Sunday, January 2, 2011

03 JANUARI 2011 (ISNIN)

Kelas / Masa / MP 4B / 7.45-8.45 / PJK
Tajuk Kecergasan Fizikal
Sub-Tajuk Daya Tahan Kardiovaskular
Objektif • Melakukan sekurang-kurangnya 3 daripada 5 aktiviti daya tahan kardiovaskular dalam tempoh masa sekurang-kurangnya 4 minit dengan betul dan selamat.
• Menyatakan cara mengira kadar nadi sebelum dan selepas bersenam.

ABM Skital, wisel,
Aktiviti 1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Senaman ritma selama 5 minit
a. Lompat separa bintang
b. Lompat kuda laut (galop).
c. Lompat bintang.
d. Pergerakan serentak.
e. Gerakan 4 segi.
3. Gerak kendur
Impak


Kelas / Masa / MP 4E /8.45-9.15 / PJK
Tajuk Kecergasan Fizikal
Sub-Tajuk Daya Tahan Kardiovaskular
Objektif • Melakukan sekurang-kurangnya 3 daripada 5 aktiviti daya tahan kardiovaskular dalam tempoh masa sekurang-kurangnya 4 minit dengan betul dan selamat.
• Menyatakan cara mengira kadar nadi sebelum dan selepas bersenam.

ABM Skital, wisel,
Aktiviti 4. Memanaskan badan dan kelonggaran.
5. Senaman ritma selama 5 minit
a. Lompat separa bintang
b. Lompat kuda laut (galop).
c. Lompat bintang.
d. Pergerakan serentak.
e. Gerakan 4 segi.
6. Gerak kendur
Impak


Kelas / Masa / MP 4D/ 9.45-10.15 &10.45-11.15 / KH
Bidang Pembelajaran 1. Reka Bentuk dan Teknologi
Unit 1.1 Keselamatan dan Organisasi Bengkel
Tajuk a. Peraturan Keselamatan
Objektif Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapar:
• Mengamalkan langkah keselamatan semasa menjalankan aktiviti.
• Mempratikkan cara menyimpan alatan dan bahan dengan selamat.
ABM Buku teks
Aktiviti 1. Menerangkan dan membincangkan:
a. Langkah keselamatan am
b. Cara menyimpan alatan dan bahan secara tersusun teratur dan selamat.
c. Pengenalan kepada kit pertolongan cemas.
d. Mencatat rekod kemalangan kecil dan kecederaan atau kemalangan dalam buku rekod kecederaan atau kemalangan.
Impak


Kelas / Masa / MP 4E /12.45-1.15 / SN
Theme Investigating Living Things
Topic 1. Living Things Have Basic Needs
Learning Objectives 1.1 Understanding that humans have basic needs
Learning Activities 1. Pupils view video that shows various footage related to the basic needs of humans i.e.
a) a child/family taking drinks and a balanced diet,
b) movement of the chest of a sleeping baby,
c) different types of houses.
2. Based on the video pupils discuss the basic needs of humans i.e. food, water,air and shelter.
3. Pupils discuss that:
a) humans need to eat/drink to help them grow and to stay healthy,
b) humans need air to breathe,
c) humans need to protect themselves from danger, sun and rain.
4. Pupils discuss and explain what will happen to humans if there is no food, water, air and shelter.
Impact

No comments:

Post a Comment