Kelas : 6D / Masa : 7.45-8.15 / PJK
Tunjang : Kemahiran
Tajuk : Olahraga
SubTajuk : Lontar Peluru
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Melakukan teknik lontar peluru dengan betul dan selamat 4 daripada 5 percubaan.
• Menyatakan sekurang-kurangnya 3 daripada 4 fasa-fasa lontar peluru.
ABM : Peluru, gelnggang lontaran
Aktiviti:
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Fasa persediaan
a. Bengkokkan kaki kanan.
b. Kaki kiri diangkat dan dibengkokkan.
3. Fasa gelongsoran
a. Tendang kaki kiri cepat ke belakang ke arah lontaran, serentak gelongsorkan kaki kanan ke tengah bulatan.
b. Letakkan kaki kiri dekat kayu penahan dengan tidak mengubah kedudukan bahagian atas badan.
c. Luruskan kaki dengan cepat serta badan diangkat dan diputarkan sedikit.
d. Kaki kanan menggerakkan pinggul ke atas dan kehadapan, bahu menghadap arah lontaran.
4. Fasa lontaran
a. Siku kanan diangkat tinggi, kaki kiri masih menyentuh bulatan, peluru dilepaskan.
5. Fasa pemulihan
a. Lompat dan mendarat dengan kaki kanan.
b. Pindah berat badan daripada kaki kiri ke kaki kanan.
6. Gerak kendur otot.
Kelas : 4A / Masa : 8.45-9.15 / PJK
Tunjang : Kebersihan dan keselamatan persekitaran
Tajuk : Keselamatan
SubTajuk : Keselamatan Di Jalan Raya
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Mematuhi dan memahami peraturan dan undan-undang jalan raya.
ABM : Gambar, poster
Aktiviti:
1. Kegunaan jalan raya.
2. Peraturan jalan raya.
3. Kawasan-kawasan yang perlu dipatuhi..
Impak :
Kelas : 6A / 9.15-10.15 / SN
Theme : Machines
Topic : Appreciating The Invention Of Machines
Learning Objectives : At the end of this lesson, pupils should be able to:
• Predict how life is without machines.
• Explain how machines can make our lives easier.
• Design a machine to solve a problem.
Learning Activities :
1) Predict how life is without machines.
2) Explain how machines can make our lives easier.
3) Evaluate the existence of machines in helping to improve life.
Wednesday, May 12, 2010
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment