Kelas 6C / Masa 7.45-8.15 / PJK
Tunjang Kesihatan Diri dan Keluarga
Tajuk Kesihatan Diri
Sub-Tajuk Seksualiti
Objektif Pada akhir P&P murid dapat:
• Mengenalpasti 3 perubahan fizikal yang dialami oleh remaja.
ABM Gambar
Aktiviti
1. Mempamerkan gambar kanak-kanak perempuan, lelaki dan awal remaja.
2. Soal selidik mengenai perubahan fizikal mereka.
3. Bincangkan tugasan:
Perbezaan otot lelaki dan perempuan.
Melakarkan bahagian badan yang ada pertumbuhan bulu.
4. Perbezaan paras rupa murid lelaki dan murid perempuan.
Impak
Kelas 4A / Masa 8.45-9.15 / PJK
Tunjang Kesihatan diri dan keluarga
Tajuk Kesihatan Diri
Sub-Tajuk Akil Baligh
Objektif Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid akan dapat:
• Menyatakan maksud akil baligh dan menyenaraikan beberapa perubahan fizikal pada anggota badan.
ABM Gambar dan poster
Aktiviti
1. Menunjukkan gambar remaja lelaki dan perempuan dan bertanyakan perbezaan.
2. Bersoal jawab mengenai perubahan fizikal perempuan seperti pembesaran buah dada, pembesaran punggung, pertumbuhan bulu ketiak dan sekitar kemaluan.
3. Bersoal jawab mengenai perubahan fizikal lelaki seperti perubahan suara, pertumbuhan misai dan janggut, pertumbuhan bulu ketiak, kaki, dada dan disekitar kemaluan.
Impak
Kelas 6C / Masa 9.45- 10.15 / KT
Tajuk Kegiatan Ekonomi Dan Lokasi
Sub-Tajuk B. Pertanian
Objektif Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapar:
• Menyatakan jenis kegiatan pertanian di negara kita.
• Menamakan aktiviti pertanian dan lokasinya.
• Menyenaraikan hasil yang diperolehi daripada kegiatan pertanian.
ABM Borang pengurusan grafik, Peta minda, Peta Malaysia, Buku teks
Aktiviti
1. Bersoal jawab tentang sumber makanan dan jenis kegiatan pertanian.
2. Mencari maklumat tentang kegiatan pertanian di negara kita (BT hlm. 20-22).
3. Membina peta minda tentang kegiatan pertanian di Negara kita.
4. Mengisikan maklumat yang diperolehi dalam peta minda.
5. Menandakan lokasi dan aktiviti pertanian dalam peta Malaysia.
6. Membuat rumusan.
Impak
Kelas 6A / Masa 10.45-11.15 / SN
Theme Force
Topic 1. What Is Force
Learning Objectives 1.1 Understanding that push and pull are forces.
Learning Activities
1. Pupils push and pull each other’s palms to feel the effect of force.
2. Pupils discuss and conclude that push and pull are forces.
3. Based on the above activity pupils discuss and conclude that a force cannot be seen but its effects can be observed.
Impact
Saturday, January 23, 2010
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment