Kelas : 6A / Masa : 7.45-8.45 / PJK
Tunjang : Kesukanan
Tajuk : Pemakanan Ahli Sukan
SubTajuk : Pengurusan Makanan Untuk Ahli Sukan
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Menyata jadual pemakanan yang sesuai untuk atlit.
ABM : Gambar, Kad Perkataan, carta
Aktiviti:
1. Menerangkan perbezaan jadual pemakanan diantara atlit dan orang biasa
2. Menyatakan contoh jadual pemakanan.
3. Menyenaraikan kadar makanan yang sesuai untuk seorang atlit.
4. Membuat jadual makanan yang sesuai untuk seorang atlit.
5. Menyenaraikan jenis makanan yang sesuai untuk dimkan oleh atlit yang mengandungi karbohidrat, glukosa bagi menambah kandungan glikogen seseorang atlit.
6. Melaporkan hasil dapatan.
Impak :
Kelas / Masa / MP 6C / 8.45-9.15 / SN
Theme PEKA
Topic SPS 6 Defining Operationally
Learning Activities
C1 – State concepts by describing what should be observed
C2 – State concepts by describing what should be done
C3 – State variables by describing what should be observed
C4 – State variables by describing what should be done
Impact
Kelas / Masa / MP : 6A / 9.45-10.15 / KT
Tajuk : Warisan Negara
Sub-Tajuk : A. Warisan Sejarah
i. Bangunan Bersejarah
ii. Pemeliharaan dan Pemuliharaan Bangunan Bersejarah
Objektif : Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Menyenaraikan bangunan yang menjadi warisan kebanggaan negara.
• Menjelaskan usaha-usaha pemeliharaan dan pemuliharaan bangunan-bangunan bersejarah.
ABM : Gambar-gambar bangunan dan binaan, Borang Pengurusan Grafik, Buku teks
Aktiviti :
1. Merujuk BT. Hlm 78-79 mendapatkan maklumat tentang Bangunan Sultan Abdul Samad dan Bangunan Stadhuys.
2. Melengkapkan borang pengurusan grafik.
3. Merujuk BT. Hlm 80 mendapatkan maklumat tentang usaha pemeliharaan dan pemuliharaan bangunan bersejarah di negara kita.
4. Membina peta minda tentang pemuliharaan bangunan bersejarah di negara kita.
Impak :
Kelas / Masa / MP 6A / 10.45-11.15 / SN
Theme PEKA
Topic SPS 6 Defining Operationally
Learning Activities
C1 – State concepts by describing what should be observed
C2 – State concepts by describing what should be done
C3 – State variables by describing what should be observed
C4 – State variables by describing what should be done
Impact
Monday, August 16, 2010
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment