Monday, January 11, 2010

RABU 13 JANUARI 2010

Kelas 6A / Masa 7.45-8.15 / PJK
Tunjang Kecergasan Fizikal
Tajuk Kekuatan
Sub-Tajuk Mendagu
Objektif Pada akhir P&P murid dapat:
• Melakukan sekurang-kurangnya 3 percubaan mendagu dengan teknik yang betul.
• Menyatakan 3 otot utama yang terlibat.
ABM Wisel, bangku, besi palang
Aktiviti
1. Memanaskan badan – regangan otot dari bahagian kepala hingga ke kaki.
2. Mendagu
 Tangan, siku, kaki, badan dan kepala dalam keadaan lurus.
 Fleksi siku dan tarik badan ke atas agar kepala melepasi palang.
 Kembali ke posisi mula dan ulang aktiviti secara berterusan selama 20 saat.
3. Aktiviti gerak kendur otot.
Impak

Kelas 6C / Masa 8.45-9.15 / PJK
Tunjang Kecergasan Fizikal
Tajuk Kekuatan
Sub-Tajuk Mendagu
Objektif Pada akhir P&P murid dapat:
• Melakukan sekurang-kurangnya 3 percubaan mendagu dengan teknik yang betul.
• Menyatakan 3 otot utama yang terlibat.
ABM Wisel, bangku, besi palang
Aktiviti
1. Memanaskan badan – regangan otot dari bahagian kepala hingga ke kaki.
2. Mendagu
 Tangan, siku, kaki, badan dan kepala dalam keadaan lurus.
 Fleksi siku dan tarik badan ke atas agar kepala melepasi palang.
 Kembali ke posisi mula dan ulang aktiviti secara berterusan selama 20 saat.
3. Aktiviti gerak kendur otot.
Impak

Kelas 6A/ Masa 10.45-11.15 / KT
Tajuk Sumber Semula Jadi Dan Kegunaannya
Sub-Tajuk C. Penggunaan Sumber Secara Optimum Dan Sumber Alternatif
Objektif Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapar:
• Menyenaraikan langkah penggunaan sumber secara optimum.
• Meramalkan sumber alternatif jika kehabisan sumber.
ABM Borang pengurusan grafik, Peta minda, Buku teks
Aktiviti 1. Merujuk BT hlm. 10 kenal pasti jenis sumber.
2. Menyatakan langkah-langkah penggunaan sumber secara optimum.
3. Menyatakan contoh-contoh lain penggunaan sumber dalam kehidupan seharian.
4. Melengkapkan borang pengurusan grafik.
5. Dalam kumpulan berbincang kea rah mencari sumber alternative bagi setiap jenis sumber (BT hlm 11).
6. Melengkapkan peta minda.
Impak

Kelas 6C/ Masa 11.45-12.15 / KT
Tajuk Sumber Semula Jadi Dan Kegunaannya
Sub-Tajuk C. Penggunaan Sumber Secara Optimum Dan Sumber Alternatif
Objektif Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapar:
• Menyenaraikan langkah penggunaan sumber secara optimum.
• Meramalkan sumber alternatif jika kehabisan sumber.
ABM Borang pengurusan grafik, Peta minda, Buku teks
Aktiviti
1. Merujuk BT hlm. 10 kenal pasti jenis sumber.
2. Menyatakan langkah-langkah penggunaan sumber secara optimum.
3. Menyatakan contoh-contoh lain penggunaan sumber dalam kehidupan seharian.
4. Melengkapkan borang pengurusan grafik.
5. Dalam kumpulan berbincang kea rah mencari sumber alternative bagi setiap jenis sumber (BT hlm 11).
6. Melengkapkan peta minda.
Impak


Kelas 6C/ Masa 12.15-1.15/ SN
Theme Investigating Living Things
Topic 1. Interaction Among Living Things
Learning Objectives 1.3 Understanding the responsibility of human beings in protecting endangered species.
Learning Activities
1. Explain that extinction and endangered of species
2. Give examples of extinct animal.
3. Give examples of endangered animals.
4. Give examples of endangered plant,
5. Explain why certain animals or plants are facing the threat of extinction.
6. Suggest ways to prevent animals and plants from extinction.
Impact

No comments:

Post a Comment