perkataan, carta
Aktiviti:
1. Menerangkan perbezaan jadual pemakanan diantara atlit dan orang biasa
2. Menyatakan contoh jadual pemakanan.
3. Menyenaraikan kadar makanan yang sesuai untuk seorang atlit.
4. Membuat jadual makanan yang sesuai untuk seorang atlit.
5. Menyenaraikan jenis makanan yang sesuai untuk dimkan oleh atlit yang mengandungi karbohidrat, glukosa bagi menambah kandungan glikogen seseorang atlit.
6. Melaporkan hasil dapatan.
Impak :
Kelas : 4A / Masa : 8.45-9.15 / PJK
Tunjang : Kemahiran
Tajuk : Permainan Bola Sepak
SubTajuk : 1. Menendang
2. Mengelecek
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Melakukan 5 daripada 6 kemahiran asas bola sepak dengan teknik yang betul dan selamat.
• Menyatakan sekurang-kurangnya 3 ciri keselamatan semasa melakukan aktiviti.
ABM : Bola sepak, skital, jaring
Aktiviti:
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Menendang
a. Berdiri statik dan sepak leret ke sasaran berjarak 5 meter.
b. Ambil beberapa langkah dan tendang leret jarak 5 meter.
3. Mengelecek
a. Mengelecek bola di celah skital yang berjarak 2 meter.
b. Mengelecek bola di celah skital yang berjarak 1 meter.
4. Gerak kendur.
Impak :
Kelas : 6A / 11.45-12.15 / KT
Tajuk : Warisan Negara
Sub-Tajuk : A. Warisan Sejarah
i. Bangunan Bersejarah
ii. Pemeliharaan dan Pemuliharaan Bangunan Bersejarah
Objektif : Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Menyenaraikan bangunan yang menjadi warisan kebanggaan negara.
• Menjelaskan usaha-usaha pemeliharaan dan pemuliharaan bangunan-bangunan bersejarah.
ABM : Gambar-gambar bangunan dan binaan, Borang Pengurusan Grafik, Buku teks
Aktiviti :
1. Merujuk BT. Hlm 78-79 mendapatkan maklumat tentang Bangunan Sultan Abdul Samad dan Bangunan Stadhuys.
2. Melengkapkan borang pengurusan grafik.
3. Merujuk BT. Hlm 80 mendapatkan maklumat tentang usaha pemeliharaan dan pemuliharaan bangunan bersejarah di negara kita.
4. Membina peta minda tentang pemuliharaan bangunan bersejarah di negara kita.
Impak :
Kelas : 6C / 12.45-1.15 / KT
Tajuk : Warisan Negara
Sub-Tajuk : A. Warisan Sejarah
i. Bangunan Bersejarah
ii. Pemeliharaan dan Pemuliharaan Bangunan Bersejarah
Objektif : Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Menyenaraikan bangunan yang menjadi warisan kebanggaan negara.
• Menjelaskan usaha-usaha pemeliharaan dan pemuliharaan bangunan-bangunan bersejarah.
ABM : Gambar-gambar bangunan dan binaan, Borang Pengurusan Grafik, Buku teks
Aktiviti :
1. Merujuk BT. Hlm 78-79 mendapatkan maklumat tentang Bangunan Sultan Abdul Samad dan Bangunan Stadhuys.
2. Melengkapkan borang pengurusan grafik.
3. Merujuk BT. Hlm 80 mendapatkan maklumat tentang usaha pemeliharaan dan pemuliharaan bangunan bersejarah di negara kita.
4. Membina peta minda tentang pemuliharaan bangunan bersejarah di negara kita.
Impak :
AHAD 01 OGOS 2010
Kelas / Masa / MP 6C / 9.15-10.15 / SN
Theme PEKA
Topic SPS 6 Defining Operationally
Learning Activities
C1 – State concepts by describing what should be observed
C2 – State concepts by describing what should be done
C3 – State variables by describing what should be observed
C4 – State variables by describing what should be done
Impact
Kelas / Masa / MP 6A / 10.45-11.45 / SN
Theme PEKA
Topic SPS 6 Defining Operationally
Learning Activities
C1 – State concepts by describing what should be observed
C2 – State concepts by describing what should be done
C3 – State variables by describing what should be observed
C4 – State variables by describing what should be done
Impact
Theme PEKA
Topic SPS 6 Defining Operationally
Learning Activities
C1 – State concepts by describing what should be observed
C2 – State concepts by describing what should be done
C3 – State variables by describing what should be observed
C4 – State variables by describing what should be done
Impact
Kelas / Masa / MP 6A / 10.45-11.45 / SN
Theme PEKA
Topic SPS 6 Defining Operationally
Learning Activities
C1 – State concepts by describing what should be observed
C2 – State concepts by describing what should be done
C3 – State variables by describing what should be observed
C4 – State variables by describing what should be done
Impact
Sunday, August 1, 2010
KHAMIS 29 JULAI 2010
Kelas : 6C / Masa : 7.45-8.45 / PJK
Tunjang : Kesukanan
Tajuk : Keselamatan
SubTajuk : Keselamatan Semasa Beraktiviti
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Menyata dan menyenaraikan 4-5 langkah keselamatan semasa beraktiviti.
ABM : Gambar, Kad Perkataan, carta
Aktiviti:
1. Maksud rekreasi dan langkah-langkah yang harus diambil semasa melakukan aktiviti.
2. Langkah keselamatan semasa beraktiviti.
a. Perbincangan mengenai langkah-langkah yang perlu diambil semasa melakukan aktiviti.
a. Melaporkan asil perbincangan.
3. Kawasan rekreasi
a. Perbincangan mengenai kawasan yang selamat untuk beraktiviti.
4. Rumusan- melengkapkan lembaran kerja.
Impak :
Kelas : 4A / Masa : 8.45-9.15 / PJK
Tunjang : Kemahiran
Tajuk : Permainan Bola Sepak
SubTajuk : 1. Menendang
2. Mengelecek
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Melakukan 5 daripada 6 kemahiran asas bola sepak dengan teknik yang betul dan selamat.
• Menyatakan sekurang-kurangnya 3 ciri keselamatan semasa melakukan aktiviti.
ABM : Bola sepak, skital, jaring
Aktiviti:
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Menendang
a. Berdiri statik dan sepak leret ke sasaran berjarak 5 meter.
b. Ambil beberapa langkah dan tendang leret jarak 5 meter.
3. Mengelecek
a. Mengelecek bola di celah skital yang berjarak 2 meter.
b. Mengelecek bola di celah skital yang berjarak 1 meter.
4. Gerak kendur.
Impak :
Kelas : 6C / 12.45-1.15 / KT
Tajuk : Pembentukan Malaysia
Sub-Tajuk : B. Peristiwa Pembentukan Malaysia
i. Perisytiharan Malaysia pada 16 September 1963
ii. Keanggotaan Malaysia selepas 9 Ogos 1965
Objektif : Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Menyatakan tarikh pembentukan Malaysia.
• Menyenaraikan anggota yang menyertai pembentukan Malaysia pada 16 September 1963.
• Menyenaraikan anggota yang menyertai Malaysia selepas 9 Ogos 1965.
• Menjelaskan peristiwa pembentukan Malaysia secara kronologi.
ABM : Peta Asia Tenggara, Lirik lagu ” Malaysia Kita”, Borang Pengurusan Grafik, Buku teks
Aktiviti :
1. Merujuk BT. Hlm 74 mendapatkan maklumat tarikh dan anggota pembentukan Malaysia.
2. Melebalkan peta Malaysia A negeri yang menyertai pembentukan Malaysia pada 16 September 1963.
3. Melebalkan peta Malaysia B negeri dalam Malaysia selepas 9 Ogos 1965.
4. Merujuk BT. Hlm 75 untuk memahami peristiwa pembentukan Malaysia secara kronologi.
Impak
Tunjang : Kesukanan
Tajuk : Keselamatan
SubTajuk : Keselamatan Semasa Beraktiviti
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Menyata dan menyenaraikan 4-5 langkah keselamatan semasa beraktiviti.
ABM : Gambar, Kad Perkataan, carta
Aktiviti:
1. Maksud rekreasi dan langkah-langkah yang harus diambil semasa melakukan aktiviti.
2. Langkah keselamatan semasa beraktiviti.
a. Perbincangan mengenai langkah-langkah yang perlu diambil semasa melakukan aktiviti.
a. Melaporkan asil perbincangan.
3. Kawasan rekreasi
a. Perbincangan mengenai kawasan yang selamat untuk beraktiviti.
4. Rumusan- melengkapkan lembaran kerja.
Impak :
Kelas : 4A / Masa : 8.45-9.15 / PJK
Tunjang : Kemahiran
Tajuk : Permainan Bola Sepak
SubTajuk : 1. Menendang
2. Mengelecek
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Melakukan 5 daripada 6 kemahiran asas bola sepak dengan teknik yang betul dan selamat.
• Menyatakan sekurang-kurangnya 3 ciri keselamatan semasa melakukan aktiviti.
ABM : Bola sepak, skital, jaring
Aktiviti:
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Menendang
a. Berdiri statik dan sepak leret ke sasaran berjarak 5 meter.
b. Ambil beberapa langkah dan tendang leret jarak 5 meter.
3. Mengelecek
a. Mengelecek bola di celah skital yang berjarak 2 meter.
b. Mengelecek bola di celah skital yang berjarak 1 meter.
4. Gerak kendur.
Impak :
Kelas : 6C / 12.45-1.15 / KT
Tajuk : Pembentukan Malaysia
Sub-Tajuk : B. Peristiwa Pembentukan Malaysia
i. Perisytiharan Malaysia pada 16 September 1963
ii. Keanggotaan Malaysia selepas 9 Ogos 1965
Objektif : Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Menyatakan tarikh pembentukan Malaysia.
• Menyenaraikan anggota yang menyertai pembentukan Malaysia pada 16 September 1963.
• Menyenaraikan anggota yang menyertai Malaysia selepas 9 Ogos 1965.
• Menjelaskan peristiwa pembentukan Malaysia secara kronologi.
ABM : Peta Asia Tenggara, Lirik lagu ” Malaysia Kita”, Borang Pengurusan Grafik, Buku teks
Aktiviti :
1. Merujuk BT. Hlm 74 mendapatkan maklumat tarikh dan anggota pembentukan Malaysia.
2. Melebalkan peta Malaysia A negeri yang menyertai pembentukan Malaysia pada 16 September 1963.
3. Melebalkan peta Malaysia B negeri dalam Malaysia selepas 9 Ogos 1965.
4. Merujuk BT. Hlm 75 untuk memahami peristiwa pembentukan Malaysia secara kronologi.
Impak
RABU 28 JULAI 2010
Kelas : 6A / Masa : 7.45-8.45 / PJK
Tunjang : Kesukanan
Tajuk : Keselamatan
SubTajuk : Keselamatan Semasa Beraktiviti
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Menyata dan menyenaraikan 4-5 langkah keselamatan semasa beraktiviti.
ABM : Gambar, Kad Perkataan, carta
Aktiviti:
1. Maksud rekreasi dan langkah-langkah yang harus diambil semasa melakukan aktiviti.
2. Langkah keselamatan semasa beraktiviti.
a. Perbincangan mengenai langkah-langkah yang perlu diambil semasa melakukan aktiviti.
a. Melaporkan asil perbincangan.
3. Kawasan rekreasi
a. Perbincangan mengenai kawasan yang selamat untuk beraktiviti.
4. Rumusan- melengkapkan lembaran kerja.
Impak :
Kelas / Masa / MP 6A / 8.45-9.15 / SN
Theme PEKA
Topic SPS 5 Using Space-Time Relationship
Learning Activities C1 – Arrange occurance of phenomenon or events chronologically
C2 – State the relationship between the distance travelled and the time taken
C3 – State the quantity of changes based on the rate of changes
C4 – Explain changes in location, size, shape and direction, with time
Impact
Kelas / Masa / MP 6C / 8.45-9.15 / SN
Theme PEKA
Topic SPS 5 Using Space-Time Relationship
Learning Activities
C1 – Arrange occurance of phenomenon or events chronologically
C2 – State the relationship between the distance travelled and the time taken
C3 – State the quantity of changes based on the rate of changes
C4 – Explain changes in location, size, shape and direction, with time
Impact
Kelas : 6A / 9.45-10.15 / KT
Tajuk : Pembentukan Malaysia
Sub-Tajuk : B. Peristiwa Pembentukan Malaysia
i. Perisytiharan Malaysia pada 16 September 1963
ii. Keanggotaan Malaysia selepas 9 Ogos 1965
Objektif : Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Menyatakan tarikh pembentukan Malaysia.
• Menyenaraikan anggota yang menyertai pembentukan Malaysia pada 16 September 1963.
• Menyenaraikan anggota yang menyertai Malaysia selepas 9 Ogos 1965.
• Menjelaskan peristiwa pembentukan Malaysia secara kronologi.
ABM : Peta Asia Tenggara, Lirik lagu ” Malaysia Kita”, Borang Pengurusan Grafik, Buku teks
Aktiviti :
1. Merujuk BT. Hlm 74 mendapatkan maklumat tarikh dan anggota pembentukan Malaysia.
2. Melebalkan peta Malaysia A negeri yang menyertai pembentukan Malaysia pada 16 September 1963.
3. Melebalkan peta Malaysia B negeri dalam Malaysia selepas 9 Ogos 1965.
4. Merujuk BT. Hlm 75 untuk memahami peristiwa pembentukan Malaysia secara kronologi.
Impak :
Kelas / Masa / MP 6A / 10.45-11.15 / SN
Theme PEKA
Topic SPS 5 Using Space-Time Relationship
Learning Activities
C1 – Arrange occurance of phenomenon or events chronologically
C2 – State the relationship between the distance travelled and the time taken
C3 – State the quantity of changes based on the rate of changes
C4 – Explain changes in location, size, shape and direction, with time
Impact
Tunjang : Kesukanan
Tajuk : Keselamatan
SubTajuk : Keselamatan Semasa Beraktiviti
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Menyata dan menyenaraikan 4-5 langkah keselamatan semasa beraktiviti.
ABM : Gambar, Kad Perkataan, carta
Aktiviti:
1. Maksud rekreasi dan langkah-langkah yang harus diambil semasa melakukan aktiviti.
2. Langkah keselamatan semasa beraktiviti.
a. Perbincangan mengenai langkah-langkah yang perlu diambil semasa melakukan aktiviti.
a. Melaporkan asil perbincangan.
3. Kawasan rekreasi
a. Perbincangan mengenai kawasan yang selamat untuk beraktiviti.
4. Rumusan- melengkapkan lembaran kerja.
Impak :
Kelas / Masa / MP 6A / 8.45-9.15 / SN
Theme PEKA
Topic SPS 5 Using Space-Time Relationship
Learning Activities C1 – Arrange occurance of phenomenon or events chronologically
C2 – State the relationship between the distance travelled and the time taken
C3 – State the quantity of changes based on the rate of changes
C4 – Explain changes in location, size, shape and direction, with time
Impact
Kelas / Masa / MP 6C / 8.45-9.15 / SN
Theme PEKA
Topic SPS 5 Using Space-Time Relationship
Learning Activities
C1 – Arrange occurance of phenomenon or events chronologically
C2 – State the relationship between the distance travelled and the time taken
C3 – State the quantity of changes based on the rate of changes
C4 – Explain changes in location, size, shape and direction, with time
Impact
Kelas : 6A / 9.45-10.15 / KT
Tajuk : Pembentukan Malaysia
Sub-Tajuk : B. Peristiwa Pembentukan Malaysia
i. Perisytiharan Malaysia pada 16 September 1963
ii. Keanggotaan Malaysia selepas 9 Ogos 1965
Objektif : Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Menyatakan tarikh pembentukan Malaysia.
• Menyenaraikan anggota yang menyertai pembentukan Malaysia pada 16 September 1963.
• Menyenaraikan anggota yang menyertai Malaysia selepas 9 Ogos 1965.
• Menjelaskan peristiwa pembentukan Malaysia secara kronologi.
ABM : Peta Asia Tenggara, Lirik lagu ” Malaysia Kita”, Borang Pengurusan Grafik, Buku teks
Aktiviti :
1. Merujuk BT. Hlm 74 mendapatkan maklumat tarikh dan anggota pembentukan Malaysia.
2. Melebalkan peta Malaysia A negeri yang menyertai pembentukan Malaysia pada 16 September 1963.
3. Melebalkan peta Malaysia B negeri dalam Malaysia selepas 9 Ogos 1965.
4. Merujuk BT. Hlm 75 untuk memahami peristiwa pembentukan Malaysia secara kronologi.
Impak :
Kelas / Masa / MP 6A / 10.45-11.15 / SN
Theme PEKA
Topic SPS 5 Using Space-Time Relationship
Learning Activities
C1 – Arrange occurance of phenomenon or events chronologically
C2 – State the relationship between the distance travelled and the time taken
C3 – State the quantity of changes based on the rate of changes
C4 – Explain changes in location, size, shape and direction, with time
Impact
SELASA 27 JULAI 2010
Kelas : 6D / Masa : 8.15-9.15 / PJK
Tunjang : Kesukanan
Tajuk : Keselamatan
SubTajuk : Keselamatan Semasa Beraktiviti
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Menyata dan menyenaraikan 4-5 langkah keselamatan semasa beraktiviti.
ABM : Gambar, Kad Perkataan, carta
Aktiviti:
1. Maksud rekreasi dan langkah-langkah yang harus diambil semasa melakukan aktiviti.
2. Langkah keselamatan semasa beraktiviti.
a. Perbincangan mengenai langkah-langkah yang perlu diambil semasa melakukan aktiviti.
a. Melaporkan asil perbincangan.
3. Kawasan rekreasi
a. Perbincangan mengenai kawasan yang selamat untuk beraktiviti.
4. Rumusan- melengkapkan lembaran kerja.
Impak :
Kelas / Masa / MP 6A / 9.15-10.15 / SN
Theme PEKA
Topic SPS 5 Using Space-Time Relationship
Learning Activities
C1 – Arrange occurance of phenomenon or events chronologically
C2 – State the relationship between the distance travelled and the time taken
C3 – State the quantity of changes based on the rate of changes
C4 – Explain changes in location, size, shape and direction, with time
Impact
Kelas / Masa / MP 6C / 10.45-11.45 / SN
Theme PEKA
Topic SPS 5 Using Space-Time Relationship
Learning Activities
C1 – Arrange occurance of phenomenon or events chronologically
C2 – State the relationship between the distance travelled and the time taken
C3 – State the quantity of changes based on the rate of changes
C4 – Explain changes in location, size, shape and direction, with time
Impact
Tunjang : Kesukanan
Tajuk : Keselamatan
SubTajuk : Keselamatan Semasa Beraktiviti
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Menyata dan menyenaraikan 4-5 langkah keselamatan semasa beraktiviti.
ABM : Gambar, Kad Perkataan, carta
Aktiviti:
1. Maksud rekreasi dan langkah-langkah yang harus diambil semasa melakukan aktiviti.
2. Langkah keselamatan semasa beraktiviti.
a. Perbincangan mengenai langkah-langkah yang perlu diambil semasa melakukan aktiviti.
a. Melaporkan asil perbincangan.
3. Kawasan rekreasi
a. Perbincangan mengenai kawasan yang selamat untuk beraktiviti.
4. Rumusan- melengkapkan lembaran kerja.
Impak :
Kelas / Masa / MP 6A / 9.15-10.15 / SN
Theme PEKA
Topic SPS 5 Using Space-Time Relationship
Learning Activities
C1 – Arrange occurance of phenomenon or events chronologically
C2 – State the relationship between the distance travelled and the time taken
C3 – State the quantity of changes based on the rate of changes
C4 – Explain changes in location, size, shape and direction, with time
Impact
Kelas / Masa / MP 6C / 10.45-11.45 / SN
Theme PEKA
Topic SPS 5 Using Space-Time Relationship
Learning Activities
C1 – Arrange occurance of phenomenon or events chronologically
C2 – State the relationship between the distance travelled and the time taken
C3 – State the quantity of changes based on the rate of changes
C4 – Explain changes in location, size, shape and direction, with time
Impact
ISNIN 26 JULAI 2010
Kelas : 6B / Masa : 7.45-8.45 / PJK
Tunjang : Kesukanan
Tajuk : Keselamatan
SubTajuk : Keselamatan Semasa Beraktiviti
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Menyata dan menyenaraikan 4-5 langkah keselamatan semasa beraktiviti.
ABM : Gambar, Kad Perkataan, carta
Aktiviti:
1. Maksud rekreasi dan langkah-langkah yang harus diambil semasa melakukan aktiviti.
2. Langkah keselamatan semasa beraktiviti.
a. Perbincangan mengenai langkah-langkah yang perlu diambil semasa melakukan aktiviti.
a. Melaporkan asil perbincangan.
3. Kawasan rekreasi
a. Perbincangan mengenai kawasan yang selamat untuk beraktiviti.
4. Rumusan- melengkapkan lembaran kerja.
Impak :
Kelas : 4A / Masa : 8.45-9.15 / PJK
Tunjang : Kemahiran
Tajuk : Permainan Bola Sepak
SubTajuk : 1. Menendang
2. Mengelecek
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Melakukan 5 daripada 6 kemahiran asas bola sepak dengan teknik yang betul dan selamat.
• Menyatakan sekurang-kurangnya 3 ciri keselamatan semasa melakukan aktiviti.
ABM : Bola sepak, skital, jaring
Aktiviti:
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Menendang
a. Berdiri statik dan sepak leret ke sasaran berjarak 5 meter.
b. Ambil beberapa langkah dan tendang leret jarak 5 meter.
3. Mengelecek
a. Mengelecek bola di celah skital yang berjarak 2 meter.
b. Mengelecek bola di celah skital yang berjarak 1 meter.
4. Gerak kendur.
Impak :
Kelas : 6A / 11.45-12.15 / KT
Tajuk : Pembentukan Malaysia
Sub-Tajuk : B. Peristiwa Pembentukan Malaysia
i. Perisytiharan Malaysia pada 16 September 1963
ii. Keanggotaan Malaysia selepas 9 Ogos 1965
Objektif : Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Menyatakan tarikh pembentukan Malaysia.
• Menyenaraikan anggota yang menyertai pembentukan Malaysia pada 16 September 1963.
• Menyenaraikan anggota yang menyertai Malaysia selepas 9 Ogos 1965.
• Menjelaskan peristiwa pembentukan Malaysia secara kronologi.
ABM : Peta Asia Tenggara, Lirik lagu ” Malaysia Kita”, Borang Pengurusan Grafik, Buku teks
Aktiviti :
1. Merujuk BT. Hlm 74 mendapatkan maklumat tarikh dan anggota pembentukan Malaysia.
2. Melebalkan peta Malaysia A negeri yang menyertai pembentukan Malaysia pada 16 September 1963.
3. Melebalkan peta Malaysia B negeri dalam Malaysia selepas 9 Ogos 1965.
4. Merujuk BT. Hlm 75 untuk memahami peristiwa pembentukan Malaysia secara kronologi.
Impak :
Kelas : 6C / 12.45-1.15 / KT
Tajuk : Pembentukan Malaysia
Sub-Tajuk : B. Peristiwa Pembentukan Malaysia
i. Perisytiharan Malaysia pada 16 September 1963
ii. Keanggotaan Malaysia selepas 9 Ogos 1965
Objektif : Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Menyatakan tarikh pembentukan Malaysia.
• Menyenaraikan anggota yang menyertai pembentukan Malaysia pada 16 September 1963.
• Menyenaraikan anggota yang menyertai Malaysia selepas 9 Ogos 1965.
• Menjelaskan peristiwa pembentukan Malaysia secara kronologi.
ABM : Peta Asia Tenggara, Lirik lagu ” Malaysia Kita”, Borang Pengurusan Grafik, Buku teks
Aktiviti :
1. Merujuk BT. Hlm 74 mendapatkan maklumat tarikh dan anggota pembentukan Malaysia.
2. Melebalkan peta Malaysia A negeri yang menyertai pembentukan Malaysia pada 16 September 1963.
3. Melebalkan peta Malaysia B negeri dalam Malaysia selepas 9 Ogos 1965.
4. Merujuk BT. Hlm 75 untuk memahami peristiwa pembentukan Malaysia secara kronologi.
Impak :
Tunjang : Kesukanan
Tajuk : Keselamatan
SubTajuk : Keselamatan Semasa Beraktiviti
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Menyata dan menyenaraikan 4-5 langkah keselamatan semasa beraktiviti.
ABM : Gambar, Kad Perkataan, carta
Aktiviti:
1. Maksud rekreasi dan langkah-langkah yang harus diambil semasa melakukan aktiviti.
2. Langkah keselamatan semasa beraktiviti.
a. Perbincangan mengenai langkah-langkah yang perlu diambil semasa melakukan aktiviti.
a. Melaporkan asil perbincangan.
3. Kawasan rekreasi
a. Perbincangan mengenai kawasan yang selamat untuk beraktiviti.
4. Rumusan- melengkapkan lembaran kerja.
Impak :
Kelas : 4A / Masa : 8.45-9.15 / PJK
Tunjang : Kemahiran
Tajuk : Permainan Bola Sepak
SubTajuk : 1. Menendang
2. Mengelecek
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Melakukan 5 daripada 6 kemahiran asas bola sepak dengan teknik yang betul dan selamat.
• Menyatakan sekurang-kurangnya 3 ciri keselamatan semasa melakukan aktiviti.
ABM : Bola sepak, skital, jaring
Aktiviti:
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Menendang
a. Berdiri statik dan sepak leret ke sasaran berjarak 5 meter.
b. Ambil beberapa langkah dan tendang leret jarak 5 meter.
3. Mengelecek
a. Mengelecek bola di celah skital yang berjarak 2 meter.
b. Mengelecek bola di celah skital yang berjarak 1 meter.
4. Gerak kendur.
Impak :
Kelas : 6A / 11.45-12.15 / KT
Tajuk : Pembentukan Malaysia
Sub-Tajuk : B. Peristiwa Pembentukan Malaysia
i. Perisytiharan Malaysia pada 16 September 1963
ii. Keanggotaan Malaysia selepas 9 Ogos 1965
Objektif : Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Menyatakan tarikh pembentukan Malaysia.
• Menyenaraikan anggota yang menyertai pembentukan Malaysia pada 16 September 1963.
• Menyenaraikan anggota yang menyertai Malaysia selepas 9 Ogos 1965.
• Menjelaskan peristiwa pembentukan Malaysia secara kronologi.
ABM : Peta Asia Tenggara, Lirik lagu ” Malaysia Kita”, Borang Pengurusan Grafik, Buku teks
Aktiviti :
1. Merujuk BT. Hlm 74 mendapatkan maklumat tarikh dan anggota pembentukan Malaysia.
2. Melebalkan peta Malaysia A negeri yang menyertai pembentukan Malaysia pada 16 September 1963.
3. Melebalkan peta Malaysia B negeri dalam Malaysia selepas 9 Ogos 1965.
4. Merujuk BT. Hlm 75 untuk memahami peristiwa pembentukan Malaysia secara kronologi.
Impak :
Kelas : 6C / 12.45-1.15 / KT
Tajuk : Pembentukan Malaysia
Sub-Tajuk : B. Peristiwa Pembentukan Malaysia
i. Perisytiharan Malaysia pada 16 September 1963
ii. Keanggotaan Malaysia selepas 9 Ogos 1965
Objektif : Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Menyatakan tarikh pembentukan Malaysia.
• Menyenaraikan anggota yang menyertai pembentukan Malaysia pada 16 September 1963.
• Menyenaraikan anggota yang menyertai Malaysia selepas 9 Ogos 1965.
• Menjelaskan peristiwa pembentukan Malaysia secara kronologi.
ABM : Peta Asia Tenggara, Lirik lagu ” Malaysia Kita”, Borang Pengurusan Grafik, Buku teks
Aktiviti :
1. Merujuk BT. Hlm 74 mendapatkan maklumat tarikh dan anggota pembentukan Malaysia.
2. Melebalkan peta Malaysia A negeri yang menyertai pembentukan Malaysia pada 16 September 1963.
3. Melebalkan peta Malaysia B negeri dalam Malaysia selepas 9 Ogos 1965.
4. Merujuk BT. Hlm 75 untuk memahami peristiwa pembentukan Malaysia secara kronologi.
Impak :
AHAD 25 JULAI 2010
Kelas / Masa / MP 6C / 9.15-10.15 / SN
Theme PEKA
Topic SPS 5 Using Space-Time Relationship
Learning Activities
C1 – Arrange occurance of phenomenon or events chronologically
C2 – State the relationship between the distance travelled and the time taken
C3 – State the quantity of changes based on the rate of changes
C4 – Explain changes in location, size, shape and direction, with time
Impact
Kelas / Masa / MP 6A / 10.45-11.45 / SN
Theme PEKA
Topic SPS 5 Using Space-Time Relationship
Learning Activities
C1 – Arrange occurance of phenomenon or events chronologically
C2 – State the relationship between the distance travelled and the time taken
C3 – State the quantity of changes based on the rate of changes
C4 – Explain changes in location, size, shape and direction, with time
Impact
Theme PEKA
Topic SPS 5 Using Space-Time Relationship
Learning Activities
C1 – Arrange occurance of phenomenon or events chronologically
C2 – State the relationship between the distance travelled and the time taken
C3 – State the quantity of changes based on the rate of changes
C4 – Explain changes in location, size, shape and direction, with time
Impact
Kelas / Masa / MP 6A / 10.45-11.45 / SN
Theme PEKA
Topic SPS 5 Using Space-Time Relationship
Learning Activities
C1 – Arrange occurance of phenomenon or events chronologically
C2 – State the relationship between the distance travelled and the time taken
C3 – State the quantity of changes based on the rate of changes
C4 – Explain changes in location, size, shape and direction, with time
Impact
Subscribe to:
Posts (Atom)