Sunday, October 10, 2010

RABU 15 SEPTEMBER 2010

Kelas : 6A / Masa : 7.45-8.45 / PK
Tunjang : Kesihatan Diri dan Keluarga
Tajuk : Kesihatan Diri
SubTajuk : Menyanyangi Diri Sendiri
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Mengenalpasti 4 masalah yang dialami oleh remaja.
ABM : Keratan akhbar, lembaran kerja
Aktiviti:
1. Bersoal jawab tentang masalah dialami oleh remaja berdasarkan keratan ahkbar.
2. Perbincangan menyatakan contoh masalah remaja.
3. Melaporkan hasil perbincangan.
Impak :

Kelas / Masa / MP 6C / 8.45-9.15 / SN
Theme PEKA
Topic SMS 1 Use and handle Science apparatus and substances
Learning Activities C1 – Use at least 5 apparatus correctly and carefully
C2 – Handle apparatus and substances correctly and carefully
C3 – Set up the apparatus or prepare the substances in an orderly
manner
C4 – Carry out the experiment following the correct procedures

Impact

Kelas : 6A / 9.45-10.45 / KT
Tajuk : Warisan Negara
Sub-Tajuk : A. Warisan Sejarah
iii. Sumber Sejarah
Objektif : Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Menyatakan jenis sumber sejarah.
• Menyenaraikan penemuan yang dijadikan sumber sejarah.
• Menghuraikan kepentingan sumber sejarah.
ABM : Peta minda, Borang Pengurusan Grafik, Buku teks
Aktiviti :
1. Merujuk BT. Hlm 81 untuk maklumat tentang jenis sumber sejarah.
2. Menyenaraikan jenis sumber sejarah dalam bentuk peta minda.
3. Merujuk BT. Hlm 82 menjelaskan artifak Batu Bersurat Terengganu.
4. Merujuk BT. Hlm 82 mendapatkan maklumat tentang penemuan yang dijadikan sumber sejarah negara kita.
5. Merujuk BT. Hlm 83 mencari maklumat tentang kepentingan Dokumen Pemasyhuran Kemerdekaan terhadap sejarah negara kita.

Kelas / Masa / MP 6A / 11.15-11.45 / SN
Theme PEKA
Topic SMS 1 Use and handle Science apparatus and substances
Learning Activities C1 – Use at least 5 apparatus correctly and carefully
C2 – Handle apparatus and substances correctly and carefully
C3 – Set up the apparatus or prepare the substances in an orderly
manner
C4 – Carry out the experiment following the correct procedures

Impact

No comments:

Post a Comment