Wednesday, February 10, 2010

RABU 17 FEBRUARI 2010

Kelas : 6B / Masa : 7.45-8.15 / PJK
Tunjang Kecergasan
Tajuk Imbangan
Sub-Tajuk Dirian Kepala Lutut Bengkok
Objektif Pada akhir P&P murid dapat:
• Melakukan aktiviti imbangan dengan teknik yang betul 3 daripada 4 percubaan.
• Menyatakan 3 aspek keselamatan semasa melakukan aktiviti imbangan.
ABM Wisel, jam randik, skital
Aktiviti
1. Memanaskan badan – aktiviti keregangan.
2. Dirian Kepala Lutut Bengkok
 Letak dahi di atas lantai.
 Bawa berat badan ke hadapan dengan meninggikan punggung.
 Angkat kedu-dua belah kaki dan imbang dengan lutut bengkok 5 saat.
3. Permaian kecil – Jala Ikan
4. Aktiviti gerak kendur otot.
Impak

Kelas : 6C / Masa : 8.15-8.45 / PJK
Tunjang Kecergasan
Tajuk Imbangan
Sub-Tajuk Dirian Kepala Lutut Bengkok
Objektif Pada akhir P&P murid dapat:
• Melakukan aktiviti imbangan dengan teknik yang betul 3 daripada 4 percubaan.
• Menyatakan 3 aspek keselamatan semasa melakukan aktiviti imbangan.
ABM Wisel, jam randik, skital
Aktiviti
1. Memanaskan badan – aktiviti keregangan.
2. Dirian Kepala Lutut Bengkok
 Letak dahi di atas lantai.
 Bawa berat badan ke hadapan dengan meninggikan punggung.
 Angkat kedu-dua belah kaki dan imbang dengan lutut bengkok 5 saat.
3. Permaian kecil – Jala Ikan
4. Aktiviti gerak kendur otot.
Impak

Kelas : 6D / Masa : 8.45-9.15 / PJK
Tunjang Kecergasan
Tajuk Imbangan
Sub-Tajuk Dirian Kepala Lutut Bengkok
Objektif Pada akhir P&P murid dapat:
• Melakukan aktiviti imbangan dengan teknik yang betul 3 daripada 4 percubaan.
• Menyatakan 3 aspek keselamatan semasa melakukan aktiviti imbangan.
ABM Wisel, jam randik, skital
Aktiviti
1. Memanaskan badan – aktiviti keregangan.
2. Dirian Kepala Lutut Bengkok
 Letak dahi di atas lantai.
 Bawa berat badan ke hadapan dengan meninggikan punggung.
 Angkat kedu-dua belah kaki dan imbang dengan lutut bengkok 5 saat.
3. Permaian kecil – Jala Ikan
4. Aktiviti gerak kendur otot.
Impak

Kelas 6C / Masa 10.45-11.15 / SN
Theme 3. Movement
Topic 3.1 Watch Your Speed!
Learning Objectives At the end of this lesson, pupils will be able to:
o State what speed is.
o Solve problem using the formula.
Learning Activities
1. Conclude that speed is a measurement of how fast an object moves.
2. Speed can be calculate by using the formula:


3. Solve problems using the formula.
Impact

Kelas 6A / Masa 11.15-12.15 / SN
Theme 3. Movement
Topic 3.1 Watch Your Speed!
Learning Objectives At the end of this lesson, pupils will be able to:
o State what speed is.
o Solve problem using the formula.
Learning Activities
1. Conclude that speed is a measurement of how fast an object moves.
2. Speed can be calculate by using the formula:


3. Solve problems using the formula.
Impact

SELASA 16 FEBRUARI 2010

CUTI PERISTIWA TAHUN BARU CINA 2010

ISNIN 15 FEBRUARI 2010

CUTI TAHUN BARU CINA 2010

AHAD 14 JANUARI 2010

CUTI TAHUN BARU CINA 2010

KHAMIS 11 FEBRUARI 2010

Kelas;: 6A / Masa : 7.45-8.15 / PJK
Tunjang Kecergasan
Tajuk Imbangan
Sub-Tajuk Dirian Kepala Lutut Bengkok
Objektif Pada akhir P&P murid dapat:
• Melakukan aktiviti imbangan dengan teknik yang betul 3 daripada 4 percubaan.
• Menyatakan 3 aspek keselamatan semasa melakukan aktiviti imbangan.
ABM Wisel, jam randik, skital
Aktiviti
1. Memanaskan badan – aktiviti keregangan.
2. Dirian Kepala Lutut Bengkok
 Letak dahi di atas lantai.
 Bawa berat badan ke hadapan dengan meninggikan punggung.
 Angkat kedu-dua belah kaki dan imbang dengan lutut bengkok 5 saat.
3. Permaian kecil – Jala Ikan
4. Aktiviti gerak kendur otot.
Impak

Kelas 4A / Masa 8.45-9.15 / PJK
Tunjang Kesukanan
Tajuk Keselamatan
Sub-Tajuk Beraktiviti secara selamat di dewan
Objektif Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid akan dapat:
• Menamakan 3 tempat yang selamat untuk bermain.
• Menyedari kepentingan tempat permainan yang selamat.
ABM Gambar
Aktiviti
1. Menunjukkan gambar dan menamakan tempat yang ditunjukkan.
2. Menerangkan langkah-langkah keselamatan semasa bermain badminton dan gimnastik.
3. Berbincang tentang peraturan yang betul dan selamat.
Impak

Kelas 6A / Masa : 10.45-11.15 / SN
Theme 3. Movement
Topic 3.1 Watch Your Speed!
Learning Objectives At the end of this lesson, pupils will be able to:
o State that an object which moves faster travels a longer distance in a given time.
o State that an object which moves faster takes a shorter time to travel in a given distance.
Learning Activities
1. Compare the distances traveled in a given time by to moving object.
2. Compare the time taken by two moving objects to travel a given distance.
3. Conclude an object which moves faster travels a longer distance in a given time and an object which moves faster takes a shorter time to travel a given distance.
Impact

Kelas 6C / Masa : 12.45-1.15 / SN
Theme 3. Movement
Topic 3.1 Watch Your Speed!
Learning Objectives At the end of this lesson, pupils will be able to:
o State that an object which moves faster travels a longer distance in a given time.
o State that an object which moves faster takes a shorter time to travel in a given distance.
Learning Activities
1. Compare the distances traveled in a given time by to moving object.
2. Compare the time taken by two moving objects to travel a given distance.
3. Conclude an object which moves faster travels a longer distance in a given time and an object which moves faster takes a shorter time to travel a given distance.
Impact

Monday, February 8, 2010

RABU 10 FEBRUARI 2010

Kelas : 6B / Masa : 7.45-815 / PJK
Tunjang Kecergasan Fizikal
Tajuk Imbangan
Sub-Tajuk Imbangan Dekam
Objektif Pada akhir P&P murid dapat:
• Melakukan aktiviti imbangan dekam dengan teknik yang betul 3 daripada 4 percubaan.
• Menyatakan 3 aspek keselamatan semasa melakukan aktiviti imbangan.
ABM Wisel, jam randik, skital
Aktiviti
1. Memanaskan badan – aktiviti keregangan.
2. Imbangan dekam
 Dari kedudukan dekam letakkan kedua-dua belah tangan di lantai.
 Bawa berat badan ke hadapan sambil punggung di naikkan.
 Letakkan kedua-dua belah paha di atas kedua-dua belah tangan.
 Imbangan kira-kira 5 saat.
3. Permaian kecil – Kereta Sorong
4. Aktiviti gerak kendur otot.
Impak

Kelas : 6D / Masa : 8.45-9.15 / PJK
Tunjang Kecergasan Fizikal
Tajuk Imbangan
Sub-Tajuk Imbangan Dekam
Objektif Pada akhir P&P murid dapat:
• Melakukan aktiviti imbangan dekam dengan teknik yang betul 3 daripada 4 percubaan.
• Menyatakan 3 aspek keselamatan semasa melakukan aktiviti imbangan.
ABM Wisel, jam randik, skital
Aktiviti
1. Memanaskan badan – aktiviti keregangan.
2. Imbangan dekam
 Dari kedudukan dekam letakkan kedua-dua belah tangan di lantai.
 Bawa berat badan ke hadapan sambil punggung di naikkan.
 Letakkan kedua-dua belah paha di atas kedua-dua belah tangan.
 Imbangan kira-kira 5 saat.
3. Permaian kecil – Kereta Sorong
4. Aktiviti gerak kendur otot.
Impak

Kelas : 6C / Masa : 9.15-9.45 / PJK
Tunjang Kecergasan Fizikal
Tajuk Imbangan
Sub-Tajuk Imbangan Dekam
Objektif Pada akhir P&P murid dapat:
• Melakukan aktiviti imbangan dekam dengan teknik yang betul 3 daripada 4 percubaan.
• Menyatakan 3 aspek keselamatan semasa melakukan aktiviti imbangan.
ABM Wisel, jam randik, skital
Aktiviti
1. Memanaskan badan – aktiviti keregangan.
2. Imbangan dekam
 Dari kedudukan dekam letakkan kedua-dua belah tangan di lantai.
 Bawa berat badan ke hadapan sambil punggung di naikkan.
 Letakkan kedua-dua belah paha di atas kedua-dua belah tangan.
 Imbangan kira-kira 5 saat.
3. Permaian kecil – Kereta Sorong
4. Aktiviti gerak kendur otot.
Impak

Kelas : 6C / Masa :10.45-11.15 / SN
Theme 3. Movement
Topic 3.1 Watch Your Speed!
Learning Objectives At the end of this lesson, pupils will be able to:
o State that an object which moves faster travels a longer distance in a given time.
o State that an object which moves faster takes a shorter time to travel in a given distance.
Learning Activities
1. Compare the distances traveled in a given time by to moving object.
2. Compare the time taken by two moving objects to travel a given distance.
3. Conclude an object which moves faster travels a longer distance in a given time and an object which moves faster takes a shorter time to travel a given distance.
Impact

Kelas : 6A / Masa :11.15-12.15 / SN
Theme 3. Movement
Topic 3.1 Watch Your Speed!
Learning Objectives At the end of this lesson, pupils will be able to:
o State that an object which moves faster travels a longer distance in a given time.
o State that an object which moves faster takes a shorter time to travel in a given distance.
Learning Activities
1. Compare the distances traveled in a given time by to moving object.
2. Compare the time taken by two moving objects to travel a given distance.
3. Conclude an object which moves faster travels a longer distance in a given time and an object which moves faster takes a shorter time to travel a given distance.
Impact

Sunday, February 7, 2010

SELASA 09 FEBRUARI 2010

Kelas 6A / Masa 7.45-815 / PJK
Tunjang Kecergasan Fizikal
Tajuk Imbangan
Sub-Tajuk Imbangan Dekam
Objektif Pada akhir P&P murid dapat:
• Melakukan aktiviti imbangan dekam dengan teknik yang betul 3 daripada 4 percubaan.
• Menyatakan 3 aspek keselamatan semasa melakukan aktiviti imbangan.
ABM Wisel, jam randik, skital
Aktiviti
1. Memanaskan badan – aktiviti keregangan.
2. Imbangan dekam
 Dari kedudukan dekam letakkan kedua-dua belah tangan di lantai.
 Bawa berat badan ke hadapan sambil punggung di naikkan.
 Letakkan kedua-dua belah paha di atas kedua-dua belah tangan.
 Imbangan kira-kira 5 saat.
3. Permaian kecil – Kereta Sorong
4. Aktiviti gerak kendur otot.
Impak

Kelas 4A / Masa 8.45-9.15 / PK
Tunjang Kesukanan
Tajuk Keselamatan
Sub-Tajuk Beraktiviti secara selamat di dewan
Objektif Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid akan dapat:
• Menamakan 3 tempat yang selamat untuk bermain.
• Menyedari kepentingan tempat permainan yang selamat.
ABM Gambar
Aktiviti
1. Menunjukkan gambar dan menamakan tempat yang ditunjukkan.
2. Menerangkan langkah-langkah keselamatan semasa bermain badminton dan gimnastik.
3. Berbincang tentang peraturan yang betul dan selamat.
Impak

Kelas 6C / Masa 11.15-12.15 / SN
Theme 3. Movement
Topic 3.1 Watch Your Speed!
Learning Objectives At the end of this lesson, pupils will be able to:
o State that an object which moves faster travels a longer distance in a given time.
o State that an object which moves faster takes a shorter time to travel in a given distance.
Learning Activities
1. Compare the distances traveled in a given time by to moving object.
2. Compare the time taken by two moving objects to travel a given distance.
3. Conclude an object which moves faster travels a longer distance in a given time and an object which moves faster takes a shorter time to travel a given distance.
Impact