Sunday, October 10, 2010

ISNIN 27 SEPTEMBER 2010

Kelas : 6B / Masa : 7.45-8.45 / PK
Tunjang : Kesihatan Diri dan Keluarga
Tajuk : Kesihatan Diri
SubTajuk : Menyanyangi Diri Sendiri
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Mengenalpasti 4 masalah yang dialami oleh remaja.
ABM : Keratan akhbar, lembaran kerja
Aktiviti:
1. Bersoal jawab tentang masalah dialami oleh remaja berdasarkan keratan ahkbar.
2. Perbincangan menyatakan contoh masalah remaja.
3. Melaporkan hasil perbincangan.
Impak :

Kelas : 4A / Masa : 8.45-9.15 / PJK
Tunjang : Kemahiran
Tajuk : Permainan Bola Sepak
SubTajuk : 1. Menyerkap
2. Menjaga Gol
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Melakukan 5 daripada 6 kemahiran asas bola sepak dengan teknik yang betul dan selamat.
• Menyatakan sekurang-kurangnya 3 ciri keselamatan semasa melakukan aktiviti.
ABM : Bola sepak, skital, jaring
Aktiviti:
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Menyerkap
a. Meleret bola ke arah murid dan serkap.
b. Melambung bola rendah dan serkap.
c. Melambung bola tinggi dan serkap.
3. Menjaga gol
a. Menangkap bola leret.
i. Melutut dan tangkap bola leret perlan.
ii. Berdiri dan tangkap bola leret laju.
iii. Menangkap bola leret yang datang dari pelbagai arah.
b. Menangkap bola tinggi.
i. Berdiri dan tangkap bola tinggi.
ii. Berlari ke hadapan dan tangkap bola tinggi.
iii. Berlari ke sisi (kiri / kanan) dan tangpak bola tinggi.
4. Gerak kendur.
Impak :

Kelas : 6A / 11.45-12.15 / KT
Tajuk : Warisan Negara
Sub-Tajuk : A. Warisan Sejarah
iii. Sumber Sejarah
Objektif : Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Menyatakan jenis sumber sejarah.
• Menyenaraikan penemuan yang dijadikan sumber sejarah.
• Menghuraikan kepentingan sumber sejarah.
ABM : Peta minda, Borang Pengurusan Grafik, Buku teks
Aktiviti :
1. Merujuk BT. Hlm 81 untuk maklumat tentang jenis sumber sejarah.
2. Menyenaraikan jenis sumber sejarah dalam bentuk peta minda.
3. Merujuk BT. Hlm 82 menjelaskan artifak Batu Bersurat Terengganu.
4. Merujuk BT. Hlm 82 mendapatkan maklumat tentang penemuan yang dijadikan sumber sejarah negara kita.
5. Merujuk BT. Hlm 83 mencari maklumat tentang kepentingan Dokumen Pemasyhuran Kemerdekaan terhadap sejarah negara kita.
Impak :

Kelas : 6C / 12.45-1.15 / KT
Tajuk : Warisan Negara
Sub-Tajuk : A. Warisan Sejarah
iii. Sumber Sejarah
Objektif : Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Menyatakan jenis sumber sejarah.
• Menyenaraikan penemuan yang dijadikan sumber sejarah.
• Menghuraikan kepentingan sumber sejarah.
ABM : Peta minda, Borang Pengurusan Grafik, Buku teks
Aktiviti :
1. Merujuk BT. Hlm 81 untuk maklumat tentang jenis sumber sejarah.
2. Menyenaraikan jenis sumber sejarah dalam bentuk peta minda.
3. Merujuk BT. Hlm 82 menjelaskan artifak Batu Bersurat Terengganu.
4. Merujuk BT. Hlm 82 mendapatkan maklumat tentang penemuan yang dijadikan sumber sejarah negara kita.
5. Merujuk BT. Hlm 83 mencari maklumat tentang kepentingan Dokumen Pemasyhuran Kemerdekaan terhadap sejarah negara kita.
Impak :

No comments:

Post a Comment