Wednesday, January 20, 2010

AHAD 24 JANUARI 2010

Kelas 6D / Masa 8.15-8.45 / PJK
Tunjang Kesihatan Diri dan Keluarga
Tajuk Kesihatan Diri
Sub-Tajuk Seksualiti
Objektif Pada akhir P&P murid dapat:
• Mengenalpasti 3 perubahan fizikal yang dialami oleh remaja.
ABM Gambar
Aktiviti
1. Mempamerkan gambar kanak-kanak perempuan, lelaki dan awal remaja.
2. Sola selidik mengenai perubahan fizikal mereka.
3. Bincangkan tugasan:
 Perbezaan otot lelaki dan perempuan.
 Melakarkan bahagian badan yang ada pertumbuhan bulu.
4. Perbezaan paras rupa murid lelaki dan murid perempuan.
Impak

Kelas 6B / Masa 8.45-9.15 / PJK
Tunjang Kesihatan Diri dan Keluarga
Tajuk Kesihatan Diri
Sub-Tajuk Seksualiti
Objektif Pada akhir P&P murid dapat:
• Mengenalpasti 3 perubahan fizikal yang dialami oleh remaja.
ABM Gambar
Aktiviti
1. Mempamerkan gambar kanak-kanak perempuan, lelaki dan awal remaja.
2. Sola selidik mengenai perubahan fizikal mereka.
3. Bincangkan tugasan:
 Perbezaan otot lelaki dan perempuan.
 Melakarkan bahagian badan yang ada pertumbuhan bulu.
4. Perbezaan paras rupa murid lelaki dan murid perempuan.
Impak

Kelas 6A / Masa 9.15-9.45 / PJK
Tunjang Kesihatan Diri dan Keluarga
Tajuk Kesihatan Diri
Sub-Tajuk Seksualiti
Objektif Pada akhir P&P murid dapat:
• Mengenalpasti 3 perubahan fizikal yang dialami oleh remaja.
ABM Gambar
Aktiviti
1. Mempamerkan gambar kanak-kanak perempuan, lelaki dan awal remaja.
2. Sola selidik mengenai perubahan fizikal mereka.
3. Bincangkan tugasan:
 Perbezaan otot lelaki dan perempuan.
 Melakarkan bahagian badan yang ada pertumbuhan bulu.
4. Perbezaan paras rupa murid lelaki dan murid perempuan.
Impak

Kelas 6C / Masa 12.15-1.15 / SN
Theme Force
Topic 1. What Is Force
Learning Objectives 1.1 Understanding that push and pull are forces.
Learning Activities
1. Pupils push and pull each other’s palms to feel the effect of force.
2. Pupils discuss and conclude that push and pull are forces.
3. Based on the above activity pupils discuss and conclude that a force cannot be seen but its effects can be observed.
Impact

No comments:

Post a Comment