Kelas 6B / Masa 7.45-8.15 PJK
Tunjang Kesihatan Diri dan Keluarga
Tajuk Kesihatan Diri
Sub-Tajuk Menjaga Kebersihan Diri dan Kesihatan Tubuh Badan
Objektif Pada akhir P&P murid dapat:
• Menyatakan 3 cara menjaga kebersihan diri.
ABM Gambar
Aktiviti
1. Mempamerkan gambar cara-cara menjaga kebersihan diri.
2. Bersoal jawab kepentingan menjaga kebersihan diri.
3. Berbincang caraicara menjaga kebersihan diri.
4. Memeriksa kebersihan diri murid.
Impak
Kelas 6D / Masa 8.45-9.15 PJK
Tunjang Kesihatan Diri dan Keluarga
Tajuk Kesihatan Diri
Sub-Tajuk Menjaga Kebersihan Diri dan Kesihatan Tubuh Badan
Objektif Pada akhir P&P murid dapat:
• Menyatakan 3 cara menjaga kebersihan diri.
ABM Gambar
Aktiviti
1. Mempamerkan gambar cara-cara menjaga kebersihan diri.
2. Bersoal jawab kepentingan menjaga kebersihan diri.
3. Berbincang caraicara menjaga kebersihan diri.
4. Memeriksa kebersihan diri murid.
Impak
Kelas 6A / Masa 10.45- 11.15 / KT
Tajuk Kegiatan Ekonomi Dan Lokasi
Sub-Tajuk B. Pertanian
Objektif Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapar:
• Menyatakan jenis kegiatan pertanian di negara kita.
• Menamakan aktiviti pertanian dan lokasinya.
• Menyenaraikan hasil yang diperolehi daripada kegiatan pertanian.
ABM Borang pengurusan grafik, Peta minda, Peta Malaysia, Buku teks
Aktiviti
1. Bersoal jawab tentang sumber makanan dan jenis kegiatan pertanian.
2. Mencari maklumat tentang kegiatan pertanian di negara kita (BT hlm. 20-22).
3. Membina peta minda tentang kegiatan pertanian di Negara kita.
4. Mengisikan maklumat yang diperolehi dalam peta minda.
5. Menandakan lokasi dan aktiviti pertanian dalam peta Malaysia.
6. Membuat rumusan.
Impak
Kelas 6A / Masa 11.15-12.15 / SN
Theme Force
Topic 2. Force To Do!
Learning Objectives 1.2 Understanding the effects of a force
Learning Activities
1. Pupils carry out activities and discuss the effects of pushing.
a. A force can move a stationary object.
b. A force can change the motion of an object.
c. A force can change the shape of an object.
2. Pupils observe and discuss the effects of forces.
Impact
Sunday, January 24, 2010
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment