Kelas / Masa / MP; 4B /12.15-1.15 / SN
Theme; Investigating Living Things
Topic; 2. Living Things Undergo Life Processes
Learning Objectives; 1.3 Analysing the life processes in animals
•life cycles of animals.
Learning Activities;
1. Pupils observe animals such as butterfly, frog, hamster or chicken from birth/eggs to adult.
2. Pupils record the changes in size/form at the different stages of the life cycles.
3. Based on their observations and records pupils discuss to state that animals may have different life cycles.
4. Pupils make a scrap book on real animals as imaginary pets e.g. tiger, whale, lizard, pangolin, bat, worm, snake etc.
Impact;
Kelas / Masa / MP; 4D / 8.45 – 9.15 / PJK
Tunjang; Kecergasan Fizikal
Tajuk; Kecergasan Fizikal
Sub-Tajuk; Ketangkasan
Objektif; • Melakukan aktiviti ketangkasan 7 dari 8 kali percubaan dengan betul dan selamat.
• Mengenalpasti 2 otot utama yang terlibat dalam aktiviti.
ABM; Skital, wisel,
Aktiviti;
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Larian zig zag.
3. Lari ulang alik.
4. Gerak kendur.
Impak;
Kelas / Masa / MP; 5C / 9.45-10.15 &10.45-11.15 / KH
Bidang Pembelajaran; 1. Reka Bentuk dan Teknologi
Unit; 1.2 Kreativiti dan Reka Cipta
Tajuk; c. Penyelesaian masalah
ii. Menterjemah idea kepada bentuk 3D
Objektif; Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Memilih lakaran akhir projek eksperimental
• Merancang pembinaan projek
ABM; Buku teks
Aktiviti;
1. Projek eksperimental boleh juga merujuk kepada pengalaman murid pelajar seperti menaikkan layang-layang.
2. Projek ekperimental menggunakan bahan yang mudah diperoleh
3. Murid mencatat idea-idea baru daripadapersembahan.
Impak;
Tuesday, February 15, 2011
ISNIN 14 FEBRUARI 2011
Kelas / Masa / MP; 4E / 7.45 – 8.15 / PJK
Tunjang ;Kecergasan Fizikal
Tajuk; Kecergasan Fizikal
Sub-Tajuk; Ketangkasan
Objektif; • Melakukan aktiviti ketangkasan 7 dari 8 kali percubaan dengan betul dan selamat.
• Mengenalpasti 2 otot utama yang terlibat dalam aktiviti.
ABM Skital, wisel,
Aktiviti;
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Larian zig zag.
3. Lari ulang alik.
4. Gerak kendur.
Impak :
Kelas / Masa / MP; 4C / 8.45 – 9.15 / PJK
Tunjang ;Kecergasan Fizikal
Tajuk; Kecergasan Fizikal
Sub-Tajuk; Ketangkasan
Objektif; • Melakukan aktiviti ketangkasan 7 dari 8 kali percubaan dengan betul dan selamat.
• Mengenalpasti 2 otot utama yang terlibat dalam aktiviti.
ABM Skital, wisel,
Aktiviti;
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Larian zig zag.
3. Lari ulang alik.
4. Gerak kendur.
Impak :
Kelas / Masa / MP; 4D / 9.45-10.15 &10.45-11.15 / KH
Bidang Pembelajaran; 1. Reka Bentuk dan Teknologi
Unit; 1.2 Kreativiti dan Reka Cipta
Tajuk ;a. Pengenalan kreativiti
ii. Mengenal idea berdasarkan gambar atau objek
Objektif; Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapar:
• Mengenal pasti idea berdasarkan objek
• Melakar objek berdasarkan bentuk asal
• Membina objek berdasarkan lakaran di atas dengan menggunakan bahan yang bersesuaian
ABM; Buku teks
Aktiviti;
1. Menunjuk contoh asas reka bentuk segi empat, bulatan, segi tiga dalam 2D dan 3D berasaskan unsur dan prinsip lukisan.
2. Contoh objek ialah : bola(sfera), kotak (kuib atau kuboid), botol (slinder) dan skitel (piramid)
3. Mencantum bentuk asas bagi menghasilkan objek seperti bulatan membentuk cermin mata atau segi empat membentuk almari.
4. Sumber bahan seperti kertas, plastisin, span dan tanah liat
Impak ;
Kelas 6C / Masa 12.15-1.15 / SN
Theme; Force
Topic; 2. Force To Do!
Learning Objectives; 1.2 Understanding the effects of a force
Learning Activities;
1. Pupils carry out activities and discuss the effects of pushing.
a. A force can move a stationary object.
b. A force can change the motion of an object.
c. A force can change the shape of an object.
2. Pupils observe and discuss the effects of forces.
Impact
Tunjang ;Kecergasan Fizikal
Tajuk; Kecergasan Fizikal
Sub-Tajuk; Ketangkasan
Objektif; • Melakukan aktiviti ketangkasan 7 dari 8 kali percubaan dengan betul dan selamat.
• Mengenalpasti 2 otot utama yang terlibat dalam aktiviti.
ABM Skital, wisel,
Aktiviti;
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Larian zig zag.
3. Lari ulang alik.
4. Gerak kendur.
Impak :
Kelas / Masa / MP; 4C / 8.45 – 9.15 / PJK
Tunjang ;Kecergasan Fizikal
Tajuk; Kecergasan Fizikal
Sub-Tajuk; Ketangkasan
Objektif; • Melakukan aktiviti ketangkasan 7 dari 8 kali percubaan dengan betul dan selamat.
• Mengenalpasti 2 otot utama yang terlibat dalam aktiviti.
ABM Skital, wisel,
Aktiviti;
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Larian zig zag.
3. Lari ulang alik.
4. Gerak kendur.
Impak :
Kelas / Masa / MP; 4D / 9.45-10.15 &10.45-11.15 / KH
Bidang Pembelajaran; 1. Reka Bentuk dan Teknologi
Unit; 1.2 Kreativiti dan Reka Cipta
Tajuk ;a. Pengenalan kreativiti
ii. Mengenal idea berdasarkan gambar atau objek
Objektif; Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapar:
• Mengenal pasti idea berdasarkan objek
• Melakar objek berdasarkan bentuk asal
• Membina objek berdasarkan lakaran di atas dengan menggunakan bahan yang bersesuaian
ABM; Buku teks
Aktiviti;
1. Menunjuk contoh asas reka bentuk segi empat, bulatan, segi tiga dalam 2D dan 3D berasaskan unsur dan prinsip lukisan.
2. Contoh objek ialah : bola(sfera), kotak (kuib atau kuboid), botol (slinder) dan skitel (piramid)
3. Mencantum bentuk asas bagi menghasilkan objek seperti bulatan membentuk cermin mata atau segi empat membentuk almari.
4. Sumber bahan seperti kertas, plastisin, span dan tanah liat
Impak ;
Kelas 6C / Masa 12.15-1.15 / SN
Theme; Force
Topic; 2. Force To Do!
Learning Objectives; 1.2 Understanding the effects of a force
Learning Activities;
1. Pupils carry out activities and discuss the effects of pushing.
a. A force can move a stationary object.
b. A force can change the motion of an object.
c. A force can change the shape of an object.
2. Pupils observe and discuss the effects of forces.
Impact
Subscribe to:
Posts (Atom)