Kelas : 4C / Masa : 7.45-8.15 / Mata pelajaran : PJK
Tunjang : Gaya Hidup Sihat
Tajuk : Penyalahgunaan Bahan
SubTajuk : A. Ubat dan Racun
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Menyatakan definisi ubat dan racun.
• Menyatakan kesan buruk ubat dan racun
ABM : Poster racun, poster ubat-ubatan, buku teks (hlm 100-101)
Aktiviti:
1. Menunjukkan poster tentang ubat dan racun.
2. Maklumat tentang bentuk-bentuk ubat dan racun.
3. Bersoal jawab tentang jenis makanan yang diambil pada hari ini.
4. Mencari maklumat keburukan penyalahgunaan ubat dan racun.
Impak :
Kelas : 4A / Masa : 8.15-8.45 / Mata pelajaran : PJK
Tunjang : Gaya Hidup Sihat
Tajuk : Penyalahgunaan Bahan
SubTajuk : A. Ubat dan Racun
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Menyatakan definisi ubat dan racun.
• Menyatakan kesan buruk ubat dan racun
ABM : Poster racun, poster ubat-ubatan, buku teks (hlm 100-101)
Aktiviti:
1. Menunjukkan poster tentang ubat dan racun.
2. Maklumat tentang bentuk-bentuk ubat dan racun.
3. Bersoal jawab tentang jenis makanan yang diambil pada hari ini.
4. Mencari maklumat keburukan penyalahgunaan ubat dan racun.
Impak :
Kelas : 4B / Masa : 8.45-9.15 / Mata pelajaran : PJK
Tunjang : Gaya Hidup Sihat
Tajuk : Pemakanan
SubTajuk : C. Kepentingan Pengambilan Makanan Seimbang
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Menyatakan kepentingan pengambilan makanan seimbang.
ABM : Poster piramid makanan, gambar kumpulan makanan, buku teks (hlm 99)
Aktiviti:
1. Membaca diolag dalam buku teks dengan intonasi yang betul.
2. Berbincang dan mencari maklumat tentang kebaikan dan kepentingan pengambilan makanan seimbang.
3. Menyenaraikan keburukan sekiranya seseorang itu tidak makan berdasarkan makanan seimbang.
4. Merumuskan kepentingan pengambilan makanan seimbang.
Impak :
Kelas : 6C / Masa : 10.45-11.45 / Subjek : SN
Theme : Science Process Skills (SPS)
Topic :SPS 7 ; Experimenting
C1 – State the hypothesis (relationship between what to change and what to measure)
C2 – State the variables i.e. what to change, what to measure and what to keep constant in an experiment
C3 – Identify the apparatus in an experiment
C4 – State the steps in an experiment (oral or written)
C5 – Carry out an experiment to test the hypothesis by controlling variables in a coordinated manner
C6 – Present the result in the form of drawing, table, graph or other means
Impact :
Kelas / Masa / MP 4B /12.15-1.15 / SN
Theme INVESTIGATING THE EARTH AND THE UNIVERSE
Topic 1. The Solar System
Learning Objectives 1.1 Understanding the Solar System
BBM
Learning Activities
1. Pupils study a model or view simulation of the Solar System.
2. Pupils discuss the constituents of the Solar System.
list the constituents of the Solar System.
The constituents of the Solar System are Mercury, Venus, Earth, Mars, Saturn, Neptune, Uranus. Jupiter, Pluto, natural satellites, meteors, comets and asteroids,
3. Pupils simulate to demonstrate the relative distance of the planets in the Solar System.
list the planets in the Solar System in a sequence.
4. Pupils discuss that all the planets in the Solar System move around the Sun.
• state that planets move around the Sun.
Tuesday, August 23, 2011
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment