Kelas 6C / Masa 7.45-8.15 / PJK
Tunjang Kecergasan Fizikal
Tajuk Daya Tahan Otot
Sub-Tajuk Sokongan Dari Lakuan Duduk
Objektif Pada akhir P&P murid dapat:
• Melakukan 4 daripada 5 aktiviti daya tahan otot dengan betul dan selamat.
• Menyatakan 3 otot utama yang terlibat dalam aktiviti daya tahan otot.
ABM Wisel, bangku
Aktiviti
1. Memanaskan badan – regangan otot dari bahagian kepala hingga ke kaki.
2. Sokongan dari lakuan duduk
Duduk di atas bangku.
Kedua-dua belah tangan berada di sisi badan dan menekan pada tempat duduk.
Tekan tangan lurus ke atas sehingga punggung terangkat.
Kekalkan kedudukan ini seberapa lama yang boleh.
3. Aktiviti gerak kendur otot.
Impak
Kelas 4A / Masa 8.45-9.15 / PJK
Tajuk Kecergasan Fizikal
Sub-Tajuk Imbangan
Objektif • Mengawal tubuh badan dengan betul sekurang-kurangnya 8 daripada 10 percubaan dalam aktiviti imbangan.
• Menamakan 3 otot utama yang terlibat dalam aktiviti imbangan.
ABM Skital, bangku, wisel,
Aktiviti
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Imbangan skala
a. Mengimbang dan bergerak di atas bangku.
3. Imbangan skala hadapan
a. Mengimbang dan bergerak di atas bangku.
4. Gerak kendur.
Impak
Kelas 6C / Masa 9.45-10.15 / KT
Tajuk Kegiatan Ekonomi Dan Lokasi
Sub-Tajuk A. Perindustrian
Objektif Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapar:
• Menyatakan jenis industri di negara kita.
• Menyenaraikan jenis industri di negara kita dan contoh bagi setiap jenis industri.
• Menamakan kawasan perindustrian dan jenis industri yang terdapat di kawasan tersebut.
ABM Borang pengurusan grafik, Peta minda, Peta Malaysia, Buku teks
Aktiviti
1. Mencari maklumat tentang contoh bagi setiap jenis industri di negara kita (BT hlm. 14- 17).
2. Mengisikan maklumat yang diperolehi dalam peta minda.
3. Membuat iklan kreatif berdasarkan hasil keluaran jenis industri di negara kita.
4. Menandakan kawasan dan jenis industri dalam peta Malaysia (BT hlm 18-19).
5. Melengkapkan borang pengurusan grafik tentang jenis industri, lokasi dan produk yang dihasilkan.
Impak
Kelas 6A / Masa 10.45-11.15 / SN
Theme Investigating Living Things
Topic 1. Interaction Among Living Things
Learning Objectives 1.4 Knowing the impact of human activities on environment.
Learning Activities
1. Give examples of environmental destruction caused by human.
2. Explain how human activities cause environmental destruction.
3. Predict what will happen to the Earth if human activities are not controlled.
4. Prepare a scrap book on environmental destruction caused by human activities and steps taken to reduce its effects.
Impact
Wednesday, January 13, 2010
AHAD 17 JANUARI 2010
Kelas 6D / Masa 8.15-8.45 / PJK
Tunjang Kecergasan Fizikal
Tajuk Daya Tahan Otot
Sub-Tajuk Sokongan Dari Lakuan Duduk
Objektif Pada akhir P&P murid dapat:
• Melakukan 4 daripada 5 aktiviti daya tahan otot dengan betul dan selamat.
• Menyatakan 3 otot utama yang terlibat dalam aktiviti daya tahan otot.
ABM Wisel, bangku
Aktiviti
1. Memanaskan badan – regangan otot dari bahagian kepala hingga ke kaki.
2. Sokongan dari lakuan duduk
Duduk di atas bangku.
Kedua-dua belah tangan berada di sisi badan dan menekan pada tempat duduk.
Tekan tangan lurus ke atas sehingga punggung terangkat.
Kekalkan kedudukan ini seberapa lama yang boleh.
3. Aktiviti gerak kendur otot.
Impak
Kelas 6B / Masa 8.45-9.15 / PJK
Tunjang Kecergasan Fizikal
Tajuk Daya Tahan Otot
Sub-Tajuk Sokongan Dari Lakuan Duduk
Objektif Pada akhir P&P murid dapat:
• Melakukan 4 daripada 5 aktiviti daya tahan otot dengan betul dan selamat.
• Menyatakan 3 otot utama yang terlibat dalam aktiviti daya tahan otot.
ABM Wisel, bangku
Aktiviti
1. Memanaskan badan – regangan otot dari bahagian kepala hingga ke kaki.
2. Sokongan dari lakuan duduk
Duduk di atas bangku.
Kedua-dua belah tangan berada di sisi badan dan menekan pada tempat duduk.
Tekan tangan lurus ke atas sehingga punggung terangkat.
Kekalkan kedudukan ini seberapa lama yang boleh.
3. Aktiviti gerak kendur otot.
Impak
Kelas 6A / Masa 9.15-9.45 / PJK
Tunjang Kecergasan Fizikal
Tajuk Daya Tahan Otot
Sub-Tajuk Sokongan Dari Lakuan Duduk
Objektif Pada akhir P&P murid dapat:
• Melakukan 4 daripada 5 aktiviti daya tahan otot dengan betul dan selamat.
• Menyatakan 3 otot utama yang terlibat dalam aktiviti daya tahan otot.
ABM Wisel, bangku
Aktiviti
1. Memanaskan badan – regangan otot dari bahagian kepala hingga ke kaki.
2. Sokongan dari lakuan duduk
Duduk di atas bangku.
Kedua-dua belah tangan berada di sisi badan dan menekan pada tempat duduk.
Tekan tangan lurus ke atas sehingga punggung terangkat.
Kekalkan kedudukan ini seberapa lama yang boleh.
3. Aktiviti gerak kendur otot.
Impak
Kelas 6C / Masa 12.15-1.15 / SN
Theme Investigating Living Things
Topic 1. Interaction Among Living Things
Learning Objectives 1.4 Knowing the impact of human activities on environment.
Learning Activities
1. Give examples of environmental destruction caused by human.
2. Explain how human activities cause environmental destruction.
3. Predict what will happen to the Earth if human activities are not controlled.
4. Prepare a scrap book on environmental destruction caused by human activities and steps taken to reduce its effects.
Impact
Tunjang Kecergasan Fizikal
Tajuk Daya Tahan Otot
Sub-Tajuk Sokongan Dari Lakuan Duduk
Objektif Pada akhir P&P murid dapat:
• Melakukan 4 daripada 5 aktiviti daya tahan otot dengan betul dan selamat.
• Menyatakan 3 otot utama yang terlibat dalam aktiviti daya tahan otot.
ABM Wisel, bangku
Aktiviti
1. Memanaskan badan – regangan otot dari bahagian kepala hingga ke kaki.
2. Sokongan dari lakuan duduk
Duduk di atas bangku.
Kedua-dua belah tangan berada di sisi badan dan menekan pada tempat duduk.
Tekan tangan lurus ke atas sehingga punggung terangkat.
Kekalkan kedudukan ini seberapa lama yang boleh.
3. Aktiviti gerak kendur otot.
Impak
Kelas 6B / Masa 8.45-9.15 / PJK
Tunjang Kecergasan Fizikal
Tajuk Daya Tahan Otot
Sub-Tajuk Sokongan Dari Lakuan Duduk
Objektif Pada akhir P&P murid dapat:
• Melakukan 4 daripada 5 aktiviti daya tahan otot dengan betul dan selamat.
• Menyatakan 3 otot utama yang terlibat dalam aktiviti daya tahan otot.
ABM Wisel, bangku
Aktiviti
1. Memanaskan badan – regangan otot dari bahagian kepala hingga ke kaki.
2. Sokongan dari lakuan duduk
Duduk di atas bangku.
Kedua-dua belah tangan berada di sisi badan dan menekan pada tempat duduk.
Tekan tangan lurus ke atas sehingga punggung terangkat.
Kekalkan kedudukan ini seberapa lama yang boleh.
3. Aktiviti gerak kendur otot.
Impak
Kelas 6A / Masa 9.15-9.45 / PJK
Tunjang Kecergasan Fizikal
Tajuk Daya Tahan Otot
Sub-Tajuk Sokongan Dari Lakuan Duduk
Objektif Pada akhir P&P murid dapat:
• Melakukan 4 daripada 5 aktiviti daya tahan otot dengan betul dan selamat.
• Menyatakan 3 otot utama yang terlibat dalam aktiviti daya tahan otot.
ABM Wisel, bangku
Aktiviti
1. Memanaskan badan – regangan otot dari bahagian kepala hingga ke kaki.
2. Sokongan dari lakuan duduk
Duduk di atas bangku.
Kedua-dua belah tangan berada di sisi badan dan menekan pada tempat duduk.
Tekan tangan lurus ke atas sehingga punggung terangkat.
Kekalkan kedudukan ini seberapa lama yang boleh.
3. Aktiviti gerak kendur otot.
Impak
Kelas 6C / Masa 12.15-1.15 / SN
Theme Investigating Living Things
Topic 1. Interaction Among Living Things
Learning Objectives 1.4 Knowing the impact of human activities on environment.
Learning Activities
1. Give examples of environmental destruction caused by human.
2. Explain how human activities cause environmental destruction.
3. Predict what will happen to the Earth if human activities are not controlled.
4. Prepare a scrap book on environmental destruction caused by human activities and steps taken to reduce its effects.
Impact
KHAMIS 14 JANUARI 2010
Kelas 4A/ Masa 7.45-8.15 / PJK
Tajuk Kecergasan Fizikal
Sub-Tajuk Koordinasi
Objektif • Melakukan 2 daripada 3 aktiviti koordinasi dalam jarak 5 meter dengan betul dan selamat.
• Menyatakan 3 aspek keselamatan yang perlu diambil kira ketika melakukan aktiviti koordinasi (pukulan).
ABM Bola sepak, gelung rotan, bet dan bola softbol, wisel,
Aktiviti
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Baling bola berpasangan.
3. Membaling bola dan memukul
4. Golek dan kawal gelung rotan.
5. Gerak kendur.
Impak
Kelas SN / Masa 9.15-10.15 / SN
Theme Investigating Living Things
Topic 1. Interaction Among Living Things
Learning Objectives 1.4 Knowing the impact of human activities on environment.
Learning Activities
1. Give examples of environmental destruction caused by human.
2. Explain how human activities cause environmental destruction.
3. Predict what will happen to the Earth if human activities are not controlled.
4. Prepare a scrap book on environmental destruction caused by human activities and steps taken to reduce its effects.
Impact
Kelas 6C / Masa 10.45-11.15 / SN
Theme Investigating Living Things
Topic 1. Interaction Among Living Things
Learning Objectives 1.3 Understanding the responsibility of human beings in protecting endangered species.
Learning Activities
1. Explain that extinction and endangered of species
2. Give examples of extinct animal.
3. Give examples of endangered animals.
4. Give examples of endangered plant,
5. Explain why certain animals or plants are facing the threat of extinction.
6. Suggest ways to prevent animals and plants from extinction.
Impact
Tajuk Kecergasan Fizikal
Sub-Tajuk Koordinasi
Objektif • Melakukan 2 daripada 3 aktiviti koordinasi dalam jarak 5 meter dengan betul dan selamat.
• Menyatakan 3 aspek keselamatan yang perlu diambil kira ketika melakukan aktiviti koordinasi (pukulan).
ABM Bola sepak, gelung rotan, bet dan bola softbol, wisel,
Aktiviti
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Baling bola berpasangan.
3. Membaling bola dan memukul
4. Golek dan kawal gelung rotan.
5. Gerak kendur.
Impak
Kelas SN / Masa 9.15-10.15 / SN
Theme Investigating Living Things
Topic 1. Interaction Among Living Things
Learning Objectives 1.4 Knowing the impact of human activities on environment.
Learning Activities
1. Give examples of environmental destruction caused by human.
2. Explain how human activities cause environmental destruction.
3. Predict what will happen to the Earth if human activities are not controlled.
4. Prepare a scrap book on environmental destruction caused by human activities and steps taken to reduce its effects.
Impact
Kelas 6C / Masa 10.45-11.15 / SN
Theme Investigating Living Things
Topic 1. Interaction Among Living Things
Learning Objectives 1.3 Understanding the responsibility of human beings in protecting endangered species.
Learning Activities
1. Explain that extinction and endangered of species
2. Give examples of extinct animal.
3. Give examples of endangered animals.
4. Give examples of endangered plant,
5. Explain why certain animals or plants are facing the threat of extinction.
6. Suggest ways to prevent animals and plants from extinction.
Impact
Monday, January 11, 2010
RABU 13 JANUARI 2010
Kelas 6A / Masa 7.45-8.15 / PJK
Tunjang Kecergasan Fizikal
Tajuk Kekuatan
Sub-Tajuk Mendagu
Objektif Pada akhir P&P murid dapat:
• Melakukan sekurang-kurangnya 3 percubaan mendagu dengan teknik yang betul.
• Menyatakan 3 otot utama yang terlibat.
ABM Wisel, bangku, besi palang
Aktiviti
1. Memanaskan badan – regangan otot dari bahagian kepala hingga ke kaki.
2. Mendagu
Tangan, siku, kaki, badan dan kepala dalam keadaan lurus.
Fleksi siku dan tarik badan ke atas agar kepala melepasi palang.
Kembali ke posisi mula dan ulang aktiviti secara berterusan selama 20 saat.
3. Aktiviti gerak kendur otot.
Impak
Kelas 6C / Masa 8.45-9.15 / PJK
Tunjang Kecergasan Fizikal
Tajuk Kekuatan
Sub-Tajuk Mendagu
Objektif Pada akhir P&P murid dapat:
• Melakukan sekurang-kurangnya 3 percubaan mendagu dengan teknik yang betul.
• Menyatakan 3 otot utama yang terlibat.
ABM Wisel, bangku, besi palang
Aktiviti
1. Memanaskan badan – regangan otot dari bahagian kepala hingga ke kaki.
2. Mendagu
Tangan, siku, kaki, badan dan kepala dalam keadaan lurus.
Fleksi siku dan tarik badan ke atas agar kepala melepasi palang.
Kembali ke posisi mula dan ulang aktiviti secara berterusan selama 20 saat.
3. Aktiviti gerak kendur otot.
Impak
Kelas 6A/ Masa 10.45-11.15 / KT
Tajuk Sumber Semula Jadi Dan Kegunaannya
Sub-Tajuk C. Penggunaan Sumber Secara Optimum Dan Sumber Alternatif
Objektif Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapar:
• Menyenaraikan langkah penggunaan sumber secara optimum.
• Meramalkan sumber alternatif jika kehabisan sumber.
ABM Borang pengurusan grafik, Peta minda, Buku teks
Aktiviti 1. Merujuk BT hlm. 10 kenal pasti jenis sumber.
2. Menyatakan langkah-langkah penggunaan sumber secara optimum.
3. Menyatakan contoh-contoh lain penggunaan sumber dalam kehidupan seharian.
4. Melengkapkan borang pengurusan grafik.
5. Dalam kumpulan berbincang kea rah mencari sumber alternative bagi setiap jenis sumber (BT hlm 11).
6. Melengkapkan peta minda.
Impak
Kelas 6C/ Masa 11.45-12.15 / KT
Tajuk Sumber Semula Jadi Dan Kegunaannya
Sub-Tajuk C. Penggunaan Sumber Secara Optimum Dan Sumber Alternatif
Objektif Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapar:
• Menyenaraikan langkah penggunaan sumber secara optimum.
• Meramalkan sumber alternatif jika kehabisan sumber.
ABM Borang pengurusan grafik, Peta minda, Buku teks
Aktiviti
1. Merujuk BT hlm. 10 kenal pasti jenis sumber.
2. Menyatakan langkah-langkah penggunaan sumber secara optimum.
3. Menyatakan contoh-contoh lain penggunaan sumber dalam kehidupan seharian.
4. Melengkapkan borang pengurusan grafik.
5. Dalam kumpulan berbincang kea rah mencari sumber alternative bagi setiap jenis sumber (BT hlm 11).
6. Melengkapkan peta minda.
Impak
Kelas 6C/ Masa 12.15-1.15/ SN
Theme Investigating Living Things
Topic 1. Interaction Among Living Things
Learning Objectives 1.3 Understanding the responsibility of human beings in protecting endangered species.
Learning Activities
1. Explain that extinction and endangered of species
2. Give examples of extinct animal.
3. Give examples of endangered animals.
4. Give examples of endangered plant,
5. Explain why certain animals or plants are facing the threat of extinction.
6. Suggest ways to prevent animals and plants from extinction.
Impact
Tunjang Kecergasan Fizikal
Tajuk Kekuatan
Sub-Tajuk Mendagu
Objektif Pada akhir P&P murid dapat:
• Melakukan sekurang-kurangnya 3 percubaan mendagu dengan teknik yang betul.
• Menyatakan 3 otot utama yang terlibat.
ABM Wisel, bangku, besi palang
Aktiviti
1. Memanaskan badan – regangan otot dari bahagian kepala hingga ke kaki.
2. Mendagu
Tangan, siku, kaki, badan dan kepala dalam keadaan lurus.
Fleksi siku dan tarik badan ke atas agar kepala melepasi palang.
Kembali ke posisi mula dan ulang aktiviti secara berterusan selama 20 saat.
3. Aktiviti gerak kendur otot.
Impak
Kelas 6C / Masa 8.45-9.15 / PJK
Tunjang Kecergasan Fizikal
Tajuk Kekuatan
Sub-Tajuk Mendagu
Objektif Pada akhir P&P murid dapat:
• Melakukan sekurang-kurangnya 3 percubaan mendagu dengan teknik yang betul.
• Menyatakan 3 otot utama yang terlibat.
ABM Wisel, bangku, besi palang
Aktiviti
1. Memanaskan badan – regangan otot dari bahagian kepala hingga ke kaki.
2. Mendagu
Tangan, siku, kaki, badan dan kepala dalam keadaan lurus.
Fleksi siku dan tarik badan ke atas agar kepala melepasi palang.
Kembali ke posisi mula dan ulang aktiviti secara berterusan selama 20 saat.
3. Aktiviti gerak kendur otot.
Impak
Kelas 6A/ Masa 10.45-11.15 / KT
Tajuk Sumber Semula Jadi Dan Kegunaannya
Sub-Tajuk C. Penggunaan Sumber Secara Optimum Dan Sumber Alternatif
Objektif Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapar:
• Menyenaraikan langkah penggunaan sumber secara optimum.
• Meramalkan sumber alternatif jika kehabisan sumber.
ABM Borang pengurusan grafik, Peta minda, Buku teks
Aktiviti 1. Merujuk BT hlm. 10 kenal pasti jenis sumber.
2. Menyatakan langkah-langkah penggunaan sumber secara optimum.
3. Menyatakan contoh-contoh lain penggunaan sumber dalam kehidupan seharian.
4. Melengkapkan borang pengurusan grafik.
5. Dalam kumpulan berbincang kea rah mencari sumber alternative bagi setiap jenis sumber (BT hlm 11).
6. Melengkapkan peta minda.
Impak
Kelas 6C/ Masa 11.45-12.15 / KT
Tajuk Sumber Semula Jadi Dan Kegunaannya
Sub-Tajuk C. Penggunaan Sumber Secara Optimum Dan Sumber Alternatif
Objektif Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapar:
• Menyenaraikan langkah penggunaan sumber secara optimum.
• Meramalkan sumber alternatif jika kehabisan sumber.
ABM Borang pengurusan grafik, Peta minda, Buku teks
Aktiviti
1. Merujuk BT hlm. 10 kenal pasti jenis sumber.
2. Menyatakan langkah-langkah penggunaan sumber secara optimum.
3. Menyatakan contoh-contoh lain penggunaan sumber dalam kehidupan seharian.
4. Melengkapkan borang pengurusan grafik.
5. Dalam kumpulan berbincang kea rah mencari sumber alternative bagi setiap jenis sumber (BT hlm 11).
6. Melengkapkan peta minda.
Impak
Kelas 6C/ Masa 12.15-1.15/ SN
Theme Investigating Living Things
Topic 1. Interaction Among Living Things
Learning Objectives 1.3 Understanding the responsibility of human beings in protecting endangered species.
Learning Activities
1. Explain that extinction and endangered of species
2. Give examples of extinct animal.
3. Give examples of endangered animals.
4. Give examples of endangered plant,
5. Explain why certain animals or plants are facing the threat of extinction.
6. Suggest ways to prevent animals and plants from extinction.
Impact
Sunday, January 10, 2010
SELASA 12 JANUARI 2010
Kelas 6B / Masa 7.45-8.15 / PJK
Tajuk Kecergasan Fizikal
Sub-Tajuk Kelenturan
Objektif
• Melakukan aktiviti meregang otot kaki dan kilas badan dengan betul dan selamat.
• Menamakan 3 otot utama yang terlibat dalam aktiviti meregang otot kaki dan kilas badan.
ABM Skital, wisel,
Aktiviti
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Regangan;
a. Duduk melunjur tarik kaki ke dada
b. Berdiri dan melakukan aktiviti condong sisi ke kanan dan ke kiri.
c. Duduk, depangkan tangan kilas ke kanan dan kiri.
d. Berdiri lurus bongkok ke hadapan dan menjangkau sejauh mungkin.
3. Gerak kendur
Kelas 6D / Masa 8.45-9.15 / PJK
Tajuk Kecergasan Fizikal
Sub-Tajuk Kelenturan
Objektif
• Melakukan aktiviti meregang otot kaki dan kilas badan dengan betul dan selamat.
• Menamakan 3 otot utama yang terlibat dalam aktiviti meregang otot kaki dan kilas badan.
ABM Skital, wisel,
Aktiviti
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Regangan;
a. Duduk melunjur tarik kaki ke dada
b. Berdiri dan melakukan aktiviti condong sisi ke kanan dan ke kiri.
c. Duduk, depangkan tangan kilas ke kanan dan kiri.
d. Berdiri lurus bongkok ke hadapan dan menjangkau sejauh mungkin.
3. Gerak kendur
Kelas 6A / Masa 10.45-11.15 / KT
Tajuk Sumber Semula Jadi Dan Kegunaannya
Sub-Tajuk B. Hasil dan Kegunaan Sumber
Objektif Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapar:
• Menamakan produk yang dihasilkan daripada pelbagai jenis sumber.
• Menyatakan kegunaan sesuatu sumber.
ABM Borang pengurusan grafik, Peta minda, Buku teks, Kad arahan
Aktiviti
1. Mencari maklumat tentang produk yang dihasilkan daripada pelbagai sumber semula jadi (BT hlm. 6-9)
2. Dalam kumpulan:
a. Mendapatkan maklumat tentang kegunaan hasil mineral (BT hlm 6)
b. Mendapatkan maklumat tentang kegunaan hasil hutan (BT hlm 8)
c. Mendapatkan maklumat tentang kegunaan hasil laut (BT hlm 9)
3. Melengkapkan borang pengurusan grafik.
4. Membuat pembentangan.
Kelas 6A / Masa 11.15-12.15 / SN
Theme Investigating Living Things
Topic 1. Interaction Among Living Things
Learning Objectives 1.3 Understanding the responsibility of human beings in protecting endangered species.
Learning Activities
1. Explain that extinction and endangered of species
2. Give examples of extinct animal.
3. Give examples of endangered animals.
4. Give examples of endangered plant,
5. Explain why certain animals or plants are facing the threat of extinction.
6. Suggest ways to prevent animals and plants from extinction.
Impact
Tajuk Kecergasan Fizikal
Sub-Tajuk Kelenturan
Objektif
• Melakukan aktiviti meregang otot kaki dan kilas badan dengan betul dan selamat.
• Menamakan 3 otot utama yang terlibat dalam aktiviti meregang otot kaki dan kilas badan.
ABM Skital, wisel,
Aktiviti
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Regangan;
a. Duduk melunjur tarik kaki ke dada
b. Berdiri dan melakukan aktiviti condong sisi ke kanan dan ke kiri.
c. Duduk, depangkan tangan kilas ke kanan dan kiri.
d. Berdiri lurus bongkok ke hadapan dan menjangkau sejauh mungkin.
3. Gerak kendur
Kelas 6D / Masa 8.45-9.15 / PJK
Tajuk Kecergasan Fizikal
Sub-Tajuk Kelenturan
Objektif
• Melakukan aktiviti meregang otot kaki dan kilas badan dengan betul dan selamat.
• Menamakan 3 otot utama yang terlibat dalam aktiviti meregang otot kaki dan kilas badan.
ABM Skital, wisel,
Aktiviti
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Regangan;
a. Duduk melunjur tarik kaki ke dada
b. Berdiri dan melakukan aktiviti condong sisi ke kanan dan ke kiri.
c. Duduk, depangkan tangan kilas ke kanan dan kiri.
d. Berdiri lurus bongkok ke hadapan dan menjangkau sejauh mungkin.
3. Gerak kendur
Kelas 6A / Masa 10.45-11.15 / KT
Tajuk Sumber Semula Jadi Dan Kegunaannya
Sub-Tajuk B. Hasil dan Kegunaan Sumber
Objektif Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapar:
• Menamakan produk yang dihasilkan daripada pelbagai jenis sumber.
• Menyatakan kegunaan sesuatu sumber.
ABM Borang pengurusan grafik, Peta minda, Buku teks, Kad arahan
Aktiviti
1. Mencari maklumat tentang produk yang dihasilkan daripada pelbagai sumber semula jadi (BT hlm. 6-9)
2. Dalam kumpulan:
a. Mendapatkan maklumat tentang kegunaan hasil mineral (BT hlm 6)
b. Mendapatkan maklumat tentang kegunaan hasil hutan (BT hlm 8)
c. Mendapatkan maklumat tentang kegunaan hasil laut (BT hlm 9)
3. Melengkapkan borang pengurusan grafik.
4. Membuat pembentangan.
Kelas 6A / Masa 11.15-12.15 / SN
Theme Investigating Living Things
Topic 1. Interaction Among Living Things
Learning Objectives 1.3 Understanding the responsibility of human beings in protecting endangered species.
Learning Activities
1. Explain that extinction and endangered of species
2. Give examples of extinct animal.
3. Give examples of endangered animals.
4. Give examples of endangered plant,
5. Explain why certain animals or plants are facing the threat of extinction.
6. Suggest ways to prevent animals and plants from extinction.
Impact
Subscribe to:
Posts (Atom)