Sunday, August 7, 2011

ISNIN, 8 OGOS 2011

Kelas : 4A / Masa : 7.45-8.15 / Mata pelajaran : PJK
Tunjang : Gaya Hidup Sihat
Tajuk : Pemakanan
SubTajuk : B.Kadar Pengambilan Makanan
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Membezakan kadar pengambilan makanan mengikut kumpulan makanan berdasarkan piramid makanan.
ABM : Poster piramid makanan, gambar kumpulan makanan, buku teks (hlm 98)
Aktiviti:
1. Bersoal jawab tentang jenis makanan yang diambil pada hari ini.
2. Menunjukkan model makanan berkhasiat dan tidak berkhasiat.
3. Menerangkan kadar pengambilan makanan yang patut diambil oleh murid berdasarkan piramid makanan.
4. Membuat ramalan tentang perkara yang mungkin berlaku pada masa hadapan sekiranya tidak mengambil makanan berdasarkan piramid makan.
Impak :

Kelas : 4E / Masa : 8.45-9.15 / Mata pelajaran : PJK
Tunjang : Gaya Hidup Sihat
Tajuk : Pemakanan
SubTajuk : B.Kadar Pengambilan Makanan
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Membezakan kadar pengambilan makanan mengikut kumpulan makanan berdasarkan piramid makanan.
ABM : Poster piramid makanan, gambar kumpulan makanan, buku teks (hlm 98)
Aktiviti:
1. Bersoal jawab tentang jenis makanan yang diambil pada hari ini.
2. Menunjukkan model makanan berkhasiat dan tidak berkhasiat.
3. Menerangkan kadar pengambilan makanan yang patut diambil oleh murid berdasarkan piramid makanan.
4. Membuat ramalan tentang perkara yang mungkin berlaku pada masa hadapan sekiranya tidak mengambil makanan berdasarkan piramid makan.
Impak :

Kelas : 6C / Masa : 9.15-10.15 / Subjek : SN
Theme : Science Process Skills (SPS)
Topic : SPS 5 ; Using Space-Time Relationship
C1 – Arrange occurance of phenomenon or chronologically
C2 – State the relationship between the distance travelled and the time taken
C3 – State the quantity of changes based on the rate of changes
C4 – Explain changes in location, size, shape and direction, with time
Impact :

No comments:

Post a Comment