Sunday, April 17, 2011

KHAMIS 21 APRIL 2011

Kelas : 4E / Masa : 7.45-8.15 /M/Pelajaran : PK
Tunjang : Kesihatan diri dan keluarga
Tajuk : Kesihatan Diri
Sub-Tajuk: Akil Baligh
Objektif: Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid akan dapat:
• Menyatakan maksud akil baligh dan menyenaraikan beberapa perubahan fizikal pada anggota badan.
ABM : Gambar dan poster
Aktiviti:
1. Menunjukkan gambar remaja lelaki dan perempuan dan bertanyakan perbezaan.
2. Bersoal jawab mengenai perubahan fizikal perempuan seperti pembesaran buah dada, pembesaran punggung, pertumbuhan bulu ketiak dan sekitar kemaluan.
3. Bersoal jawab mengenai perubahan fizikal lelaki seperti perubahan suara, pertumbuhan misai dan janggut, pertumbuhan bulu ketiak, kaki, dada dan disekitar kemaluan.
Impak :

Kelas : 4D / Masa : 8.15-8.45 /M/Pelajaran : PK
Tunjang : Kesihatan diri dan keluarga
Tajuk : Kesihatan Diri
Sub-Tajuk: Akil Baligh
Objektif: Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid akan dapat:
• Menyatakan maksud akil baligh dan menyenaraikan beberapa perubahan fizikal pada anggota badan.
ABM : Gambar dan poster
Aktiviti:
1. Menunjukkan gambar remaja lelaki dan perempuan dan bertanyakan perbezaan.
2. Bersoal jawab mengenai perubahan fizikal perempuan seperti pembesaran buah dada, pembesaran punggung, pertumbuhan bulu ketiak dan sekitar kemaluan.
3. Bersoal jawab mengenai perubahan fizikal lelaki seperti perubahan suara, pertumbuhan misai dan janggut, pertumbuhan bulu ketiak, kaki, dada dan disekitar kemaluan.
Impak :

Kelas : 4B / Masa : 8.45-9.15 /M/Pelajaran : PK
Tunjang : Kesihatan diri dan keluarga
Tajuk : Kesihatan Diri
Sub-Tajuk: Akil Baligh
Objektif: Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid akan dapat:
• Menyatakan maksud akil baligh dan menyenaraikan beberapa perubahan fizikal pada anggota badan.
ABM : Gambar dan poster
Aktiviti:
1. Menunjukkan gambar remaja lelaki dan perempuan dan bertanyakan perbezaan.
2. Bersoal jawab mengenai perubahan fizikal perempuan seperti pembesaran buah dada, pembesaran punggung, pertumbuhan bulu ketiak dan sekitar kemaluan.
3. Bersoal jawab mengenai perubahan fizikal lelaki seperti perubahan suara, pertumbuhan misai dan janggut, pertumbuhan bulu ketiak, kaki, dada dan disekitar kemaluan.
Impak :

Kelas: 4B / Masa :10.45-11.15 / MP : SN
Learning Activities
1. Bincang soalan ujian.
2. Buat pembetulan
3. Analisa soalan.

Kelas / Masa / MP 4E / 9.15-10.15 / KH
Bidang Pembelajaran 1. Reka Bentuk dan Teknologi
Unit 1.2 Kreativiti dan Reka Cipta
Tajuk a. Kajian reka bentuk dan kefungsian produk
i. Kajian bentuk luaran produk
Objektif Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapar:
• Mengenal pasti kegunaan produk
• Menghubungkaitkan bentuk dengan fungsi produk
• Melakar reka bentuk luaran pelbagai produk
ABM Buku teks
Aktiviti
1. Produk hasil pengeluaran seperti cawan, gelas, bekas pensel, beg, kasut, basikal dan barang kelengkapan domestik
2. Mengaitkan rupa bentuk dengan fungsi produk contoh: Bentuk cawan yang bertangkai supaya mudah dipegang
3. Tunjuk cara melakar dengan menggunakan media seperti pen, pensel, krayon, arang, dan pensel warna.
Impak

No comments:

Post a Comment