Kelas : 6B / Masa : 7.45-8.15 / PJK
Tunjang Kecergasan
Tajuk Imbangan
Sub-Tajuk Dirian Kepala Lutut Bengkok
Objektif Pada akhir P&P murid dapat:
• Melakukan aktiviti imbangan dengan teknik yang betul 3 daripada 4 percubaan.
• Menyatakan 3 aspek keselamatan semasa melakukan aktiviti imbangan.
ABM Wisel, jam randik, skital
Aktiviti
1. Memanaskan badan – aktiviti keregangan.
2. Dirian Kepala Lutut Bengkok
Letak dahi di atas lantai.
Bawa berat badan ke hadapan dengan meninggikan punggung.
Angkat kedu-dua belah kaki dan imbang dengan lutut bengkok 5 saat.
3. Permaian kecil – Jala Ikan
4. Aktiviti gerak kendur otot.
Impak
Kelas : 6C / Masa : 8.15-8.45 / PJK
Tunjang Kecergasan
Tajuk Imbangan
Sub-Tajuk Dirian Kepala Lutut Bengkok
Objektif Pada akhir P&P murid dapat:
• Melakukan aktiviti imbangan dengan teknik yang betul 3 daripada 4 percubaan.
• Menyatakan 3 aspek keselamatan semasa melakukan aktiviti imbangan.
ABM Wisel, jam randik, skital
Aktiviti
1. Memanaskan badan – aktiviti keregangan.
2. Dirian Kepala Lutut Bengkok
Letak dahi di atas lantai.
Bawa berat badan ke hadapan dengan meninggikan punggung.
Angkat kedu-dua belah kaki dan imbang dengan lutut bengkok 5 saat.
3. Permaian kecil – Jala Ikan
4. Aktiviti gerak kendur otot.
Impak
Kelas : 6D / Masa : 8.45-9.15 / PJK
Tunjang Kecergasan
Tajuk Imbangan
Sub-Tajuk Dirian Kepala Lutut Bengkok
Objektif Pada akhir P&P murid dapat:
• Melakukan aktiviti imbangan dengan teknik yang betul 3 daripada 4 percubaan.
• Menyatakan 3 aspek keselamatan semasa melakukan aktiviti imbangan.
ABM Wisel, jam randik, skital
Aktiviti
1. Memanaskan badan – aktiviti keregangan.
2. Dirian Kepala Lutut Bengkok
Letak dahi di atas lantai.
Bawa berat badan ke hadapan dengan meninggikan punggung.
Angkat kedu-dua belah kaki dan imbang dengan lutut bengkok 5 saat.
3. Permaian kecil – Jala Ikan
4. Aktiviti gerak kendur otot.
Impak
Kelas 6C / Masa 10.45-11.15 / SN
Theme 3. Movement
Topic 3.1 Watch Your Speed!
Learning Objectives At the end of this lesson, pupils will be able to:
o State what speed is.
o Solve problem using the formula.
Learning Activities
1. Conclude that speed is a measurement of how fast an object moves.
2. Speed can be calculate by using the formula:
3. Solve problems using the formula.
Impact
Kelas 6A / Masa 11.15-12.15 / SN
Theme 3. Movement
Topic 3.1 Watch Your Speed!
Learning Objectives At the end of this lesson, pupils will be able to:
o State what speed is.
o Solve problem using the formula.
Learning Activities
1. Conclude that speed is a measurement of how fast an object moves.
2. Speed can be calculate by using the formula:
3. Solve problems using the formula.
Impact
Wednesday, February 10, 2010
KHAMIS 11 FEBRUARI 2010
Kelas;: 6A / Masa : 7.45-8.15 / PJK
Tunjang Kecergasan
Tajuk Imbangan
Sub-Tajuk Dirian Kepala Lutut Bengkok
Objektif Pada akhir P&P murid dapat:
• Melakukan aktiviti imbangan dengan teknik yang betul 3 daripada 4 percubaan.
• Menyatakan 3 aspek keselamatan semasa melakukan aktiviti imbangan.
ABM Wisel, jam randik, skital
Aktiviti
1. Memanaskan badan – aktiviti keregangan.
2. Dirian Kepala Lutut Bengkok
Letak dahi di atas lantai.
Bawa berat badan ke hadapan dengan meninggikan punggung.
Angkat kedu-dua belah kaki dan imbang dengan lutut bengkok 5 saat.
3. Permaian kecil – Jala Ikan
4. Aktiviti gerak kendur otot.
Impak
Kelas 4A / Masa 8.45-9.15 / PJK
Tunjang Kesukanan
Tajuk Keselamatan
Sub-Tajuk Beraktiviti secara selamat di dewan
Objektif Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid akan dapat:
• Menamakan 3 tempat yang selamat untuk bermain.
• Menyedari kepentingan tempat permainan yang selamat.
ABM Gambar
Aktiviti
1. Menunjukkan gambar dan menamakan tempat yang ditunjukkan.
2. Menerangkan langkah-langkah keselamatan semasa bermain badminton dan gimnastik.
3. Berbincang tentang peraturan yang betul dan selamat.
Impak
Kelas 6A / Masa : 10.45-11.15 / SN
Theme 3. Movement
Topic 3.1 Watch Your Speed!
Learning Objectives At the end of this lesson, pupils will be able to:
o State that an object which moves faster travels a longer distance in a given time.
o State that an object which moves faster takes a shorter time to travel in a given distance.
Learning Activities
1. Compare the distances traveled in a given time by to moving object.
2. Compare the time taken by two moving objects to travel a given distance.
3. Conclude an object which moves faster travels a longer distance in a given time and an object which moves faster takes a shorter time to travel a given distance.
Impact
Kelas 6C / Masa : 12.45-1.15 / SN
Theme 3. Movement
Topic 3.1 Watch Your Speed!
Learning Objectives At the end of this lesson, pupils will be able to:
o State that an object which moves faster travels a longer distance in a given time.
o State that an object which moves faster takes a shorter time to travel in a given distance.
Learning Activities
1. Compare the distances traveled in a given time by to moving object.
2. Compare the time taken by two moving objects to travel a given distance.
3. Conclude an object which moves faster travels a longer distance in a given time and an object which moves faster takes a shorter time to travel a given distance.
Impact
Tunjang Kecergasan
Tajuk Imbangan
Sub-Tajuk Dirian Kepala Lutut Bengkok
Objektif Pada akhir P&P murid dapat:
• Melakukan aktiviti imbangan dengan teknik yang betul 3 daripada 4 percubaan.
• Menyatakan 3 aspek keselamatan semasa melakukan aktiviti imbangan.
ABM Wisel, jam randik, skital
Aktiviti
1. Memanaskan badan – aktiviti keregangan.
2. Dirian Kepala Lutut Bengkok
Letak dahi di atas lantai.
Bawa berat badan ke hadapan dengan meninggikan punggung.
Angkat kedu-dua belah kaki dan imbang dengan lutut bengkok 5 saat.
3. Permaian kecil – Jala Ikan
4. Aktiviti gerak kendur otot.
Impak
Kelas 4A / Masa 8.45-9.15 / PJK
Tunjang Kesukanan
Tajuk Keselamatan
Sub-Tajuk Beraktiviti secara selamat di dewan
Objektif Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid akan dapat:
• Menamakan 3 tempat yang selamat untuk bermain.
• Menyedari kepentingan tempat permainan yang selamat.
ABM Gambar
Aktiviti
1. Menunjukkan gambar dan menamakan tempat yang ditunjukkan.
2. Menerangkan langkah-langkah keselamatan semasa bermain badminton dan gimnastik.
3. Berbincang tentang peraturan yang betul dan selamat.
Impak
Kelas 6A / Masa : 10.45-11.15 / SN
Theme 3. Movement
Topic 3.1 Watch Your Speed!
Learning Objectives At the end of this lesson, pupils will be able to:
o State that an object which moves faster travels a longer distance in a given time.
o State that an object which moves faster takes a shorter time to travel in a given distance.
Learning Activities
1. Compare the distances traveled in a given time by to moving object.
2. Compare the time taken by two moving objects to travel a given distance.
3. Conclude an object which moves faster travels a longer distance in a given time and an object which moves faster takes a shorter time to travel a given distance.
Impact
Kelas 6C / Masa : 12.45-1.15 / SN
Theme 3. Movement
Topic 3.1 Watch Your Speed!
Learning Objectives At the end of this lesson, pupils will be able to:
o State that an object which moves faster travels a longer distance in a given time.
o State that an object which moves faster takes a shorter time to travel in a given distance.
Learning Activities
1. Compare the distances traveled in a given time by to moving object.
2. Compare the time taken by two moving objects to travel a given distance.
3. Conclude an object which moves faster travels a longer distance in a given time and an object which moves faster takes a shorter time to travel a given distance.
Impact
Monday, February 8, 2010
RABU 10 FEBRUARI 2010
Kelas : 6B / Masa : 7.45-815 / PJK
Tunjang Kecergasan Fizikal
Tajuk Imbangan
Sub-Tajuk Imbangan Dekam
Objektif Pada akhir P&P murid dapat:
• Melakukan aktiviti imbangan dekam dengan teknik yang betul 3 daripada 4 percubaan.
• Menyatakan 3 aspek keselamatan semasa melakukan aktiviti imbangan.
ABM Wisel, jam randik, skital
Aktiviti
1. Memanaskan badan – aktiviti keregangan.
2. Imbangan dekam
Dari kedudukan dekam letakkan kedua-dua belah tangan di lantai.
Bawa berat badan ke hadapan sambil punggung di naikkan.
Letakkan kedua-dua belah paha di atas kedua-dua belah tangan.
Imbangan kira-kira 5 saat.
3. Permaian kecil – Kereta Sorong
4. Aktiviti gerak kendur otot.
Impak
Kelas : 6D / Masa : 8.45-9.15 / PJK
Tunjang Kecergasan Fizikal
Tajuk Imbangan
Sub-Tajuk Imbangan Dekam
Objektif Pada akhir P&P murid dapat:
• Melakukan aktiviti imbangan dekam dengan teknik yang betul 3 daripada 4 percubaan.
• Menyatakan 3 aspek keselamatan semasa melakukan aktiviti imbangan.
ABM Wisel, jam randik, skital
Aktiviti
1. Memanaskan badan – aktiviti keregangan.
2. Imbangan dekam
Dari kedudukan dekam letakkan kedua-dua belah tangan di lantai.
Bawa berat badan ke hadapan sambil punggung di naikkan.
Letakkan kedua-dua belah paha di atas kedua-dua belah tangan.
Imbangan kira-kira 5 saat.
3. Permaian kecil – Kereta Sorong
4. Aktiviti gerak kendur otot.
Impak
Kelas : 6C / Masa : 9.15-9.45 / PJK
Tunjang Kecergasan Fizikal
Tajuk Imbangan
Sub-Tajuk Imbangan Dekam
Objektif Pada akhir P&P murid dapat:
• Melakukan aktiviti imbangan dekam dengan teknik yang betul 3 daripada 4 percubaan.
• Menyatakan 3 aspek keselamatan semasa melakukan aktiviti imbangan.
ABM Wisel, jam randik, skital
Aktiviti
1. Memanaskan badan – aktiviti keregangan.
2. Imbangan dekam
Dari kedudukan dekam letakkan kedua-dua belah tangan di lantai.
Bawa berat badan ke hadapan sambil punggung di naikkan.
Letakkan kedua-dua belah paha di atas kedua-dua belah tangan.
Imbangan kira-kira 5 saat.
3. Permaian kecil – Kereta Sorong
4. Aktiviti gerak kendur otot.
Impak
Kelas : 6C / Masa :10.45-11.15 / SN
Theme 3. Movement
Topic 3.1 Watch Your Speed!
Learning Objectives At the end of this lesson, pupils will be able to:
o State that an object which moves faster travels a longer distance in a given time.
o State that an object which moves faster takes a shorter time to travel in a given distance.
Learning Activities
1. Compare the distances traveled in a given time by to moving object.
2. Compare the time taken by two moving objects to travel a given distance.
3. Conclude an object which moves faster travels a longer distance in a given time and an object which moves faster takes a shorter time to travel a given distance.
Impact
Kelas : 6A / Masa :11.15-12.15 / SN
Theme 3. Movement
Topic 3.1 Watch Your Speed!
Learning Objectives At the end of this lesson, pupils will be able to:
o State that an object which moves faster travels a longer distance in a given time.
o State that an object which moves faster takes a shorter time to travel in a given distance.
Learning Activities
1. Compare the distances traveled in a given time by to moving object.
2. Compare the time taken by two moving objects to travel a given distance.
3. Conclude an object which moves faster travels a longer distance in a given time and an object which moves faster takes a shorter time to travel a given distance.
Impact
Tunjang Kecergasan Fizikal
Tajuk Imbangan
Sub-Tajuk Imbangan Dekam
Objektif Pada akhir P&P murid dapat:
• Melakukan aktiviti imbangan dekam dengan teknik yang betul 3 daripada 4 percubaan.
• Menyatakan 3 aspek keselamatan semasa melakukan aktiviti imbangan.
ABM Wisel, jam randik, skital
Aktiviti
1. Memanaskan badan – aktiviti keregangan.
2. Imbangan dekam
Dari kedudukan dekam letakkan kedua-dua belah tangan di lantai.
Bawa berat badan ke hadapan sambil punggung di naikkan.
Letakkan kedua-dua belah paha di atas kedua-dua belah tangan.
Imbangan kira-kira 5 saat.
3. Permaian kecil – Kereta Sorong
4. Aktiviti gerak kendur otot.
Impak
Kelas : 6D / Masa : 8.45-9.15 / PJK
Tunjang Kecergasan Fizikal
Tajuk Imbangan
Sub-Tajuk Imbangan Dekam
Objektif Pada akhir P&P murid dapat:
• Melakukan aktiviti imbangan dekam dengan teknik yang betul 3 daripada 4 percubaan.
• Menyatakan 3 aspek keselamatan semasa melakukan aktiviti imbangan.
ABM Wisel, jam randik, skital
Aktiviti
1. Memanaskan badan – aktiviti keregangan.
2. Imbangan dekam
Dari kedudukan dekam letakkan kedua-dua belah tangan di lantai.
Bawa berat badan ke hadapan sambil punggung di naikkan.
Letakkan kedua-dua belah paha di atas kedua-dua belah tangan.
Imbangan kira-kira 5 saat.
3. Permaian kecil – Kereta Sorong
4. Aktiviti gerak kendur otot.
Impak
Kelas : 6C / Masa : 9.15-9.45 / PJK
Tunjang Kecergasan Fizikal
Tajuk Imbangan
Sub-Tajuk Imbangan Dekam
Objektif Pada akhir P&P murid dapat:
• Melakukan aktiviti imbangan dekam dengan teknik yang betul 3 daripada 4 percubaan.
• Menyatakan 3 aspek keselamatan semasa melakukan aktiviti imbangan.
ABM Wisel, jam randik, skital
Aktiviti
1. Memanaskan badan – aktiviti keregangan.
2. Imbangan dekam
Dari kedudukan dekam letakkan kedua-dua belah tangan di lantai.
Bawa berat badan ke hadapan sambil punggung di naikkan.
Letakkan kedua-dua belah paha di atas kedua-dua belah tangan.
Imbangan kira-kira 5 saat.
3. Permaian kecil – Kereta Sorong
4. Aktiviti gerak kendur otot.
Impak
Kelas : 6C / Masa :10.45-11.15 / SN
Theme 3. Movement
Topic 3.1 Watch Your Speed!
Learning Objectives At the end of this lesson, pupils will be able to:
o State that an object which moves faster travels a longer distance in a given time.
o State that an object which moves faster takes a shorter time to travel in a given distance.
Learning Activities
1. Compare the distances traveled in a given time by to moving object.
2. Compare the time taken by two moving objects to travel a given distance.
3. Conclude an object which moves faster travels a longer distance in a given time and an object which moves faster takes a shorter time to travel a given distance.
Impact
Kelas : 6A / Masa :11.15-12.15 / SN
Theme 3. Movement
Topic 3.1 Watch Your Speed!
Learning Objectives At the end of this lesson, pupils will be able to:
o State that an object which moves faster travels a longer distance in a given time.
o State that an object which moves faster takes a shorter time to travel in a given distance.
Learning Activities
1. Compare the distances traveled in a given time by to moving object.
2. Compare the time taken by two moving objects to travel a given distance.
3. Conclude an object which moves faster travels a longer distance in a given time and an object which moves faster takes a shorter time to travel a given distance.
Impact
Sunday, February 7, 2010
SELASA 09 FEBRUARI 2010
Kelas 6A / Masa 7.45-815 / PJK
Tunjang Kecergasan Fizikal
Tajuk Imbangan
Sub-Tajuk Imbangan Dekam
Objektif Pada akhir P&P murid dapat:
• Melakukan aktiviti imbangan dekam dengan teknik yang betul 3 daripada 4 percubaan.
• Menyatakan 3 aspek keselamatan semasa melakukan aktiviti imbangan.
ABM Wisel, jam randik, skital
Aktiviti
1. Memanaskan badan – aktiviti keregangan.
2. Imbangan dekam
Dari kedudukan dekam letakkan kedua-dua belah tangan di lantai.
Bawa berat badan ke hadapan sambil punggung di naikkan.
Letakkan kedua-dua belah paha di atas kedua-dua belah tangan.
Imbangan kira-kira 5 saat.
3. Permaian kecil – Kereta Sorong
4. Aktiviti gerak kendur otot.
Impak
Kelas 4A / Masa 8.45-9.15 / PK
Tunjang Kesukanan
Tajuk Keselamatan
Sub-Tajuk Beraktiviti secara selamat di dewan
Objektif Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid akan dapat:
• Menamakan 3 tempat yang selamat untuk bermain.
• Menyedari kepentingan tempat permainan yang selamat.
ABM Gambar
Aktiviti
1. Menunjukkan gambar dan menamakan tempat yang ditunjukkan.
2. Menerangkan langkah-langkah keselamatan semasa bermain badminton dan gimnastik.
3. Berbincang tentang peraturan yang betul dan selamat.
Impak
Kelas 6C / Masa 11.15-12.15 / SN
Theme 3. Movement
Topic 3.1 Watch Your Speed!
Learning Objectives At the end of this lesson, pupils will be able to:
o State that an object which moves faster travels a longer distance in a given time.
o State that an object which moves faster takes a shorter time to travel in a given distance.
Learning Activities
1. Compare the distances traveled in a given time by to moving object.
2. Compare the time taken by two moving objects to travel a given distance.
3. Conclude an object which moves faster travels a longer distance in a given time and an object which moves faster takes a shorter time to travel a given distance.
Impact
Tunjang Kecergasan Fizikal
Tajuk Imbangan
Sub-Tajuk Imbangan Dekam
Objektif Pada akhir P&P murid dapat:
• Melakukan aktiviti imbangan dekam dengan teknik yang betul 3 daripada 4 percubaan.
• Menyatakan 3 aspek keselamatan semasa melakukan aktiviti imbangan.
ABM Wisel, jam randik, skital
Aktiviti
1. Memanaskan badan – aktiviti keregangan.
2. Imbangan dekam
Dari kedudukan dekam letakkan kedua-dua belah tangan di lantai.
Bawa berat badan ke hadapan sambil punggung di naikkan.
Letakkan kedua-dua belah paha di atas kedua-dua belah tangan.
Imbangan kira-kira 5 saat.
3. Permaian kecil – Kereta Sorong
4. Aktiviti gerak kendur otot.
Impak
Kelas 4A / Masa 8.45-9.15 / PK
Tunjang Kesukanan
Tajuk Keselamatan
Sub-Tajuk Beraktiviti secara selamat di dewan
Objektif Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid akan dapat:
• Menamakan 3 tempat yang selamat untuk bermain.
• Menyedari kepentingan tempat permainan yang selamat.
ABM Gambar
Aktiviti
1. Menunjukkan gambar dan menamakan tempat yang ditunjukkan.
2. Menerangkan langkah-langkah keselamatan semasa bermain badminton dan gimnastik.
3. Berbincang tentang peraturan yang betul dan selamat.
Impak
Kelas 6C / Masa 11.15-12.15 / SN
Theme 3. Movement
Topic 3.1 Watch Your Speed!
Learning Objectives At the end of this lesson, pupils will be able to:
o State that an object which moves faster travels a longer distance in a given time.
o State that an object which moves faster takes a shorter time to travel in a given distance.
Learning Activities
1. Compare the distances traveled in a given time by to moving object.
2. Compare the time taken by two moving objects to travel a given distance.
3. Conclude an object which moves faster travels a longer distance in a given time and an object which moves faster takes a shorter time to travel a given distance.
Impact
Subscribe to:
Posts (Atom)