Saturday, March 3, 2012

ISNIN, 05 MAC 2012

Kelas: 6C / Masa: 7.45-8.45 / SN
Theme : Force
Topic : 3. Friction In Action
Learning Objectives : At the end of this lesson, pupils will be able to:
o State that friction is a type of force.
o Describe the effects of friction.
Learning Activities :
1. Discusses with the class that friction slows down a moving object and conclude that friction is a force.
2. Pupils carry out activities that involve friction.
3. Explain the effects of friction:
a. A friction produces heat,
b. A friction opposes motion,
c. A friction causes wear and tear.
Impact:


Kelas : 6D
Masa : 8.45-9.15
Subjek : PJK
Aktiviti :UJIAN STANDARD KECERGASAN FIZIKAL KEBANGSAAN (SEGAK)
FASA 1 (MAC 2012)

Bateri Ujian :
1. Body Mass Index (BMI)
2. Naik Turun Bangku
3. Bangkit Tubi
4. Merengkuk Jangkauan Melunjur
Impak :


Kelas / Masa / MP
3A / 7.45-8.15 / PJK
Tunjang Pembelajaran: 2. KEMAHIRAN
Unit Pembelajaran: 1. Pergerakan Asas - Lokomotor
Tajuk: A. Berjalan
Objektif: Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
· Melakukan pelbagai gaya berjalan dengan cara yang betul dan selamat.
· Berasa seronok melakukan aktiviti berjalan dengan pelbagai cara.
ABM: Buku teks, bangku
Aktiviti:
1. Permulaan – Melakukan aktiviti memanaskan badan.
2. Pengelolaan aktiviti:
a. Menunjukcara dan menerangkan perihal aktiviti berjalan dalam pelbagai situasi dan aras kesukaran seoerti berjalan di atas titi, menaiki tangga, menuruni bukit dan melangkah longkang..
b. Melakukan aktiviti:
i. Menaiki tangga
ii. Menuruni bukit
iii. Melangkah longkang
iv. Meniti titi
3. Penutup – melakukan aktiviti menyejukkan badan.
Impak:


Kelas / Masa / MP
4B/ 10.45-11.45 / KH
Bidang Pembelajaran: 2. Reka Bentuk dan Teknologi
Unit: 1.2 Kreativiti dan Reka Cipta
Tajuk: a. Kajian reka bentuk dan kefungsian produk
ii. Memasang model berpandukan manual
Objektif: Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapar:
· Memilih dan memasang komponen
· Membandingkan model yang telah dipasang dengan manual
· Menguji dan melaras model
· Memasang model yang lebih kompleks berpandukan manual
· Mereka model baru dari set binaan
· Menerangkan fungsi model baru
ABM: Buku teks
Aktiviti:
1. Murid membaca arahan dan lukisan dalam manual
2. Pelbagai set binaan boleh digunakan serentak secara berkumpulan, berpasangan atau individu
3. Sumber bahan ialah set binaan yang statik
4. Sumber bahan ialah set binaan yang mengandungi gear dan roda serta boleh berfungsi
5. Murid memberikan penerangan dan membuat demonstrasi menggunakan model yang telah dipasang
Impak :

No comments:

Post a Comment