Wednesday, February 9, 2011

SELASA 08 FEBRUARI 2011

Kelas / Masa / MP: 4C / 7.45-8.15 / PJK
Tajuk Kecergasan Fizikal
Sub-Tajuk Imbangan
Objektif • Mengawal tubuh badan dengan betul sekurang-kurangnya 8 daripada 10 percubaan dalam aktiviti imbangan.
• Menamakan 3 otot utama yang terlibat dalam aktiviti imbangan.
ABM Skital, bangku, wisel,
Aktiviti
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Imbangan skala
a. Mengimbang dan bergerak di atas bangku.
3. Imbangan skala hadapan
a. Mengimbang dan bergerak di atas bangku.
4. Gerak kendur.
Impak


Kelas / Masa / MP: 4A / 8.15-8.45 / PJK
Tajuk Kecergasan Fizikal
Sub-Tajuk Imbangan
Objektif • Mengawal tubuh badan dengan betul sekurang-kurangnya 8 daripada 10 percubaan dalam aktiviti imbangan.
• Menamakan 3 otot utama yang terlibat dalam aktiviti imbangan.
ABM Skital, bangku, wisel,
Aktiviti
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Imbangan skala
a. Mengimbang dan bergerak di atas bangku.
3. Imbangan skala hadapan
a. Mengimbang dan bergerak di atas bangku.
4. Gerak kendur.
Impak

Kelas / Masa / MP: 4B / 8.45-9.15 / PJK
Tajuk Kecergasan Fizikal
Sub-Tajuk Imbangan
Objektif • Mengawal tubuh badan dengan betul sekurang-kurangnya 8 daripada 10 percubaan dalam aktiviti imbangan.
• Menamakan 3 otot utama yang terlibat dalam aktiviti imbangan.
ABM Skital, bangku, wisel,
Aktiviti
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Imbangan skala
a. Mengimbang dan bergerak di atas bangku.
3. Imbangan skala hadapan
a. Mengimbang dan bergerak di atas bangku.
4. Gerak kendur.
Impak


Kelas / Masa / MP 4E / 9.45-10.15 &10.45-11.15 / KH
Bidang Pembelajaran 1. Reka Bentuk dan Teknologi
Unit 1.2 Kreativiti dan Reka Cipta
Tajuk a. Pengenalan kreativiti
ii. Mengenal idea berdasarkan gambar atau objek
Objektif Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapar:
• Mengenal pasti idea berdasarkan objek
• Melakar objek berdasarkan bentuk asal
• Membina objek berdasarkan lakaran di atas dengan menggunakan bahan yang bersesuaian
ABM Buku teks
Aktiviti
1. Menunjuk contoh asas reka bentuk segi empat, bulatan, segi tiga dalam 2D dan 3D berasaskan unsur dan prinsip lukisan.
2. Contoh objek ialah : bola(sfera), kotak (kuib atau kuboid), botol (slinder) dan skitel (piramid)
3. Mencantum bentuk asas bagi menghasilkan objek seperti bulatan membentuk cermin mata atau segi empat membentuk almari.
4. Sumber bahan seperti kertas, plastisin, span dan tanah liat
Impak

No comments:

Post a Comment