Kelas : 4A / Masa : 7.45-8.15 / PJK
Tunjang : Kemahiran
Tajuk : Permainan Hoki
SubTajuk : 1. Memukul
2. Menolak dan Menahan
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Melakukan 4 kemahiran asas permainan hoki dengan teknik yang betul dan selamat.
ABM : Wisel, skital, kayu hoki, bola hoki, bola getah saiz 3
Aktiviti:
1. Memanaskan badan dan regangan.
2. Memukul.
a. Pegang kayu – tangan kiri atas, tangan kanan bawah, rapat di pangkal kayu hoki.
b. Kedudukan kaki – kiri depan, kanan belakang.
c. Mata – tengok bola.
d. Bahu – mengarah ke bola.
e. Teknik – angkat kayu ke belakang aras bahu dan hayun ke hadapan ikut lajak.
f. Contact Point – bahagian leper di tengash lengkung kayu.
g. Kedudukan bola – di antara dua kaki.
3. Menolak dan Menahan
a. Menolak tanpa bola
b. Menolak dan menahan bola getah saiz 3.
c. Menolak bola hoki dan menahan dari jarak 2 hingga 5 meter.
4. Gerak kendur otot.
Impak :
Kelas : 4E / Masa : 8.45-9.15 / PJK
Tunjang : Kemahiran
Tajuk : Permainan Hoki
SubTajuk : 1. Memukul
2. Menolak dan Menahan
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Melakukan 4 kemahiran asas permainan hoki dengan teknik yang betul dan selamat.
ABM : Wisel, skital, kayu hoki, bola hoki, bola getah saiz 3
Aktiviti:
1. Memanaskan badan dan regangan.
2. Memukul.
a. Pegang kayu – tangan kiri atas, tangan kanan bawah, rapat di pangkal kayu hoki.
b. Kedudukan kaki – kiri depan, kanan belakang.
c. Mata – tengok bola.
d. Bahu – mengarah ke bola.
e. Teknik – angkat kayu ke belakang aras bahu dan hayun ke hadapan ikut lajak.
f. Contact Point – bahagian leper di tengash lengkung kayu.
g. Kedudukan bola – di antara dua kaki.
3. Menolak dan Menahan
a. Menolak tanpa bola
b. Menolak dan menahan bola getah saiz 3.
c. Menolak bola hoki dan menahan dari jarak 2 hingga 5 meter.
4. Gerak kendur otot.
Impak :
Kelas / Masa / MP 6C / 9.15-10.15 / SN
Learning Activities
1. Bincang soalan ujian.
2. Buat pembetulan
3. Analisa soalan.
Tuesday, April 26, 2011
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment