Kelas / Masa / MP
4D / 7.45-8.45 / PJK
Tunjang
Kesihatan diri dan keluarga
Tajuk
Kesihatan Diri
Sub-Tajuk
Akil Baligh
Objektif
Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid akan dapat:
· Menyatakan maksud akil baligh dan menyenaraikan beberapa perubahan fizikal pada anggota badan.
ABM
Gambar dan poster
Aktiviti
1. Menunjukkan gambar remaja lelaki dan perempuan dan bertanyakan perbezaan.
2. Bersoal jawab mengenai perubahan fizikal perempuan seperti pembesaran buah dada, pembesaran punggung, pertumbuhan bulu ketiak dan sekitar kemaluan.
3. Bersoal jawab mengenai perubahan fizikal lelaki seperti perubahan suara, pertumbuhan misai dan janggut, pertumbuhan bulu ketiak, kaki, dada dan disekitar kemaluan.
Impak
Kelas / Masa / MP
4C / 8.45 - 9.15 / PJK
Tunjang
Kesihatan diri dan keluarga
Tajuk
Kesihatan Diri
Sub-Tajuk
Akil Baligh
Objektif
Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid akan dapat:
· Menyatakan maksud akil baligh dan menyenaraikan beberapa perubahan fizikal pada anggota badan.
ABM
Gambar dan poster
Aktiviti
1. Menunjukkan gambar remaja lelaki dan perempuan dan bertanyakan perbezaan.
2. Bersoal jawab mengenai perubahan fizikal perempuan seperti pembesaran buah dada, pembesaran punggung, pertumbuhan bulu ketiak dan sekitar kemaluan.
3. Bersoal jawab mengenai perubahan fizikal lelaki seperti perubahan suara, pertumbuhan misai dan janggut, pertumbuhan bulu ketiak, kaki, dada dan disekitar kemaluan.
Impak
Kelas / Masa / MP
4E / 9.45-10.15 &10.45-11.15 / KH
Bidang Pembelajaran
1. Reka Bentuk dan Teknologi
Unit
1.2 Kreativiti dan Reka Cipta.
Tajuk
a. Pengenalan kreativiti.
i. Pendedahan kepada bentuk asas reka bentuk.
Objektif
Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapar:
· Mengenal pasti bentuk asas reka bentuk
· Melakar bentuk asas.
· Menyenaraikan objek di persekitaran yang mempunyai perasamaan dengan bentuk asas.
· Membina bentuk asas secara 3D.
ABM
Buku teks
Aktiviti
1. Merujuk bentuk asas reka bentuk segi empat, bulatan, segi tiga dalam 2D dan 3D berasaskan unsur dan prinsip lukisan.
2. Membuat lakaran bentuk asas.
3. Memerhatikan bentuk asas di dalam kelas dan persekitaran bagi menjana idea.
4. Membuat lawatan di pearsekitaran sekolah, taman permainan bagi menjana idea.
5. Melakar objek-objek yang berkaitan dengan bentuk asas.
6. Membuat bentuk asas 3D menggunakan pensel, pen, krayon, arang dan pensel warna.
Impak
Monday, January 17, 2011
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment