Monday, February 1, 2010

SELASA 02 FEBRUARI 2010

Kelas 6B / Masa 7.45-8.45 / PJK
Tunjang Kecergasan Fizikal
Tajuk Ketangkasan
Sub-Tajuk Tinju Bayang
Objektif Pada akhir P&P murid dapat:
• Bergerak dengan pantas sambil bertukar arah dan posisi.
• Mengenalpasti aspek keselamatan dan kombinasi pergerakan kaki dan tangan.
ABM Wisel, jam randik, skital, gelung rotan
Aktiviti
1. Memanaskan badan – aktiviti keregangan.
2. Tinju bayang secara statik
 Melompat dan menumbuk ke arah hadapan.
3. Tinju bayang secara dinamik
 Menumbuk kepelbagai arah secara berpasangan dan individu.
4. Permaian kecil – Musang dengan Ayam
5. Aktiviti gerak kendur otot.
Impak

Kelas : 4A / Masa : 8.45-915 / PJK
Tunjang : Gaya Hidup Sihat
Tajuk : Penyalahgunaan Bahan
SubTajuk : Ubat dan Racun
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Menyatakan definisi ubat dan racun
• Membezakan ubat dan racun
ABM : Gambar, poster
Aktiviti:
1. Meneka gambar.
2. Definisi ubat dan racun.
3. Kegunaan ubat dan racun.
Impak :

Kelas 6A / Masa 10.45- 11.15 / KT
Tajuk Kegiatan Ekonomi Dan Lokasi
Sub-Tajuk Faktor Yang Mempengaruhi Kegiatan Pertanian
Objektif Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapar:
• Menjelaskan faktor yang mempengaruhi kegiatan pertanian.
ABM Borang pengurusan grafik, Peta minda, Peta Malaysia, Buku teks
Aktiviti
1. Mempamerkan peta Malaysia yang menunjukkan kawasan tanaman padi.
2. Menjelaskan factor pertanian dapat ditanam di kawasan yang ditandakan dalam peta.Bersoal jawab tentang sumber makanan dan jenis kegiatan pertanian.
3. Mencari maklumat dan melengkapkan borang pengurusan grafik tentang faktor yang mempengaruhi penanaman di negara kita (BT hlm. 23).
4. Mencari maklumat dan melengkapkan borang pengurusan grafik tentang faktor yang mempengaruhi penternakan di negara kita (BT hlm. 24).
5. Mencari maklumat dan melengkapkan borang pengurusan grafik tentang faktor yang mempengaruhi perikanan di negara kita (BT hlm. 24).
Impak

Kelas 6A / Masa 11.15-12.15 / SN
Theme Force
Topic 4. Reducing and Increasing Friction
Learning Objectives At the end of this lesson, pupils will be able to:
o Describe ways to reduce friction.
o Describe ways to increase friction.
o State the advantages of friction.
o Conclude that friction occurs when two surfaces are in contact.
Learning Activities
1. Suggest various ways to reduce friction.
2. Gather information on the advantages and disadvantages of friction in everyday life.
3. Carry out experiment to investigate how different types of surfaces affects the distance a trolley moves.
Impact

No comments:

Post a Comment