Sunday, March 21, 2010

SELASA 23 MAC 2010

Kelas 6C / Masa 7.45-8.15 / PJK

UJIAN STANDARD KECERGASAN FIZIKAL KEBANGSAAN (SEGAK)
FASA 1 (BULAN MAC 2010)

Bateri Ujian :

1. Naik turun bangku
2. Bangkit tubi
3. Rengkuk
4. Jangkauan melunjur

Kelas 6B / Masa 8.45-9.15 / PJK

UJIAN STANDARD KECERGASAN FIZIKAL KEBANGSAAN (SEGAK)
FASA 1 (BULAN MAC 2010)

Bateri Ujian :

1. Naik turun bangku
2. Bangkit tubi
3. Rengkuk
4. Jangkauan melunjur

Kelas 6C / Masa 11.45- 11.45 / KT
Tajuk Sumbangan Kegiatan Ekonomi
Sub-Tajuk Kepentingan Kegiatan Ekonomi
• Menyediakan Peluang Pekerjaan
Objektif Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapar:
• Menyatakan jenis-jenis pekerjaan berdasarkan kegiatan ekonomi.
• Menyatakan bagaimana kegiatan ekonomi dapat menambahkan hasil pendapatan negara.
ABM Senikata lagu ’Keranamu Malaysai’ Borang pengurusan grafik, Buku teks
Aktiviti
1. Menamakan pekerjaan yang terdapat dalam lagu tersebut.
2. Mencari maklumat tentang jenis pekerjaan di negara kita (BT hlm. 30-32).
3. Mengenalpasti peluang pekerjaan yang wujud dalam kegiatan ekonomi di negara kita.
4. Merujuk buku teks hlm. 34 lengkapkan borang TOC (Sebab dan Akibat) bagaimana syarikat dapat menambahkan dan memberi sumbangan kepada pendapatan negara.
Impak

Kelas 6A / Masa 12.45-1.15 / KT
Tajuk Sumbangan Kegiatan Ekonomi
Sub-Tajuk Kepentingan Kegiatan Ekonomi
• Menyediakan Peluang Pekerjaan
Objektif Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapar:
• Menyatakan jenis-jenis pekerjaan berdasarkan kegiatan ekonomi.
• Menyatakan bagaimana kegiatan ekonomi dapat menambahkan hasil pendapatan negara.
ABM Senikata lagu ’Keranamu Malaysai’ Borang pengurusan grafik, Buku teks
Aktiviti
1. Menamakan pekerjaan yang terdapat dalam lagu tersebut.
2. Mencari maklumat tentang jenis pekerjaan di negara kita (BT hlm. 30-32).
3. Mengenalpasti peluang pekerjaan yang wujud dalam kegiatan ekonomi di negara kita.
4. Merujuk buku teks hlm. 34 lengkapkan borang TOC (Sebab dan Akibat) bagaimana syarikat dapat menambahkan dan memberi sumbangan kepada pendapatan negara.
Impak

No comments:

Post a Comment