Monday, April 19, 2010

SELASA 13 APRIL 2010

Kelas 6C / Masa 7.45-8.15 / PJK
Tunjang Kecergasan
Tajuk Masa Tindak Balas
Sub-Tajuk Menghantar dan Menerima Bola
Objektif Pada akhir P&P murid dapat:
• Melakukan aktiviti dengan teknik yang betul dan selamat 8 daripada 10 percubaan.
• Meningkatkan tahap tindak balas kendiri semasa melakukan aktiviti.
ABM Wisel, bola, gelung rotan, skital
Aktiviti
1. Memanaskan badan – aktiviti keregangan.
2. Menghantar dan menerima bola
 Dirian kaki – sebelah kaki di belakang dan satu depan.
 Hantar bola – siku bengkok – hantar bola – siku lurus.
 Mata sentiasa memerhati bola.
 Menerima bola – tangan dalam keadaan sedia menerima bola.
 Terima bola dengan membuka jari-jari di depan dada dan terus menarik bola ke dada.
 Koordinasi mata, tangan, dan kaki perlu dititikberatkan.
3. Aktiviti gerak kendur otot.

Kelas 6B / Masa 7.45-8.15 / PJK
Tunjang Kecergasan
Tajuk Masa Tindak Balas
Sub-Tajuk Menghantar dan Menerima Bola
Objektif Pada akhir P&P murid dapat:
• Melakukan aktiviti dengan teknik yang betul dan selamat 8 daripada 10 percubaan.
• Meningkatkan tahap tindak balas kendiri semasa melakukan aktiviti.
ABM Wisel, bola, gelung rotan, skital
Aktiviti
1. Memanaskan badan – aktiviti keregangan.
2. Menghantar dan menerima bola
 Dirian kaki – sebelah kaki di belakang dan satu depan.
 Hantar bola – siku bengkok – hantar bola – siku lurus.
 Mata sentiasa memerhati bola.
 Menerima bola – tangan dalam keadaan sedia menerima bola.
 Terima bola dengan membuka jari-jari di depan dada dan terus menarik bola ke dada.
 Koordinasi mata, tangan, dan kaki perlu dititikberatkan.
3. Aktiviti gerak kendur otot.

Kelas : 6C / 9.15-10.15 / SN
Theme : Machines
Topic : Simple Machines
Learning Objectives : At the end of this lesson, pupils should be able to:
• Explain what simples machines is.
• State the type of simples machines.
• Give an examples for each type of simple machines.
Learning Activities :
1) Observe and identify types of simple machines.
2) Explain what simples machine is and discuss about each type of simple machine.
3) Appreciative of the importance of machines in their daily life

Kelas : 6C / 11.15-12.15 / KT
Tajuk : Implikasi Kegiatan Ekonomi Terhadap Alam Sekitar
Sub-Tajuk : Kegiatan Ekonomi Dan Pencemaran
• Perubahan Landskap Akibat Kegiatan Ekonomi
Objektif : Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Menjelaskan implikasi kegiatan ekonomi terhadap alam sekitar.
• Menyenaraikan perubahan landskap akibat daripada kegiatan ekonomi.
ABM : Gambar Kawasan Hutan dan Empangan Hidroelektrik, Borang pengurusan grafik, Buku teks
Aktiviti :
1. Mencari maklumat tentang kesan kegiatan ekonomi terhadap alam sekitar di negara kita. (BT. Hlm. 42-44)
2. Menyatakan pendapat tentang perubahan landskap yang berlaku daripada gambar Kawasan Hutan dan Empangan Hidroelektrik.
3. Menyediakan laporan tentang kesan kegiatan ekonomi terhadap alam sekitar dalam boring pengurusan grafik.
Impak :

Kelas : 6A / 12.45-1.15 / KT
Tajuk : Implikasi Kegiatan Ekonomi Terhadap Alam Sekitar
Sub-Tajuk : Kegiatan Ekonomi Dan Pencemaran
• Perubahan Landskap Akibat Kegiatan Ekonomi
Objektif : Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Menjelaskan implikasi kegiatan ekonomi terhadap alam sekitar.
• Menyenaraikan perubahan landskap akibat daripada kegiatan ekonomi.
ABM : Gambar Kawasan Hutan dan Empangan Hidroelektrik, Borang pengurusan grafik, Buku teks
Aktiviti :
1. Mencari maklumat tentang kesan kegiatan ekonomi terhadap alam sekitar di negara kita. (BT. Hlm. 42-44)
2. Menyatakan pendapat tentang perubahan landskap yang berlaku daripada gambar Kawasan Hutan dan Empangan Hidroelektrik.
3. Menyediakan laporan tentang kesan kegiatan ekonomi terhadap alam sekitar dalam boring pengurusan grafik.
Impak :

No comments:

Post a Comment