Kelas / Masa / MP 4B / 8.15-8.45 / PJK
Tajuk Kecergasan Fizikal
Sub-Tajuk Ketangkasan
Objektif • Melakukan aktiviti ketangkasan 7 dari 8 kali percubaan dengan betul dan selamat.
• Mengenalpasti 2 otot utama yang terlibat dalam aktiviti.
ABM Skital, wisel,
Aktiviti
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Larian zig zag.
3. Lari ulang alik.
4. Gerak kendur.
Impak
Kelas / Masa / MP 4D / 8.15-8.45 / PJK
Tajuk Kecergasan Fizikal
Sub-Tajuk Ketangkasan
Objektif • Melakukan aktiviti ketangkasan 7 dari 8 kali percubaan dengan betul dan selamat.
• Mengenalpasti 2 otot utama yang terlibat dalam aktiviti.
ABM Skital, wisel,
Aktiviti
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Larian zig zag.
3. Lari ulang alik.
4. Gerak kendur.
Impak
Kelas 6C / Masa 10.45-11.15 / SN
Theme Force
Topic 2. Force To Do!
Learning Objectives 1.2 Understanding the effects of a force
Learning Activities
1. Pupils carry out activities and discuss the effects of pushing.
a. A force can move a stationary object.
b. A force can change the motion of an object.
c. A force can change the shape of an object.
2. Pupils observe and discuss the effects of forces.
Impact
Kelas / Masa / MP 4B /12.15-1.15 / SN
Theme Investigating Living Things
Topic 2. Living Things Undergo Life Processes
Learning Objectives 1.3 Analysing the life processes in animals
•state that animals reproduce.
Learning Activities
1. Pupils view video showing animals giving birth and chicks hatching from eggs.
2. Pupils discuss to conclude that animals reproduce.
3. Pupils discuss to conclude that some animals give birth and some lay eggs.
4. Pupils discuss to classify animals into those that lay eggs and those that give birth to their young.
Impact
Saturday, February 12, 2011
Wednesday, February 9, 2011
KHAMIS 17 FEBRUARI 2011
Kelas / Masa / MP 4E / 7.45-8.15 / PJK
Tajuk Kecergasan Fizikal
Sub-Tajuk Imbangan
Objektif • Mengawal tubuh badan dengan betul sekurang-kurangnya 8 daripada 10 percubaan dalam aktiviti imbangan.
• Menamakan 3 otot utama yang terlibat dalam aktiviti imbangan.
ABM Skital, bangku, wisel,
Aktiviti
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Imbangan skala
a. Mengimbang dan bergerak di atas bangku.
3. Imbangan skala hadapan
a. Mengimbang dan bergerak di atas bangku.
4. Gerak kendur.
Impak
Kelas / Masa / MP 4A / 8.45-9.15 / PJK
Tajuk Kecergasan Fizikal
Sub-Tajuk Imbangan
Objektif • Mengawal tubuh badan dengan betul sekurang-kurangnya 8 daripada 10 percubaan dalam aktiviti imbangan.
• Menamakan 3 otot utama yang terlibat dalam aktiviti imbangan.
ABM Skital, bangku, wisel,
Aktiviti
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Imbangan skala
a. Mengimbang dan bergerak di atas bangku.
3. Imbangan skala hadapan
a. Mengimbang dan bergerak di atas bangku.
4. Gerak kendur.
Impak
Kelas / Masa / MP 4B /9.15-9.45 / SN
Theme Investigating Living Things
Topic 2. Living Things Undergo Life Processes
Learning Objectives 1.3 Analysing the life processes in animals
•state that animals breathe.
Learning Activities
1. Pupils look at models or live specimens to see the breathing organs of:
a. bird,
b. fish,
c. grasshopper,
d. crab,
e. frog,
f. monkey.
2. Based on the viewing of video/models/live specimens pupils conclude that breathing organs for animals may be different.
3. The breathing organs involved are lungs (monkey and bird), spiracles (grasshopper), books- lung (crab), gills (fish) and moist skin (frog).
Impact
Kelas 6C / Masa 10.45-11.45 / SN
Theme Force
Topic 2. Force To Do!
Learning Objectives 1.2 Understanding the effects of a force
Learning Activities 1. Pupils carry out activities and discuss the effects of pushing.
a. A force can move a stationary object.
b. A force can change the motion of an object.
c. A force can change the shape of an object.
2. Pupils observe and discuss the effects of forces.
Impact
Tajuk Kecergasan Fizikal
Sub-Tajuk Imbangan
Objektif • Mengawal tubuh badan dengan betul sekurang-kurangnya 8 daripada 10 percubaan dalam aktiviti imbangan.
• Menamakan 3 otot utama yang terlibat dalam aktiviti imbangan.
ABM Skital, bangku, wisel,
Aktiviti
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Imbangan skala
a. Mengimbang dan bergerak di atas bangku.
3. Imbangan skala hadapan
a. Mengimbang dan bergerak di atas bangku.
4. Gerak kendur.
Impak
Kelas / Masa / MP 4A / 8.45-9.15 / PJK
Tajuk Kecergasan Fizikal
Sub-Tajuk Imbangan
Objektif • Mengawal tubuh badan dengan betul sekurang-kurangnya 8 daripada 10 percubaan dalam aktiviti imbangan.
• Menamakan 3 otot utama yang terlibat dalam aktiviti imbangan.
ABM Skital, bangku, wisel,
Aktiviti
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Imbangan skala
a. Mengimbang dan bergerak di atas bangku.
3. Imbangan skala hadapan
a. Mengimbang dan bergerak di atas bangku.
4. Gerak kendur.
Impak
Kelas / Masa / MP 4B /9.15-9.45 / SN
Theme Investigating Living Things
Topic 2. Living Things Undergo Life Processes
Learning Objectives 1.3 Analysing the life processes in animals
•state that animals breathe.
Learning Activities
1. Pupils look at models or live specimens to see the breathing organs of:
a. bird,
b. fish,
c. grasshopper,
d. crab,
e. frog,
f. monkey.
2. Based on the viewing of video/models/live specimens pupils conclude that breathing organs for animals may be different.
3. The breathing organs involved are lungs (monkey and bird), spiracles (grasshopper), books- lung (crab), gills (fish) and moist skin (frog).
Impact
Kelas 6C / Masa 10.45-11.45 / SN
Theme Force
Topic 2. Force To Do!
Learning Objectives 1.2 Understanding the effects of a force
Learning Activities 1. Pupils carry out activities and discuss the effects of pushing.
a. A force can move a stationary object.
b. A force can change the motion of an object.
c. A force can change the shape of an object.
2. Pupils observe and discuss the effects of forces.
Impact
RABU 09 FEBRUARI 2011
Kelas / Masa / MP 4B /7.45-8.45 / SN
Theme Investigating Living Things
Topic 2. Living Things Undergo Life Processes
Learning Objectives 2.3 Analysing the life processes in animals- excrete and defecate
Learning Activities
1. Pupils observe animals in science garden to conclude that animals defecate and excrete.
2. Pupils discuss that animals excrete and defecate to get rid of waste products from their bodies.
3. Pupils discuss to infer the effects on health if animals do not excrete and defecate.
Impact
Kelas / Masa / MP 4D / 8.45-9.15 / PJK
Tajuk Kecergasan Fizikal
Sub-Tajuk Imbangan
Objektif • Mengawal tubuh badan dengan betul sekurang-kurangnya 8 daripada 10 percubaan dalam aktiviti imbangan.
• Menamakan 3 otot utama yang terlibat dalam aktiviti imbangan.
ABM Skital, bangku, wisel,
Aktiviti
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Imbangan skala
a. Mengimbang dan bergerak di atas bangku.
3. Imbangan skala hadapan
a. Mengimbang dan bergerak di atas bangku.
4. Gerak kendur.
Impak
Kelas / Masa / MP 5C / 9.45-10.15 &10.45-11.15 / KH
Bidang Pembelajaran 1. Reka Bentuk dan Teknologi
Unit 1.2 Kreativiti dan Reka Cipta
Tajuk c. Penyelesaian masalah
i. Pencetusan dan penjanaan idea kreatif melalui projek eksperimental
Objektif Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Mengenal pasti masalah
• Menjana idea kreatif bagi menyelesaikan masalah
• Membuat catatan dan lakaran
ABM Buku teks
Aktiviti
1. Contoh projek eksperimenal ialah :
- Menarik bata dengan tisu
- Membuat jambatan menggunakan straw minuman yang boleh menampung beban
- Menjatuhkan telur tanpa pecah pada ketinggian tertentu
Impak
Theme Investigating Living Things
Topic 2. Living Things Undergo Life Processes
Learning Objectives 2.3 Analysing the life processes in animals- excrete and defecate
Learning Activities
1. Pupils observe animals in science garden to conclude that animals defecate and excrete.
2. Pupils discuss that animals excrete and defecate to get rid of waste products from their bodies.
3. Pupils discuss to infer the effects on health if animals do not excrete and defecate.
Impact
Kelas / Masa / MP 4D / 8.45-9.15 / PJK
Tajuk Kecergasan Fizikal
Sub-Tajuk Imbangan
Objektif • Mengawal tubuh badan dengan betul sekurang-kurangnya 8 daripada 10 percubaan dalam aktiviti imbangan.
• Menamakan 3 otot utama yang terlibat dalam aktiviti imbangan.
ABM Skital, bangku, wisel,
Aktiviti
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Imbangan skala
a. Mengimbang dan bergerak di atas bangku.
3. Imbangan skala hadapan
a. Mengimbang dan bergerak di atas bangku.
4. Gerak kendur.
Impak
Kelas / Masa / MP 5C / 9.45-10.15 &10.45-11.15 / KH
Bidang Pembelajaran 1. Reka Bentuk dan Teknologi
Unit 1.2 Kreativiti dan Reka Cipta
Tajuk c. Penyelesaian masalah
i. Pencetusan dan penjanaan idea kreatif melalui projek eksperimental
Objektif Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Mengenal pasti masalah
• Menjana idea kreatif bagi menyelesaikan masalah
• Membuat catatan dan lakaran
ABM Buku teks
Aktiviti
1. Contoh projek eksperimenal ialah :
- Menarik bata dengan tisu
- Membuat jambatan menggunakan straw minuman yang boleh menampung beban
- Menjatuhkan telur tanpa pecah pada ketinggian tertentu
Impak
SELASA 08 FEBRUARI 2011
Kelas / Masa / MP: 4C / 7.45-8.15 / PJK
Tajuk Kecergasan Fizikal
Sub-Tajuk Imbangan
Objektif • Mengawal tubuh badan dengan betul sekurang-kurangnya 8 daripada 10 percubaan dalam aktiviti imbangan.
• Menamakan 3 otot utama yang terlibat dalam aktiviti imbangan.
ABM Skital, bangku, wisel,
Aktiviti
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Imbangan skala
a. Mengimbang dan bergerak di atas bangku.
3. Imbangan skala hadapan
a. Mengimbang dan bergerak di atas bangku.
4. Gerak kendur.
Impak
Kelas / Masa / MP: 4A / 8.15-8.45 / PJK
Tajuk Kecergasan Fizikal
Sub-Tajuk Imbangan
Objektif • Mengawal tubuh badan dengan betul sekurang-kurangnya 8 daripada 10 percubaan dalam aktiviti imbangan.
• Menamakan 3 otot utama yang terlibat dalam aktiviti imbangan.
ABM Skital, bangku, wisel,
Aktiviti
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Imbangan skala
a. Mengimbang dan bergerak di atas bangku.
3. Imbangan skala hadapan
a. Mengimbang dan bergerak di atas bangku.
4. Gerak kendur.
Impak
Kelas / Masa / MP: 4B / 8.45-9.15 / PJK
Tajuk Kecergasan Fizikal
Sub-Tajuk Imbangan
Objektif • Mengawal tubuh badan dengan betul sekurang-kurangnya 8 daripada 10 percubaan dalam aktiviti imbangan.
• Menamakan 3 otot utama yang terlibat dalam aktiviti imbangan.
ABM Skital, bangku, wisel,
Aktiviti
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Imbangan skala
a. Mengimbang dan bergerak di atas bangku.
3. Imbangan skala hadapan
a. Mengimbang dan bergerak di atas bangku.
4. Gerak kendur.
Impak
Kelas / Masa / MP 4E / 9.45-10.15 &10.45-11.15 / KH
Bidang Pembelajaran 1. Reka Bentuk dan Teknologi
Unit 1.2 Kreativiti dan Reka Cipta
Tajuk a. Pengenalan kreativiti
ii. Mengenal idea berdasarkan gambar atau objek
Objektif Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapar:
• Mengenal pasti idea berdasarkan objek
• Melakar objek berdasarkan bentuk asal
• Membina objek berdasarkan lakaran di atas dengan menggunakan bahan yang bersesuaian
ABM Buku teks
Aktiviti
1. Menunjuk contoh asas reka bentuk segi empat, bulatan, segi tiga dalam 2D dan 3D berasaskan unsur dan prinsip lukisan.
2. Contoh objek ialah : bola(sfera), kotak (kuib atau kuboid), botol (slinder) dan skitel (piramid)
3. Mencantum bentuk asas bagi menghasilkan objek seperti bulatan membentuk cermin mata atau segi empat membentuk almari.
4. Sumber bahan seperti kertas, plastisin, span dan tanah liat
Impak
Tajuk Kecergasan Fizikal
Sub-Tajuk Imbangan
Objektif • Mengawal tubuh badan dengan betul sekurang-kurangnya 8 daripada 10 percubaan dalam aktiviti imbangan.
• Menamakan 3 otot utama yang terlibat dalam aktiviti imbangan.
ABM Skital, bangku, wisel,
Aktiviti
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Imbangan skala
a. Mengimbang dan bergerak di atas bangku.
3. Imbangan skala hadapan
a. Mengimbang dan bergerak di atas bangku.
4. Gerak kendur.
Impak
Kelas / Masa / MP: 4A / 8.15-8.45 / PJK
Tajuk Kecergasan Fizikal
Sub-Tajuk Imbangan
Objektif • Mengawal tubuh badan dengan betul sekurang-kurangnya 8 daripada 10 percubaan dalam aktiviti imbangan.
• Menamakan 3 otot utama yang terlibat dalam aktiviti imbangan.
ABM Skital, bangku, wisel,
Aktiviti
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Imbangan skala
a. Mengimbang dan bergerak di atas bangku.
3. Imbangan skala hadapan
a. Mengimbang dan bergerak di atas bangku.
4. Gerak kendur.
Impak
Kelas / Masa / MP: 4B / 8.45-9.15 / PJK
Tajuk Kecergasan Fizikal
Sub-Tajuk Imbangan
Objektif • Mengawal tubuh badan dengan betul sekurang-kurangnya 8 daripada 10 percubaan dalam aktiviti imbangan.
• Menamakan 3 otot utama yang terlibat dalam aktiviti imbangan.
ABM Skital, bangku, wisel,
Aktiviti
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Imbangan skala
a. Mengimbang dan bergerak di atas bangku.
3. Imbangan skala hadapan
a. Mengimbang dan bergerak di atas bangku.
4. Gerak kendur.
Impak
Kelas / Masa / MP 4E / 9.45-10.15 &10.45-11.15 / KH
Bidang Pembelajaran 1. Reka Bentuk dan Teknologi
Unit 1.2 Kreativiti dan Reka Cipta
Tajuk a. Pengenalan kreativiti
ii. Mengenal idea berdasarkan gambar atau objek
Objektif Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapar:
• Mengenal pasti idea berdasarkan objek
• Melakar objek berdasarkan bentuk asal
• Membina objek berdasarkan lakaran di atas dengan menggunakan bahan yang bersesuaian
ABM Buku teks
Aktiviti
1. Menunjuk contoh asas reka bentuk segi empat, bulatan, segi tiga dalam 2D dan 3D berasaskan unsur dan prinsip lukisan.
2. Contoh objek ialah : bola(sfera), kotak (kuib atau kuboid), botol (slinder) dan skitel (piramid)
3. Mencantum bentuk asas bagi menghasilkan objek seperti bulatan membentuk cermin mata atau segi empat membentuk almari.
4. Sumber bahan seperti kertas, plastisin, span dan tanah liat
Impak
Subscribe to:
Posts (Atom)