Kelas : 6C / Masa : 7.45-8.45 / PJK
Tunjang : Kesukanan
Tajuk : Pengurusan Diri
SubTajuk : Pengurusan Makanan Untuk Ahli Sukan
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Menyata dan menyenaraikan 4-5 jenis makanan yang sesuai untuk ahli sukan sebelum dan semasa pertandingan.
ABM : Gambar, Kad Perkataan, carta
Aktiviti:
1. Pamer gambar jenis-jenis makanan dan menamakan jenis makanan tersebut.
2. Makanan yang sesuai untuk ahli sukan.
a. Perbincangan mengenai makanan yang sesuai untuk ahli sukan sebelum dan semasa pertandingan.
b. Melaporkan asil perbincangan.
3. Penjagaan kesihatan
a. Jenis-jenis makanan yang lain termasuk minutan dan ubat-ubatan yang memberi tenaga.
4. Rumusan- melengkapkan lembaran kerja.
Impak :
Kelas : 4A / Masa : 8.45-9.15 / PJK
Tunjang : Kemahiran
Tajuk : Permainan Bola Sepak
SubTajuk : 1. Menendang
2. Mengelecek
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Melakukan 5 daripada 6 kemahiran asas bola sepak dengan teknik yang betul dan selamat.
• Menyatakan sekurang-kurangnya 3 ciri keselamatan semasa melakukan aktiviti.
ABM : Bola sepak, skital, jaring
Aktiviti:
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Menendang
a. Berdiri statik dan sepak leret ke sasaran berjarak 5 meter.
b. Ambil beberapa langkah dan tendang leret jarak 5 meter.
3. Mengelecek
a. Mengelecek bola di celah skital yang berjarak 2 meter.
b. Mengelecek bola di celah skital yang berjarak 1 meter.
4. Gerak kendur.
Impak :
Kelas : 6C / 12.45-1.15 / KT
Tajuk : Pembentukan Malaysia
Sub-Tajuk : A. Latar Belakang
i. Idea Pembentukan Malaysia
ii. Gagasan Awal
iii. Tokoh-tokoh
Objektif : Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Menyatakan tokoh pencetus idea pembentukan Malaysia.
• Menyatakan negeri dalam gagasan awal pembentukan Malaysia.
• Menjelaskan tujuan gagasan awal pembentukan Malaysia.
• Menyenaraikan tokoh yang terlibat dalam pembentukan Malaysia.
ABM : Peta Asia Tenggara, Peta Malaysia, Gambar-gambar foto tokoh, Borang Pengurusan
Grafik, Buku teks
Aktiviti :
1. Melengkapkan borang pengurusan grafik tentang peristiwa yang berkaitan dengan idea pembentukan Malaysia.
2. Mendapatkan maklumat idea pembentukan Malaysia.(BT.Hlm. 72)
3. Melengkapkan peta Malaysia untuk menyatakan negeri gagasan Malaysia. (BT. Hlm. 72).
4. Membuat catatan di atas peta tentang tujuan awal pembentukan Malaysia.
5. Mengumpul maklumat tentang tokoh-tkoh yang terlibat dalam gagasan pembentukan Malaysia. (BT. Hlm. 73)
Impak :
Saturday, July 31, 2010
RABU 21 JULAI 2010
Kelas : 6A / Masa : 7.45-8.45 / PJK
Tunjang : Kesukanan
Tajuk : Pengurusan Diri
SubTajuk : Pengurusan Makanan Untuk Ahli Sukan
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Menyata dan menyenaraikan 4-5 jenis makanan yang sesuai untuk ahli sukan sebelum dan semasa pertandingan.
ABM : Gambar, Kad Perkataan, carta
Aktiviti:
1. Pamer gambar jenis-jenis makanan dan menamakan jenis makanan tersebut.
2. Makanan yang sesuai untuk ahli sukan.
a. Perbincangan mengenai makanan yang sesuai untuk ahli sukan sebelum dan semasa pertandingan.
b. Melaporkan asil perbincangan.
3. Penjagaan kesihatan
a. Jenis-jenis makanan yang lain termasuk minutan dan ubat-ubatan yang memberi tenaga.
4. Rumusan- melengkapkan lembaran kerja.
Impak :
Kelas / Masa / MP 6C / 8.45-9.15 / SN
Theme PEKA
Topic SPS 4 Communicating
Learning Activities
C1 – Record data or information from an investigation
C2 – Present data or information using appropriate drawing, table or graph
C3 – Explain ideas (oral or written)
C4 – Write experimental report systematically (With or without guidance)
Impact
Kelas : 6A / 9.45-10.15 / KT
Tajuk : Pembentukan Malaysia
Sub-Tajuk : A. Latar Belakang
i. Idea Pembentukan Malaysia
ii. Gagasan Awal
iii. Tokoh-tokoh
Objektif : Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Menyatakan tokoh pencetus idea pembentukan Malaysia.
• Menyatakan negeri dalam gagasan awal pembentukan Malaysia.
• Menjelaskan tujuan gagasan awal pembentukan Malaysia.
• Menyenaraikan tokoh yang terlibat dalam pembentukan Malaysia.
ABM : Peta Asia Tenggara, Peta Malaysia, Gambar-gambar foto tokoh, Borang Pengurusan Grafik, Buku teks
Aktiviti :
1. Melengkapkan borang pengurusan grafik tentang peristiwa yang berkaitan dengan idea pembentukan Malaysia.
2. Mendapatkan maklumat idea pembentukan Malaysia.(BT.Hlm. 72)
3. Melengkapkan peta Malaysia untuk menyatakan negeri gagasan Malaysia. (BT. Hlm. 72).
4. Membuat catatan di atas peta tentang tujuan awal pembentukan Malaysia.
5. Mengumpul maklumat tentang tokoh-tkoh yang terlibat dalam gagasan pembentukan Malaysia. (BT. Hlm. 73)
Impak :
Kelas / Masa / MP 6A / 10.45-11.15 / SN
Theme PEKA
Topic SPS 4 Communicating
Learning Activities
C1 – Record data or information from an investigation
C2 – Present data or information using appropriate drawing, table or graph
C3 – Explain ideas (oral or written)
C4 – Write experimental report systematically (With or without guidance)
Impact
Tunjang : Kesukanan
Tajuk : Pengurusan Diri
SubTajuk : Pengurusan Makanan Untuk Ahli Sukan
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Menyata dan menyenaraikan 4-5 jenis makanan yang sesuai untuk ahli sukan sebelum dan semasa pertandingan.
ABM : Gambar, Kad Perkataan, carta
Aktiviti:
1. Pamer gambar jenis-jenis makanan dan menamakan jenis makanan tersebut.
2. Makanan yang sesuai untuk ahli sukan.
a. Perbincangan mengenai makanan yang sesuai untuk ahli sukan sebelum dan semasa pertandingan.
b. Melaporkan asil perbincangan.
3. Penjagaan kesihatan
a. Jenis-jenis makanan yang lain termasuk minutan dan ubat-ubatan yang memberi tenaga.
4. Rumusan- melengkapkan lembaran kerja.
Impak :
Kelas / Masa / MP 6C / 8.45-9.15 / SN
Theme PEKA
Topic SPS 4 Communicating
Learning Activities
C1 – Record data or information from an investigation
C2 – Present data or information using appropriate drawing, table or graph
C3 – Explain ideas (oral or written)
C4 – Write experimental report systematically (With or without guidance)
Impact
Kelas : 6A / 9.45-10.15 / KT
Tajuk : Pembentukan Malaysia
Sub-Tajuk : A. Latar Belakang
i. Idea Pembentukan Malaysia
ii. Gagasan Awal
iii. Tokoh-tokoh
Objektif : Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Menyatakan tokoh pencetus idea pembentukan Malaysia.
• Menyatakan negeri dalam gagasan awal pembentukan Malaysia.
• Menjelaskan tujuan gagasan awal pembentukan Malaysia.
• Menyenaraikan tokoh yang terlibat dalam pembentukan Malaysia.
ABM : Peta Asia Tenggara, Peta Malaysia, Gambar-gambar foto tokoh, Borang Pengurusan Grafik, Buku teks
Aktiviti :
1. Melengkapkan borang pengurusan grafik tentang peristiwa yang berkaitan dengan idea pembentukan Malaysia.
2. Mendapatkan maklumat idea pembentukan Malaysia.(BT.Hlm. 72)
3. Melengkapkan peta Malaysia untuk menyatakan negeri gagasan Malaysia. (BT. Hlm. 72).
4. Membuat catatan di atas peta tentang tujuan awal pembentukan Malaysia.
5. Mengumpul maklumat tentang tokoh-tkoh yang terlibat dalam gagasan pembentukan Malaysia. (BT. Hlm. 73)
Impak :
Kelas / Masa / MP 6A / 10.45-11.15 / SN
Theme PEKA
Topic SPS 4 Communicating
Learning Activities
C1 – Record data or information from an investigation
C2 – Present data or information using appropriate drawing, table or graph
C3 – Explain ideas (oral or written)
C4 – Write experimental report systematically (With or without guidance)
Impact
SELASA 20 JULAI 2010
Kelas : 6D / Masa : 8.15-9.15 / PJK
Tunjang : Kesukanan
Tajuk : Pengurusan Diri
SubTajuk : Pengurusan Makanan Untuk Ahli Sukan
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Menyata dan menyenaraikan 4-5 jenis makanan yang sesuai untuk ahli sukan sebelum dan semasa pertandingan.
ABM : Gambar, Kad Perkataan, carta
Aktiviti:
1. Pamer gambar jenis-jenis makanan dan menamakan jenis makanan tersebut.
2. Makanan yang sesuai untuk ahli sukan.
a. Perbincangan mengenai makanan yang sesuai untuk ahli sukan sebelum dan semasa pertandingan.
b. Melaporkan asil perbincangan.
3. Penjagaan kesihatan
a. Jenis-jenis makanan yang lain termasuk minutan dan ubat-ubatan yang memberi tenaga.
4. Rumusan- melengkapkan lembaran kerja.
Impak :
Kelas / Masa / MP 6A / 9.15-10.15 / SN
Theme PEKA
Topic SPS 4 Communicating
Learning Activities C1 – Record data or information from an investigation
C2 – Present data or information using appropriate drawing, table or graph
C3 – Explain ideas (oral or written)
C4 – Write experimental report systematically (With or without guidance)
Impact
Kelas / Masa / MP 6C / 10.45-11.45 / SN
Theme PEKA
Topic SPS 4 Communicating
Learning Activities C1 – Record data or information from an investigation
C2 – Present data or information using appropriate drawing, table or graph
C3 – Explain ideas (oral or written)
C4 – Write experimental report systematically (With or without guidance)
Impact
Tunjang : Kesukanan
Tajuk : Pengurusan Diri
SubTajuk : Pengurusan Makanan Untuk Ahli Sukan
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Menyata dan menyenaraikan 4-5 jenis makanan yang sesuai untuk ahli sukan sebelum dan semasa pertandingan.
ABM : Gambar, Kad Perkataan, carta
Aktiviti:
1. Pamer gambar jenis-jenis makanan dan menamakan jenis makanan tersebut.
2. Makanan yang sesuai untuk ahli sukan.
a. Perbincangan mengenai makanan yang sesuai untuk ahli sukan sebelum dan semasa pertandingan.
b. Melaporkan asil perbincangan.
3. Penjagaan kesihatan
a. Jenis-jenis makanan yang lain termasuk minutan dan ubat-ubatan yang memberi tenaga.
4. Rumusan- melengkapkan lembaran kerja.
Impak :
Kelas / Masa / MP 6A / 9.15-10.15 / SN
Theme PEKA
Topic SPS 4 Communicating
Learning Activities C1 – Record data or information from an investigation
C2 – Present data or information using appropriate drawing, table or graph
C3 – Explain ideas (oral or written)
C4 – Write experimental report systematically (With or without guidance)
Impact
Kelas / Masa / MP 6C / 10.45-11.45 / SN
Theme PEKA
Topic SPS 4 Communicating
Learning Activities C1 – Record data or information from an investigation
C2 – Present data or information using appropriate drawing, table or graph
C3 – Explain ideas (oral or written)
C4 – Write experimental report systematically (With or without guidance)
Impact
ISNIN 19 JULAI 2010
Kelas : 6B / Masa : 7.45-8.45 / PJK
Tunjang : Kesukanan
Tajuk : Pengurusan Diri
SubTajuk : Pengurusan Makanan Untuk Ahli Sukan
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Menyata dan menyenaraikan 4-5 jenis makanan yang sesuai untuk ahli sukan sebelum dan semasa pertandingan.
ABM : Gambar, Kad Perkataan, carta
Aktiviti:
1. Pamer gambar jenis-jenis makanan dan menamakan jenis makanan tersebut.
2. Makanan yang sesuai untuk ahli sukan.
a. Perbincangan mengenai makanan yang sesuai untuk ahli sukan sebelum dan semasa pertandingan.
b. Melaporkan asil perbincangan.
3. Penjagaan kesihatan
a. Jenis-jenis makanan yang lain termasuk minutan dan ubat-ubatan yang memberi tenaga.
4. Rumusan- melengkapkan lembaran kerja.
Impak :
Kelas : 4A / Masa : 8.45-9.15 / PJK
Tunjang : Kemahiran
Tajuk : Permainan Bola Sepak
SubTajuk : 1. Menendang
2. Mengelecek
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Melakukan 5 daripada 6 kemahiran asas bola sepak dengan teknik yang betul dan selamat.
• Menyatakan sekurang-kurangnya 3 ciri keselamatan semasa melakukan aktiviti.
ABM : Bola sepak, skital, jaring
Aktiviti:
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Menendang
a. Berdiri statik dan sepak leret ke sasaran berjarak 5 meter.
b. Ambil beberapa langkah dan tendang leret jarak 5 meter.
3. Mengelecek
a. Mengelecek bola di celah skital yang berjarak 2 meter.
b. Mengelecek bola di celah skital yang berjarak 1 meter.
4. Gerak kendur.
Impak :
Kelas : 6A / 11.15-12.15 / KT
Tajuk : Pembentukan Malaysia
Sub-Tajuk : A. Latar Belakang
i. Idea Pembentukan Malaysia
ii. Gagasan Awal
iii. Tokoh-tokoh
Objektif : Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Menyatakan tokoh pencetus idea pembentukan Malaysia.
• Menyatakan negeri dalam gagasan awal pembentukan Malaysia.
• Menjelaskan tujuan gagasan awal pembentukan Malaysia.
• Menyenaraikan tokoh yang terlibat dalam pembentukan Malaysia.
ABM : Peta Asia Tenggara, Peta Malaysia, Gambar-gambar foto tokoh, Borang Pengurusan Grafik, Buku teks
Aktiviti :
1. Melengkapkan borang pengurusan grafik tentang peristiwa yang berkaitan dengan idea pembentukan Malaysia.
2. Mendapatkan maklumat idea pembentukan Malaysia.(BT.Hlm. 72)
3. Melengkapkan peta Malaysia untuk menyatakan negeri gagasan Malaysia. (BT. Hlm. 72).
4. Membuat catatan di atas peta tentang tujuan awal pembentukan Malaysia.
5. Mengumpul maklumat tentang tokoh-tkoh yang terlibat dalam gagasan pembentukan Malaysia. (BT. Hlm. 73)
Impak :
Kelas : 6C / 12.45-1.15 / KT
Tajuk : Pembentukan Malaysia
Sub-Tajuk : A. Latar Belakang
i. Idea Pembentukan Malaysia
ii. Gagasan Awal
iii. Tokoh-tokoh
Objektif : Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Menyatakan tokoh pencetus idea pembentukan Malaysia.
• Menyatakan negeri dalam gagasan awal pembentukan Malaysia.
• Menjelaskan tujuan gagasan awal pembentukan Malaysia.
• Menyenaraikan tokoh yang terlibat dalam pembentukan Malaysia.
ABM : Peta Asia Tenggara, Peta Malaysia, Gambar-gambar foto tokoh, Borang Pengurusan Grafik, Buku teks
Aktiviti :
1. Melengkapkan borang pengurusan grafik tentang peristiwa yang berkaitan dengan idea pembentukan Malaysia.
2. Mendapatkan maklumat idea pembentukan Malaysia.(BT.Hlm. 72)
3. Melengkapkan peta Malaysia untuk menyatakan negeri gagasan Malaysia. (BT. Hlm. 72).
4. Membuat catatan di atas peta tentang tujuan awal pembentukan Malaysia.
5. Mengumpul maklumat tentang tokoh-tkoh yang terlibat dalam gagasan pembentukan Malaysia. (BT. Hlm. 73)
Impak :
Tunjang : Kesukanan
Tajuk : Pengurusan Diri
SubTajuk : Pengurusan Makanan Untuk Ahli Sukan
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Menyata dan menyenaraikan 4-5 jenis makanan yang sesuai untuk ahli sukan sebelum dan semasa pertandingan.
ABM : Gambar, Kad Perkataan, carta
Aktiviti:
1. Pamer gambar jenis-jenis makanan dan menamakan jenis makanan tersebut.
2. Makanan yang sesuai untuk ahli sukan.
a. Perbincangan mengenai makanan yang sesuai untuk ahli sukan sebelum dan semasa pertandingan.
b. Melaporkan asil perbincangan.
3. Penjagaan kesihatan
a. Jenis-jenis makanan yang lain termasuk minutan dan ubat-ubatan yang memberi tenaga.
4. Rumusan- melengkapkan lembaran kerja.
Impak :
Kelas : 4A / Masa : 8.45-9.15 / PJK
Tunjang : Kemahiran
Tajuk : Permainan Bola Sepak
SubTajuk : 1. Menendang
2. Mengelecek
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Melakukan 5 daripada 6 kemahiran asas bola sepak dengan teknik yang betul dan selamat.
• Menyatakan sekurang-kurangnya 3 ciri keselamatan semasa melakukan aktiviti.
ABM : Bola sepak, skital, jaring
Aktiviti:
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Menendang
a. Berdiri statik dan sepak leret ke sasaran berjarak 5 meter.
b. Ambil beberapa langkah dan tendang leret jarak 5 meter.
3. Mengelecek
a. Mengelecek bola di celah skital yang berjarak 2 meter.
b. Mengelecek bola di celah skital yang berjarak 1 meter.
4. Gerak kendur.
Impak :
Kelas : 6A / 11.15-12.15 / KT
Tajuk : Pembentukan Malaysia
Sub-Tajuk : A. Latar Belakang
i. Idea Pembentukan Malaysia
ii. Gagasan Awal
iii. Tokoh-tokoh
Objektif : Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Menyatakan tokoh pencetus idea pembentukan Malaysia.
• Menyatakan negeri dalam gagasan awal pembentukan Malaysia.
• Menjelaskan tujuan gagasan awal pembentukan Malaysia.
• Menyenaraikan tokoh yang terlibat dalam pembentukan Malaysia.
ABM : Peta Asia Tenggara, Peta Malaysia, Gambar-gambar foto tokoh, Borang Pengurusan Grafik, Buku teks
Aktiviti :
1. Melengkapkan borang pengurusan grafik tentang peristiwa yang berkaitan dengan idea pembentukan Malaysia.
2. Mendapatkan maklumat idea pembentukan Malaysia.(BT.Hlm. 72)
3. Melengkapkan peta Malaysia untuk menyatakan negeri gagasan Malaysia. (BT. Hlm. 72).
4. Membuat catatan di atas peta tentang tujuan awal pembentukan Malaysia.
5. Mengumpul maklumat tentang tokoh-tkoh yang terlibat dalam gagasan pembentukan Malaysia. (BT. Hlm. 73)
Impak :
Kelas : 6C / 12.45-1.15 / KT
Tajuk : Pembentukan Malaysia
Sub-Tajuk : A. Latar Belakang
i. Idea Pembentukan Malaysia
ii. Gagasan Awal
iii. Tokoh-tokoh
Objektif : Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Menyatakan tokoh pencetus idea pembentukan Malaysia.
• Menyatakan negeri dalam gagasan awal pembentukan Malaysia.
• Menjelaskan tujuan gagasan awal pembentukan Malaysia.
• Menyenaraikan tokoh yang terlibat dalam pembentukan Malaysia.
ABM : Peta Asia Tenggara, Peta Malaysia, Gambar-gambar foto tokoh, Borang Pengurusan Grafik, Buku teks
Aktiviti :
1. Melengkapkan borang pengurusan grafik tentang peristiwa yang berkaitan dengan idea pembentukan Malaysia.
2. Mendapatkan maklumat idea pembentukan Malaysia.(BT.Hlm. 72)
3. Melengkapkan peta Malaysia untuk menyatakan negeri gagasan Malaysia. (BT. Hlm. 72).
4. Membuat catatan di atas peta tentang tujuan awal pembentukan Malaysia.
5. Mengumpul maklumat tentang tokoh-tkoh yang terlibat dalam gagasan pembentukan Malaysia. (BT. Hlm. 73)
Impak :
AHAD 18 JULAI 2010
Kelas / Masa / MP 6C / 9.15-10.15 / SN
Theme PEKA
Topic SPS 4 Communicating
Learning Activities C1 – Record data or information from an investigation
C2 – Present data or information using appropriate drawing, table or graph
C3 – Explain ideas (oral or written)
C4 – Write experimental report systematically (With or without guidance)
Impact
Kelas / Masa / MP 6A / 10.45-11.45 / SN
Theme PEKA
Topic SPS 4 Communicating
Learning Activities C1 – Record data or information from an investigation
C2 – Present data or information using appropriate drawing, table or graph
C3 – Explain ideas (oral or written)
C4 – Write experimental report systematically (With or without guidance)
Impact
Theme PEKA
Topic SPS 4 Communicating
Learning Activities C1 – Record data or information from an investigation
C2 – Present data or information using appropriate drawing, table or graph
C3 – Explain ideas (oral or written)
C4 – Write experimental report systematically (With or without guidance)
Impact
Kelas / Masa / MP 6A / 10.45-11.45 / SN
Theme PEKA
Topic SPS 4 Communicating
Learning Activities C1 – Record data or information from an investigation
C2 – Present data or information using appropriate drawing, table or graph
C3 – Explain ideas (oral or written)
C4 – Write experimental report systematically (With or without guidance)
Impact
KHAMIS 15 JULAI 2010
Kelas : 6C / Masa : 7.45-8.45 / PJK
Tunjang : Kemahiran
Tajuk : Sepak Takraw
SubTajuk : 3. Merejam
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Melakukan 4 kemahiran asas sepak takraw dengan baik.
• Menyatakan sekurang-kurangnya 3 daripada 5 langkah-langkah keselamatan semasa melakukan aktiviti.
ABM : Bola takraw, wisel, jaring
Aktiviti:
1. Memanaskan badan dan regangan.
2. Merejam Dahi.
a. Lompat tinggi menghadap jaring.
b. Lentikkan badan ke belakang.
c. Gerakkan kepala ke hadapan ke arah bola.
d. Sentuh bahagian atas bola dengan bahagian dahi.
e. Gunakan tangan untuk imbangan
3. Rejaman Belakang Kepala
a. Lompat tinggi membelakangkan jaring.
b. Gerakkan kepala ke belakang.
c. Sentuh bola dengan bahagian belakang kepala.
d. Tangan membantu pergerakan dan mengawal imbangan badan.
4. Rejaman Gaya Kanan, Kiri
a. Lompat sekadar ketinggian bola.
b. Gerakkan kepala ke sisi ke kiri / kanan.
c. Sentuh bola dengan bahagian sisi kepala.
5. Gerak kendur otot.
Impak :
Kelas : 4A / Masa : 8.45-9.15 / PJK
Tunjang : Kemahiran
Tajuk : Permainan Hoki
SubTajuk : 5. Menjaga Gol
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Melakukan 4 kemahiran asas permainan hoki dengan teknik yang betul dan selamat.
ABM : Wisel, skital, kayu hoki, bola hoki, helmet, chest pad, kickers, glove, ballguard
Aktiviti:
1. Memanaskan badan dan regangan.
2. Menahan bola.
a. Rapatkan kaki
b. Gunakan bahagian dalam kaki.
c. Seluruh anggota badan boleh digunakan untuk menahan bola.
3. Menendang bola.
a. Gunakan hujung kaki (tendang tonjol)
4. Gerak kendur otot.
Impak :
Kelas : 6C / 12.45-1.15 / KT
Tajuk : Pembentukan Malaysia
Sub-Tajuk : A. Latar Belakang
i. Idea Pembentukan Malaysia
ii. Gagasan Awal
iii. Tokoh-tokoh
Objektif : Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Menyatakan tokoh pencetus idea pembentukan Malaysia.
• Menyatakan negeri dalam gagasan awal pembentukan Malaysia.
• Menjelaskan tujuan gagasan awal pembentukan Malaysia.
• Menyenaraikan tokoh yang terlibat dalam pembentukan Malaysia.
ABM : Peta Asia Tenggara, Peta Malaysia, Gambar-gambar foto tokoh, Borang Pengurusan Grafik, Buku teks
Aktiviti :
1. Melengkapkan borang pengurusan grafik tentang peristiwa yang berkaitan dengan idea pembentukan Malaysia.
2. Mendapatkan maklumat idea pembentukan Malaysia.(BT.Hlm. 72)
3. Melengkapkan peta Malaysia untuk menyatakan negeri gagasan Malaysia. (BT. Hlm. 72).
4. Membuat catatan di atas peta tentang tujuan awal pembentukan Malaysia.
5. Mengumpul maklumat tentang tokoh-tkoh yang terlibat dalam gagasan pembentukan Malaysia. (BT. Hlm. 73)
Impak :
Tunjang : Kemahiran
Tajuk : Sepak Takraw
SubTajuk : 3. Merejam
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Melakukan 4 kemahiran asas sepak takraw dengan baik.
• Menyatakan sekurang-kurangnya 3 daripada 5 langkah-langkah keselamatan semasa melakukan aktiviti.
ABM : Bola takraw, wisel, jaring
Aktiviti:
1. Memanaskan badan dan regangan.
2. Merejam Dahi.
a. Lompat tinggi menghadap jaring.
b. Lentikkan badan ke belakang.
c. Gerakkan kepala ke hadapan ke arah bola.
d. Sentuh bahagian atas bola dengan bahagian dahi.
e. Gunakan tangan untuk imbangan
3. Rejaman Belakang Kepala
a. Lompat tinggi membelakangkan jaring.
b. Gerakkan kepala ke belakang.
c. Sentuh bola dengan bahagian belakang kepala.
d. Tangan membantu pergerakan dan mengawal imbangan badan.
4. Rejaman Gaya Kanan, Kiri
a. Lompat sekadar ketinggian bola.
b. Gerakkan kepala ke sisi ke kiri / kanan.
c. Sentuh bola dengan bahagian sisi kepala.
5. Gerak kendur otot.
Impak :
Kelas : 4A / Masa : 8.45-9.15 / PJK
Tunjang : Kemahiran
Tajuk : Permainan Hoki
SubTajuk : 5. Menjaga Gol
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Melakukan 4 kemahiran asas permainan hoki dengan teknik yang betul dan selamat.
ABM : Wisel, skital, kayu hoki, bola hoki, helmet, chest pad, kickers, glove, ballguard
Aktiviti:
1. Memanaskan badan dan regangan.
2. Menahan bola.
a. Rapatkan kaki
b. Gunakan bahagian dalam kaki.
c. Seluruh anggota badan boleh digunakan untuk menahan bola.
3. Menendang bola.
a. Gunakan hujung kaki (tendang tonjol)
4. Gerak kendur otot.
Impak :
Kelas : 6C / 12.45-1.15 / KT
Tajuk : Pembentukan Malaysia
Sub-Tajuk : A. Latar Belakang
i. Idea Pembentukan Malaysia
ii. Gagasan Awal
iii. Tokoh-tokoh
Objektif : Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Menyatakan tokoh pencetus idea pembentukan Malaysia.
• Menyatakan negeri dalam gagasan awal pembentukan Malaysia.
• Menjelaskan tujuan gagasan awal pembentukan Malaysia.
• Menyenaraikan tokoh yang terlibat dalam pembentukan Malaysia.
ABM : Peta Asia Tenggara, Peta Malaysia, Gambar-gambar foto tokoh, Borang Pengurusan Grafik, Buku teks
Aktiviti :
1. Melengkapkan borang pengurusan grafik tentang peristiwa yang berkaitan dengan idea pembentukan Malaysia.
2. Mendapatkan maklumat idea pembentukan Malaysia.(BT.Hlm. 72)
3. Melengkapkan peta Malaysia untuk menyatakan negeri gagasan Malaysia. (BT. Hlm. 72).
4. Membuat catatan di atas peta tentang tujuan awal pembentukan Malaysia.
5. Mengumpul maklumat tentang tokoh-tkoh yang terlibat dalam gagasan pembentukan Malaysia. (BT. Hlm. 73)
Impak :
RABU 14 JULAI 2010
Kelas : 6A / Masa : 7.45-8.45/ PJK
Tunjang : Kemahiran
Tajuk : Sepak Takraw
SubTajuk : 3. Merejam
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Melakukan 4 kemahiran asas sepak takraw dengan baik.
• Menyatakan sekurang-kurangnya 3 daripada 5 langkah-langkah keselamatan semasa melakukan aktiviti.
ABM : Bola takraw, wisel, jaring
Aktiviti:
1. Memanaskan badan dan regangan.
2. Merejam Dahi.
a. Lompat tinggi menghadap jaring.
b. Lentikkan badan ke belakang.
c. Gerakkan kepala ke hadapan ke arah bola.
d. Sentuh bahagian atas bola dengan bahagian dahi.
e. Gunakan tangan untuk imbangan
3. Rejaman Belakang Kepala
a. Lompat tinggi membelakangkan jaring.
b. Gerakkan kepala ke belakang.
c. Sentuh bola dengan bahagian belakang kepala.
d. Tangan membantu pergerakan dan mengawal imbangan badan.
4. Rejaman Gaya Kanan, Kiri
a. Lompat sekadar ketinggian bola.
b. Gerakkan kepala ke sisi ke kiri / kanan.
c. Sentuh bola dengan bahagian sisi kepala.
5. Gerak kendur otot.
Impak :
Kelas / Masa / MP 6C/ 8.45-9.15 / SN
Theme PEKA
Topic SPS 3 Measuring and Using Numbers
Learning Activities C1 – Use the correct apparatus to measure quantities e.g. length, volume, mass, time, temperature and speed
C2 – Record reading using numbers and correct standard unit (SI)
C3 – Record reading accurately
C4 – State the increase and decrease in a reading
Impact
Kelas : 6A / 9.45-10.15 / KT
Tajuk : Pembentukan Malaysia
Sub-Tajuk : A. Latar Belakang
i. Idea Pembentukan Malaysia
ii. Gagasan Awal
iii. Tokoh-tokoh
Objektif : Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Menyatakan tokoh pencetus idea pembentukan Malaysia.
• Menyatakan negeri dalam gagasan awal pembentukan Malaysia.
• Menjelaskan tujuan gagasan awal pembentukan Malaysia.
• Menyenaraikan tokoh yang terlibat dalam pembentukan Malaysia.
ABM : Peta Asia Tenggara, Peta Malaysia, Gambar-gambar foto tokoh, Borang Pengurusan Grafik, Buku teks
Aktiviti :
1. Melengkapkan borang pengurusan grafik tentang peristiwa yang berkaitan dengan idea pembentukan Malaysia.
2. Mendapatkan maklumat idea pembentukan Malaysia.(BT.Hlm. 72)
3. Melengkapkan peta Malaysia untuk menyatakan negeri gagasan Malaysia. (BT. Hlm. 72).
4. Membuat catatan di atas peta tentang tujuan awal pembentukan Malaysia.
5. Mengumpul maklumat tentang tokoh-tkoh yang terlibat dalam gagasan pembentukan Malaysia. (BT. Hlm. 73)
Impak :
Kelas / Masa / MP 6A / 10.45-11.15
Theme PEKA
Topic SPS 3 Measuring and Using Numbers
Learning Activities C1 – Use the correct apparatus to measure quantities e.g. length, volume, mass, time, temperature and speed
C2 – Record reading using numbers and correct standard unit (SI)
C3 – Record reading accurately
C4 – State the increase and decrease in a reading
Impact
Tunjang : Kemahiran
Tajuk : Sepak Takraw
SubTajuk : 3. Merejam
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Melakukan 4 kemahiran asas sepak takraw dengan baik.
• Menyatakan sekurang-kurangnya 3 daripada 5 langkah-langkah keselamatan semasa melakukan aktiviti.
ABM : Bola takraw, wisel, jaring
Aktiviti:
1. Memanaskan badan dan regangan.
2. Merejam Dahi.
a. Lompat tinggi menghadap jaring.
b. Lentikkan badan ke belakang.
c. Gerakkan kepala ke hadapan ke arah bola.
d. Sentuh bahagian atas bola dengan bahagian dahi.
e. Gunakan tangan untuk imbangan
3. Rejaman Belakang Kepala
a. Lompat tinggi membelakangkan jaring.
b. Gerakkan kepala ke belakang.
c. Sentuh bola dengan bahagian belakang kepala.
d. Tangan membantu pergerakan dan mengawal imbangan badan.
4. Rejaman Gaya Kanan, Kiri
a. Lompat sekadar ketinggian bola.
b. Gerakkan kepala ke sisi ke kiri / kanan.
c. Sentuh bola dengan bahagian sisi kepala.
5. Gerak kendur otot.
Impak :
Kelas / Masa / MP 6C/ 8.45-9.15 / SN
Theme PEKA
Topic SPS 3 Measuring and Using Numbers
Learning Activities C1 – Use the correct apparatus to measure quantities e.g. length, volume, mass, time, temperature and speed
C2 – Record reading using numbers and correct standard unit (SI)
C3 – Record reading accurately
C4 – State the increase and decrease in a reading
Impact
Kelas : 6A / 9.45-10.15 / KT
Tajuk : Pembentukan Malaysia
Sub-Tajuk : A. Latar Belakang
i. Idea Pembentukan Malaysia
ii. Gagasan Awal
iii. Tokoh-tokoh
Objektif : Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Menyatakan tokoh pencetus idea pembentukan Malaysia.
• Menyatakan negeri dalam gagasan awal pembentukan Malaysia.
• Menjelaskan tujuan gagasan awal pembentukan Malaysia.
• Menyenaraikan tokoh yang terlibat dalam pembentukan Malaysia.
ABM : Peta Asia Tenggara, Peta Malaysia, Gambar-gambar foto tokoh, Borang Pengurusan Grafik, Buku teks
Aktiviti :
1. Melengkapkan borang pengurusan grafik tentang peristiwa yang berkaitan dengan idea pembentukan Malaysia.
2. Mendapatkan maklumat idea pembentukan Malaysia.(BT.Hlm. 72)
3. Melengkapkan peta Malaysia untuk menyatakan negeri gagasan Malaysia. (BT. Hlm. 72).
4. Membuat catatan di atas peta tentang tujuan awal pembentukan Malaysia.
5. Mengumpul maklumat tentang tokoh-tkoh yang terlibat dalam gagasan pembentukan Malaysia. (BT. Hlm. 73)
Impak :
Kelas / Masa / MP 6A / 10.45-11.15
Theme PEKA
Topic SPS 3 Measuring and Using Numbers
Learning Activities C1 – Use the correct apparatus to measure quantities e.g. length, volume, mass, time, temperature and speed
C2 – Record reading using numbers and correct standard unit (SI)
C3 – Record reading accurately
C4 – State the increase and decrease in a reading
Impact
SELASA 13 JULAI 2010
Kelas : 6D / Masa : 8.15-9.15 / PJK
Tunjang : Kemahiran
Tajuk : Sepak Takraw
SubTajuk : 3. Merejam
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Melakukan 4 kemahiran asas sepak takraw dengan baik.
• Menyatakan sekurang-kurangnya 3 daripada 5 langkah-langkah keselamatan semasa melakukan aktiviti.
ABM : Bola takraw, wisel, jaring
Aktiviti:
1. Memanaskan badan dan regangan.
2. Merejam Dahi.
a. Lompat tinggi menghadap jaring.
b. Lentikkan badan ke belakang.
c. Gerakkan kepala ke hadapan ke arah bola.
d. Sentuh bahagian atas bola dengan bahagian dahi.
e. Gunakan tangan untuk imbangan
3. Rejaman Belakang Kepala
a. Lompat tinggi membelakangkan jaring.
b. Gerakkan kepala ke belakang.
c. Sentuh bola dengan bahagian belakang kepala.
d. Tangan membantu pergerakan dan mengawal imbangan badan.
4. Rejaman Gaya Kanan, Kiri
a. Lompat sekadar ketinggian bola.
b. Gerakkan kepala ke sisi ke kiri / kanan.
c. Sentuh bola dengan bahagian sisi kepala.
5. Gerak kendur otot.
Impak :
Kelas / Masa / MP 6A / 9.15-10.15 / SN
Theme PEKA
Topic SPS 3 Measuring and Using Numbers
Learning Activities C1 – Use the correct apparatus to measure quantities e.g. length, volume, mass, time, temperature and speed
C2 – Record reading using numbers and correct standard unit (SI)
C3 – Record reading accurately
C4 – State the increase and decrease in a reading
Impact
Kelas / Masa / MP 6C / 10.45-11.45 / SN
Theme PEKA
Topic SPS 3 Measuring and Using Numbers
Learning Activities C1 – Use the correct apparatus to measure quantities e.g. length, volume, mass, time, temperature and speed
C2 – Record reading using numbers and correct standard unit (SI)
C3 – Record reading accurately
C4 – State the increase and decrease in a reading
Impact
Tunjang : Kemahiran
Tajuk : Sepak Takraw
SubTajuk : 3. Merejam
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Melakukan 4 kemahiran asas sepak takraw dengan baik.
• Menyatakan sekurang-kurangnya 3 daripada 5 langkah-langkah keselamatan semasa melakukan aktiviti.
ABM : Bola takraw, wisel, jaring
Aktiviti:
1. Memanaskan badan dan regangan.
2. Merejam Dahi.
a. Lompat tinggi menghadap jaring.
b. Lentikkan badan ke belakang.
c. Gerakkan kepala ke hadapan ke arah bola.
d. Sentuh bahagian atas bola dengan bahagian dahi.
e. Gunakan tangan untuk imbangan
3. Rejaman Belakang Kepala
a. Lompat tinggi membelakangkan jaring.
b. Gerakkan kepala ke belakang.
c. Sentuh bola dengan bahagian belakang kepala.
d. Tangan membantu pergerakan dan mengawal imbangan badan.
4. Rejaman Gaya Kanan, Kiri
a. Lompat sekadar ketinggian bola.
b. Gerakkan kepala ke sisi ke kiri / kanan.
c. Sentuh bola dengan bahagian sisi kepala.
5. Gerak kendur otot.
Impak :
Kelas / Masa / MP 6A / 9.15-10.15 / SN
Theme PEKA
Topic SPS 3 Measuring and Using Numbers
Learning Activities C1 – Use the correct apparatus to measure quantities e.g. length, volume, mass, time, temperature and speed
C2 – Record reading using numbers and correct standard unit (SI)
C3 – Record reading accurately
C4 – State the increase and decrease in a reading
Impact
Kelas / Masa / MP 6C / 10.45-11.45 / SN
Theme PEKA
Topic SPS 3 Measuring and Using Numbers
Learning Activities C1 – Use the correct apparatus to measure quantities e.g. length, volume, mass, time, temperature and speed
C2 – Record reading using numbers and correct standard unit (SI)
C3 – Record reading accurately
C4 – State the increase and decrease in a reading
Impact
Sunday, July 25, 2010
ISNIN 12 JULAI 2010
Kelas : 6B / Masa : 7.45-8.45 / PJK
Tunjang : Kesukanan
Tajuk : Pengurusan Diri
SubTajuk : Pengurusan Makanan Untuk Ahli Sukan
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Menyata dan menyenaraikan 4-5 jenis makanan yang sesuai untuk ahli sukan sebelum dan semasa pertandingan.
ABM : Gambar, Kad Perkataan, carta
Aktiviti:
1. Pamer gambar jenis-jenis makanan dan menamakan jenis makanan tersebut.
2. Makanan yang sesuai untuk ahli sukan.
a. Perbincangan mengenai makanan yang sesuai untuk ahli sukan sebelum dan semasa pertandingan.
b. Melaporkan asil perbincangan.
3. Penjagaan kesihatan
a. Jenis-jenis makanan yang lain termasuk minutan dan ubat-ubatan yang memberi tenaga.
4. Rumusan- melengkapkan lembaran kerja.
Impak :
Kelas : 4A / Masa : 8.45-9.15 / PJK
Tunjang : Kemahiran
Tajuk : Permainan Hoki
SubTajuk : 5. Menjaga Gol
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Melakukan 4 kemahiran asas permainan hoki dengan teknik yang betul dan selamat.
ABM : Wisel, skital, kayu hoki, bola hoki, helmet, chest pad, kickers, glove, ballguard
Aktiviti:
1. Memanaskan badan dan regangan.
2. Menahan bola.
a. Rapatkan kaki
b. Gunakan bahagian dalam kaki.
c. Seluruh anggota badan boleh digunakan untuk menahan bola.
3. Menendang bola.
a. Gunakan hujung kaki (tendang tonjol)
4. Gerak kendur otot.
Impak :
Tunjang : Kesukanan
Tajuk : Pengurusan Diri
SubTajuk : Pengurusan Makanan Untuk Ahli Sukan
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Menyata dan menyenaraikan 4-5 jenis makanan yang sesuai untuk ahli sukan sebelum dan semasa pertandingan.
ABM : Gambar, Kad Perkataan, carta
Aktiviti:
1. Pamer gambar jenis-jenis makanan dan menamakan jenis makanan tersebut.
2. Makanan yang sesuai untuk ahli sukan.
a. Perbincangan mengenai makanan yang sesuai untuk ahli sukan sebelum dan semasa pertandingan.
b. Melaporkan asil perbincangan.
3. Penjagaan kesihatan
a. Jenis-jenis makanan yang lain termasuk minutan dan ubat-ubatan yang memberi tenaga.
4. Rumusan- melengkapkan lembaran kerja.
Impak :
Kelas : 4A / Masa : 8.45-9.15 / PJK
Tunjang : Kemahiran
Tajuk : Permainan Hoki
SubTajuk : 5. Menjaga Gol
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Melakukan 4 kemahiran asas permainan hoki dengan teknik yang betul dan selamat.
ABM : Wisel, skital, kayu hoki, bola hoki, helmet, chest pad, kickers, glove, ballguard
Aktiviti:
1. Memanaskan badan dan regangan.
2. Menahan bola.
a. Rapatkan kaki
b. Gunakan bahagian dalam kaki.
c. Seluruh anggota badan boleh digunakan untuk menahan bola.
3. Menendang bola.
a. Gunakan hujung kaki (tendang tonjol)
4. Gerak kendur otot.
Impak :
AHAD 11 JULAI 2010
Kelas / Masa / MP 6A / 9.15-10.15 / SN
Theme PEKA
Topic SPS 4 Communicating
Learning Activities C1 – Record data or information from an investigation
C2 – Present data or information using appropriate drawing, table or graph
C3 – Explain ideas (oral or written)
C4 – Write experimental report systematically (With or without guidance)
Impact
Kelas / Masa / MP 6C / 10.45-11.45 / SN
Theme PEKA
Topic SPS 4 Communicating
Learning Activities C1 – Record data or information from an investigation
C2 – Present data or information using appropriate drawing, table or graph
C3 – Explain ideas (oral or written)
C4 – Write experimental report systematically (With or without guidance)
Impact
Theme PEKA
Topic SPS 4 Communicating
Learning Activities C1 – Record data or information from an investigation
C2 – Present data or information using appropriate drawing, table or graph
C3 – Explain ideas (oral or written)
C4 – Write experimental report systematically (With or without guidance)
Impact
Kelas / Masa / MP 6C / 10.45-11.45 / SN
Theme PEKA
Topic SPS 4 Communicating
Learning Activities C1 – Record data or information from an investigation
C2 – Present data or information using appropriate drawing, table or graph
C3 – Explain ideas (oral or written)
C4 – Write experimental report systematically (With or without guidance)
Impact
KHAMIS 08 JULAI 2010
Kelas : 6C / Masa : 7.45-8.45 / PJK
Tunjang : Kemahiran
Tajuk : Sepak Takraw
SubTajuk : 3. Merejam
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Melakukan 4 kemahiran asas sepak takraw dengan baik.
• Menyatakan sekurang-kurangnya 3 daripada 5 langkah-langkah keselamatan semasa melakukan aktiviti.
ABM : Bola takraw, wisel, jaring
Aktiviti:
1. Memanaskan badan dan regangan.
2. Merejam Dahi.
a. Lompat tinggi menghadap jaring.
b. Lentikkan badan ke belakang.
c. Gerakkan kepala ke hadapan ke arah bola.
d. Sentuh bahagian atas bola dengan bahagian dahi.
e. Gunakan tangan untuk imbangan
3. Rejaman Belakang Kepala
a. Lompat tinggi membelakangkan jaring.
b. Gerakkan kepala ke belakang.
c. Sentuh bola dengan bahagian belakang kepala.
d. Tangan membantu pergerakan dan mengawal imbangan badan.
4. Rejaman Gaya Kanan, Kiri
a. Lompat sekadar ketinggian bola.
b. Gerakkan kepala ke sisi ke kiri / kanan.
c. Sentuh bola dengan bahagian sisi kepala.
5. Gerak kendur otot.
Impak :
Kelas : 4A / Masa : 8.45-9.15 / PJK
Tunjang : Kemahiran
Tajuk : Permainan Hoki
SubTajuk : 3. Mengelecek
4. Flik/Kuis
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Melakukan 4 kemahiran asas permainan hoki dengan teknik yang betul dan selamat.
ABM : Wisel, skital, kayu hoki, bola hoki, bola getah saiz 3
Aktiviti:
1. Memanaskan badan dan regangan.
2. Mengelecek.
a. Pusing kayu hoki di udara ke kiri dan kanan.
b. Berjalan sambil mencecah kayu ke tanah kiri dan kanan skital.
c. Mengelecek tanpa bola.
d. Mengelecek menggunakan bola getah saiz 3.
e. Mengelecek bola hoi secara perlahan melalui 3 hingga 6 skitalsecara berperingkat.
3. Flik / Kuis
a. Pegang kayu – tangan kiri atas, tangan kanan bawah, rapat di pangkal kayu hoki.
b. Kedudukan kaki – kiri depan, kanan belakang, bengkok, buka luas.
c. Mata – tengok bola.
d. Bahu – arah tuju bola.
e. Teknik – tolak bola ke depan ikut lajak, tangan kanan kuasa, tangan kiri kawal.
f. Kedudukan bola – di antara dua kaki.
g. Bongkokkan badan ke depan
4. Gerak kendur otot.
Impak :
Tunjang : Kemahiran
Tajuk : Sepak Takraw
SubTajuk : 3. Merejam
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Melakukan 4 kemahiran asas sepak takraw dengan baik.
• Menyatakan sekurang-kurangnya 3 daripada 5 langkah-langkah keselamatan semasa melakukan aktiviti.
ABM : Bola takraw, wisel, jaring
Aktiviti:
1. Memanaskan badan dan regangan.
2. Merejam Dahi.
a. Lompat tinggi menghadap jaring.
b. Lentikkan badan ke belakang.
c. Gerakkan kepala ke hadapan ke arah bola.
d. Sentuh bahagian atas bola dengan bahagian dahi.
e. Gunakan tangan untuk imbangan
3. Rejaman Belakang Kepala
a. Lompat tinggi membelakangkan jaring.
b. Gerakkan kepala ke belakang.
c. Sentuh bola dengan bahagian belakang kepala.
d. Tangan membantu pergerakan dan mengawal imbangan badan.
4. Rejaman Gaya Kanan, Kiri
a. Lompat sekadar ketinggian bola.
b. Gerakkan kepala ke sisi ke kiri / kanan.
c. Sentuh bola dengan bahagian sisi kepala.
5. Gerak kendur otot.
Impak :
Kelas : 4A / Masa : 8.45-9.15 / PJK
Tunjang : Kemahiran
Tajuk : Permainan Hoki
SubTajuk : 3. Mengelecek
4. Flik/Kuis
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Melakukan 4 kemahiran asas permainan hoki dengan teknik yang betul dan selamat.
ABM : Wisel, skital, kayu hoki, bola hoki, bola getah saiz 3
Aktiviti:
1. Memanaskan badan dan regangan.
2. Mengelecek.
a. Pusing kayu hoki di udara ke kiri dan kanan.
b. Berjalan sambil mencecah kayu ke tanah kiri dan kanan skital.
c. Mengelecek tanpa bola.
d. Mengelecek menggunakan bola getah saiz 3.
e. Mengelecek bola hoi secara perlahan melalui 3 hingga 6 skitalsecara berperingkat.
3. Flik / Kuis
a. Pegang kayu – tangan kiri atas, tangan kanan bawah, rapat di pangkal kayu hoki.
b. Kedudukan kaki – kiri depan, kanan belakang, bengkok, buka luas.
c. Mata – tengok bola.
d. Bahu – arah tuju bola.
e. Teknik – tolak bola ke depan ikut lajak, tangan kanan kuasa, tangan kiri kawal.
f. Kedudukan bola – di antara dua kaki.
g. Bongkokkan badan ke depan
4. Gerak kendur otot.
Impak :
RABU 07 JULAI 2010
Kelas : 6A / Masa : 7.45-8.45 / PJK
Tunjang : Kemahiran
Tajuk : Sepak Takraw
SubTajuk : 3. Merejam
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Melakukan 4 kemahiran asas sepak takraw dengan baik.
• Menyatakan sekurang-kurangnya 3 daripada 5 langkah-langkah keselamatan semasa melakukan aktiviti.
ABM : Bola takraw, wisel, jaring
Aktiviti:
1. Memanaskan badan dan regangan.
2. Merejam Dahi.
a. Lompat tinggi menghadap jaring.
b. Lentikkan badan ke belakang.
c. Gerakkan kepala ke hadapan ke arah bola.
d. Sentuh bahagian atas bola dengan bahagian dahi.
e. Gunakan tangan untuk imbangan
3. Rejaman Belakang Kepala
a. Lompat tinggi membelakangkan jaring.
b. Gerakkan kepala ke belakang.
c. Sentuh bola dengan bahagian belakang kepala.
d. Tangan membantu pergerakan dan mengawal imbangan badan.
4. Rejaman Gaya Kanan, Kiri
a. Lompat sekadar ketinggian bola.
b. Gerakkan kepala ke sisi ke kiri / kanan.
c. Sentuh bola dengan bahagian sisi kepala.
5. Gerak kendur otot.
Impak :
Kelas / Masa / MP 6C / 8.45-9.15 / SN
Theme PEKA
Topic SPS 3 Measuring and Using Numbers
Learning Activities C1 – Use the correct apparatus to measure quantities e.g. length, volume, mass, time, temperature and speed
C2 – Record reading using numbers and correct standard unit (SI)
C3 – Record reading accurately
C4 – State the increase and decrease in a reading
Impact
Kelas / Masa / MP 6A / 11.15-11.45 / SN
Theme PEKA
Topic SPS 3 Measuring and Using Numbers
Learning Activities C1 – Use the correct apparatus to measure quantities e.g. length, volume, mass, time, temperature and speed
C2 – Record reading using numbers and correct standard unit (SI)
C3 – Record reading accurately
C4 – State the increase and decrease in a reading
Impact
Tunjang : Kemahiran
Tajuk : Sepak Takraw
SubTajuk : 3. Merejam
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Melakukan 4 kemahiran asas sepak takraw dengan baik.
• Menyatakan sekurang-kurangnya 3 daripada 5 langkah-langkah keselamatan semasa melakukan aktiviti.
ABM : Bola takraw, wisel, jaring
Aktiviti:
1. Memanaskan badan dan regangan.
2. Merejam Dahi.
a. Lompat tinggi menghadap jaring.
b. Lentikkan badan ke belakang.
c. Gerakkan kepala ke hadapan ke arah bola.
d. Sentuh bahagian atas bola dengan bahagian dahi.
e. Gunakan tangan untuk imbangan
3. Rejaman Belakang Kepala
a. Lompat tinggi membelakangkan jaring.
b. Gerakkan kepala ke belakang.
c. Sentuh bola dengan bahagian belakang kepala.
d. Tangan membantu pergerakan dan mengawal imbangan badan.
4. Rejaman Gaya Kanan, Kiri
a. Lompat sekadar ketinggian bola.
b. Gerakkan kepala ke sisi ke kiri / kanan.
c. Sentuh bola dengan bahagian sisi kepala.
5. Gerak kendur otot.
Impak :
Kelas / Masa / MP 6C / 8.45-9.15 / SN
Theme PEKA
Topic SPS 3 Measuring and Using Numbers
Learning Activities C1 – Use the correct apparatus to measure quantities e.g. length, volume, mass, time, temperature and speed
C2 – Record reading using numbers and correct standard unit (SI)
C3 – Record reading accurately
C4 – State the increase and decrease in a reading
Impact
Kelas / Masa / MP 6A / 11.15-11.45 / SN
Theme PEKA
Topic SPS 3 Measuring and Using Numbers
Learning Activities C1 – Use the correct apparatus to measure quantities e.g. length, volume, mass, time, temperature and speed
C2 – Record reading using numbers and correct standard unit (SI)
C3 – Record reading accurately
C4 – State the increase and decrease in a reading
Impact
SELASA 06 JULAI 2010
Kelas : 6D / Masa : 8.15-9.15 / PJK
Tunjang : Kemahiran
Tajuk : Sepak Takraw
SubTajuk : 3. Merejam
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Melakukan 4 kemahiran asas sepak takraw dengan baik.
• Menyatakan sekurang-kurangnya 3 daripada 5 langkah-langkah keselamatan semasa melakukan aktiviti.
ABM : Bola takraw, wisel, jaring
Aktiviti:
1. Memanaskan badan dan regangan.
2. Merejam Dahi.
a. Lompat tinggi menghadap jaring.
b. Lentikkan badan ke belakang.
c. Gerakkan kepala ke hadapan ke arah bola.
d. Sentuh bahagian atas bola dengan bahagian dahi.
e. Gunakan tangan untuk imbangan
3. Rejaman Belakang Kepala
a. Lompat tinggi membelakangkan jaring.
b. Gerakkan kepala ke belakang.
c. Sentuh bola dengan bahagian belakang kepala.
d. Tangan membantu pergerakan dan mengawal imbangan badan.
4. Rejaman Gaya Kanan, Kiri
a. Lompat sekadar ketinggian bola.
b. Gerakkan kepala ke sisi ke kiri / kanan.
c. Sentuh bola dengan bahagian sisi kepala.
5. Gerak kendur otot.
Impak :
Kelas / Masa / MP 6A / 9.15-10.15 / SN
Theme PEKA
Topic SPS 3 Measuring and Using Numbers
Learning Activities C1 – Use the correct apparatus to measure quantities e.g. length, volume, mass, time, temperature and speed
C2 – Record reading using numbers and correct standard unit (SI)
C3 – Record reading accurately
C4 – State the increase and decrease in a reading
Impact
Kelas / Masa / MP 6C / 10.15-11.15 / SN
Theme PEKA
Topic SPS 3 Measuring and Using Numbers
Learning Activities C1 – Use the correct apparatus to measure quantities e.g. length, volume, mass, time, temperature and speed
C2 – Record reading using numbers and correct standard unit (SI)
C3 – Record reading accurately
C4 – State the increase and decrease in a reading
Impact
Tunjang : Kemahiran
Tajuk : Sepak Takraw
SubTajuk : 3. Merejam
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Melakukan 4 kemahiran asas sepak takraw dengan baik.
• Menyatakan sekurang-kurangnya 3 daripada 5 langkah-langkah keselamatan semasa melakukan aktiviti.
ABM : Bola takraw, wisel, jaring
Aktiviti:
1. Memanaskan badan dan regangan.
2. Merejam Dahi.
a. Lompat tinggi menghadap jaring.
b. Lentikkan badan ke belakang.
c. Gerakkan kepala ke hadapan ke arah bola.
d. Sentuh bahagian atas bola dengan bahagian dahi.
e. Gunakan tangan untuk imbangan
3. Rejaman Belakang Kepala
a. Lompat tinggi membelakangkan jaring.
b. Gerakkan kepala ke belakang.
c. Sentuh bola dengan bahagian belakang kepala.
d. Tangan membantu pergerakan dan mengawal imbangan badan.
4. Rejaman Gaya Kanan, Kiri
a. Lompat sekadar ketinggian bola.
b. Gerakkan kepala ke sisi ke kiri / kanan.
c. Sentuh bola dengan bahagian sisi kepala.
5. Gerak kendur otot.
Impak :
Kelas / Masa / MP 6A / 9.15-10.15 / SN
Theme PEKA
Topic SPS 3 Measuring and Using Numbers
Learning Activities C1 – Use the correct apparatus to measure quantities e.g. length, volume, mass, time, temperature and speed
C2 – Record reading using numbers and correct standard unit (SI)
C3 – Record reading accurately
C4 – State the increase and decrease in a reading
Impact
Kelas / Masa / MP 6C / 10.15-11.15 / SN
Theme PEKA
Topic SPS 3 Measuring and Using Numbers
Learning Activities C1 – Use the correct apparatus to measure quantities e.g. length, volume, mass, time, temperature and speed
C2 – Record reading using numbers and correct standard unit (SI)
C3 – Record reading accurately
C4 – State the increase and decrease in a reading
Impact
Subscribe to:
Posts (Atom)