Kelas 4C / Masa 7.45-8.15 / PJK
Tunjang Kesukanan
Tajuk Keselamatan
Sub-Tajuk Keselamatan semasa menggunakan alatan
Objektif Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid akan dapat:
• Mengenal pasti alatan yang selamat digunakan semasa bersukan dan permainan.
• Menyedari kepentingan tempat permainan yang selamat.
ABM Gambar
Aktiviti
1. Bersoal jawab tentang pelbagai jenis alatan PJK.
2. Menunjukkan alatan yang baik dan yang rosak.
3. Memilih alatan yang rosak dan baik.
4. Menerangkan langkah-langkah keselamatan semasa menggunakan alatan.
Impak
Kelas 4A / Masa 8.15-8.45 / PJK
Tunjang Kesukanan
Tajuk Keselamatan
Sub-Tajuk Keselamatan semasa menggunakan alatan
Objektif Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid akan dapat:
• Mengenal pasti alatan yang selamat digunakan semasa bersukan dan permainan.
• Menyedari kepentingan tempat permainan yang selamat.
ABM Gambar
Aktiviti
1. Bersoal jawab tentang pelbagai jenis alatan PJK.
2. Menunjukkan alatan yang baik dan yang rosak.
3. Memilih alatan yang rosak dan baik.
4. Menerangkan langkah-langkah keselamatan semasa menggunakan alatan.
Impak
Kelas 4B / Masa 8.45-9.15 / PJK
Tunjang Kesukanan
Tajuk Keselamatan
Sub-Tajuk Keselamatan semasa menggunakan alatan
Objektif Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid akan dapat:
• Mengenal pasti alatan yang selamat digunakan semasa bersukan dan permainan.
• Menyedari kepentingan tempat permainan yang selamat.
ABM Gambar
Aktiviti
1. Bersoal jawab tentang pelbagai jenis alatan PJK.
2. Menunjukkan alatan yang baik dan yang rosak.
3. Memilih alatan yang rosak dan baik.
4. Menerangkan langkah-langkah keselamatan semasa menggunakan alatan.
Impak
Kelas : 6C / 10.45-11.45 / SN
Theme : Machines
Topic : Complex Machines
Learning Objectives : At the end of this lesson, pupils should be able to:
• Identify simples machines in a complex machine.
• Conclude that a complex machine is made up of more than one simples machines.
• Give an examples of complex machines.
Learning Activities :
1) Observe and identify simple machines in a complex machine.
2) Present the examples of complex machine in their scrapbook.
3) Make conclusions that a complex machine is made up of several simple machines
Kelas / Masa / MP 4B /12.15-1.15 / SN
Theme INVESTIGATING MATERIALS
Topic 1. Properties of materials
Learning Objectives 1.1 Applying the knowledge of properties of materials in everyday life
• suggest ways to keep things cold.
• suggest ways to keep things hot.
• design an effective way to keep things hot or to keep things cold.
BBM encourage pupils to use recycled materials/objects.
Learning Activities
1. Pupils observe models or view video to see the structure of a polystyrene container or thermos flask to understand how they work.
2. Pupils discuss and suggest ways to keep things cold. e.g. keeping cold drinks for picnic.
3. Pupils discuss and suggest ways to keep things hot e.g. keeping hot drinks or food for picnic.
4. Pupils carry out activities to test their suggestions.
5. Pupils discuss to conclude the best way to keep things hot or to keep things cool.
Impact
Monday, July 11, 2011
Sunday, July 10, 2011
SELASA, 12 JULAI 2011
Kelas 4D / Masa 7.45-8.15 / PJK
Tunjang Kesukanan
Tajuk Keselamatan
Sub-Tajuk Keselamatan semasa menggunakan alatan
Objektif Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid akan dapat:
• Mengenal pasti alatan yang selamat digunakan semasa bersukan dan permainan.
• Menyedari kepentingan tempat permainan yang selamat.
ABM Gambar
Aktiviti
1. Bersoal jawab tentang pelbagai jenis alatan PJK.
2. Menunjukkan alatan yang baik dan yang rosak.
3. Memilih alatan yang rosak dan baik.
4. Menerangkan langkah-langkah keselamatan semasa menggunakan alatan.
Impak
Kelas 4C / Masa 8.45-9.15 / PJK
Tunjang Kesukanan
Tajuk Keselamatan
Sub-Tajuk Keselamatan semasa menggunakan alatan
Objektif Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid akan dapat:
• Mengenal pasti alatan yang selamat digunakan semasa bersukan dan permainan.
• Menyedari kepentingan tempat permainan yang selamat.
ABM Gambar
Aktiviti
1. Bersoal jawab tentang pelbagai jenis alatan PJK.
2. Menunjukkan alatan yang baik dan yang rosak.
3. Memilih alatan yang rosak dan baik.
4. Menerangkan langkah-langkah keselamatan semasa menggunakan alatan.
Impak
Kelas / Masa / MP 4E / 9.15-10.15 / KH
Bidang Pembelajaran 1. Reka Bentuk dan Teknologi
Unit 1.4 Elektrik dan Elektronik
Tajuk a. Penghasilan projek elektrik
Objektif Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Memilih alatan, bahan dan komponen
• Mengukur, memotong, membentuk dan menjalur wayar
• Memintal dan mengikat wayar pada tamatan komponen
ABM Buku teks
Aktiviti
1. Penerangan fungsi alatan seperti pemutar skru rata, philips, penjalur wayar dan playar muncung tirus
2. Tunjuk cara mengukur, memotong dan menjalur wayar dengan menggunakan alatan tangan
Impak
Kelas : 6C / 11.45-12.15 / SN
Theme : Machines
Topic : Complex Machines
Learning Objectives : At the end of this lesson, pupils should be able to:
• Identify simples machines in a complex machine.
• Conclude that a complex machine is made up of more than one simples machines.
• Give an examples of complex machines.
Learning Activities :
1) Observe and identify simple machines in a complex machine.
2) Present the examples of complex machine in their scrapbook.
3) Make conclusions that a complex machine is made up of several simple machines
Tunjang Kesukanan
Tajuk Keselamatan
Sub-Tajuk Keselamatan semasa menggunakan alatan
Objektif Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid akan dapat:
• Mengenal pasti alatan yang selamat digunakan semasa bersukan dan permainan.
• Menyedari kepentingan tempat permainan yang selamat.
ABM Gambar
Aktiviti
1. Bersoal jawab tentang pelbagai jenis alatan PJK.
2. Menunjukkan alatan yang baik dan yang rosak.
3. Memilih alatan yang rosak dan baik.
4. Menerangkan langkah-langkah keselamatan semasa menggunakan alatan.
Impak
Kelas 4C / Masa 8.45-9.15 / PJK
Tunjang Kesukanan
Tajuk Keselamatan
Sub-Tajuk Keselamatan semasa menggunakan alatan
Objektif Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid akan dapat:
• Mengenal pasti alatan yang selamat digunakan semasa bersukan dan permainan.
• Menyedari kepentingan tempat permainan yang selamat.
ABM Gambar
Aktiviti
1. Bersoal jawab tentang pelbagai jenis alatan PJK.
2. Menunjukkan alatan yang baik dan yang rosak.
3. Memilih alatan yang rosak dan baik.
4. Menerangkan langkah-langkah keselamatan semasa menggunakan alatan.
Impak
Kelas / Masa / MP 4E / 9.15-10.15 / KH
Bidang Pembelajaran 1. Reka Bentuk dan Teknologi
Unit 1.4 Elektrik dan Elektronik
Tajuk a. Penghasilan projek elektrik
Objektif Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Memilih alatan, bahan dan komponen
• Mengukur, memotong, membentuk dan menjalur wayar
• Memintal dan mengikat wayar pada tamatan komponen
ABM Buku teks
Aktiviti
1. Penerangan fungsi alatan seperti pemutar skru rata, philips, penjalur wayar dan playar muncung tirus
2. Tunjuk cara mengukur, memotong dan menjalur wayar dengan menggunakan alatan tangan
Impak
Kelas : 6C / 11.45-12.15 / SN
Theme : Machines
Topic : Complex Machines
Learning Objectives : At the end of this lesson, pupils should be able to:
• Identify simples machines in a complex machine.
• Conclude that a complex machine is made up of more than one simples machines.
• Give an examples of complex machines.
Learning Activities :
1) Observe and identify simple machines in a complex machine.
2) Present the examples of complex machine in their scrapbook.
3) Make conclusions that a complex machine is made up of several simple machines
Subscribe to:
Posts (Atom)