Saturday, January 28, 2012

AHAD, 29 JANUARI 2012

Kelas / Masa / MP 6C / 8.15-8.45 / PJK
Tunjang Pembelajaran 3. KESUKANAN
Unit Pembelajaran 4. Etika dalam sukan
Tajuk Pengelolaan:
􀁸 Memahami undangundang dan peraturan am dalam sukan dan permainan
􀁸 Peranan peserta dan penonton dalam sukan dan permainan
Objektif Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Menyatakan sekurang-kurangnya tiga keperluan mengadakan undangundang dan peraturan am dalam sukan dan permainan.
• Menyatakan peranan peserta dan penonton dalam sukan dan permainan.
• Mengenal pasti perlakuan yang tidak beretika semasa pertandingan.
• Menghuraikan cara-cara mengatasi masalah penonton dan peserta yang tidak beretika.
ABM Buku teks
Aktiviti
1. Membincangkan keperluan mengadakan undang-undang dan peraturan am dalam sukan dan permainan.
2. Membincangkan peranan peserta dan penonton dalam sukan dan permainan.
3. Menyediakan laporan ringkasvtentang perlakuan yang tidak beretika semasa pertandingan sukan dan permainan di sekolah yang murid pernah lihat atau alami.
4. Membincangkan cara-cara mengatasi masalah penonton dan peserta yang tidak beretika.
Impak


Kelas / Masa / MP 3A / 8.45-9.15 / PJK
Tunjang Pembelajaran 3. KESUKANAN
Unit Pembelajaran 4. Etika dalam sukan
Tajuk Semangat Kesukanan
􀁸 Hormat menghormati
Objektif
Murid dapat :
• Menyatakan tiga cara menghargai kejayaan rakan dan kumpulan.
• Menjelaskan dengan contoh caracara menghargai kejayaan rakan dan kumpulan.
• Menghuraikan semangat kesukanan dalam pasukan permainan.
ABM Buku teks
Aktiviti
1. Menyebut cara-cara menghargai kejayaan rakan dan kumpulan.
2. Membincangkan cara-cara menghargai kejayaan rakan dan kumpulan.
3. Membincangkan semangat kesukanan dalam pasukan permainan.
Impak