Kelas / Masa / MP ;4C / 7.45 – 8.15 / PJK
Tunjang ;Kecergasan Fizikal
Tajuk ;Kecergasan Fizikal
Sub-Tajuk ;Kelenturan
Objektif;
· Melakukan aktiviti meregang otot kaki dan kilas badan dengan betul dan selamat.
· Menamakan 3 otot utama yang terlibat dalam aktiviti meregang otot kaki dan kilas badan.
ABM ;Skital, wisel,
Aktiviti;
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Regangan;
a. Duduk melunjur tarik kaki ke dada
b. Berdiri dan melakukan aktiviti condong sisi ke kanan dan ke kiri.
c. Duduk, depangkan tangan kilas ke kanan dan kiri.
d. Berdiri lurus bongkok ke hadapan dan menjangkau sejauh mungkin.
3. Gerak kendur
Impak
Kelas / Masa / MP ;4A / 8.15 – 8.45 / PJK
Tunjang ;Kecergasan Fizikal
Tajuk ;Kecergasan Fizikal
Sub-Tajuk ;Kelenturan
Objektif;
· Melakukan aktiviti meregang otot kaki dan kilas badan dengan betul dan selamat.
· Menamakan 3 otot utama yang terlibat dalam aktiviti meregang otot kaki dan kilas badan.
ABM ;Skital, wisel,
Aktiviti;
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Regangan;
Duduk melunjur tarik kaki ke dada
Berdiri dan melakukan aktiviti condong sisi ke kanan dan ke kiri.
Duduk, depangkan tangan kilas ke kanan dan kiri.
Berdiri lurus bongkok ke hadapan dan menjangkau sejauh mungkin.
3. Gerak kendur
Impak
Kelas / Masa / MP ;4B / 8.45 - 9.15 / PJK
Tunjang ;Kecergasan Fizikal
Tajuk ; Kecergasan Fizikal
Sub-Tajuk ;Kelenturan
Objektif;
· Melakukan aktiviti meregang otot kaki dan kilas badan dengan betul dan selamat.
· Menamakan 3 otot utama yang terlibat dalam aktiviti meregang otot kaki dan kilas badan.
ABM ;Skital, wisel,
Aktiviti;
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Regangan;
Duduk melunjur tarik kaki ke dada
Berdiri dan melakukan aktiviti condong sisi ke kanan dan ke kiri.
Duduk, depangkan tangan kilas ke kanan dan kiri.
Berdiri lurus bongkok ke hadapan dan menjangkau sejauh mungkin.
3. Gerak kendur
Impak
Kelas / Masa / MP; 4E / 9.45-10.15 &10.45-11.15 / KH
Bidang Pembelajaran; 1. Reka Bentuk dan Teknologi
Unit; 1.2 Kreativiti dan Reka Cipta.
Tajuk; a. Pengenalan kreativiti.
i. Pendedahan kepada bentuk asas reka bentuk.
Objektif;
Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapar:
· Mengenal pasti bentuk asas reka bentuk
· Melakar bentuk asas.
· Menyenaraikan objek di persekitaran yang mempunyai perasamaan dengan bentuk asas.
· Membina bentuk asas secara 3D.
ABM; Buku teks
Aktiviti;
1. Merujuk bentuk asas reka bentuk segi empat, bulatan, segi tiga dalam 2D dan 3D berasaskan unsur dan prinsip lukisan.
2. Membuat lakaran bentuk asas.
3. Memerhatikan bentuk asas di dalam kelas dan persekitaran bagi menjana idea.
4. Membuat lawatan di pearsekitaran sekolah, taman permainan bagi menjana idea.
5. Melakar objek-objek yang berkaitan dengan bentuk asas.
6. Membuat bentuk asas 3D menggunakan pensel, pen, krayon, arang dan pensel warna.
Impak
Saturday, January 29, 2011
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment