Tuesday, February 15, 2011

ISNIN 14 FEBRUARI 2011

Kelas / Masa / MP; 4E / 7.45 – 8.15 / PJK
Tunjang ;Kecergasan Fizikal
Tajuk; Kecergasan Fizikal
Sub-Tajuk; Ketangkasan
Objektif; • Melakukan aktiviti ketangkasan 7 dari 8 kali percubaan dengan betul dan selamat.
• Mengenalpasti 2 otot utama yang terlibat dalam aktiviti.
ABM Skital, wisel,
Aktiviti;
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Larian zig zag.
3. Lari ulang alik.
4. Gerak kendur.
Impak :

Kelas / Masa / MP; 4C / 8.45 – 9.15 / PJK
Tunjang ;Kecergasan Fizikal
Tajuk; Kecergasan Fizikal
Sub-Tajuk; Ketangkasan
Objektif; • Melakukan aktiviti ketangkasan 7 dari 8 kali percubaan dengan betul dan selamat.
• Mengenalpasti 2 otot utama yang terlibat dalam aktiviti.
ABM Skital, wisel,
Aktiviti;
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Larian zig zag.
3. Lari ulang alik.
4. Gerak kendur.
Impak :

Kelas / Masa / MP; 4D / 9.45-10.15 &10.45-11.15 / KH
Bidang Pembelajaran; 1. Reka Bentuk dan Teknologi
Unit; 1.2 Kreativiti dan Reka Cipta
Tajuk ;a. Pengenalan kreativiti
ii. Mengenal idea berdasarkan gambar atau objek
Objektif; Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapar:
• Mengenal pasti idea berdasarkan objek
• Melakar objek berdasarkan bentuk asal
• Membina objek berdasarkan lakaran di atas dengan menggunakan bahan yang bersesuaian
ABM; Buku teks
Aktiviti;
1. Menunjuk contoh asas reka bentuk segi empat, bulatan, segi tiga dalam 2D dan 3D berasaskan unsur dan prinsip lukisan.
2. Contoh objek ialah : bola(sfera), kotak (kuib atau kuboid), botol (slinder) dan skitel (piramid)
3. Mencantum bentuk asas bagi menghasilkan objek seperti bulatan membentuk cermin mata atau segi empat membentuk almari.
4. Sumber bahan seperti kertas, plastisin, span dan tanah liat
Impak ;

Kelas 6C / Masa 12.15-1.15 / SN
Theme; Force
Topic; 2. Force To Do!
Learning Objectives; 1.2 Understanding the effects of a force
Learning Activities;
1. Pupils carry out activities and discuss the effects of pushing.
a. A force can move a stationary object.
b. A force can change the motion of an object.
c. A force can change the shape of an object.
2. Pupils observe and discuss the effects of forces.
Impact

No comments:

Post a Comment