Kelas : 6A / Masa : 7.45-8.45 / PJK
Tunjang : Kemahiran
Tajuk : Sepak Takraw
SubTajuk : 3. Merejam
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Melakukan 4 kemahiran asas sepak takraw dengan baik.
• Menyatakan sekurang-kurangnya 3 daripada 5 langkah-langkah keselamatan semasa melakukan aktiviti.
ABM : Bola takraw, wisel, jaring
Aktiviti:
1. Memanaskan badan dan regangan.
2. Merejam gunting.
a. Mata memandang bola.
b. Lonjak dengan kaki kiri serentak dihayunkan kaki kanan tinggi ke atas.
c. Rejam bola dengan bahagian kekura kaki.
d. Mendarat dengan kaki kiri.
e. Gunakan tangan untuk imbangan
3. Rejaman tapak
a. Lonjak dengan kaki sokongan.
b. Angkat kaki kanan tinggi ke arah bola.
c. Rejam bola dengan tapak kaki.
d. Gunakan tangan sebagai imbangan.
e. Lutut diluruskan selepas sentuhan.
4. Gerak kendur otot.
Impak :
Kelas / Masa / MP 6C / 8.45-9.15 / SN
Theme PEKA
Topic 1. Observing
Learning Activities
1. State the properties of objects and situations correctly using of the five senses.
2. State the properties of objects and situations correctly using appropriate tools to assist senses.
3. State the properties of objects and situations based on the sequences occurred.
Impact
Kelas / Masa / MP : 6A / 9.45-10.15 / KT
Tajuk : Kemerdekaan Malaysia
Sub-Tajuk : Ke Arah Kemerdekaan
• Pilihan Raya 1955
• Rombongan Merdeka 1956
Objektif : Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Menjelaskan kepentingan pilihan raya 1955.
• Menyenaraikan tokoh yang menyertai rombongan mendapatkan kemerdekaan.
• Menghuraikan peristiwa ke arah kemerdekaan mengikut kronologi.
ABM : Buku teks
Aktiviti :
1. Mendapatkan maklumat tentang pilihan raya 1955. (BT. Hlm. 62).
2. Menjelaskan rombongan Merdeka 1956.
3. Menyenaraikan tokoh-tokoh yang menyertai rombongan ke London. (BT. Hlm. 63)
4. Maklumat tentang peristiwa ke arah kemerdekaan mengikut kronologi.
Impak :
Kelas / Masa / MP 6A / 10.45-11.15 / SN
Theme PEKA
Topic 1. Observing
Learning Activities
1. State the properties of objects and situations correctly using of the five senses.
2. State the properties of objects and situations correctly using appropriate tools to assist senses.
3. State the properties of objects and situations based on the sequences occurred.
Impact
Saturday, July 17, 2010
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment