Kelas 6C / Masa 7.45-8.15 / PJK
Tunjang Kecergasan Fizikal
Tajuk Ketangkasan
Sub-Tajuk Tinju Bayang
Objektif Pada akhir P&P murid dapat:
• Bergerak dengan pantas sambil bertukar arah dan posisi.
• Mengenalpasti aspek keselamatan dan kombinasi pergerakan kaki dan tangan.
ABM Wisel, jam randik, skital, gelung rotan
Aktiviti
1. Memanaskan badan – aktiviti keregangan.
2. Tinju bayang secara statik
Melompat dan menumbuk ke arah hadapan.
3. Tinju bayang secara dinamik
Menumbuk kepelbagai arah secara berpasangan dan individu.
4. Permaian kecil – Musang dengan Ayam
5. Aktiviti gerak kendur otot.
Impak
Kelas 4A / Masa 8.45-9.15 / PJKTunjang Kesukanan
Tajuk Keselamatan
Sub-Tajuk Beraktiviti secara selamat di dewan
Objektif Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid akan dapat:
• Menamakan 3 tempat yang selamat untuk bermain.
• Menyedari kepentingan tempat permainan yang selamat.
ABM Gambar
Aktiviti
1. Menunjukkan gambar dan menamakan tempat yang ditunjukkan.
2. Menerangkan langkah-langkah keselamatan semasa bermain badminton dan gimnastik.
3. Berbincang tentang peraturan yang betul dan selamat.
Impak
Kelas 6C / Masa 9.45- 10.15 / KT
Tajuk Kegiatan Ekonomi Dan Lokasi
Sub-Tajuk Faktor Yang Mempengaruhi Kegiatan Pertanian
Objektif Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapar:
• Menjelaskan faktor yang mempengaruhi kegiatan pertanian.
ABM Borang pengurusan grafik, Peta minda, Peta Malaysia, Buku teks
Aktiviti
1. Mempamerkan peta Malaysia yang menunjukkan kawasan tanaman padi.
2. Menjelaskan factor pertanian dapat ditanam di kawasan yang ditandakan dalam peta.Bersoal jawab tentang sumber makanan dan jenis kegiatan pertanian.
3. Mencari maklumat dan melengkapkan borang pengurusan grafik tentang faktor yang mempengaruhi penanaman di negara kita (BT hlm. 23).
4. Mencari maklumat dan melengkapkan borang pengurusan grafik tentang faktor yang mempengaruhi penternakan di negara kita (BT hlm. 24).
5. Mencari maklumat dan melengkapkan borang pengurusan grafik tentang faktor yang mempengaruhi perikanan di negara kita (BT hlm. 24).
Impak
Kelas 6A / Masa 10.45-11.15 / SN
Theme 3. Movement
Topic 3.1 Watch Your Speed!
Learning Objectives At the end of this lesson, pupils will be able to:
o State that an object which moves faster travels a longer distance in a given time.
o State that an object which moves faster takes a shorter time to travel in a given distance.
Learning Activities
1. Compare the distances traveled in a given time by to moving object.
2. Compare the time taken by two moving objects to travel a given distance.
3. Conclude an object which moves faster travels a longer distance in a given time and an object which moves faster takes a shorter time to travel a given distance.
Impact
Saturday, January 30, 2010
Wednesday, January 27, 2010
AHAD 31 JANUARI 2010
Kelas 6D / Masa: 8.15-8.45 / PJK
Tunjang Kesihatan Diri dan Keluarga
Tajuk Kesihatan Diri
Sub-Tajuk Seksualiti
Objektif Pada akhir P&P murid dapat:
• Mengenalpasti 3 perubahan fizikal yang dialami oleh remaja.
ABM Gambar
Aktiviti
1. Mempamerkan gambar kanak-kanak perempuan, lelaki dan awal remaja.
2. Soal selidik mengenai perubahan fizikal mereka.
3. Bincangkan tugasan:
Perbezaan otot lelaki dan perempuan.
Melakarkan bahagian badan yang ada pertumbuhan bulu.
4. Perbezaan paras rupa murid lelaki dan murid perempuan.
Impak
Kelas 6B / Masa: 8.45-9.15 / PJK
Tunjang Kesihatan Diri dan Keluarga
Tajuk Kesihatan Diri
Sub-Tajuk Seksualiti
Objektif Pada akhir P&P murid dapat:
• Mengenalpasti 3 perubahan fizikal yang dialami oleh remaja.
ABM Gambar
Aktiviti
1. Mempamerkan gambar kanak-kanak perempuan, lelaki dan awal remaja.
2. Soal selidik mengenai perubahan fizikal mereka.
3. Bincangkan tugasan:
Perbezaan otot lelaki dan perempuan.
Melakarkan bahagian badan yang ada pertumbuhan bulu.
4. Perbezaan paras rupa murid lelaki dan murid perempuan.
Impak
Kelas 6A / Masa: 9.15-9.45 / PJK
Tunjang Kesihatan Diri dan Keluarga
Tajuk Kesihatan Diri
Sub-Tajuk Seksualiti
Objektif Pada akhir P&P murid dapat:
• Mengenalpasti 3 perubahan fizikal yang dialami oleh remaja.
ABM Gambar
Aktiviti
1. Mempamerkan gambar kanak-kanak perempuan, lelaki dan awal remaja.
2. Soal selidik mengenai perubahan fizikal mereka.
3. Bincangkan tugasan:
Perbezaan otot lelaki dan perempuan.
Melakarkan bahagian badan yang ada pertumbuhan bulu.
4. Perbezaan paras rupa murid lelaki dan murid perempuan.
Impak
Kelas: 6C / Masa : 12.15-1.15 / SN
Theme: Force
Topic: 4. Reducing and Increasing Friction
Learning Objectives: At the end of this lesson, pupils will be able to:
o Describe ways to reduce friction.
o Describe ways to increase friction.
o State the advantages of friction.
o Conclude that friction occurs when two surfaces are in contact.
Learning Activities:
1. Suggest various ways to reduce friction.
2. Gather information on the advantages and disadvantages of friction in everyday life.
3. Carry out experiment to investigate how different types of surfaces affects the distance a trolley moves.
Impact
Tunjang Kesihatan Diri dan Keluarga
Tajuk Kesihatan Diri
Sub-Tajuk Seksualiti
Objektif Pada akhir P&P murid dapat:
• Mengenalpasti 3 perubahan fizikal yang dialami oleh remaja.
ABM Gambar
Aktiviti
1. Mempamerkan gambar kanak-kanak perempuan, lelaki dan awal remaja.
2. Soal selidik mengenai perubahan fizikal mereka.
3. Bincangkan tugasan:
Perbezaan otot lelaki dan perempuan.
Melakarkan bahagian badan yang ada pertumbuhan bulu.
4. Perbezaan paras rupa murid lelaki dan murid perempuan.
Impak
Kelas 6B / Masa: 8.45-9.15 / PJK
Tunjang Kesihatan Diri dan Keluarga
Tajuk Kesihatan Diri
Sub-Tajuk Seksualiti
Objektif Pada akhir P&P murid dapat:
• Mengenalpasti 3 perubahan fizikal yang dialami oleh remaja.
ABM Gambar
Aktiviti
1. Mempamerkan gambar kanak-kanak perempuan, lelaki dan awal remaja.
2. Soal selidik mengenai perubahan fizikal mereka.
3. Bincangkan tugasan:
Perbezaan otot lelaki dan perempuan.
Melakarkan bahagian badan yang ada pertumbuhan bulu.
4. Perbezaan paras rupa murid lelaki dan murid perempuan.
Impak
Kelas 6A / Masa: 9.15-9.45 / PJK
Tunjang Kesihatan Diri dan Keluarga
Tajuk Kesihatan Diri
Sub-Tajuk Seksualiti
Objektif Pada akhir P&P murid dapat:
• Mengenalpasti 3 perubahan fizikal yang dialami oleh remaja.
ABM Gambar
Aktiviti
1. Mempamerkan gambar kanak-kanak perempuan, lelaki dan awal remaja.
2. Soal selidik mengenai perubahan fizikal mereka.
3. Bincangkan tugasan:
Perbezaan otot lelaki dan perempuan.
Melakarkan bahagian badan yang ada pertumbuhan bulu.
4. Perbezaan paras rupa murid lelaki dan murid perempuan.
Impak
Kelas: 6C / Masa : 12.15-1.15 / SN
Theme: Force
Topic: 4. Reducing and Increasing Friction
Learning Objectives: At the end of this lesson, pupils will be able to:
o Describe ways to reduce friction.
o Describe ways to increase friction.
o State the advantages of friction.
o Conclude that friction occurs when two surfaces are in contact.
Learning Activities:
1. Suggest various ways to reduce friction.
2. Gather information on the advantages and disadvantages of friction in everyday life.
3. Carry out experiment to investigate how different types of surfaces affects the distance a trolley moves.
Impact
Tuesday, January 26, 2010
KHAMIS 28 JANUARI 2010
Kelas 4A / Masa 8.45-9.15 / PJK
Tunjang Kesukanan
Tajuk Keselamatan
Sub-Tajuk Beraktiviti secara selamat di padang dan di gelanggang
Objektif Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid akan dapat:
• Menamakan 3 tempat yang selamat untuk bermain.
• Menyedari kepentingan tempat permainan yang selamat.
ABM Gambar
Aktiviti
1. Menunjukkan gambar dan menamakan tempat yang ditunjukkan.
2. Mengumpulkan dan mengelaskan gambar-gambar berdasarkan tempat yang selamat dan tidak selamat untuk bermain.
3. Menerangkan tentang langkah-langkah keselamatan.
4. Berbincang tentang peraturan yang betul dan selamat.
Impak
Kelas 6A / Masa 9.15-10.15 / SN
Theme Force
Topic 3. Friction In Action
Learning Objectives At the end of this lesson, pupils will be able to:
o State that friction is a type of force.
o Describe the effects of friction.
Learning Activities
1. Discusses with the class that friction slows down a moving object and conclude that friction is a force.
2. Pupils carry out activities that involve friction.
3. Explain the effects of friction:
a. A friction produces heat,
b. A friction opposes motion,
c. A friction causes wear and tear.
Impact
Kelas 6C / Masa 10.45-11.15 / SN
Theme Force
Topic 2. Force To Do!
Learning Objectives 1.2 Understanding the effects of a force
Learning Activities
1. Pupils carry out activities and discuss the effects of pushing.
a. A force can move a stationary object.
b. A force can change the motion of an object.
c. A force can change the shape of an object.
2. Pupils observe and discuss the effects of forces.
Impact
Tunjang Kesukanan
Tajuk Keselamatan
Sub-Tajuk Beraktiviti secara selamat di padang dan di gelanggang
Objektif Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid akan dapat:
• Menamakan 3 tempat yang selamat untuk bermain.
• Menyedari kepentingan tempat permainan yang selamat.
ABM Gambar
Aktiviti
1. Menunjukkan gambar dan menamakan tempat yang ditunjukkan.
2. Mengumpulkan dan mengelaskan gambar-gambar berdasarkan tempat yang selamat dan tidak selamat untuk bermain.
3. Menerangkan tentang langkah-langkah keselamatan.
4. Berbincang tentang peraturan yang betul dan selamat.
Impak
Kelas 6A / Masa 9.15-10.15 / SN
Theme Force
Topic 3. Friction In Action
Learning Objectives At the end of this lesson, pupils will be able to:
o State that friction is a type of force.
o Describe the effects of friction.
Learning Activities
1. Discusses with the class that friction slows down a moving object and conclude that friction is a force.
2. Pupils carry out activities that involve friction.
3. Explain the effects of friction:
a. A friction produces heat,
b. A friction opposes motion,
c. A friction causes wear and tear.
Impact
Kelas 6C / Masa 10.45-11.15 / SN
Theme Force
Topic 2. Force To Do!
Learning Objectives 1.2 Understanding the effects of a force
Learning Activities
1. Pupils carry out activities and discuss the effects of pushing.
a. A force can move a stationary object.
b. A force can change the motion of an object.
c. A force can change the shape of an object.
2. Pupils observe and discuss the effects of forces.
Impact
Monday, January 25, 2010
RABU 27 JANUARI 2010
Kelas 6A / Masa 7.45-8.15 / PJK
Tunjang Kecergasan Fizikal
Tajuk Ketangkasan
Sub-Tajuk Tinju Bayang
Objektif Pada akhir P&P murid dapat:
• Bergerak dengan pantas sambil bertukar arah dan posisi.
• Mengenalpasti aspek keselamatan dan kombinasi pergerakan kaki dan tangan.
ABM Wisel, jam randik, skital, gelung rotan
Aktiviti
1. Memanaskan badan – aktiviti keregangan.
2. Tinju bayang secara statik
Melompat dan menumbuk ke arah hadapan.
3. Tinju bayang secara dinamik
Menumbuk kepelbagai arah secara berpasangan dan individu.
4. Permaian kecil – Musang dengan Ayam
5. Aktiviti gerak kendur otot.
Impak
Kelas 6C / Masa 8.45-9.15 / PJK
Tunjang Kecergasan Fizikal
Tajuk Ketangkasan
Sub-Tajuk Tinju Bayang
Objektif Pada akhir P&P murid dapat:
• Bergerak dengan pantas sambil bertukar arah dan posisi.
• Mengenalpasti aspek keselamatan dan kombinasi pergerakan kaki dan tangan.
ABM Wisel, jam randik, skital, gelung rotan
Aktiviti
1. Memanaskan badan – aktiviti keregangan.
2. Tinju bayang secara statik
Melompat dan menumbuk ke arah hadapan.
3. Tinju bayang secara dinamik
Menumbuk kepelbagai arah secara berpasangan dan individu.
4. Permaian kecil – Musang dengan Ayam
5. Aktiviti gerak kendur otot.
Impak
Kelas 6A / Masa 10.45- 11.15 / KT
Tajuk Kegiatan Ekonomi Dan Lokasi
Sub-Tajuk Faktor Yang Mempengaruhi Kegiatan Pertanian
Objektif Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapar:
• Menjelaskan faktor yang mempengaruhi kegiatan pertanian.
ABM Borang pengurusan grafik, Peta minda, Peta Malaysia, Buku teks
Aktiviti
1. Mempamerkan peta Malaysia yang menunjukkan kawasan tanaman padi.
2. Menjelaskan factor pertanian dapat ditanam di kawasan yang ditandakan dalam peta.Bersoal jawab tentang sumber makanan dan jenis kegiatan pertanian.
3. Mencari maklumat dan melengkapkan borang pengurusan grafik tentang faktor yang mempengaruhi penanaman di negara kita (BT hlm. 23).
4. Mencari maklumat dan melengkapkan borang pengurusan grafik tentang faktor yang mempengaruhi penternakan di negara kita (BT hlm. 24).
5. Mencari maklumat dan melengkapkan borang pengurusan grafik tentang faktor yang mempengaruhi perikanan di negara kita (BT hlm. 24).
Impak
Kelas 6C / Masa 11.45- 12.15 / KT
Tajuk Kegiatan Ekonomi Dan Lokasi
Sub-Tajuk B. Pertanian
Objektif Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapar:
• Menyatakan jenis kegiatan pertanian di negara kita.
• Menamakan aktiviti pertanian dan lokasinya.
• Menyenaraikan hasil yang diperolehi daripada kegiatan pertanian.
ABM Borang pengurusan grafik, Peta minda, Peta Malaysia, Buku teks
Aktiviti 1. Bersoal jawab tentang sumber makanan dan jenis kegiatan pertanian.
2. Mencari maklumat tentang kegiatan pertanian di negara kita (BT hlm. 20-22).
3. Membina peta minda tentang kegiatan pertanian di Negara kita.
1. Mengisikan maklumat yang diperolehi dalam peta minda.
2. Menandakan lokasi dan aktiviti pertanian dalam peta Malaysia.
3. Membuat rumusan.
Impak
Kelas 6C / Masa 12.15-1.15 / SN
Theme Force
Topic 2. Force To Do!
Learning Objectives 1.2 Understanding the effects of a force
Learning Activities
1. Pupils carry out activities and discuss the effects of pushing.
a. A force can move a stationary object.
b. A force can change the motion of an object.
c. A force can change the shape of an object.
2. Pupils observe and discuss the effects of forces.
Impact
Tunjang Kecergasan Fizikal
Tajuk Ketangkasan
Sub-Tajuk Tinju Bayang
Objektif Pada akhir P&P murid dapat:
• Bergerak dengan pantas sambil bertukar arah dan posisi.
• Mengenalpasti aspek keselamatan dan kombinasi pergerakan kaki dan tangan.
ABM Wisel, jam randik, skital, gelung rotan
Aktiviti
1. Memanaskan badan – aktiviti keregangan.
2. Tinju bayang secara statik
Melompat dan menumbuk ke arah hadapan.
3. Tinju bayang secara dinamik
Menumbuk kepelbagai arah secara berpasangan dan individu.
4. Permaian kecil – Musang dengan Ayam
5. Aktiviti gerak kendur otot.
Impak
Kelas 6C / Masa 8.45-9.15 / PJK
Tunjang Kecergasan Fizikal
Tajuk Ketangkasan
Sub-Tajuk Tinju Bayang
Objektif Pada akhir P&P murid dapat:
• Bergerak dengan pantas sambil bertukar arah dan posisi.
• Mengenalpasti aspek keselamatan dan kombinasi pergerakan kaki dan tangan.
ABM Wisel, jam randik, skital, gelung rotan
Aktiviti
1. Memanaskan badan – aktiviti keregangan.
2. Tinju bayang secara statik
Melompat dan menumbuk ke arah hadapan.
3. Tinju bayang secara dinamik
Menumbuk kepelbagai arah secara berpasangan dan individu.
4. Permaian kecil – Musang dengan Ayam
5. Aktiviti gerak kendur otot.
Impak
Kelas 6A / Masa 10.45- 11.15 / KT
Tajuk Kegiatan Ekonomi Dan Lokasi
Sub-Tajuk Faktor Yang Mempengaruhi Kegiatan Pertanian
Objektif Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapar:
• Menjelaskan faktor yang mempengaruhi kegiatan pertanian.
ABM Borang pengurusan grafik, Peta minda, Peta Malaysia, Buku teks
Aktiviti
1. Mempamerkan peta Malaysia yang menunjukkan kawasan tanaman padi.
2. Menjelaskan factor pertanian dapat ditanam di kawasan yang ditandakan dalam peta.Bersoal jawab tentang sumber makanan dan jenis kegiatan pertanian.
3. Mencari maklumat dan melengkapkan borang pengurusan grafik tentang faktor yang mempengaruhi penanaman di negara kita (BT hlm. 23).
4. Mencari maklumat dan melengkapkan borang pengurusan grafik tentang faktor yang mempengaruhi penternakan di negara kita (BT hlm. 24).
5. Mencari maklumat dan melengkapkan borang pengurusan grafik tentang faktor yang mempengaruhi perikanan di negara kita (BT hlm. 24).
Impak
Kelas 6C / Masa 11.45- 12.15 / KT
Tajuk Kegiatan Ekonomi Dan Lokasi
Sub-Tajuk B. Pertanian
Objektif Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapar:
• Menyatakan jenis kegiatan pertanian di negara kita.
• Menamakan aktiviti pertanian dan lokasinya.
• Menyenaraikan hasil yang diperolehi daripada kegiatan pertanian.
ABM Borang pengurusan grafik, Peta minda, Peta Malaysia, Buku teks
Aktiviti 1. Bersoal jawab tentang sumber makanan dan jenis kegiatan pertanian.
2. Mencari maklumat tentang kegiatan pertanian di negara kita (BT hlm. 20-22).
3. Membina peta minda tentang kegiatan pertanian di Negara kita.
1. Mengisikan maklumat yang diperolehi dalam peta minda.
2. Menandakan lokasi dan aktiviti pertanian dalam peta Malaysia.
3. Membuat rumusan.
Impak
Kelas 6C / Masa 12.15-1.15 / SN
Theme Force
Topic 2. Force To Do!
Learning Objectives 1.2 Understanding the effects of a force
Learning Activities
1. Pupils carry out activities and discuss the effects of pushing.
a. A force can move a stationary object.
b. A force can change the motion of an object.
c. A force can change the shape of an object.
2. Pupils observe and discuss the effects of forces.
Impact
Sunday, January 24, 2010
SELASA 26 JANUARI 2010
Kelas 6B / Masa 7.45-8.15 PJK
Tunjang Kesihatan Diri dan Keluarga
Tajuk Kesihatan Diri
Sub-Tajuk Menjaga Kebersihan Diri dan Kesihatan Tubuh Badan
Objektif Pada akhir P&P murid dapat:
• Menyatakan 3 cara menjaga kebersihan diri.
ABM Gambar
Aktiviti
1. Mempamerkan gambar cara-cara menjaga kebersihan diri.
2. Bersoal jawab kepentingan menjaga kebersihan diri.
3. Berbincang caraicara menjaga kebersihan diri.
4. Memeriksa kebersihan diri murid.
Impak
Kelas 6D / Masa 8.45-9.15 PJK
Tunjang Kesihatan Diri dan Keluarga
Tajuk Kesihatan Diri
Sub-Tajuk Menjaga Kebersihan Diri dan Kesihatan Tubuh Badan
Objektif Pada akhir P&P murid dapat:
• Menyatakan 3 cara menjaga kebersihan diri.
ABM Gambar
Aktiviti
1. Mempamerkan gambar cara-cara menjaga kebersihan diri.
2. Bersoal jawab kepentingan menjaga kebersihan diri.
3. Berbincang caraicara menjaga kebersihan diri.
4. Memeriksa kebersihan diri murid.
Impak
Kelas 6A / Masa 10.45- 11.15 / KT
Tajuk Kegiatan Ekonomi Dan Lokasi
Sub-Tajuk B. Pertanian
Objektif Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapar:
• Menyatakan jenis kegiatan pertanian di negara kita.
• Menamakan aktiviti pertanian dan lokasinya.
• Menyenaraikan hasil yang diperolehi daripada kegiatan pertanian.
ABM Borang pengurusan grafik, Peta minda, Peta Malaysia, Buku teks
Aktiviti
1. Bersoal jawab tentang sumber makanan dan jenis kegiatan pertanian.
2. Mencari maklumat tentang kegiatan pertanian di negara kita (BT hlm. 20-22).
3. Membina peta minda tentang kegiatan pertanian di Negara kita.
4. Mengisikan maklumat yang diperolehi dalam peta minda.
5. Menandakan lokasi dan aktiviti pertanian dalam peta Malaysia.
6. Membuat rumusan.
Impak
Kelas 6A / Masa 11.15-12.15 / SN
Theme Force
Topic 2. Force To Do!
Learning Objectives 1.2 Understanding the effects of a force
Learning Activities
1. Pupils carry out activities and discuss the effects of pushing.
a. A force can move a stationary object.
b. A force can change the motion of an object.
c. A force can change the shape of an object.
2. Pupils observe and discuss the effects of forces.
Impact
Tunjang Kesihatan Diri dan Keluarga
Tajuk Kesihatan Diri
Sub-Tajuk Menjaga Kebersihan Diri dan Kesihatan Tubuh Badan
Objektif Pada akhir P&P murid dapat:
• Menyatakan 3 cara menjaga kebersihan diri.
ABM Gambar
Aktiviti
1. Mempamerkan gambar cara-cara menjaga kebersihan diri.
2. Bersoal jawab kepentingan menjaga kebersihan diri.
3. Berbincang caraicara menjaga kebersihan diri.
4. Memeriksa kebersihan diri murid.
Impak
Kelas 6D / Masa 8.45-9.15 PJK
Tunjang Kesihatan Diri dan Keluarga
Tajuk Kesihatan Diri
Sub-Tajuk Menjaga Kebersihan Diri dan Kesihatan Tubuh Badan
Objektif Pada akhir P&P murid dapat:
• Menyatakan 3 cara menjaga kebersihan diri.
ABM Gambar
Aktiviti
1. Mempamerkan gambar cara-cara menjaga kebersihan diri.
2. Bersoal jawab kepentingan menjaga kebersihan diri.
3. Berbincang caraicara menjaga kebersihan diri.
4. Memeriksa kebersihan diri murid.
Impak
Kelas 6A / Masa 10.45- 11.15 / KT
Tajuk Kegiatan Ekonomi Dan Lokasi
Sub-Tajuk B. Pertanian
Objektif Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapar:
• Menyatakan jenis kegiatan pertanian di negara kita.
• Menamakan aktiviti pertanian dan lokasinya.
• Menyenaraikan hasil yang diperolehi daripada kegiatan pertanian.
ABM Borang pengurusan grafik, Peta minda, Peta Malaysia, Buku teks
Aktiviti
1. Bersoal jawab tentang sumber makanan dan jenis kegiatan pertanian.
2. Mencari maklumat tentang kegiatan pertanian di negara kita (BT hlm. 20-22).
3. Membina peta minda tentang kegiatan pertanian di Negara kita.
4. Mengisikan maklumat yang diperolehi dalam peta minda.
5. Menandakan lokasi dan aktiviti pertanian dalam peta Malaysia.
6. Membuat rumusan.
Impak
Kelas 6A / Masa 11.15-12.15 / SN
Theme Force
Topic 2. Force To Do!
Learning Objectives 1.2 Understanding the effects of a force
Learning Activities
1. Pupils carry out activities and discuss the effects of pushing.
a. A force can move a stationary object.
b. A force can change the motion of an object.
c. A force can change the shape of an object.
2. Pupils observe and discuss the effects of forces.
Impact
Subscribe to:
Posts (Atom)