Kelas : 6B / Masa : 7.45 - 8.45 / PJK
Tunjang : Kesukanan
Tajuk : Pemakanan Ahli Sukan
SubTajuk : Pengurusan Makanan Untuk Ahli Sukan
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Menyata jadual pemakanan yang sesuai untuk atlit.
ABM : Gambar, Kad Perkataan, carta
Aktiviti:
1. Menerangkan perbezaan jadual pemakanan diantara atlit dan orang biasa
2. Menyatakan contoh jadual pemakanan.
3. Menyenaraikan kadar makanan yang sesuai untuk seorang atlit.
4. Membuat jadual makanan yang sesuai untuk seorang atlit.
5. Menyenaraikan jenis makanan yang sesuai untuk dimkan oleh atlit yang mengandungi karbohidrat, glukosa bagi menambah kandungan glikogen seseorang atlit.
6. Melaporkan hasil dapatan.
Impak :
Kelas : 4A / Masa : 8.45-9.15 / PJK
Tunjang : Kemahiran
Tajuk : Permainan Bola Sepak
SubTajuk : 1. Menendang
2. Mengelecek
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Melakukan 5 daripada 6 kemahiran asas bola sepak dengan teknik yang betul dan selamat.
• Menyatakan sekurang-kurangnya 3 ciri keselamatan semasa melakukan aktiviti.
ABM : Bola sepak, skital, jaring
Aktiviti:
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Menendang
a. Berdiri statik dan sepak leret ke sasaran berjarak 5 meter.
b. Ambil beberapa langkah dan tendang leret jarak 5 meter.
3. Mengelecek
a. Mengelecek bola di celah skital yang berjarak 2 meter.
b. Mengelecek bola di celah skital yang berjarak 1 meter.
4. Gerak kendur.
Impak :
Kelas : 6A / 11.45-12.15 / KT
Tajuk : Warisan Negara
Sub-Tajuk : A. Warisan Sejarah
i. Bangunan Bersejarah
ii. Pemeliharaan dan Pemuliharaan Bangunan Bersejarah
Objektif : Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Menyenaraikan bangunan yang menjadi warisan kebanggaan negara.
• Menjelaskan usaha-usaha pemeliharaan dan pemuliharaan bangunan-bangunan bersejarah.
ABM : Gambar-gambar bangunan dan binaan, Borang Pengurusan Grafik, Buku teks
Aktiviti :
1. Merujuk BT. Hlm 78-79 mendapatkan maklumat tentang Bangunan Sultan Abdul Samad dan Bangunan Stadhuys.
2. Melengkapkan borang pengurusan grafik.
3. Merujuk BT. Hlm 80 mendapatkan maklumat tentang usaha pemeliharaan dan pemuliharaan bangunan bersejarah di negara kita.
4. Membina peta minda tentang pemuliharaan bangunan bersejarah di negara kita.
Impak :
Kelas : 6C / 12.45-1.15 / KT
Tajuk : Warisan Negara
Sub-Tajuk : A. Warisan Sejarah
i. Bangunan Bersejarah
ii. Pemeliharaan dan Pemuliharaan Bangunan Bersejarah
Objektif : Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Menyenaraikan bangunan yang menjadi warisan kebanggaan negara.
• Menjelaskan usaha-usaha pemeliharaan dan pemuliharaan bangunan-bangunan bersejarah.
ABM : Gambar-gambar bangunan dan binaan, Borang Pengurusan Grafik, Buku teks
Aktiviti :
1. Merujuk BT. Hlm 78-79 mendapatkan maklumat tentang Bangunan Sultan Abdul Samad dan Bangunan Stadhuys.
2. Melengkapkan borang pengurusan grafik.
3. Merujuk BT. Hlm 80 mendapatkan maklumat tentang usaha pemeliharaan dan pemuliharaan bangunan bersejarah di negara kita.
4. Membina peta minda tentang pemuliharaan bangunan bersejarah di negara kita.
Impak :
Saturday, August 7, 2010
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment