Tuesday, August 23, 2011

SELASA, 23 OGOS 2011

Kelas : 4D / Masa : 7.45-8.15 / Mata pelajaran : PJK
Tunjang : Gaya Hidup Sihat
Tajuk : Pemakanan
SubTajuk : C. Kepentingan Pengambilan Makanan Seimbang
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Menyatakan kepentingan pengambilan makanan seimbang.
ABM : Poster piramid makanan, gambar kumpulan makanan, buku teks (hlm 99)
Aktiviti:
1. Membaca diolag dalam buku teks dengan intonasi yang betul.
2. Berbincang dan mencari maklumat tentang kebaikan dan kepentingan pengambilan makanan seimbang.
3. Menyenaraikan keburukan sekiranya seseorang itu tidak makan berdasarkan makanan seimbang.
4. Merumuskan kepentingan pengambilan makanan seimbang.
Impak :

Kelas : 4C / Masa : 8.45-9.15 / Mata pelajaran : PJK
Tunjang : Gaya Hidup Sihat
Tajuk : Pemakanan
SubTajuk : C. Kepentingan Pengambilan Makanan Seimbang
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Menyatakan kepentingan pengambilan makanan seimbang.
ABM : Poster piramid makanan, gambar kumpulan makanan, buku teks (hlm 99)
Aktiviti:
1. Membaca diolag dalam buku teks dengan intonasi yang betul.
2. Berbincang dan mencari maklumat tentang kebaikan dan kepentingan pengambilan makanan seimbang.
3. Menyenaraikan keburukan sekiranya seseorang itu tidak makan berdasarkan makanan seimbang.
4. Merumuskan kepentingan pengambilan makanan seimbang.
Impak :

Kelas / Masa / MP 4E / 9.15-10.15 / KH
Bidang Pembelajaran 1. Reka Bentuk dan Teknologi
Unit 1.7 Tanaman Hiasan
Tajuk c. Penanaman
Objektif Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Mengenal dan memilih bekas tanaman
• Menyediakan bekas penanaman
• Menyediakan medium penanaman
• Mengubah anak pokok ke dalam bekas
ABM Buku teks
Aktiviti
1. Menunjukkan contoh bekas tanaman seperti pasu, beg politena dan bekas lain (bahan guna semula)
2. Tunjuk cara membersih, menutup lubang saliran dan memasukan medium penanaman
3. Tunjuk cara menyediakan medium penanaman ‘John Innes Potting Mixture’ dengan nisbah 3 : 2 : 1
4. Tunjuk cara menanam anak pokok bunga semusim dalam bekas
5. Murid menanam anak pokok tanaman hiasan di dalam bekas secara kumpulan.
Impak

Kelas : 6C / Masa : 11.45-12.15 / Subjek : SN
Theme : Science Process Skills (SPS)
Topic :SPS 7 ; Experimenting
C1 – State the hypothesis (relationship between what to change and what to measure)
C2 – State the variables i.e. what to change, what to measure and what to keep constant in an experiment
C3 – Identify the apparatus in an experiment
C4 – State the steps in an experiment (oral or written)
C5 – Carry out an experiment to test the hypothesis by controlling variables in a coordinated manner
C6 – Present the result in the form of drawing, table, graph or other means

Impact :

No comments:

Post a Comment