Kelas / Masa / MP 6D / 7.45-8.15 / PJK
Tunjang Pembelajaran 3. KESUKANAN
Unit Pembelajaran 4. Etika dalam sukan
Tajuk; Pengelolaan:
Memahami undangundang dan peraturan am dalam sukan dan permainan
Peranan peserta dan penonton dalam sukan dan permainan
Objektif Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Menyatakan sekurang-kurangnya tiga keperluan mengadakan undangundang dan peraturan am dalam sukan dan permainan.
• Menyatakan peranan peserta dan penonton dalam sukan dan permainan.
• Mengenal pasti perlakuan yang tidak beretika semasa pertandingan.
• Menghuraikan cara-cara mengatasi masalah penonton dan peserta yang tidak beretika.
ABM Buku teks
Aktiviti
1. Membincangkan keperluan mengadakan undang-undang dan peraturan am dalam sukan dan permainan.
2. Membincangkan peranan peserta dan penonton dalam sukan dan permainan.
3. Menyediakan laporan ringkasvtentang perlakuan yang tidak beretika semasa pertandingan sukan dan permainan di sekolah yang murid pernah lihat atau alami.
4. Membincangkan cara-cara mengatasi masalah penonton dan peserta yang tidak beretika.
Impak
Kelas / Masa / MP 6D 8.15- 8.45 / 6C 8.45-9.45 / SN
Theme Investigating Living Things
Topic 1. Interaction Among Living Things
Learning Objectives 1.2 Understanding that competition is a form of interaction among living tings.
Learning Activities
1. State that living things interact with one another in the environment.
2. Give examples of interaction among living things.
3. Discuss that competition is a form of interaction.
4. Discuss and list the factors that plants compete for.
5. Discuss the reasons why plants compete.
Impact :
Sunday, January 29, 2012
Subscribe to:
Posts (Atom)