Sunday, January 10, 2010

SELASA 12 JANUARI 2010

Kelas 6B / Masa 7.45-8.15 / PJK
Tajuk Kecergasan Fizikal
Sub-Tajuk Kelenturan
Objektif
• Melakukan aktiviti meregang otot kaki dan kilas badan dengan betul dan selamat.
• Menamakan 3 otot utama yang terlibat dalam aktiviti meregang otot kaki dan kilas badan.
ABM Skital, wisel,
Aktiviti
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Regangan;
a. Duduk melunjur tarik kaki ke dada
b. Berdiri dan melakukan aktiviti condong sisi ke kanan dan ke kiri.
c. Duduk, depangkan tangan kilas ke kanan dan kiri.
d. Berdiri lurus bongkok ke hadapan dan menjangkau sejauh mungkin.
3. Gerak kendur

Kelas 6D / Masa 8.45-9.15 / PJK
Tajuk Kecergasan Fizikal
Sub-Tajuk Kelenturan
Objektif
• Melakukan aktiviti meregang otot kaki dan kilas badan dengan betul dan selamat.
• Menamakan 3 otot utama yang terlibat dalam aktiviti meregang otot kaki dan kilas badan.
ABM Skital, wisel,
Aktiviti
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Regangan;
a. Duduk melunjur tarik kaki ke dada
b. Berdiri dan melakukan aktiviti condong sisi ke kanan dan ke kiri.
c. Duduk, depangkan tangan kilas ke kanan dan kiri.
d. Berdiri lurus bongkok ke hadapan dan menjangkau sejauh mungkin.
3. Gerak kendur

Kelas 6A / Masa 10.45-11.15 / KT
Tajuk Sumber Semula Jadi Dan Kegunaannya
Sub-Tajuk B. Hasil dan Kegunaan Sumber
Objektif Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapar:
• Menamakan produk yang dihasilkan daripada pelbagai jenis sumber.
• Menyatakan kegunaan sesuatu sumber.
ABM Borang pengurusan grafik, Peta minda, Buku teks, Kad arahan
Aktiviti
1. Mencari maklumat tentang produk yang dihasilkan daripada pelbagai sumber semula jadi (BT hlm. 6-9)
2. Dalam kumpulan:
a. Mendapatkan maklumat tentang kegunaan hasil mineral (BT hlm 6)
b. Mendapatkan maklumat tentang kegunaan hasil hutan (BT hlm 8)
c. Mendapatkan maklumat tentang kegunaan hasil laut (BT hlm 9)
3. Melengkapkan borang pengurusan grafik.
4. Membuat pembentangan.

Kelas 6A / Masa 11.15-12.15 / SN
Theme Investigating Living Things
Topic 1. Interaction Among Living Things
Learning Objectives 1.3 Understanding the responsibility of human beings in protecting endangered species.
Learning Activities
1. Explain that extinction and endangered of species
2. Give examples of extinct animal.
3. Give examples of endangered animals.
4. Give examples of endangered plant,
5. Explain why certain animals or plants are facing the threat of extinction.
6. Suggest ways to prevent animals and plants from extinction.
Impact

No comments:

Post a Comment