Tuesday, February 15, 2011

RABU 16 FEBRUARI 2011

Kelas / Masa / MP; 4B /12.15-1.15 / SN
Theme; Investigating Living Things
Topic; 2. Living Things Undergo Life Processes
Learning Objectives; 1.3 Analysing the life processes in animals
•life cycles of animals.
Learning Activities;
1. Pupils observe animals such as butterfly, frog, hamster or chicken from birth/eggs to adult.
2. Pupils record the changes in size/form at the different stages of the life cycles.
3. Based on their observations and records pupils discuss to state that animals may have different life cycles.
4. Pupils make a scrap book on real animals as imaginary pets e.g. tiger, whale, lizard, pangolin, bat, worm, snake etc.
Impact;

Kelas / Masa / MP; 4D / 8.45 – 9.15 / PJK
Tunjang; Kecergasan Fizikal
Tajuk; Kecergasan Fizikal
Sub-Tajuk; Ketangkasan
Objektif; • Melakukan aktiviti ketangkasan 7 dari 8 kali percubaan dengan betul dan selamat.
• Mengenalpasti 2 otot utama yang terlibat dalam aktiviti.
ABM; Skital, wisel,
Aktiviti;
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Larian zig zag.
3. Lari ulang alik.
4. Gerak kendur.
Impak;


Kelas / Masa / MP; 5C / 9.45-10.15 &10.45-11.15 / KH
Bidang Pembelajaran; 1. Reka Bentuk dan Teknologi
Unit; 1.2 Kreativiti dan Reka Cipta
Tajuk; c. Penyelesaian masalah
ii. Menterjemah idea kepada bentuk 3D
Objektif; Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Memilih lakaran akhir projek eksperimental
• Merancang pembinaan projek
ABM; Buku teks
Aktiviti;
1. Projek eksperimental boleh juga merujuk kepada pengalaman murid pelajar seperti menaikkan layang-layang.
2. Projek ekperimental menggunakan bahan yang mudah diperoleh
3. Murid mencatat idea-idea baru daripadapersembahan.
Impak;

No comments:

Post a Comment