Monday, February 13, 2012

ISNIN, 13 FEBRUARI 2012

Kelas / Masa / MP 6C / 7.45-8.45 / SN
Theme Investigating Living Things
Topic 1. Interaction Among Living Things
Learning Objectives 1.3 Understanding the responsibility of human beings in protecting endangered species.
Learning Activities
1. Explain that extinction and endangered of species
2. Give examples of extinct animal.
3. Give examples of endangered animals.
4. Give examples of endangered plant,
5. Explain why certain animals or plants are facing the threat of extinction.
6. Suggest ways to prevent animals and plants from extinction.
Impact


Kelas / Masa / MP 6D / 8.45-9.15 / PJK
Tunjang Pembelajaran 2. KEMAHIRAN
Unit Pembelajaran 1. Permaianan Sepak Takraw
Tajuk A. Sepak Mula
Objektif Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Melakukan kemahiran sepak mula dengan teknik yang betul
• Menyatakan aspek-aspek keselamatan yang perlu diambil kira dalam permainan sepak takraw.
• Mengamalkan sikap tolak ansur dengan rakan semasa berlatih.
• Menghargai permainan tradisional.
ABM Buku teks, bola raga, skital
Aktiviti
1. Permulaan – Melakukan aktiviti memanaskan badan.
2. Pengelolaan aktiviti:
a. Menjelaskan aspek keselamtan semasa melakukan aktiviti sepak mula.
b. Melakukan demonstrasi kemahiran sepak mula.
c. Melakukan kemahiran sepak mula
i. Tanpa bola
ii. Menyentuh tapak tangan rakan
iii. Dengan bola yang dilambung rakan
3. Permainan Kecil – Permainan bersyarat ’Siapa Masuk’.
4. Penutup – melakukan aktiviti menyejukkan badan.
Impak

Kelas / Masa / MP 3A / 9.15-9.45 / PJK
Tunjang Pembelajaran 2. KEMAHIRAN
Unit Pembelajaran 1. Pergerakan Asas - Lokomotor
Tajuk A. Berjalan
Objektif Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Melakukan pelbagai gaya berjalan dengan cara yang betul dan selamat.
• Berasa seronok melakukan aktiviti berjalan dengan pelbagai cara.
ABM Buku teks, bangku
Aktiviti
1. Permulaan – Melakukan aktiviti memanaskan badan.
2. Pengelolaan aktiviti:
a. Menunjukcara dan menerangkan perihal aktiviti berjalan dalam pelbagai situasi dan aras kesukaran seoerti berjalan di atas titi, menaiki tangga, menuruni bukit dan melangkah longkang..
b. Melakukan aktiviti:
i. Menaiki tangga
ii. Menuruni bukit
iii. Melangkah longkang
iv. Meniti titi
3. Penutup – melakukan aktiviti menyejukkan badan.
Impak


Kelas / Masa / MP 4B / 10.45-11.45 / KH
Bidang Pembelajaran 1. Reka Bentuk dan Teknologi
Unit 1.2 Kreativiti dan Reka Cipta
Tajuk a. Kajian reka bentuk dan kefungsian produk
i. Kajian bentuk luaran produk
Objektif Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Mengenal pasti kegunaan produk
• Menghubungkaitkan bentuk dengan fungsi produk
• Melakar reka bentuk luaran pelbagai produk
ABM Buku teks
Aktiviti
1. Produk hasil pengeluaran seperti cawan, gelas, bekas pensel, beg, kasut, basikal dan barang kelengkapan domestik
2. Mengaitkan rupa bentuk dengan fungsi produk contoh: Bentuk cawan yang bertangkai supaya mudah dipegang
3. Tunjuk cara melakar dengan menggunakan media seperti pen, pensel, krayon, arang, dan pensel warna.
Impak

No comments:

Post a Comment